راهنمای خرید کولر گازی : در مرحله ی اول با انواع کولر گازی اشنا شوید تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید که چه نوع کولر گازی برای محل مورد نظر شما مناسب می باشد.
کولر گازی پنجره ای جزو ابتدایی و ساده ترین نوع کولر گازی است.یک سیستم یک تیکه می باشد که تمام اجزای سیکل تبرید در آن قرار دارد بدین معنی که کمپرسور و فن در یک پک قرار دارد . کولر گازی پنجره ای به راحتی در پنجره و کانال مورد نظر قرار میگیرد، لذا در هنگام خرید تنها باید به ابعاد پنجره ای که قرار است کولر در آن قرار گیرد توجه نمود . قرار گیری این تجهیزات در پشت پنجره نیز سبب میشود صدای کمپرسور در داخل شنیده شود که سرمایش اندکی با صدا همراه خواهد بود.
باید توجه داشت که کولر های پنجره ای به نسبت سایر تجهیزان سرمایشی مصرف بالاتری دارند . عموما این نوع کولرها کنترول از راه دور ندارند که می بایست در هنگام خرید به داشتن این امکان توجه نمود.
کولر گازی پرتابل به معنای کولر گازی یک تکه بوده که فقط یک لوله خرطومی پلاستیکی پشت آن برای تخلیه گرمای موتور وصل می باشد و بدون نیاز به نصب و لوازم خاصی می باشد. این مدل کولر گازی برای فضاهای کوچک اجاره ای یا استفاده موقت حدود 20 الی 30 متر مربع حداکثر کاربرد داشته و چون چرخ دارند قابل حمل هستند
این نوع اسپلیت ها بر خلاف کولر متحرک دو تکه هستند یعنی دارای واحد خارجی نیز هستند . پنل اصلی آن بر روی زمین قرار میگیرد اما کندانسور آنها باید در بیرون از محل نصب گردد.
به دلیل قدرت بالا ی پرتاب هوا و توانایی سرمایش و گرمایش زیاد برای سالن های وسیع و محل های بزرگ مناسب هستند .
باید توجه نمود این کولرها را نمیتوان همانند کولر های متحرک جابجا نمود .
کولر گازی اسپلیت به دو قسمت تقسیم میشود، یک قسمت برای داخل اتاق و دیگری خارج از آن که موتور یا کمپرسور آن است تا بتوانید در محیطی دورتر از محل نصب پنل با حداقل صدا به کارگیری شود البته این نوع از کولر فضای بیشتری را نسبت به کولر گازی های پنجره ای و قابل حمل در بیرون از محیط به خود اختصاص میدهد با این حال اگر به فضای درون اتاق اهمیت بیشتری میدهید کولر قابل حمل بدترین انتخاب هست زیرا فضای زیادی از زمین کنار پنجره را اشغال میکند
از نظر طراحی بدنه داخلی کولر گازی اسپلیت با در نظر گرفتن اینکه فضای کمی را اشغال میکند و معمولا بر روی دیوار نصب می شود بهتر از همه به نظر می رسد ولی با توجه به اینکه یک قسمت از آن در بیرون نصب میشود خیلی زیبا به نظر نخواهد رسید بنابراین اگر به محیط بیرون اهمیت میدهید بهتر است کولر گازی پرتابل را انتخاب کنید
کولر گازی دیواری یا اسپیلت به دلیل اینکه کمپرسور آن خارج از اتاق است کمصدا ترین گزینه برای انتخاب است و کولر گازی های قابل حمل و پنجره ای به دلیل
اینکه کمپرسورشان جدا از هم نیست و در محل استفاده قرار خواهد گرفت سر و صدای بیشتری دارند. البته ناگفته نماند که میزان سروصدای کولرگازی های قابل حمل بسته به مدل آنها متفاوت میباشد.
این واقعیت وجود دارد که در سیستم اسپلیت به دلیل اینکه دستگاه سردکن آن جدا از کمپرسور است این امکان را به تولیدکنندگان داده که کولر گازی هایی با قدرت بالاتر بسازند. که بتواند محیط بیشتری را تهویه کند و که در مقایسه با کولر گازی پنجره ای و قابل حمل این ظرفیت بسیار بالا بوده و چشم گیر است
یکی از دیگر از موارد راهنمای خرید کولر گازی توجه به پنل ان می باشد.
طراحی پنل واقعا مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده میکنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را میتوان به ویترین مغازهها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث میشود از محصولی که خریدهاید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجهای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذابتری دارد، بهطور حتم گرانتر هم خواهد بود.
قراردادها به دو شکل معین و نامعین دستهبندی میشوند که قرارداد اجاره، بیع و موارد مشابه را قرارداد معین و مواردی مثل قرارداد سئو و یا قرارداد ساخت یک دستگاه خاص را قرارداد نامعین میگویند. دلیل نامعین بودن قرارداد سئو به این خاطر است که قانونی مشخص برای آن تعریف نشده است. سئو مجموعهای از فرآیندها، قوانین و صدها مورد مختلف دیگر است که بهصورت کلی و به مجموع تمام آنها بهینهسازی موتور جستوجو یا سئو میگویند. در قراردادها با مشاوره سئو چندین مفاد و بند وجود خواهد داشت که طرفین ملزم به انجام آن هستند. بهصورت کلی چهار شرط وجود دارد که رعایت آنها از ضروریات هر قراردادی خواهد بود و برای گزارش مدیریتی سئو نیز لازم هستند. این مفاد شامل این موارد خواهند بود:
اگر هر کدام از این موارد در قرارداد مشاور سئوی شما وجود نداشته باشد، آن قرارداد از لحاظ قانونی باطل و غیر قابل پیگیری خواهد بود و دیگر موارد لازم در قرارداد سئو اصلاً بررسی نخواهند شد. البته قراردادها تنها شامل این موارد نبوده و چندین مشخصه دیگر نیز باید داشته باشند که در اینجا قادر به بررسی آنها نیستیم. تنها یک مورد مهم در قراردادهای مشاوره سئو و اجرا باید در نظر بگیریم. مجری بهتر است ادعایی برای دریافت جایگاهی خاص نکند. دلیل این موضوع این است که جایگاه به فرد یا شخص خاصی تعلق ندارد و چنین ادعایی امکانپذیر نیست. در ادامه ساختار قرارداد مشاوره سئو و اجرای آن را بهصورت کامل بررسی میکنیم. با اینکه تنظیم و امضای هر تعهدی را میتوان بهعنوان یک قرارداد در دادگاههای مختلف اعلام کرد، اما باید بدانید که ساختار قرارداد مشاوره سئو و اجرای آن شامل چه مواردی است و باید چه نکاتی را در آن رعایت کنید.
کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟ با گرم شدن هوا و وارد شدن به فصل تابستان اکثر مردم به دنبال خرید مناسبترین دستگاه نسبت به شرایطشان ،جهت خنک کردن محیط زندگی یا محل کار خود میافتند .طی این پروسه سوالات متعددی مانند کولر آبی بهتر است یا کولر گازی(اسپلیت) ؟ یا کولر آبی بخرم یا کولر گازی(اسپلیت) ؟ و… برایشان پیش میاید ،که پاسخگویی به این سوالات و داشتن جوابشان میتواند شما را به هدفتان برساند .
به همین دلیل برآن شدیم که در این مقاله به مقایسه کولر آبی و کولر گازی بپردازیم و تفاوت کولر آبی و کولر گازی را از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
کولر آبی بخریم یا کولر گازی؟ یکی از نکات بسیار مهم در رابطه با انتخاب کولر آبی یا کولر گازی مربوط به شرایط آب و هوایی و اقلیمی محلی است که، دستگاه در آنجا تعبیه می شود . مکانهایی با آب و هوای خشک مانند کرمان ، یزد و … بهتر است از کولرهای آبی استفاده کنند، چرا که این کولرها در فضا رطوبت ایجاد میکنند. مناطق شمالی و جنوبی ایران به واسطه داشتن آبوهوای شرجی میبایست از کولرهای گازی استفاده کنند.
یکی از بزرگترین ایرادات کولرهای آبی مصرف زیاد آب در آنهاست. مصرف بیش از اندازه آب این مایع حیات ،آنهم در شرایطی که بحران کمبود آب کشور را به شدت تهدید میکند. کولرهای گازی نیز مصرف برق نسبتا زیادی دارند. با توجه به این که در کشور ما برای تولید برق از سوخت های فسیلی استفاده میشود ، میزان مصرف برق دستگاه های برقی از اهمیت چشمگیری برخوردار است .لازم به ذکر است که با انتخاب درست ظرفیت (با توجه به مساحت منزل ) ، انتخاب محل نصب مناسب، سرویس به موقع و پاکیزه نگهداشتن فیلترها و … در دستگاه های کولر گازی میتوان مصرف برق را به شدت کاهش داد . ناگفته نماند که کولرهای گازی نسل جدید دارای فناوری روتاری هستند که به لطف این فناوری میتوانند مصرف برق بسیار پایینی داشته باشند .
در کولرهای آبی نیز انجام سرویس به موقع، تعویض پوشالها، رسوبزدایی، گذاشتن سایه بان برای کولر و … منجر به کارکرد بهینه دستگاه شده و مصرف انرژی را در این دستگاه کاهش می دهد. در کولرهای آبی اگر ظرفیت کولر مناسب فضای مورد نظر نباشد ، به اندازه کافی ایجاد خنکی نمی کند و افراد مجبور میشوند به طور مداوم از دور تند کولر استفاده کنند ، در نتیجه مصرف انرژی (آب و برق ) به شدت افزایش می یابد .
اسپلیت ، هوای درون خانه را به سبب داشتن فیلترهای متفاوت ،کاملا پاک و عاری از هرگونه باکتری و میکروبی میکند . در شهرهایی که آلودگی بالایی دارند مانند تهران ، اهواز و… این مسئله بسیار مهم است.
کولرهای آبی ،هوای بیرون از خانه را به داخل خانه می کشند و همراه با این مکش ،آلودگیها ، ذرات معلق در هوا ، بو ، دود و… را به درون خانه میآورند. همچنین ،به دلیل اینکه پوشالها در جریان مستقیم با آب قرار دارند و همیشه مرطوب هستند ، فضایی بسیار مناسب برای رشد و تکثیر انواع قارچها ایجاد میشود .
متاسفانه ما در کشور ایران ،به شدت با بحران کمبود آب و خشکسالی روبرو هستیم ، این امر باعث شده است مصرف آب هزینه سنگینی داشته باشد و در نتیجه انتخاب کولرهای آبی به علت مصرف بیش از اندازه آب ، گزینه مناسبی نمی باشد .
کولرهای آبی ذرات گرد و غبار، خاک، دود ، بو و در کل هر چیزی که در هوای بیرون از ساختمان باشد را به درون خانه یا محل کار وارد می کند .که این امر ممکن است سبب بروز انواع بیماریهای تنفسی و حساسیتها شود. علاوه بر این ، پوشالهای کولر آبی به دلیل اینکه همیشه دارای رطوبت هستند ، به محل بسیار مناسبی برای رشد انواع قارچ و باکتری تبدیل می شوند . شاید بتوان با تعویض سالیانه پوشالها تا حدود زیادی از ایجاد قارچ و باکتری و در نتیجه بوی نامطبوع حاصل از وجود قارچ ها و باکتری ها پیشگیری کرد، اما جلوگیری از ورود ذرات موجود در هوا به محیط داخلی، تقریباً کاری غیر ممکن است.
کف دستگاههای کولر آبی همیشه مملو از آب است و قطعات به صورت دائم با آب در تماس هستند ، در نتیجه امکان خوردگی و زنگزدگی آنها، طی کوتاهترین زمان ممکن به شدت افزایش می یابد .
در صورت تعویض نکردن به موقع پوشال ، بویی نامطبوع که حاصل رشد قارچ ها و باکتری ها در داخل پوشالهاست ، در محیط منتشر می شود .
کولرهای آبی ،به دلیل ایجاد رطوبت در محیط ، مناسب مناطق شرجی و مرطوب نیستند .در واقع در مناطقی که رطوبت آنها بیشتر از ۲۵ درصد است کولر آبی گزینه اشتباهی محسوب میشود.
کولرهای آبی ،هوای بیرون را به داخل هدایت میکنند. در مواقعی که ،دمای محیط بیرون گرم تر از حد معمول است ،توان خنککنندگی کولرهای آبی کاهش یافته و نمی توانند سرمایش مطلوبی ایجاد کنند و به اصطلاح از پس آن برنمی ایند .
کولر های آبی ، سالیانه به حداقل دو بار سرویس شدن نیاز دارند . که با توجه به گرم بودن هوای بیرون و نبودن دستگاه در داخل واحد ، این کار طاقت فرسا ، خسته کننده و دردسر ساز می باشد .
کولرهای آبی برای انتقال سرمایی که ایجاد میکنند به داخل محیط منزل یا محل کار،به کانال کولر نیاز دارند . متاسفانه این کانال ها تنها سرما را به داخل واحد انتقال نمی دهند و سر و صدای ایجاد شده در محیط خارجی را نیز به داخل منتقل می کنند .
علاوه بر این ، صدای موتور در هنگام استفاده کردن از دستگاه از طریق این کانال ها به محیط داخلی انتقال یافته و از لحظه روشن شدن تا لحظه خاموش شدن کولر آبی ما ،میزبان این صدای ناخوشایند خواهیم بود .
کولرهای آبی برای انتقال سرمایی که ایجاد می کنند نیازمند شبکه ای از کانال های کولری می باشند، که این مجموع بخش اعظمی از فضا را اشغال می کند . با توجه به کوچک شدن مساحت منازل و ادارات این مسئله نقطه ضعف بزرگی محسوب می شود .
مقدار مبلغ اولیه ای که برای داشتن این دستگاه باید پرداخت بشه کمتر از قیمت خرید کولرهای گازی است .
در مناطق گرم و خشک ، کولرهای آبی رطوبت ایجاد می کنند ، در نتیجه گزینه خوبی برای این مناطق محسوب میشوند.
کولرهای آبی فناوری پیچیده ای ندارد و دارای ابتدایی ترین تکنولوژی می باشند . این امر سبب شده است که در بیشتر مواقع خودمان کولر های آبی را سرویس کنیم و برای تعمیرات ساده نیازی به تعمیرکار و پرداخت هزینه ندارد .
قیمت خرید کولر گازی در بازار از کولر آبی بیشتر است ( در نظر داشته باشید که قیمت خرید کولر گازی بیشتر است اما ،هزینه نگهداری ، تعمیر و… آن به مراتب کمتر و به صرفه تر از کولر های آبی است ) .
استفاده از اسپلیت ها ، در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک مانند یزد ، کرمان و… مناسب نیست و بهتر است در این مکان ها کولرهای آبی تعبیه شود .
به لطف فیلترهای تعبیه شده در کولر های گازی ،هوای داخل منزل یا محیط کار کاملا سالم و عاری از هرگونه باکتری و میکروبی می شود .
یکی از مزیت های استفاده از اسپلیت این است که ،شما در ایجاد سرمایش و یا گرمایش در قسمت های مختلف واحد مسکونی یا اداری خود قدرت انتخاب دارید و میتوانید کنترل کنید که کدام بخش از خانه خنک یا گرم شود و کدام بخش نشود( هال یا یکی از اتاقهای خواب یا حتی آشپزخانه) . این قابلیت در پایین آمدن مصرف انرژی بسیار مؤثر است.
با روشن شدن کولر گازی در آنی از ثانیه ،شما هوای خنک یا گرم و مطبوع را احساس خواهید کرد. درصورتی که در کولرهای آبی احساس خنکی و هوای مطبوع نیازمند زمان بسیار بیشتری است .
مصرف آب در دستگاه های هوایشی بسیار حائز اهمیت بوده تا جایی که ،تولیدکنندگان و غول های صنعتی ترجیح می دهند حتی الامکان در فرایند استفاده از محصولاتشان استفاده نشود و یا حداقل کاربرد را داشته باشد . این امر دلایل متفاوتی دارد نخست آنکه می بایست ، بحث بحران کم آبی و ضرورت صرفهجویی در آن را در نظر گرفت .دومین دلیل ریشه در این موضوع دارد که کولرهای آبی معمولا در بالاترین محل ساختمان قرار دارند و در تابستان به علت بالا رفتن مصرف آب و در نتیجه کاهش فشار آب ،در طبقات بالا از حداقل فشار آب برخوردار هستیم . این امر باعث عدم کارایی مناسبشان می شود .
در کولرهای گازی به دلیل جدا بودن موتور کولر از یونیت داخلی، صدایی از موتور به گوش نمی رسد. همچنین کولرهای گازی مانند کولرهای آبی کانال کولر ندارند و در نتیجه صداهای محیط خارجی که از طریق این کانال ها به محیط داخلی منتقل می شوند را در کولرهای گازی نخواهیم داشت .
کولر های گازی برای انتقال سرما یا گرما به محیط ،نیاز به کانال ندارند. در نتیجه ی استفاده از این دستگاه ها ،کانال کولر از واحدها حذف شده و فضای بسیار کمی اشغال می شود .
کولر های گازی برعکس کولر های آبی، نیازمند سرویس سالیانه نمی باشند . این موضوع باعث شده که هزینه های داشتن و نگهداری از این دستگاه به شدت کاهش یابد
کولرهای گازی برای ایجاد سرما یا گرما از هوای داخلی خود واحد استفاده می کنند . در نتیجه آلودگی های هوا ، ذرات معلق در هوا ، بوهای بد و نامطبوع ، دود و… موجود در فضای بیرون از خانه یا اداره وارد فضای داخلی نمی شود .
اگر از ما بپرسید «سئو داخلی چیست»، میگوییم اولین و جذابترین بخش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همین سئو On Page است. گوگل به طور منظم الگوریتمها و دستورالعملهای خود را بروزرسانی میکند و این تغییرات و بروزرسانیها تنها در جهت راحتی و زود به نتیجه رسیدن کاربران صورت میپذیرد.
از سوی دیگر، تجریه کاربری تاثیر بسزایی در سئو و رتبه بندی صفحات دارد و به همین سبب رفتار کاربران در صفحه میتواند به صورت مستقیم روی جایگاه صفحات هدفمند در نتایج Serp تاثیرگذار باشد. یک صفحه سئو شده به گوگل کمک خواهدکرد که بفهمد که محتوای این صفحه درمورد چه موضوعی است و چگونه و به چه روشی، کدام نیاز کاربر را رفع خواهد کرد که مجموع این اطلاعات سبب رتبه بندی صفحات در نتایج میگردد.
به نقل از داکیومنت گوگل؛ بهترین محتوا، محتوایی است که شامل کلمات کلیدی به میزان کافی در صفحه باشد. پس با این تفاسیر متوجه شدید که اولین و مهمترین فاکتور در سئو داخلی، رعایت چگالی کلمه کلیدی در صفحه است. البته توجه کنید که رعایت استاندارد در چگالی کلمات کلیدی در صفحه بسیار مهم است و اگر این تعداد از حد استاندارد خارج گردد، تاثیرات منفی را برای صفحه به همراه خواهد داشت.
در قسمت بالا به چند فاکتور اساسی در رابطه با سئو داخلی پرداختیم. حال قصد داریم به طور کامل به آموزش این فاکتورها بپردازیم و در این بین به چند نکته اساسی اشاره کنیم؛
با تحقیق کلمه کلیدی به روش اصولی و درست، کلمات هدفمند خود را پیدا کنید. معمولاً کاربران با کلمات کلیدی مختلفی جستجو میکنند. پس کلماتی را انتخاب کنیم که با محتوای صفحه ما مرتبط و از نظر آمار جستجو محبوبتر باشند. گاهی لازم است از کلمات لانگ تیل استفاده کنیم؛ اشکالی ندارد. مهم این است که کاربر با کلمات کلیدی درستی به صفحه ما هدایت شود.
تبلیغات با تیشرت بخشی از صنعت تبلیغاتی کشور است. شما می توانید مشتریان زیادی را از طریق پیراهن تبلیغاتی یا تیشرت بدست آورید. پیام تبلیغاتی شما بر روی لباس تبلیغاتی می توانند قدرت تجارت شما را به گوش مشتریان برسانند. در این مقاله می کوشیم تا روش های تبلیغ با یک تی شرت تبلیغاتی را برای شما به زبان ساده بازگو کنیم.
نکته اول: لوگولوگوی شرکت خود را برای چاپ روی تیشرت طراحی کنید. بهتر است با انواع چاپ روی پارچه از تولید تیشرت مشاوره بگیرید. اینکه چه نوع چاپ و یا گلدوزی برای بهتر نشان دادن لوگوی شما بر روی تیشرت و یا لباس مناسب است. از طریق شرکت های تولید کننده تیشرت می توانید با انواع پارچه فانریپ، ساده پنبه ای، تیشرت جودون، تیشرت فلامنت و تیشرت ملانژ آشنا شوید و کیفیت آنها را مقایسه کنید و با توجه به بودجه خود از بین انواع پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
در نظر داشته باشید انواع چاپ سیلک بر روی پارچه های فلامنت و ویسکوز و تیشرت اسپان ممکن است و انواع گلدوزی ها بر روی سایر پارچه ها امکان پذیر می باشد. البته دوام گلدوزی لوگو در شستشو بیشتر خواهد بود.
نکته دوم: شعار تبلیغاتی
انتخاب شعار تبلیغاتی شما که می تواند بر روی تیشرت اجرا شود. شعار تبلیغاتی می تواند حتی تصویری جالب باشد که به جذب مشتری منجر شود. تصویری بزرگ با گرافیک زیبا که خود برای بیننده سوال برانگیز باشد و حس کنجکاوی بیننده را در مورد تجارت شما تحریک کند.
نکته سوم: انتخاب مصرف کننده
انتخاب مصرف کننده تیشرت. اگر شما برای مشتریان خود تیشرت تبلیغاتی سفارش می دهید بایستی آنها را رده بندی کنید اینکه قرار است خانم ها اون تیشرت ها را بر تن کنند یا آقایان و یا اینکه مخاطب شما کودکان هستند و یا نوجوانان. هر نوع پوشیدنی برای تبلیغات موثر است چه پیراهن باشد یا مانتو شال و یا حتی شنل بازی برای کودکان. خلاقیت در نوع انتخاب پوشاک تبلیغاتی یکی از موثرترین گام های تبلیغاتی است.
نکته چهارم : انتخاب مشتریان هدف
لزوماً مصرف کنندگان با مخاطبین هدف یکی نیستند. زمانی که یک شرکت تولیدی دارویی با اهدای روپوش لوگودار به کارکنان داروخانه برند خود را تبلیغ میکند، مشتریان داروخانه هستند که به عنوان مخاطبین اصلی هدف قرار میگیرند. در نظر داشته باشید که تبلیغات بر روی لباسکار، تیشرت ،پیراهن ، لباس کار و تیشرت مردانه هر نوع پوشیدنی یک تبلیغات متحرک در بین مردم است منتها با هزینه های بسیار پایین تر از تبلیغات متحرک تلویزیونی.