سفارش ماشین برای رفت آمد به محل کار

سرویس شرکت ها چیست ؟

خدماتی که یک شرکت جهت رفع نیاز حمل و نقل کارکنان ( مدیران ، پرسنل اداری ، پرسنل کارگری ) جهت رفت و برگشت آنها از منزل به محل کار را با خودرو های مختلف را رفع کند می گویند .

سرویس یکی از موضوعات پر اهمیت در یک سازمان می باشد . اگر این موضوع به صورت مناسب انجام شود موجب رشد یک سازمان می باشد .و درصورت عدم انتخاب و برنامه ریزی مناسب میتواند ضربه بسیار مهمی به سازمان وارد نماید .

انواع سرویس شرکت ها :

  1. سرویس ایاب و ذهاب شرکت ها و کارخانجات  ( سواری ، ون ، مینی بوس ، اتوبوس)
  2. سرویس های در اختیار(ساعتی) برای شرکت ها
  3. سرویس های دربستی داخلی و خارج از شهر
  4. سرویس های   vip
  5. پخش محصولات (موتور– سواری – ون )
  6. سرویس های مخصوص مهمانان خارج از کشور همراه با راننده مسلط به زبان انگلیسی
  7. برنامه ریزی و ارائه خدمات و تسهیلات مربوط به همایش ها ، کنگره ها و نمایشگاه های داخلی و بین المللی
  8. حمل و نقل و ارائه اتومبیل های سواری مدرن و تشریفاتی ( تاکسی ، ون،سیترا،مینی بوس های هیوندا و تویوتا و اتوبوس های تشریفات) با راننده و بدون راننده در سراسر کشور .

ایمنی در سرویس :

نکته بسیار مهم و پر اهمیتی میباشد که ما توانسته با کادری مجرب که تمامی آنها از فیلتر های مختلف رد شده اند این مورد را برای شرکت ها مختلف به ارمغان بیاوریم .

  1. خودرو مناسب
  2. مدارک کامل خودرو ( گواهینامه راننده ، بیمه خودرو ، معاینه فنی)
  3. سال ساخت خودرو
  4. راننده مناسب و با تجربه

کاهش آلودگی هوا :

درکلان شهرها بحث آلودگی هوا یکی از موارد خیلی مهم میباشد که با استفاده از سرویس ایاب و ذهاب میتوان به کاهش این موضوع مهم کمک ویژه ای کرد .

امنیت پرسنل در سرویس :

برقراری سرویس در یک مجموعه باعت افزایش امنیت پرسنل در مسیر رفت و آمد می شود و موجب حفظ سلامت آنها می شود .

اگر شما قصد راه اندازی بک سرویس برای شرکت خود دارید باید تمام تمرکز خودتان را در استفاده از بهترین سرویس برای شرکت خود درنظر داشته باشید .

باتوجه به سابقه بیش از بیست ساله شرکت آرین سرویس سامان در زمینه حمل و نقل مسافربری و ارائه خدمات به بیش از 200 مجموعه معتبر در این سالها دارای تجربه کافی و لازم جهت حفظ سلامت پرسنل شرکت ها می باشد .

آرامش پرنسل در سرویس :

پس از بررسی بحث امنیت مسافرین در سرویس موضوع دیگری که نیاز به اشاره دارد آرامش پرسنل در یک مجموعه در زمان استفاده از سرویس ها  می باشد .

راه اندازی یک سرویس مناسب موجب آرامش و رفاه حال پرسنل یک شرکت می شود .

مواردی که موجب آرامش مسافرین در سرویس شرکت ها میگردد به شرح زیر می باشد .

  1. کروکی مناسب
  2. خودرو مناسب
  3. زمان بندی صحیح
  4. استراحت مناسب در حین سفر
  5. کاهش هزینه پرسنل

سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره ­جات

امروزه بسیاری از کارفرمان برای جا­به ­جایی کارکنان،کارمندان و پرسنل خود از سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره­ جات استفاده می­کنند. زیرا نظم و نظام حضور به موقع کارمندان در محل کار از جمله ضروری­ترین اصول اولیه ادارات و شرکت­ ها محسوب می­شود و سرویس­های حمل­و­نقل نقش بسیار مهمی در این امر ایفا می­کند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب نحوه کرایه سرویس شرکت­ ها و سازمان ­ها و اداره­ جات و نکات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار بدهیم.

نحوه ثبت درخواست برای استفاده از خدمات سرویس شرکت­ ها و سازمان ­ها و اداره­ جات

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اجاره سرویس سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات خود را به صورت روزانه، هفتگی ماهیانه و سالانه و به وسیله خودروهای متعددی نظیر خودروهای درجه یک سواری، تاکسی­ ها، میدل باس­ ها، اتوبوس ­ها و ... ارائه می­دهند. به صورت معمول از خودروهای سواری بیشتر به عنوان سرویس ایاب ­وذهاب مدیران استفاده می­شود و از مابقی سرویس شرکت­ ها و سازمان­ ها و اداره­ جات برای حمل­ و­نقل و جابه ­جایی پرسنل و کارمندان استفاده می­شوند.

به این صورت که اگر تعداد پرسنل و کارمندان یک شرکت 10 تا 14 نفر باشد، از خودروهای ون استفاده می‌شود و برای جابه ­جایی ۱۴ الی ۲۱ نفر از پرسنل، مینی‌بوس‌ها انتخاب می‌شوند. اما در صورتی که تعداد پرسنل ۳۰ تا ۴۴ نفر باشد، انتخاب خودروهای میدل­ باس و اتوبوس به عنوان گزینه مناسب ­تری خواهد بود.

متقاضیان برای استفاده از خدمات سرویس شرکت ­ها و سازمان­ ها و اداره­ جات در ابتدا باید متناسب با تعداد پرسنل و کارمندان خود، خودروی مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از آن نیز اطلاعات مورد نیاز برای کرایه خودرو را به صورت مکتوب شده از طریق ایمیل، پیامک و دیگر راه­های ارتباطی نظیر تلگرام، واتساپ و ... در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات حمل ­و­نقل عمومی قرار بدهد. از جمله اطلاعات مورد نیاز که کارفرما باید در اختیار شرکت اجاره دهنده سرویس شرکت­ ها و سازمان ­ها و اداره­ جات قرار بدهد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آدرس یا آدرس ­های دقیق مبدا
  • آدرس یا آدرس­ های دقیق مقصد
  • تعداد پرسنل و کارکنان شرکت
  • نوع خودرو انتخاب شده
  • طول مدت تقاضا ( مدت زمان قرارداد)
  • ساعت حرکت خودرو و ساعت برگشت آن
  • تعداد روز­های مورد نیاز در هفته
  • و...

انواع خودرو های سرویس ایاب و ذهاب

خودرو های سواری شخصی اولین نوع از سرویس های ایاب و ذهاب هستند که ظرفیتی ۴ نفره دارند.انواع ون در ظرفیت های ١٠ و ١۴ نفره مناسب گروه های کوچک در این سرویس ها هستند.انواع مینی بوس در ظرفیت های ١۴ الی ٢٠ نفره فضای بیشتری را برای مسافران مهیا می کنند.میدل باس و اتوبوس دیگر انتخاب هایی هستند که ظرفیت های ٣٠ تا ۴٠ نفره فراهم می کنند و معمولا مورد استفاده ادارات قرار می گیرند.

این خودرو ها باید از وضعیت ظاهری مناسبی برخوردار بوده، تمام سرنشینان را بیمه کرده باشند و تاییدیه های لازم از جمله معاینه فنی، گواهی سلامت راننده و سوپیشینه و... را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده باشند.

کارفرمایان باید دقت داشته باشند یکی از مهمترین مواردی که کارفرما باید برای کارگر خود فراهم کند، ایجاد حس عزت و وسایل آسایش کارگر است، بر همین اساس کارگران می‌توانند از کارفرما سرویس ایاب و ذهاب بخواهند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق ماده ۱۵۲ قانون کار؛ در صورت دوری کارگاه و عدم تکافوی وسیله نقلیه عمومی، صاحب‌ کار باید برای رفت و آمد کارکنان خود سرویس ها را فراهم کند و در اختیار آنان قرار دهد، البته این ماده برای کارفرما الزام آور است.

جالب است بدانید، برخی از مجموعه های بسیار بزرگ مثل مناطق نظامی یا دانشگاه ها و... سرویس داخلی نیز علاوه بر سرویس درون شهری در نظر می گیرند. از آن جا که شرکت های زیادی در زمینه سرویس ایاب و ذهاب خدمت رسانی می کنند برخی از کارفرمایان اقدام به برگزاری مناقصه می کنند تا مناسب ترین پیمانکار را بسته به بودجه و نیاز خود انتخاب کنند.

برخی از کارفرمایان، مسئول یا ناظری تعیین می کنند تا به امور این سرویس ها رسیدگی کند. برخی از وظایف این ناظر عبارت اند از‌:

١.پیگیری امور لازم جهت برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار

٢.برنامه ریزی زمانی و مکانی سرویس های ایاب و ذهاب

٣.بررسی و کنترل تعداد خودروهای مورد نیاز، نوع آن ها و در صورت لزوم تغییر این موارد

۴.پاسخگویی به نیازهای رانندگان و مسافران سرویس ها

۵.تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سرویس ها

قیمت سرویس ایاب و ذهاب

قیمت سرویس ها بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود. این پارامتر ها شامل: نوع و تعداد خودروی درخواستی، تعداد مسافران و خدمات گیرندگان، مدت زمان قرارداد، کیلومتر و مسافت، خدمات جانبی و... می شود.همچنین رتبه و مقام پیمانکار نیز ممکن است در قیمت تاثیرگذار باشد. پیمانکار ممکن است مقام دولتی، مدیر سازمان و... باشد.

سرویس های کارمندان از جمله خدماتی است که ادارات بهتر است در اختیار کارمندان بگذارند از این رو از مهم ترین و متداول ترین پیمانکاران این سرویس ها، ادارات هستند. این سرویس ممکن شامل تمام کارمندان یک اداره نشود و موقعیت مکانی کارمند نسبت به محل کار در این زمینه تاثیرگذار است.

کارخانه جات، واحدهای تولیدی و سایر مراکز از دیگران مشتریان سرویس ایاب و ذهاب هستند که این خدمت را در جهت حمل و نقل کارکنان خود ارائه می دهند.شرایط سرویس ایاب و ذهاب مبتنی بر قراردادی است که بین پیمانکار و کارفرما تنظیم می شود و در صورت رعایت موارد قرارداد توسط طرفین، شرایط استفاده خاص دیگری وجود نخواهد داشت زیرا تمام موارد در قرارداد ذکر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خواندن ادامه این مطلب به سایت الوون مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد