کاربرد زیرانداز نوزاد در سیسمونی بچه چیست ؟

زیرانداز نوزاد چیست ؟

از لحظه تولد نوزاد تا سن 2 یا 3 سالگی نیاز به پوشک کردن کودک و تعویض نوزاد امری لازم و ضروری است .تا زمانی که کودک شما از پوشک استفاده می کندبرای تعویض پوشک و نظافت او به تشک زیرانداز کودک نیاز دارید .

اگر تجربه تعویض پوشک را داشته باشید حتما متوجه شده اید که  این کار همیشه ساده و راحت نیست و نیاز به فراهم کردن محیطی پاکیزه و امن برای تمیز کردن نوزاد هست تا مادر بتواند با خیال راحت و بدون استرس پوشک را عوض کند .

زیرانداز نوزاد باید سبک و منعطف باشد تا به راحتی در کیف نوزاد جای بگیرد و قابل حمل باشد . جنس زیرانداز نوزاد مرغوب است تا از ایجاد حساسیت و آلرژی در کودک جلوگیری کند . هم چنین زیرانداز خوب از پس زدن رطوبت ادرار یا مدفوع به روی تشک تخت یا فرش جلوگیری می کند .

با قرار دادن زیرانداز کودک روی سرویس خواب نوزاد از کثیف و لکه شدن ست خواب او جلوگیری می کنید .

زیرانداز نوزاد

انواع زیرانداز نوزاد

  1. زیرانداز یک بار مصرف: همان طور که از نامش پیداست برای یک بار استفاده و تعویض نوزاد استفاده می شود و پس از هر بار استفاده باید دور انداخته شود .این زیرانداز ها از نظر بهداشتی بسیار مناسب است اما ممکن است مقرون به صرفه نباشد .
  2. زیرانداز دائمی:این زیرانداز نوزاد از طرفداران بیشتری برخوردار است ، طرح های مختلف و جذابی دارد و قابل شستشو است و می توان آن را سال ها استفاده کرد .

زیرانداز نوزاد کارتزبیبی

انواع زیرانداز نوزاد از نظر طرح و مدل :

زیرانداز های پارچه ای و دائمی نوزاد می تواند بر اساس طرح و مدل به دسته های زیر تقسیم شود :

  • زیرانداز نوزاد فانتزی 
  • زیرانداز نوزاد عروسکی 
  • زیرانداز نوزاد ساده 

البته کاربرد زیرانداز تعویض پوشک نوزاد در هیچ یک از موارد فرقی ندارد و انتخاب زیرانداز عروسکی یا فانتزی کاملا سلیقه ای است . شما می توانید بر اساس سلیقه و رنگ سیسمونی نوزاد خود یکی از طرح های متنوع زیرانداز نوزاد کارتزبیبی را انتخاب کنید . تنوع بالا در طرح و مدل زیرانداز نوزاد دست شما را در انتخاب باز نگه داشته است .

استاندارد لباس کار برای مشاغل صنعتی چیست ؟

استاندارد‌های لباس کار طبق اچ.اس.ای.

لباس کار به طور اصولی و بر طبق الزامات سیستم مدیریت اچ.اس.ای. (HSE) به دو صورت وجود دارد. فرم اول به صورت پیراهن-کاپشن و شلوار (دو تکه) و فرم دوم به صورت سرهمی (یک تکه) که با نام های دیگری چون یکسره، بیلرسوت و کاورال نیز شناخته می شود. استاندارهایی که توسط اچ.اس.ای. در خصوص لباس‌های کار تعریف شده است به طور کلی شامل سه دسته زیر‌ می‌شود:

  • نشانه و علائم حک شده روی لباس
  • جنس و کیفیت لباس کار
  • نام سمت، نوع و رنگ لباس

برای خرید عمده لباس کار صنعتی به تولیدی لباس کار دوخت یادگار در تهران مراجعه کنید .

نشانه های حک شده روی لباس

در خصوص نشانه‌ها و علائم درج شده، لباس کار استفاده شده در محیط‌های کار بر اساس استاندارد اچ.اس.ای. باید موارد زیر را رعایت کرده باشد:

  • آرم و نماد شرکت باید مثلث متساوی‌الاضلاع باشد و در صورت نیاز نام شرکت زیر آن قرار گیرد.
  • رنگ زمینه نماد باید طوری باشد که بر اساس آن بتوان واحد‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص داد.
  • اندازه این آرم مثلثی شکل باید تقریباً برابر با 7 سانتیمتر باشد.
  • جنس این نشان نیز باید با کیفیت، ثابت و با رنگ‌های مشخص شده در پارچه نقش ببندد.
  • محل نصب نماد باید در بالای جیب سمت چپ بالا تنهء لباس باشد.

جنس و کیفیت لباس کار

لباس کار از حیث جنس و کیفیت باید استاندارد‌های زیر، مربوط به اچ.اس.ای. را برآورده کند:

جنس لباس کار بر اساس شرایط کار و الزامات ظاهر لباس باید از نظر مقاومت در مقابل چروک و عدم تولید الکتریسیته ساکن از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بدین منظور باید پارچه به کار رفته دارای ترکیب 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی‌استر بوده و با وزنی بین 320 تا 420 گرم بر مترمکعب باشد. این ترکیبات و درصد وزنی با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته خواهد شد. در شرایطی که احتمال تماس با آتش و سوخته شدن وجود داشته باشد (مثلاً در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد باشد)؛ جنس پارچه می بایست متشکل از 60 درصد پنبه باشد. مثلاً ترکیب پارچه های لباسکارهای صنایع نفت معمولاً ۷۵ درصد پنبه و ۲۵ درصد پلی استر است. پنبه موجب ایجاد تهویه مناسب در لباسکار می شود ضمن اینکه در صورت بروز حادثه به بدن کمترین آسیب را می زند و پلی استر موجب استحکام پارچه و کاهش چروک در لباسکار می شود. ترکیب پارچه های لباسکار های کارکنان فنی واحدها معمولا ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد ویسکوز می باشد. این ترکیب علاوه بر اینکه دارای قیمت اقتصادی می باشد از استحکام مناسبی در برابر نفوذ چربی و گرد و غبار برخوردار است که برای کارکنان صنایع سیمان نیز توصیه می گردد.

به منظور اطمینان از استحکام و مقاومت لباس کار، باید از پارچه با بافت کج‌راه و تراکم بالا (2 تار و یک پود) و نخ چهل دولا از نوع رینگ استفاده شود.

برای دوام بیشتر رنگ لباس کار و جلوگیری از رنگ دادن پارچه و لباس پس از شستشو و همچنین آب رفتن پارچه، باید از رنگ‌های راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده گردد.

با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، به وسیله دوخت مناسب و چرخ‌کاری دوباره محل دوخت‌ها‌، یک لباس کار با کیفیت و مقاوم و مطمئن حاصل کرد.

در تهیه و دوخت لباس طبق الگوهای مناسب، باید لباس کار شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه های استاندارد تهیه شود.

نام سمت و موقعیت آن، نوع و رنگ لباس

طرح و رنگ لباس کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله مهندسان براساس نوع و سمت در واحد‌های مختلف ؛ جهت اعمال کنترل و نظارت بهتر توسط شرکت مربوطه و طبق استاندارد‌های اچ.اس.ای. مشخص‌ می‌شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیران، روسای شرکت و پروژه، لباس سه تکه شامل کاپشن به رنگ ترجیحاً سرمه‌ای، شلوار به رنگ طوسی و پیراهن به رنگ طوسی روشن.
  • مسئول اچ.اس.ای. و کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی، کاپشن سرمه‌ای، شلوار به رنگ سرمه‌ای و پیراهن به رنگ سفید.
  • روسا، سرپرستان و نوبت‌کاران ارشد عملیاتی، لباس دو تکه، کاپشن و شلوار با رنگ های طوسی.
  • سایر کارکنان عملیاتی، لباس کار یکسره (بیلرسوت) به رنگ طوسی.
  • سرپرستان کارگاه و مهندسین خدمات فنی، لباس دو تکه کاپشن و شلوار با رنگ زمینهء آبی، یقه، سرآستین و زیپ کاپشن به رنگ سفید.
  • کارکنان تدارکات و انبار‌ها، لباس کار دو تکه؛ کاپشن و شلوار با رنگ زمینه آبی، یقه، سرآستین و زیپ کاپشن به رنگ طوسی.
  • کارکنان خانم که بنا بر ضرورت در واحد‌های عملیاتی مشغول به کار هستند باید لباس کاری شامل مانتو-شلوار و مقنعه با رنگ‌های قید شده در این دستورالعمل با توجه به واحد مربوطه.
  • کلیهء نفرات عملیاتی پیمانکار لباسکار یکسره (بیلرسوت) آبی رنگ؛ آرم و نام شرکت پیمانکار بایستی در پشت لباس کار حک شده باشد.
  • پرسنل ایمنی پیمانکار لباسکار یکسره آبی،ازجلیقه به رنگ قرمزکه در پشت و روی آن عبارت ایمنی نوشته شده باشد و نیز از بازوبند ایمنی استفاده نمایند.

چرا برای خرید سیسمونی نوزاد داشتن چک لیست توصیه می شود ؟

لباس کار استاندار چه ویژگی دارد ؟

لباس کار فقط یک پوشش و لباس معمولی نیست، بلکه یک پوشش محافظ است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی های لباس کار صنعتی این است که از بدن فرد در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت کند. بنابراین توصیه می‌شود که صنایع و شرکت‌ها برای تامین ایمنی کارکنان خود، لباس کار مناسب تهیه کنند. لباس کار صنعتی برای هر شغل و شازمانی باید به فراخور نیازها، محیط و مقدار خطری که ممکن است شغل برای کارمندان و کارگران ایجاد کند تهیه شود. در ادامه مطلب به جزئیات مهمی درباره ویژگی و استاندارد لباس کار صنعتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در خرید لباس کار مناسب برای حوزه شغلی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

استفاده از لباس کار صنعتی مناسب چه ضرورتی دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لباس کار صنعتی، حفاظت از جان کارکنان بوده و به کاهش خطرات و آسیب‌دیدگی احتمالی مانند سوختگی، برق گرفتگی، ضربه و غیره کمک خواهد کرد. همچنین این لباس‌ها در طراحان دوخت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و در شب و روز توسط دیگران به راحتی قابل تشخیص باشند. علاوه‌بر آن، استفاده از لباس کار می‌تواند موجب یکپارچگی و ایجاد نظم در بین کارکنان یک شرکت و سازمان شود و روحیه آنها را برای انجام کارها تقویت کند.

ویژگی های لباس کار صنعتی مناسب چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس کار صنعتی که سازمان‌ها و کارکنان باید بدانند، عبارت‌اند از:

  • لباس کار باید متناسب با سایز اندام هر فرد باشد. (خیلی بزرگ یا خیلی تنگ نباشد)
  • تعویض لباس کار در زمان مناسب بسیار مهم است. بههیچ عنوان در محیط کار از لباس‌های باز و پاره استفاده نشود.
  • از وسایلی مانند ساعت، زنجیر، کلید و غیره استفاده نشود.
  • افرادی که در مناطق پرخطر کار می‌کنند که احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد، نباید از عینک‌هایی از جنس سلونوئید استفاده کنند.
  • افرادی که در معرض گرد و غبار هستند، باید از لباس‌های لبه‌دار استفاده کنند.
  • افرادی که با مواد مضر و شیمیایی سر و کار دارند، باید از لباسی استفاده کنند که آب و گازها در آن نفوذ نکنند.

رعایت استانداردهای جهانی یکی از مهم‌ترین ویژگی های لباس کار صنعتی

هر صنعتی استانداردهای خاص خود را دارد و هر شغلی نیازمند یک سطح خاص از ایمنی است. برای تولید لباس کار صنعتی مرغوب باید به نقش لباس کار در ایمنی بدن توجه داشته و آنها را مطابق با استانداردهای جهانی ساخت. به همین منظور در اینجا به چند مورد از این استانداردهای لباس کار صنعتی اشاره می‌کنیم:

استاندارد لباس کار EN ISO 20471

این استاندارد در لباس کار صنعتی برای مواردی استفاده می‌شود که افراد در ساعات مختلفی از شبانه‌روز کار می‌کنند و برای اینکه در شب دیده شوند، از پارچه‌های خاصی در لباس کار آنها استفاده می‌شود. به این نوع لباس کار، لباس شبرنگ دار یا لباس کار نمایان در شب نیز گفته می‌شود.


استاندارد EN 342

در این حالت لباس کار در برابر سرما از فرد به خوبی محافظت می‌کند. حتی در برابر رطوبت به همراه باد و یا دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد عملکرد بسیار خوبی دارد.

استاندارد لباس کار EN 343

لباس کاری که دارای این استاندارد جهانی باشد، می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی از فرد مراقبت کند.

استاندارد EN ISO 11611

این استاندارد برای کارهایی که نیاز به عایق حرارتی و محافظت در برابر جرقه، شوک الکتریکی و غیره دارند، مناسب است. برخی از مشاغلی که لباس کار آنها باید دارای این استاندارد عبارتند از: جوشکاری، برق کاری و…

استاندارد EN ISO 11612

برای لباس کارهایی که باید عایق حرارت، گرما و آتش باشند، وجود این استاندارد الزامی است. به عنوان مثال لباس کار آتش نشانی به چنین استانداری نیاز دارد.


لباس کار استاندار چه ویژگی دارد ؟

لباس کار فقط یک پوشش و لباس معمولی نیست، بلکه یک پوشش محافظ است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی های لباس کار صنعتی این است که از بدن فرد در برابر عوامل محیطی مختلف محافظت کند. بنابراین توصیه می‌شود که صنایع و شرکت‌ها برای تامین ایمنی کارکنان خود، لباس کار مناسب تهیه کنند. لباس کار صنعتی برای هر شغل و شازمانی باید به فراخور نیازها، محیط و مقدار خطری که ممکن است شغل برای کارمندان و کارگران ایجاد کند تهیه شود. در ادامه مطلب به جزئیات مهمی درباره ویژگی و استاندارد لباس کار صنعتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در خرید لباس کار مناسب برای حوزه شغلی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

استفاده از لباس کار صنعتی مناسب چه ضرورتی دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از لباس کار صنعتی، حفاظت از جان کارکنان بوده و به کاهش خطرات و آسیب‌دیدگی احتمالی مانند سوختگی، برق گرفتگی، ضربه و غیره کمک خواهد کرد. همچنین این لباس‌ها در طراحان دوخت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و در شب و روز توسط دیگران به راحتی قابل تشخیص باشند. علاوه‌بر آن، استفاده از لباس کار می‌تواند موجب یکپارچگی و ایجاد نظم در بین کارکنان یک شرکت و سازمان شود و روحیه آنها را برای انجام کارها تقویت کند.

ویژگی های لباس کار صنعتی مناسب چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌های لباس کار صنعتی که سازمان‌ها و کارکنان باید بدانند، عبارت‌اند از:

  • لباس کار باید متناسب با سایز اندام هر فرد باشد. (خیلی بزرگ یا خیلی تنگ نباشد)
  • تعویض لباس کار در زمان مناسب بسیار مهم است. بههیچ عنوان در محیط کار از لباس‌های باز و پاره استفاده نشود.
  • از وسایلی مانند ساعت، زنجیر، کلید و غیره استفاده نشود.
  • افرادی که در مناطق پرخطر کار می‌کنند که احتمال آتش سوزی در آن وجود دارد، نباید از عینک‌هایی از جنس سلونوئید استفاده کنند.
  • افرادی که در معرض گرد و غبار هستند، باید از لباس‌های لبه‌دار استفاده کنند.
  • افرادی که با مواد مضر و شیمیایی سر و کار دارند، باید از لباسی استفاده کنند که آب و گازها در آن نفوذ نکنند.

رعایت استانداردهای جهانی یکی از مهم‌ترین ویژگی های لباس کار صنعتی

هر صنعتی استانداردهای خاص خود را دارد و هر شغلی نیازمند یک سطح خاص از ایمنی است. برای تولید لباس کار صنعتی مرغوب باید به نقش لباس کار در ایمنی بدن توجه داشته و آنها را مطابق با استانداردهای جهانی ساخت. به همین منظور در اینجا به چند مورد از این استانداردهای لباس کار صنعتی اشاره می‌کنیم:

استاندارد لباس کار EN ISO 20471

این استاندارد در لباس کار صنعتی برای مواردی استفاده می‌شود که افراد در ساعات مختلفی از شبانه‌روز کار می‌کنند و برای اینکه در شب دیده شوند، از پارچه‌های خاصی در لباس کار آنها استفاده می‌شود. به این نوع لباس کار، لباس شبرنگ دار یا لباس کار نمایان در شب نیز گفته می‌شود.


استاندارد EN 342

در این حالت لباس کار در برابر سرما از فرد به خوبی محافظت می‌کند. حتی در برابر رطوبت به همراه باد و یا دمای زیر ۵ درجه سانتیگراد عملکرد بسیار خوبی دارد.

استاندارد لباس کار EN 343

لباس کاری که دارای این استاندارد جهانی باشد، می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی از فرد مراقبت کند.

استاندارد EN ISO 11611

این استاندارد برای کارهایی که نیاز به عایق حرارتی و محافظت در برابر جرقه، شوک الکتریکی و غیره دارند، مناسب است. برخی از مشاغلی که لباس کار آنها باید دارای این استاندارد عبارتند از: جوشکاری، برق کاری و…

استاندارد EN ISO 11612

برای لباس کارهایی که باید عایق حرارت، گرما و آتش باشند، وجود این استاندارد الزامی است. به عنوان مثال لباس کار آتش نشانی به چنین استانداری نیاز دارد.