معتبرترین شرکت تولید کننده دیگ بخار در ایران کدام است ؟

دیگ بخار(steam boiler) یا همان بویلر بخار یک مخزن فلزی تحت فشار است که در آن آب به وسیله گرمای مشعل گرم شده ، جوشیده و به بخار تبدیل می شود. نوع بخار تولید شده در دیگ بخار بستگی به فشار طراحی و کاری بویلر بخار دارد. دیگ بخار می تواند با سوخت مشعل های گازی، گازوئیلی دوگانه سوز، مازوت سوز و یا بدون مشعل و به صورت برقی کار کند. انواع دیگ بخار از ظرفیت 17 کیلووات تا 30 مگاوات تولید می شوند. دیگ بخار را می توان بر اساس ظرفیت محل حرکت آب و آتش ( فایرتیوپ یا واترتیوپ )، عمودی یا افقی بودن، فشار کاری، نوع سوخت مصرفی، تعداد گذر محصولات احتراق و بک یا درای بک بودن آن تقسیم بندی نمود. اکثر انواع دیگ بخار به کار گرفته شده در صنعت تا ظرفیت حدوداً 20 مگاوات از نوع فایرتیوب (آتش در لوله) هستند. بویلر بخار فایرتیوب که نوع معمول دیگ بخار است در دو نوع عمودی و افقی تولید می شود .نوع عمودی دیگ بخار یا اصطلاحاً ایستاده از ظرفیت 50 تا 500دکیلو گرم با فشار کاری 1 تا 10 بار جهت استفاده در سیستم های کوچکتر مانند سونای بخار، خشکشویی، اتوکلاوهای بیمارستانی و... استفاده می شود. دیگ بخار ایستاده معمولاً به صورت سه پاس تولید می شود. برای خرید و گرفتن لیست قیمت دیگ بخار با شرکت بخار شعله با شماره

09152073141 تماس بگیرید.

منبع : بخار شعله خراسان

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای داشته باشیم ؟

مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی

مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی امروزه خیلی بیشتر از قبل است زیرا جستجو در فضای اینترنت اولین ابزار تحقیق و بررسی برای تهیه کالا و خدمات است. اکثر مردم برای اینکه خرید بهتری داشته باشند قبل از خرید کالا خود را در اینترنت جستجو میکنند و به بررسی ارائه کنندگان آن در فضای آنلاین میپردازند و بهترین آن را انتخاب می کنند و به خرید اقدام می کنند.

در دنیای امروز و آنلاین شدن اکثر کارها حتی کارهای اداری و بانکی بهتر آن است که کسب و کار خود را به روز نگه داریم و با پیشرفت روش های کسب درآمد پیشرفت کنیم تا فراموش نشویم.

طراحی سایت فروشگاهی دارای مزایای بسیاری دارد که از جمله ویژگی های طراحی سایت فروشگاه آنلاین این است که شما می توانید در کنار کسب و کار خود به فروش محصولاتتان در سایتتان نیز بپردازید و یا روشی دیگر اینکه در سایتتان محصولات مجزا و متفاوتی را به فروش برسانید.

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار دارای مکانی برای فروش محصولات خود نیستند . بلکه صرفا فعالیت مجازی داشته و محصولات و یا خدمات خود را تنها از طریق اینترنت عرضه می نمایند. این به این معنی است که برای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد حتما لازم نیست مکان یا مغازه ای برای ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریانتان داشته باشید.

از مزایای طراحی سایت فروشگاهی در ادامه صحبت خواهیم کرد اما در نظر داشته باشید که سایت فروشگاهی مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت اما به شرط آنکه اعتماد مشتری را با ارائه بهترین خدمات و بهترین کیفیت بتوانید به دست آورید.

مزیت های فروشگاه اینترنتی

  • سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر
  • استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا
  • استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره
  • فروشگاهی همیشه باز و در دسترس
  • بدون نیاز به مکان
  • کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر
  • گسترش گستره جغرافیایی

1-سایت فروشگاهی باعث جذب مشتریان بیشتر

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی می شود. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا برای همگان قابل دسترس خواهد بود. اگر بتوانید برای سفارش های دورتر یعنی خارج از شهر یا کشورتان امکانی برای ارسال فراهم سازید تا سفارشات مشتری راحت به دستشان برسد آنگاه:

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و و مشتریان شما روز به روز افزایش خواهند یافت.

این مورد یکی از مهمترین و قابل توجه ترین مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است.

2-استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

برای یک فروشگاه آنلاین، لازم است تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه شود اینگونه مشتریان با اعتماد بیشتری محصول را سفارش خواهند داد و همینطور کاتالوگ و اطلاعات آن باعث می شود تا مشتری اطلاعات بیشتری از کالا های موجود شما داشته باشد و راحت تر محصول مطابق نیاز خود را سفارش دهد.

البته فروشنده باید برای رضایت مشتری این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده را دارد یا خیر، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کند یا اتمام موجودی را، اعلام نماید.

3-استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره

گسب کار در مغازه یا فروشگاه یا شرکت همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود.  علاوه بر هزینه های اجاره و پول برای مکان هزینه‌های نگهداری از ساختمان و نیاز به نیروهای انسانی بیشتر نیز، از هزینه های دیگر کسب و کار غیر آنلاین است.

هزینه دیگری که برای مغازه و مکان کسب و کار صرف میشود زمان هایی است که برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر دکور فروشگاه باشید هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد.

در مقابل، در صورت راه‌اندازی یک وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.

به این نکته توجه داشته باشید که شاید در ابتدای فعالیت هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت بهینه بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه خرید هاست و دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما ایجاد چالش کند. اما چنانچه طراحی متناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت.

و همینطور در رویدادهای مهم سالیانه ،برای اعلام تخفیف یا مسابقه و غیره، تنها افزودن یک صفحه جدید به طراحی وب سایت کافیست و نیاز به صرف هزینه بیشتر نیست.

4-فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می‌دانید طبق قوانین دولتی مالکان مکان های فروشگاه‌های، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. یعنی کسب و کاری که در مغازه ها صورت میگیرند برای کسب و کار محدود به بازه زمانی خاصی هستند و از یک ساعتی به بعد حق خریدو فروش ندارند اما از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است شما برای فعالیت و خریدو فروش محدود به زمان نیستید و این فروشگاه در 7 روز هفته و 24 ساعت روز باز است و میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

5-بدون نیاز به مکان

به طور کلی راه اندازی یک فروشگاه مجازی ارزان تر از راه اندازی و اجرای یک فروشگاه فیزیکی می باشد. از دیگر مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی این است که نیاز به مکان ندارد و حتی در منزل هم می توان به فروش محصولات پرداخت .

6-کاهش هزینه بازاریابی با هدف گیری بهتر

راه اندازی سایت فروشگاهی می تواند بهتر از سایر رسانه های معمول مشتریان را از محصولات و خدمات مطلع کرده و مورد هدف قرار دهد . زیرا مسلما جذب فردی که در اینترنت به دنبال محصول می گردد و خواسته او با هدف کاری شما یکی است بهتر از فردی است که تا به حال متوجه محصول یا خدمات شما نبوده یا اصلا نیازی نداشته است.

7-گسترش گستره جغرافیایی

داشتن یک مکان فروشگاهی قطعا مشتریانی از محله خود و یا محله های اطراف خواهد داشت . یک کسب و کار محلی با طراحی سایت فروشگاهی  می تواند محصولات خود را  در سراسر کشور و یا بسته به محصول، در سطح بین المللی، به فروش برساند  و این امر فقط از طریق داشتن یک استراتژی تجارت الکترونیک امکان پذیر می باشد. این از مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی است که شما میتوانید محصول خود را به تمام کشور معرفی کرده به فروش رسانید و یا حتی صادر کنید.

با توجه به مزایای داشتن یک سایت فروشگاهی که گفته شد با یک بررسی و کمی تامل درمیابیم که برای پیشرفت در کسب وکار خود بهتر است که با روش های روز طراحی سایت پیشگامان  همسو شویم در غیر اینصورت طولی نمیکشد تا فراموش شویم.

منبع : شرکت دیجیتال مارکتینگ پیشگامان

چرا باید طراحی اپلیکیشن خود را به پیشگامان بسپاریم ؟

اپلیکیشن چیست و چرا اهمیت دارد؟

اپلیکیشن ها، نرم افزار های کاربردی هستند که بر روی دستگاه های دیجیتال نصب شده و روند کارها را تسریع و بهبود می بخشند. در واقع اپلیکشین‌ ها تمام اهداف ما را مدیریت کرده و ما را به هدفمان می‌رسانند.

اپلیکیشن چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی که گوشی های هوشمند، کامپیوترها و تمامی دستگاه های نرم افزاری بخش مهم و حتی حیاتی زندگی بشریت را پیش می برند، وجود اپلیکشین های مختلف برای روند انجام کارها، امری ضروری تلقی می شود. این نرم افزارهای کاربردی، به اختصار app نیز خوانده می شوند.

از ساده ترین اپلیکشین هایی که با آنها سر و کار داریم می توان به اپلیکیشن های بانک، اپلیکیشن های رفاهی ( اسنپ، دیجی کالا، خریدهای اینترنتی)، اپلیکشین های سرگرمی ( اپلیکشین های پخش موزیک و فیلم، بازی و کتاب خانه آنلاین)، اپلیکیشن های اجرایی (نرم افزارهای آفیس، فتوشاپ، کروم، نرم افزارهای مالی و…) و حتی اپلیکشین های شبکه های اجتماعی اشاره کرد. علاوه بر اینها اپلیکشین های زیادی در دنیای دیجیتال راه اندازی می شوند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای منحصر بفرد خود را دارند. با توجه به این شرایط، اپلیکشین سازی به یک شغل مهم تبدیل شده که هم برای سازنده آن و هم برای صاحب و مالک آن، درامدزایی دارد.

وظیفه اپ ها:

اپلیکیشن ها، در برابر انجام کارهای مختلف، قدرت ماورایی به انسان بخشیده اند. به عنوان مثال، شما از هر جایی که هستید، بدون مراجعه به بانک و صرف زمان، تنها با چند کلیک ساده و به واسطه کامپیوتر یا موبایل می توانید تمام امورات مالی و بانکی خود را انجام دهید. فقط کافیست به اینترنت دسترسی داشته باشید.

البته تمامی اپلیکیشن ها به اینترنت وابسته نیستند. مثلا برای هر نوع تغییر و ویرایش تصویری فقط کافیست اپلیکیشن فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای adob و ادیت فیلم را نصب کنید. یا بسیاری از فرایندهای دستگاه های اداری به واسطه نرم افزارهای afiice و نرم افزارهای حسابداری و اداری اجرا می شوند. یا اپلیکیشن هایی player که قابلیت پخش صوت و تصویر را دارند و می توانید به واسطه آنها فیلم ببینید یا موزیک گوش کنید. و برای سرچ اطلاعت از اپلیکشین های مرورگرهای موتورهای جستجو مثل فایر فاکس و کروم استفاده کنید.

اپلیکشین های نام برده، جزو اپلیکشینهای عمومی هستند که عموما روی دستگاه های هوشمند از قبل نصب شده اند. اگر امروز یک گوشی هوشمند بگیرید احتمال 90 درصد تمامی این اپلیکیشن ها را خواهید دید. اما علاوه آنها نرم افزارها و اپلیکیشن هایی هستند که به راحتی در اختیار عموم قرار نخواهند گرفت. بسیاری از نرم افزارهای پزشکی – بیمارستانی. همچنین نرم افزارهایی که جنبه شخصی سازی شده دارند مثل نرم افزار آپ یا نرم افزار دیجی کالا. این نوع نرم افزارها جزو نرم افزارهایی هستند که دسترسی شما را به سایت و صفحات اجتماعی و ارائه خدماتشان راحت می کنند.

تاریخچه اپلیکیشن ها:

اپلیکیشن ها در ابتدا بسیار ساده و با هدف سرگرمی کاربران طراحی و ارائه شدند. اما با تغییر  نیازهای جوامع و رشد تکنولوژی، طراحان نرم افزار به فکر هدفمند کردن آنها افتادند و اپلیکیشن ها فرم پیچیده  و حرفه ای تری گرفتند. امروزه کاربرد اپلیکیشن ها را در همه جا میبینید. حتی برای خرید مایحتاج روزانه خود، فقط کافیست از اپلیکیشن  استفاده کنید.

اپلیکیشن ها در چه سیستم عامل هایی اجرا می شوند؟

کامپیوترهای اولیه و سیستم کاری آنها، با کامپیوترهای امروزی بسیار متفاوت بود. شاید تا قبل از پیدایش مایکروسافت و ویندوز آیکون های نرم افزاری و کاربرد آنها به شکل امروزی نبود. گوشی های موبایل اولیه صرفا برای برقراری تماس های تلفنی بود و با هدف گوشی های بی سیم به بازار آمدند. از این رو سیستم عاملی برای آنها طراحی نشده بود. اما با خلق گوشی های هوشمند، سیستم عامل برای آنها تعریف شد. سیستم عامل ها نقش مهمی در ساخت و طراحی اپلیکیشن ها بازی می کنند.

استفاده از اپ ها و گوشی های هوشمند به قدری برای مخاطبین جذاب بود و نیاز های بشریت با سرعت بیشتری پاسخ داده می شد که طراحان اپلیکیشن، ساخت نرم افزارها را با خلاقیت اجین کرده و شروع به ساخت اپلیکیشن های هدفمندتری نمودند.

اپلیکیشن ها با توجه به کاربرد و نیاز افراد ممکن است در سیستم عامل های مختلفی عمل کنند. برخی از اپ ها مثل واتساپ و اینستاگرام که جزو محبوب ترین اپلیکیشن های روابط اجتماعی است، در سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز قابل استفاده اند. طراحان اپلیکیشن عموما به دنبال طراحی و خلق اپ هایی هستند که بتواند به راحتی در اختیار تمامی افراد و دستگاه های مختلفشان عمل کند. فرض کنید اپلیکیشن کروم فقط در سیستم عامل اندروید و ویندوز فعال باشد. قطعا کاربرانی که دستگاه هایی با سیستم عامل IOS داشته باشند نمی توانند از آن استفاده کنند. در نتیجه گوگل بخشی از مخاطبان خود را از دست خواهد داد و این به نفع او نیست.

وظیفه اپلیکیشن ها چیست؟

اپلیکیشن ها، راه ورود به نرم افزارهایی است که به واسطه منابع و دستگاه های سخت افزاری دیجیتال، افراد را در کمترین زمان ممکن و بدون محدودیت مرزی و مکانی به هدفشان می رسانند. بسیاری از طراحان سایت معتقدند که بهتر است در حین طراحی سایت یا پس از آن، برای جذب مخاطب بیشتر و رونق کسب و کار، اپ های کارامد طراحی کنند.

چرا به اپلیکشین ها نیاز داریم؟

این روزها که گوشی های همراه، همراه ترین عضو برای هر فرد محسوب می شوند، اهمیت اپ ها بیش از پیش قابل درک خواهد بود. به خصوص در جوامع شهری استفاده از اپلیکیشن ها، بسیار پر طرفدار است. در واقع اپلیکیشن‌ها در سریع ترین زمان و بدون محدودیت مکانی افراد را به خواسته هایشان می‌رساند. شما به راحتی از محل کارتان می توانید برای منزل تان خرید کنید و یا از خدمات بانکی بهره ببرید. بدون اینکه درگیر ترافیک و جای پارک باشید یا زمان زیادی را برای مراجعه صرف کنید.

استفاده از اپ بهتر است. زیرا

در عصر بازاریابی آنلاین و با توجه به کارایی اپلیکیشن‌ها، قطعا یک سایت فروشگاهی و یا کانالهای شبکه های اجتماعی به تنهایی راهکار ایده آلی برای فروش دیجیتال محسوب نمی‌شوند. تصور کنید شما بخواهید از سایتی مثل دیجی کالا خرید کنید. کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

  1. کامپیوتر را روشن کنید و منتظر بمانید تا ویندوز بالا بیاید. سپس مرورگر را باز کنید و اسم سایت را وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه سایت بالا بیاید و بعد خرید کنید.
  2. وارد شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام شوید. کانال یا پیج مربوطه را پیدا کنید. کالای مورد نیاز را پیدا کنید. به ادمین پیام بدید و شماره کارت بگیرید تا پرداخت را انجام داده و خرید کنید.
  3. روی اپلیکیشن بزنید و خرید کنید.

قطعا شما هم سومین راهکار را ترجیح می دهید. چرا؟ چون سریع ترین راه و در عین حال ساده ترین راهکار خرید را پیش رو خواهید داشت. اکثر کاربران اینترنت به دنیال روشهایی هستند که تعداد دقایق کمتری را برای رسیدن به مقصد صرف کنند. برای کاربران اینترنتی ،خریدی که ظرف مدت 5 دقیقه انجام شود بسیار دلنشین تر از خریدی است که 15 دقیقه زمان ببرد.

از این رو صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ، به خصوص کسب و کارهای فروشگاهی با طراحی و ساخت اپلیکیشن ها و اپ فروشگاهی، مخاطبان بیشتری را جذب و دسترسی آنها را به فروشگاه آنلاینشان راحت تر کرده اند. علاوه بر اپ های فروشگاهی، اپ های تخصصی تری نیز طراحی شده اند که سایر نیاز های افراد را پاسخگو خواهد بود. مثل اپلیکیشن آپ، اسنپ، فتوگرید و…..

انواع اپلیکیشن

1- اپلیکیشن فروشگاهی

2- اپلیکیشن شرکتی یا سازمانی

3- اپلیکیشن خبری

4- اپلیکیشن تبلیغاتی

طراح اپلیکیشن کیست؟

طراح اپلیکیشن کسی است که با اجرای گام به گام کد نویسی و طراحی گرافیکی بتواند نرم افزاری را در قالب یک اپ پویا بسازد. طراحِ اپ، می تواند یک نفر باشد یا گروهی این کار را انجام دهند. طراحی اپلیکیشن، یک کار تخصصی است که نیاز به دانش و مهارنت دارد. به خصوص که باید اپلیکیشن را بر روی سیستم عامل های مختلف فعال کرد.

برای طراحی اپلیکیشن باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

طراحی اپ از 7  مرحله  تشکیل می شود:

  • مرحله اول: دقیقا باید بدانید که چه می خواهید.

شما باید بتوانید از عملکرد ایده تان شناخت داشته باشید. همچنین مشکلاتی که در حین طراحی آن ممکن است در قالب نرم افزاری ایجاد شود را بررسی کنید. دقیقا باید بدانید که چه می خواهید و بر مبنای آن هزینه ها را مدیریت کنید.

  • مرحله دوم: نیاز افراد را بشناسید.

خیلی مهم است که کاربران و نیاز های آنها را بشناسید. شما باید بدانید که مخاطبان به دنبال چه چیز هستند و ایده شما چقدر بازدهی خواهد داشت.

نکته: اگر مخاطب شما ممکن است از چند پلتفرم و یا سیستم عامل برای همگام سازی برنامه شدما استفاده کند، باید این مورد را نیز مدنظر داشته باشید.

  • مرحله سوم: هدف سودآوری اپلیکیشن را بشناسید

شما باید بدانید که نرم افزار شما قرار است چگونه برای شما سودآور باشد تا بر مبنای آن طراحی کنید. تمام اپلیکیشن ها به صرف سود آوری طراحی می شوند. حتی اپ های بازی و سرگرمی.

  • مرحله چهارم: طراحی اپلیکیشن

پس از شناخت، نوبت به اصل ماجرا می رسد. حالا باید ایده خود را بارگذای کنید. کد نویسی و طراحی گرافیکی شما باید به حدی جذاب باشد که مخاطب را به سمت خود جذب کند.

  • مرحله پنجم: اپلیکیشن خود را پیش از انتشار تست کنید.

تست اپلیکیشن باعث می شود تا باگهای آن را شناسایی کنید و برای رفع آن بکوشید. اگر اپ که با ایراد منتشر شده و در دسترس قرار گیرد اعتماد مخاطب را صلب کرده و جذب مخاطب و بازار شما را به خطر می اندازد.همچنین  ریسک اپ خود را کاهش می دهید.

  • قدم ششم: آنالیز را فراموش نکنید.

آنالیز اپ باعت می شود نسبت به کارایی و بازاریابی اپ خود شناخت پیدا کنید. و بتوانید در روند بهتری آن را به روز رسانی کنید و احتمال دیده شدن خود را بیشتر خواهید کرد.

  • مرحله هفتم: اپلیکیشن خود را منتشر و مدیریت کنید.

پس از این مراحل موقع انتشار اپلیکیشن شما فرا رسیده است. فراموش نکنید اپ نیز مثل سایت باید مدیریت و به روز رسانی شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اپلیکیشن‌هایی که فرمت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، خود جای خود را به رقبا می‌دهند.

منبع : سایت طراحی اپلیکیشن در مشهد پیشگامان

چرا طراحی سایت به رشد کسب و کار ها کمک میکند ؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تصمیم گرفته‌اید به دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی قدم بگذارید و تغییری در درآمد و کسب‌کار خود ایجاد کنید، احتمالا یکی از گزینه‌های موردعلاقه شما، طراحی یک سایت زیبا و حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان است.
از آن‌جایی که طراحی سایت یک فرایند مهم و تاثیرگذار در کسب‌وکار شماست، ممکن است برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت دچار سردرگمی شده باشید و تصمیم‌گیری برایتان سخت شده باشد.در این جا به برخی سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • داشتن یک سایت چطور به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند؟ به همراه آشنایی با مزیت‌های طراحی سایت
  • هدف از طراحی سایت
  • چطور بهترین شرکت طراحی سایت را برای کسب‌وکارمان انتخاب کنیم؟
  • آشنایی با انواع سبک‌های طراحی سایت


داشتن یک سایت حرفه‌ای چطور به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

فرض کنید مغازه‌ای دارید که در تمام روزهای سال و در تمام ساعات شبانه روز، بدون نیاز به هیچ فروشنده‌ای محصولات و خدمات شما را به مشتریانتان بفروشد و هر بار که به آن سر می‌زنید با آمار عجیبی از فروش محصولاتتان مواجه شوید. قطعا هر کسی که کسب‌وکاری دارد، از تجربه این احساس لذت می‌برد!

در دوران کرونا که بسیاری از کسب‌وکارهای فیزیکی دچار بحران شده بودند، کسب‌وکارهای آنلاین رونق زیادی پیدا کردند و روز به روز به تعدادشان افزوده شد. عادات خرید مردم به سمت آنلاین شدن گرایید و در حال حاضر بخش زیادی از خرید و فروش‌ها در بستر آنلاین انجام می‌شود.

کسب‌وکاری که خودش را با عادات خرید مردم هم‌سو نکند، به مرور زمان از چرخه توجه مشتری‌هایش حذف می‌شود. چرا که مردم به دنبال این هستند که به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، بتوانند خریدهایشان را از هر جایی که هستند، انجام دهند.

و اما با فیلتر شدن اینستاگرام، بخش دیگری از کسب‌وکارهایی که به دنیای آنلاین پا گذاشته بودند، دچار بحران شدند و بسیاری از این کسب‌وکارها به ناچار مجبور به تعطیل کردن کار خود شدند. در این بین اما کسب‌وکارهایی که علاوه‌بر اینستاگرام، در بستر وب‌سایت هم فعال بودند، توانستند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

بنابراین طراحی یک سایت حرفه‌ای هم برای کسب‌وکارهای فیزیکی و هم کسب‌وکارهای آنلاین، مزیت‌های زیادی دارد و به دیده شدن و رشد آن‌ها کمک می‌کند.

مزیت‌های طراحی سایت:

  1. همیشه در دسترس باشید و بفروشید!فرقی ندارد که یک سایت فروشگاهی هستید یا سایتی برای ارائه خدمات و معرفی خود. زمانی که در بستر سایت فعالیت کنید، مشتریان و پیروان شما همیشه به شما دسترسی دارند، محصولاتتان را بررسی می‌کنند و به راحتی از شما خرید می‌کنند. دیگر نگران منتظر ماندن مشتری‌هایتان و از دست رفتن آن‌ها نباشید. با طراحی یک سایت حرفه‌ای، ۲۴ ساعته در کنار مشتری‌های خود هستید و حتی در زمان استراحت نیز می‌توانید به‌صورت اتوماتیک به مشتریانتان خدمت ارائه کنید.
  2. با طراحی سایت، امنیت کسب‌وکار خود را تامین کنید.
    زمانی که یک سایت مخصوص خودتان دارید، دیگر لازم نیست نگران فیلتر شدن اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید، باشید. سایت شما بستری امن برای فروش محصولات و ارائه خدماتتان است و می‌توانید با خیال راحت بر رشد کسب‌وکارتان تمرکز کنید.
  3. مشتریانی از تمام نقاط کشور داشته باشید!
    دوست دارید تعدا مشتریان بیشتری را جذب کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید؟ سایت شما نقطه ورود مشتریانی از سراسر کشور است و با طراحی یک سایت مناسب، می‌توانید در جستجوهای گوگل دیده شوید، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید.
  4. هزینه‌های کمتر، سود بیشتر!
    زمانی که یک سایت حرفه‌ای دارید که تمام فرایندهای فروش را به‌صورت اتوماتیک برای شما انجام می‌دهد‌، دیگر نیاز به فروشنده‌، حسابدار، مغازه فیزیکی، دکوراسیون و موارد این‌چنینی ندارید و یک فروشگاه اینترنتی هم به‌عنوان ویترین شما عمل می‌کند، هم برایتان مشتری جذب می‌کند و هم می‌فروشد. با یک تیر چند نشان می‌زنید و هزینه‌های خود را کاهش و سودتان را افزایش می‌دهید.

توجه کنید که طراحی سایت فقط مختص افرادی نیست که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی داشته باشند. بلکه برای همه افراد و کسب‌وکارهایی که کالا و خدماتی برای ارائه دارند و قصد دارند شناخته‌تر شوند، مناسب و حتی ضروری است.

درواقع این روزها اکثر افراد برای اینکه بدانند چه جاهایی خدماتی مانند تعمیر پکیج، تعمیر لوازم خانه، ساخت کابینت، انواع خدمات باربری، انواع خدمات شرکت‌ها و… ارائه می‌دهند، ابتدا در گوگل جستجو می‌کنند تا شرکت مد نظر خود را پیدا کرده و سپس به آن‌جا مراجعه کنند یا به‌صورت آنلاین مشاوره و خدمات دریافت می‌کنند.

پزشکی را در نظر بگیرید که رژیم‎‌های غذایی ارائه می‌دهد، معلمی که کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند، خیاطی که سفارشات دوخت لباس را انجام می‌دهد و هر شغلی که در آن خدمتی به‌صورت حضوری یا آنلاین ارائه می‌شود، می‌تواند از طریق طراحی سایت به رشد زیادی دست پیدا کند و این‌جاست که کسب‌وکارهایی سود می‌برند که برای ورود به دنیای آنلاین و طراحی سایت خودشان اقدام می‌کنند.

هدف شما از طراحی سایت چیست؟

اولین قدم در پروسهٔ طراحی سایت، مشخص‌کردن هدف است.

قبل از هر اقدامی لازم است بدانید که چرا می‌خواهید یک سایت داشته باشید و برای چه کاری می‌خواهید از آن استفاده کنید؟

بهترین درگاه پرداخت واسط ایران در سال 1400

آیا می‌خواهید سایت شما فروشگاهی برای معرفی و فروش محصولاتتان باشد؟ یا محلی برای ارائه نمونه‌کارها و معرفی خدمات شما به مشتری‌هایتان؟ شاید هم دوست دارید سایتی برای بارگذاری محتواهای مربوط به یک حوزه خاص داشته باشید یا تبدیل به یک پایگاه خبری شوید؟ یا حتی ممکن است هدفتان از طراحی سایت برندسازی و شناخته شدن در بین مخاطبانتان باشد!

اهداف مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که شما قبل از این‌که برای شروع اقدام کنید، لازم است آن‌ها را مشخص کنید تا مشاوران و متخصصان طراحی سایت بتوانند بهترین مشاوره و خدمات را به شما ارائه دهند. پس همین حالا این سوال را از خود بپرسید: چرا می‌خواهم برای کسب‌وکارم سایت طراحی کنم و قصد دارم چه نتیجه‌ای دریافت کنم؟

پاسخ‌های خود را یادداشت نمایید و هنگامی که قصد سفارش طراحی سایت دارید، اهدافتان را با مشاوران طراحی سایت در میان بگذارید تا نتایج بهتری به‌دست آورید.

در مرحله بعد از خود بپرسید که قصد دارید سایتی که برای شما طراحی می‌شود، چه ویژگی‌هایی داشته باشد و چه امکاناتی در اختیارتان قرار دهد؟ اگر بتوانید به این سوال پاسخ بدهید، به راحتی می‌توانید شرکت طراحی سایت دلخواه خود را از بین برترین شرکت‌های طراحی سایت انتخاب نمایید.

سایت وردپرسی می‌خواهید یا کدنویسی شده؟ دوست دارید سایت شما طرح رابط کاربری اختصاصی داشته باشد یا قالب آماده؟ به پشتیبانی نیاز دارید یا خیر؟ سایت فروشگاهی می‌خواهید یا شرکتی؟ به پنل پیامک تبلیغاتی نیاز دارید یا خیر؟ مایل به دریافت خدمات مارکتینگ و گرافیکی هستید یا نیازی به آن ندارید؟

با جواب دادن به این سوالات و بررسی نمونه‌کارهای هر شرکت می‌توانید به آسانی شرکت طراحی سایت مناسب برای کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. شما بهتر از هر شخص دیگری از اهداف و خواسته‌های خودتان آگاهید و با شفاف‌سازی این موارد می‌توانید به کیفیت مطلوب خود در طراحی سایتتان برسید.

ویژگی‌های شرکت طراحی سایت

در این بخش می‌خواهیم باهم بررسی کنیم که یک شرکت طراحی سایت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد که قادر به رفع نیازهای ما باشد. در ایران شرکت‌های طراحی سایت بسیار زیادی وجود دارد و از نظر خودشان همگی بهترین و اولین شرکت طراحی سایت هستند!

اغلب این شرکت‌ها در سایت‌هایشان تعداد مشتری و پروژه‌هایی که تاکنون انجام داده‌اند را قرار می‌دهند اما این مورد به‌تنهایی نمی‌تواند ملاک سنجش به‌عنوان یک شرکت طراحی سایت، مناسب باشد.

نتایج موتورهای جستجو

افرادی که قصد شروع کسب‌وکار اینترنتی و طراحی سایت دارند، به‌عنوان اولین قدم در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و یا بینگ به دنبال شرکت طراحی سایت می‌گردند. این شیوهٔ جستجو نمی‌تواند ملاک مناسبی برای خوب یا بد بودن شرکت‌های طراحی سایت باشد و برای انتخاب بهترین گزینه کمک شایانی به شما نمی‌کند.

جستجو کردن به این شکل بر اساس کلمه کلیدی عبارت انتخابی شما توسط موتورهای جستجو انجام می‌شود، در واقع شرکت‌ها بر اساس این کلمه کلیدی سایت خود را بهینه می‌کنند تا در رتبه‌های اول جستجوی گوگل باشند و مشتریان بیشتری را برای ارائهٔ خدمات خود جذب کنند.

در حوزه سئو و بهینه‌سازی سایت رقابت میان شرکت‌ها بسیار شدید است، بعضی اوقات پیش‌آمده که سایتی برای جذب مخاطبان بیشتر از روش‌های سئو کلاه‌سیاه برای به نمایش گذاشتن سایت خود در نتایج جستجو استفاده می‌کند.

بسیاری از سایت‌هایی که در صفحه اول موتورهای جستجو دیده می‌شوند به علت تولید محتوای قوی و باکیفیت در حوزه طراحی سایت است، نه به دلیل اینکه در طراحی سایت قوی هستند و یا قدمت و تجربهٔ کاری موفقی دارند پس نمی‌توان این موضوع رو به‌عنوان ملاک اصلی قرارداد.

با تولید محتوای مناسب سایت‌ها می‌توانند به قابلیت بهتر دیده‌شدن خود کمک کنند، شاید از خود بپرسید این مسئله چطور امکان دارد؟ به طور مثال ممکن است شما به دنبال موضوعی در اینترنت باشید، و همچنین یکی از سایت‌ها در مورد موضوع موردنظر شما محتوایی قرار داده است، هنگامی که این اتفاق چندین و چند بار بیفتد باعث جلب و اعتماد مخاطب می‌شود و آن سایت جز سایت‌های صفحات اول گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری قرار می‌گیرد.

اما از طرفی دیگر هم ممکن است شرکتی که از قدیم در این حرفه فعالیت داشته و نمونه کارهای بسیار خوبی هم داشته باشد، اما در صفحه اول گوگل نباشد.

با همه این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که جستجو در فضای اینترنت مناسب‌ترین راه‌حل برای یافتن یک شرکت طراحی سایت خوب باتوجه‌به نیازهای خود نمی‌باشد.

ظاهر سایت شرکت طراحی سایت

به این موضوع فکر کنید که قصد خرید لباس دارید، در ابتدا ویترین مغازه‌ها را نگاه می‌کنید، اگر لباسی که دلخواه و مناسب سلیقه شما در ویترین باشد تصمیم می‌گیرید که وارد مغازه شده و به لباس‌های داخل مغازه هم نگاه کنید. دررابطه‌با شرکت‌های طراحی سایت نیز این موضوع صدق می‌کند. یک شرکت طراحی سایت باید وب‌سایت خودش به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و منحصربه‌فرد طراحی شده باشد و توجه کاربر به خود جلب کند.

در واقع این مورد مصداق این ضرب‌المثل «از کوزه همان برون تراود که در اوست» می‌شود. اگر سایت شرکت طراحی سایت از لحاظ طراحی و رابط کاربری، خلاقیت و کاربرد لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند مخاطب زیادی را جذب کند. پس درصورتی‌که وب‌سایت خود شرکت طراحی سایت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نبود، بهتر است که همان اول از سفارش دادن به آن شرکت خودداری کنید.

طراحی سایتی بهینه برای گوگل و شبکه‌های اجتماعی

صرفاً طراحی وب‌سایتی زیبا کافی نیست، شما برای رشد برند خود نیاز به کسب ورودی دارید و این روزها اکثر ورودی‌های سایت از کجاست؟ جستجوی کاربران بر اساس کلمات کلیدی، فعالیت و همچنین تعامل شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی.

کسب ترافیک، نیازی مهم برای یک سایت است و در غیر این صورت، تمام تلاش و هزینه شما برای طراحی یک سایت بیهوده بوده است. سایتی که تحویل می‌گیرید باید اصطلاحاً بهینه شده باشد و این بهینه‌سازی به چه معناست:

  • سرعت سایت در مقایسه با رقبای شما بهتر باشد.
  • از تگ‌ها و متاهای صحیح در ساختار کدنویسی استفاده شده باشد.
  • محیط نگارش برای انتشار محتوای شما راحت و درعین‌حال با قابلیت باشد.
  • کدهای مخصوص شبکه‌های اجتماعی، در کدنویسی اعمال شده باشد.

ارائه نمونه کارها

یک شرکت طراحی سایت باید دارای نمونه کارهای خوب، متعدد و قابل قبولی در این زمینه داشته باشد تا در این امر بتواند شما را از طریق مشاهده آن‌ها در تصمیم‌گیری، کمک کند.

اگر یک شرکت نمونه کاری در زمینه عکاسی یا فروشگاه اینترنتی و یا هر چیز دیگری نداشته باشد، شما قادر به ارزیابی و مقایسهٔ آن با سایر رقبا نیستید. همچنین شما می‌توانید از طریق مشاهده نمونه کارها به معایب و مزیت‌هایی که در طراحی سایت‌هایشان وجود دارند، پی ببرید.

صحبت با مشتریان شرکت‌ها

یکی دیگر از راه‌های مؤثری که به شما در انتخاب شرکت مناسب کمک می‌کند، صحبت با مشتریانی است که سایتشان را طراحی کرده‌اند. میزان رضایت مشتریان از طراحی و پشتیبانی نقش مؤثری در انتخاب شما دررابطه‌با شرکت موردنظر شما خواهد داشت.

بررسی امکانات موردنیاز شما توسط شرکت طراحی سایت

زمانی که در ابتدای مسیر کسب‌وکارتان قرار دارید و به هزاران دلیل مختلف نمی‌توانید تمام آنچه را که می‌خواهید در سایتتان داشته باشید، شرکت طراحی سایت باید بتواند نیازهای شما را در دوره‌های متفاوت برآورده و همچنین رضایت شما را جلب کند.

به طور مثال شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید که به‌تازگی شروع به فروش محصولاتی در آن کرده‌اید، پس از گذشت مدتی نیازمند گسترش کار خود، ایجاد تغییرات و اضافه‌کردن بخش‌هایی به سایت خود می‌شوید، گسترش و اضافه‌کردن بخش‌های مختلف به سایت در حوزه کاری شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات طراحی سایت است.

شما باید توانایی شرکت‌ها را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید در طولانی‌مدت معضل و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید و بتوانید کسب‌وکار خود را رونق دهید.

توانایی طراحی رسپانسیو

با ورود گسترده تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند به بازار جهانی و استقبال مردم از آن‌ها، بسیاری از مخاطبان وقت خود را با تلفن‌هایشان در اینترنت سپری می‌کنند و سعی در جستجوی مطالب مورد نظرشان از طریق جستجو در مرورگرهای موبایل دارند؛ بنابراین یکی از ملاک‌های مهمی که برای طراحی سایت باید در نظر بگیرید ویژگی رسپانسیو بودن آن است.

به زبان ساده‌تر رسپانسیو یا ریسپانسیو همان طراحی واکنش‌گرا است به این معنی که سایت شما در تلفن‌های هوشمند، متناسب با عرض و طول صفحه تلفن، نمایش داده می‌شود و ویژگی‌های سایت شما تناسب با ابعاد صفحه نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شود. جالب است بدانید ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران چیزی نزدیک به ۱۲۰% است، این موضوع به‌خوبی اهمیت طراحی واکنش‌گرا را به‌خوبی نشان می‌دهد.

شرکت‌های طراحی سایت باید توانایی پیاده‌سازی سایت را به‌صورت رسپانسیو داشته باشند، در غیر این صورت شرکت مربوطه دارای کیفیت مناسب نمی‌باشد و نمی‌توان آن شرکت را، برای طراحی سایت انتخاب کرد.

هزینه متعارف طراحی سایت

برخی از شرکت‌های طراحی سایت قیمت‌های بسیار بالا و گزافی را برای خدمات طراحی عنوان می‌کنند و بر عکس برخی دیگر قیمت‌های بسیار پایینی را مطرح می‌کنند که این امر باعث ایجاد دوگانگی و نبود یک معیار مشخص در این حرفه شده است. قیمت بالا و یا قیمت پایین نشان کیفیت و حرفه‌ای بودن و یا حرفه‌ای نبودن آن‌ها نیست.

بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت با سیاست پایین آوردن قیمت سعی در جذب مشتری بیشتری را دارند. هنگام سفارش طراحی سایت باید متناسب با امکانات، خدمات و ویژگی‌هایی که مدنظر دارید هزینه کنید، نه بیشتر و نه کمتر!

پشتیبانی

پشتیبانی به‌موقع و مناسب شرکت، یکی از ارکان اصلی انتخاب آن به‌عنوان شرکت طراح است. این مورد را می‌توانید از مشتریان شرکت طراحی سایت جویا شوید و نظر آن‌ها را در این باره بدانید و از میزان رضایت آن‌ها از خدمات پشتیبانی مطلع شوید.

بارها پیش‌آمده که به‌خاطر مشکلی که بر روی سایت فروشگاهی رخ‌داده است، میزان فروش و رضایت مشتریان آن شرکت کاهش‌یافته و همچنین زمانی که نیاز به افزودن بخشی به سایت است، این موارد به پشتیبانی بازمی‌گردد و ملاکی برای سنجش یک سایت و یا یک شرکت خوب از یک شرکت بد است که در تصمیم ما برای انتخابی درست نقشی اساسی دارد.

در ادامه تیم پیشگامان شما را با ۱۰ شرکت برتر طراحی سایت در ایران آشنا می‌کند و معایب و مزایای هرکدام را به‌اختصار برای شما عزیزان بیان می‌کند و با این کار سعی بر این دارد که به شما در انتخاب صحیح و منطقی باتوجه‌به نیاز خود، کمک کند.

انواع سبک‌های طراحی سایت

امروزه روش‌های طراحی سایت با قالب‌های مختلفی، وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید وب‌سایت‌ها مجموعه‌ای از صفحات مرتبط باهم هستند که شامل انواع متن‌ها، تصاویر و.. می‌شوند.

اولین قدم برای اقدام طراحی سایت، انتخاب نوع قالب طراحی سایت است. افراد باتوجه‌به بودجه و نیازهای خود می‌توانند قالب و نوع سایت خود را انتخاب کنند. سه نمونه قالب طراحی سایت وجود دارد، عبارت‌اند از:

۱- طراحی سایت وردپرس با قالب آماده

روش طراحی سایت وردپرس با قالب آماده، مناسب کسب‌وکارهایی است که درواقع تعداد محصول بالایی ندارند، تعداد بازدیدکننده بالایی در لحظه نخواهند داشت، بودجه محدودی دارند، تک‌محصول‌اند، معرفی شخص یا معرفی شرکت هستند، امکانات خاصی برای سایت خود نیاز ندارند و همچنین می‌خواهند یک ایده را در واقع تست کنند که متوجه شوند آیا این ایده موردنظر جواب می‌دهد یا خیر.

۲- طراحی سایت وردپرس با قالب اختصاصی

روش طراحی سایت وردپرس با قالب اختصاصی، مناسب کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند دیزاین اختصاصی خودشان را داشته باشند و همچنین هزینه محدودی برای طراحی سایت ندارند.

۳- طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی، مناسب کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند سایت کاملاً اختصاصی داشته باشند. در این روش، دو بخش فرانت‌اند و بک‌اند به‌صورت کاملاً اختصاصی کدنویسی می‌شود و در بخش فرانت‌اند دو حالت وجود دارد:

  1. می‌تواند قالب سایت HTML , Javascript  و CSS به‌تنهایی باشد که یک قالب استاتیک است.
  2. می‌تواند از تکنولوژی ری‌اکت و vue.js استفاده کند که باعث می‌شود سرعت سایت چندین برابر شود، سایت سریع‌تر برای کاربران بارگذاری شود و همچنین سایت امنیت بالاتری داشته باشد.

منبع: پیشگامان