نحوه ازدواج صوری برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج چگونه است؟

وزارت داد گستری اسپانیا برای جهت صدور اقامت یا مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج کمی آن را برای شما آسان کرده است، به دلیل اینکه بعضی از افراد برای دریافت کردن پاسپورت کشور اسپانیا دست به همچین کاری نمی زنند، و از طرف دیگری هم برای مشخص کردن یا صوری بودن ازدواج شما روش های خاصی در نظر می گیرد تا دقیق و کامل بتواند تصمیم بگیرد. کشور اسپانیا مانند کشور های دیگر مامورانی را برای اینکه بررسی کنند که آیا ازدواج شما واقعی است یا به صورت ساختگی و بعد به محل زندگی شما ارسال می کنند.

این شخص ها با سوال کردن از همسایه هایی که در کنار نزدیکی محل زندگی شما درباره وضعیت زندگی زناشویی شما و تا حدودی از نوع ازواج شما با خبر می شوند، و از طرف دیگری هم مدارک ارسالی شما به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار می گیرد،ازدواج صوری راهی است که تمام متقاضیان می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای به فرد تبعه آن را مجاب به ازدواج کند. این نوع ازدواج به این صورت است که متقاضی شخصی را در کشور اسپانیا برای ازدواج پیدا می کند و بعد از آ« شخص در زای گرفتن هزینه‌ای، درخواست پیوستن فرد خارجی را می‌دهد، و از این طریق متقاضی وارد کشور اسپانیا می شود.

بعد از اینکه آن مدت یک سال گذشت درخواست اقامت دائم را می دهد که بعضی وقتا ممکن است که فرد تبعه پس از 1 سال به طور کامل ناپدید می‌شود و شما را در ادامه پروسه کاری تنها می‌گذارد، از این طرف هم ازدواج شما از جانب کشور اسپانیا صوری فسخ می‌شود، در این قسمت وزارت دادگستری کشور اسپانیا دچار گمراهی می شود که ممکن است شما دستگیر خواهید شد.

با مشاوره گرفتن از مشاورانی که در خصوص ازدواج های صورری  تخصص کامل را دارند سوال کنید و آگاهی لازم را پیدا کنید، و مهاجرت از طریق ازدواج صوری ممکن است که به ضرر متقاضی تمام بشود.

ازدواج در اسپانیا و ازدواج تبعه ایرانی با اسپانیایی

ازدواج کردن در بین تمام ملیت ها و ادیان الهی در کشور اسپانیا به هیچ گونه محدودیتی صورت می گیرد، اما دارای شرایط های خاصی می باشد که باید همه ی زوج ها این شرایط های خاص را بپذیرند:

به طور مثال اگر یک شهروند ایرانی قصد ازدواج را با یک شهروند اسپانیایی را داشته باشد می توانند بعد از گذشت یک سال از زندگی زناشویی آن ها درخواست اقامت دائم اسپانیا را بدهد، البته تمام زنان ایرانی اجازه با هر فرد خارجی را دارند اما  در این بین شرایط و عواقب و محدودیت ها را باید بپذیرند.

محدودیت در حق مالکیت یکی از مهم ترین محدودیت هایی است که یک زن ایرانی در ازدواج با یک فرد خارجی با مشکلات بیشتری روبه رو می شود، یعنی اینکه از هر طرف ملیت هر دو فرد کاملا متفاوت است که هر شخص متقاضی برای دریافت کردن دائم اسپانیا باید تابعیت اصلی خود را کنار بگذارد به دلیل اینکه اسپانیا از قانون دو تابعیتی یا تابعیت مضاعف پیروی نمی‌کند.

شرایط ازدواج در اسپانیا و آثار حقوقی آن

تا اینجا در مطلب های گفته شده متوجه شدید که مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج مزایا و معایب های زیادی به همراه دارد، متقاضیان مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج می توانند در کمتر از دو سال تابعیت این کشور را دریافت کنند، این نوع روش در بین روش های دیگر آسان تر و بهتر از روش های دیگر برای اخذ اقامت این کشور است، متقاضی با دریافت کردن تابعیت اسپانیا می تواند از تمام حق و حقوق یک شهروند اسپانیایی برخوردار شود و استفاده کند، مزایایی که فرد بعد از  می تواند دریافت کردن تابعیت اسپانیا داشته باشد شامل:

  • بیمه
  • خدمات اجتماعی
  • تحصیل رایگان فرزندان

از طرف دیگری هم کسانی که قصد اخذ اقامت کشور اسپانیا را از طریق ازدواج صوری دارند، از آثار حقوقی منفی آن در صورت متوجه شدن وزارت دادگستری این کشور بهره‌مند خواهند شد. آثار منفی شامل

  • اخراج از کشور اسپانیا
  • بازداشت و پرداخت جریمه
  • می توان اشاره کرد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد