بهترین فروشگاه خرید ابنما د رمشهد

آبنما در تعریف عامیانه به مجموعه فواره و آب راکد یا متحرکی که باعث زیبایی پارک، میدان و فضای سبز شود، گفته می شود که یکی از بهترین ساختارهای فضای سبز است. آبنما در فضای سبز با ایجاد صدای آب، افزون بر زیبایی فوق العاده و ایجاد آرامش، در تلطیف و پاکیزه سازی هوا نیز بسیار مؤثر بوده بنابراین از آبنما در مراکز پرجمعیت شهرهایی که دارای آلودگی هوا هستند و کلان شهر ها می باید بیشتر استفاده کرد.

آبنما در پارک‌ها و باغ‌ها به هر یک از صور مختلف، خود به نحوی در متعادل کردن درجه حرارت هوا، تامین رطوبت نسبی برای گیاهان و ایجاد طراوت، موثر است. مجموعه این عوامل از یکنواختی و خشکی محیط می‌کاهد.


آبنما در فرهنگ ایران وانواع آن

ابنما از گذشته با فرهنگ ایران عجین شده است شاید همین مسئله به این دلیل است که ایران کشور خشکیست و همیشه انسانها به طرف آب جذب می شوند. همواره آب نشانه ای از پاکیزگی، روشنایی و آرامش دهنده روح و روان انسان است، گذشته از ظاهر آب صدای آن  هم روح آدمی را جلا می دهد و این مسئله ای است که ما در زندگی ماشینی امروز بسیار به آن احتیاج داریم.

آبنما یکی از قدیمی ترین اجزاء معماری ایران می باشد، قدیم آبنما تنها درون باغ ها و کاخ ها و میادین شهر استفاده می شد ولی امروزه و با ساخت آبنماها با اندازه و ابعاد مختلف این عنصر زیبای معماری منظر به درون خانه ها و آپارتمانها نیز راه پیدا کرده است.

امروزه ابنما داخل لابی آپارتمانها، رستورانها، هتل ها، ادارات و حتی درون منزل می توان مشاهده کرد که به زیبایی این مکان ها جلوه ای خاص بخشیده است.


آبنماها دارای انواع، اشکال و اندازه های مختلفی هستند که متناسب با محل نصب و نوع استفاده طراحی می شوند. زمانی که صحبت از اب نما می شود اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند فواره ها هستند چون قدیمی ترین و پر کاربرد ترین نوع آبنما می باشند.

نوع دیگر آب نما آبشار و جوی بار می باشد، این نوع  آبنما جذابیت خاصی برای مردم دارد زیرا برای آنها طبیعت را تداعی می کند. نوع دیگر آبنماهای مدرن هستند که آب را به صورت دیواره ای از بالا به پایین روانه می کنند که امروزه این نوع آب نما ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید ابنما در مشهد روی لینک کلیک کنید

اصول طراحی آبنما چیست؟

زیر درخت نباشد: حشرات و فضولات پرندگان و بطور کلی ذراتی که از درخت میریزد باعث آلودگی آبنما شده و موجب گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ ها می گردد.
نباید در مسیر بادهای شدید باشد. : بادهای شدید باعث اختلال در الگوی ریزش آبنما شده و موجبات ریزش آب به بیرون از لبه های حوض اصلی آب نما را فراهم می آورد. به این دلیل ارتفاع ستون آب نباید بیشتر از فاصله نزدیکترین لبه حوض اصلی از فواره باشد.
عمق منبع ذخیره آب: به منظور کاهش مصرف باید عمق آب تا حد امکان در سطح قابل قبولی ثابت باقی بماند.
محافظت توسط شبکه های آهنی: گودالها و حفرههایی که برای نصب تجهیزات آبنما در کف حوض ساخته میشوند میبایست توسط شبکه های آهنی پوشانده و محافظت شوند.
تخلیه و سرریز آبنما: به منظور تخلیه آسان آب و نظافت آبنما، سیستم تخلیه و سرریز آب باید تعبیه گردد.
تأمین آب تازه: آب نما باید دارای لوله کشی ثابت برای تأمین آب تازه مورد نیاز و سیستم متعادل کننده اتوماتیک برای تنظیم دائم سطح آب و سیستم حفاظتی برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ در صورت نبودن آب در آبنما، به خصوص در مکانهای عمومی باشد.
امنیت کابلهای تغذیه برق: کابلهای برق داخل حوض باید درون داکتهای مخصوص قرار گیرند که این مسأله در مکان های عمومی بسیار مهم میباشد.
انتخاب صحیح پمپ آبنما: پمپ های فواره ها باید با توجه به حداکثر توان مصرفی مورد نیاز و با در نظر گرفتن موقعیت محل نصب آن ها انتخاب شوند.
انتخاب صحیح کلیدهای الکتریکی: کلیدهای الکتریکی باید متناسب با قدرت پمپها و مدارهای روشنایی انتخاب شوند و مجهز به سیستم حفاظت و ایمنی برای کار در محیط ابنما باشد.
حفاظت آبنما در فصل زمستان: در مرحله طراحی و برنامه ریزی آبنما باید پیش بینی های لازم جهت جلوگیری از یخ زدن آب در فصل زمستان انجام شود. علاوه بر همه این پیش بینی ها به منظور جلوگیری از یخ زدن پمپ ها، می توان آنها را در فصل زمستان از محل نصب خود باز کرد تا از آسیبهای احتمالی در امان بمانند.
آبنما
این نکته را هم باید بدانید به دلیل اینکه در آب نما ها آب در یک مدار بسته جریان دارد اتلاف آب بسیار پایین است و به راحتی و بدون ترس از هدر رفتن آب می توان از آنها استفاده کرد.

فواره ها در طراحی آبنما

فواره ها خود دارای انواع مختلفی مانند جهنده، ریزشی و پرتابی می باشند که عمدتاً این فواره ها را به وسیله نور پردازی جذاب تر و دیدنی تر می کنند.در مناطق بادگیر، انتخاب دهنه های مناسب برای فواره ها ممکن است از اثرات ناشی از وزش باد بکاهد.دو نوع عمده دهنه عبارتند از:

سرباریک: آن ها شبیه به قیف هائی وارونه هستند و باعث می شوند که آب با فشار و سرعت بیشتری خارج شده و یک شیار باریک و بلند را تولید کند
شکل داده شده در اشکال مختلفی موجودند و می توانند آب را به صور مختلف از قبیل صفحاتی از آب، گنبده های کوتاه و بادبزن های دستی  بوجود آورند که عموماً در برابر وزش باد مصونیت بیشتری دارند.
جهت اسپری کردن آب درون آبنماهای بزرگ از چندین دهنه به صورت گروهی استفاده می شود.برای آب نماهای کوچک تر یک دهنه دوش مانند ممکن است کافی باشد.

منبع : سیگما کمپانی , ,وبلاگ بیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد