تیشرت تبلیغاتی چیست ؟
بخش مهم از لباس های تبلیغاتی، تیشرت تبلیغاتی است که با هدف برندینگ یک حرفه ، کسب و کار ، سازمان و حتی یک فرد تولید و خریداری می شود . این تی شرت ها با طراحی سفارشی به منظور تبلیغات یک برند تولید می شود و به دست مصرف کننده می رسد تا در معرض دید جامعه هدف قرار گیرد .
ویژگی اصلی تیشرت تبلیغاتی نسبت به سایر تی شرت و البسه ، استفاده از تصاویر ، لوگو یا طرح های هنری برای آشنایی مخاطب با برند سازمان یا شرکت است . این تیشرت ها جز ارزان ترین و ماندگار ترین روش تبلیغ کالا ، خدمات و یا برند است به شرط آن که اصول طراحیو تولید تیشرت تبلیغاتی را بدانید و در انتخاب جزئیات تی شرت تبلیغاتی آگاهی داشته باشید .
اگر هنوز برای سفارش تولید عمده تیشرت تبلیغاتی اقدام نکرده اید، یکی از موثر ترین و در عین حال ارزات ترین روش تبلیغ برند یا محصول خود را از دست داده اید ! چرا که در مقابل تبلیغات گران و پر هزینه تلویزیون یا مجلات ، استفاده از تیشرت هایی که به صورت متحرک در جامعه و اماکن مختلف قرار دارند ، روشی مقرون به صرفه و بهترین روش برندینگ محسوب می شود .
برای اطلاع از چگونگی و آگاهی از تبلیغات با تی شرت ، تا پایان این مقاله با تولیدی تیشرت تبلیغاتی و لباس کار دوخت یادگار همراه باشید .
کیفیت تیشرت تبلیغاتی
تیشرت تبلیغاتی به همراه لوگو ی برند شما ، معرف محصول یا خدمات شماست . پس مهم است که کیفیت آن چگونه باشد چرا که می توند بر ذهنیت استفاده کننده و مخاطب تاثیر بگذارد . از طرفی اگر کیفیت تیشرت تبلیغاتی خوب و عالی نباشد ، مصرف کننده از پوشیدن آن اجتناب می کند و میزان تبلیغات کم تر می شود .
هم چنین در نظر دشته باشید که هر چه کیفیت تیشرت تبلیغاتی بالا تر باشد عمر مفید آن بیشتر می شود و این یعنی مدت زمان تبلیغات شما افزایش می یابد . استفاده از تیشرت های باکیفیت ، زیبا و استاندارد می تواند در طول زمان حس خوشایندی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند و این یعنی برگ برنده ی برند شما !
جنس تشرت تبلیغاتی
قبل از انتخاب جنس تیشرت تبلیغاتی باید مشخص کنید که می خواهید لوگوی برند شما روی تی شرت چاپ شود یا گلدوزی ؟
بهترین تیشرت تبلیغاتی برای چاپ لوگو یا مارک برند شما ، استفاده از پارچه های پنبه ، پلی استر و مواد ترکیبی است . و در بین این ها استفاده از پارچه های پنبه ای برای چاپ لوگو روی تی شرت معولا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد . جنس پارچه تیشرتی که قرار است روی آن با نخ و چرخ های صنعتی ، گلدوزی انجام شود ی تواند متفاوت باشد .
هم چنین جنس تیشرت تبلیغاتی باید بادوام باشد تا در استفاده و شستشو کیفیت ود را از دست ندهد .برای انتخاب جنس پارچه تی شرت تبلیغاتی و گلدوزی یا چاپ برند می توانید از مشاوران دوخت یادگار کمک بگیرید .
رنگ تیشرت تبلیغاتی
نقش رنگ ها و تاثیر آن در تبلیغات بر کسی پوشیده نیست . انتخاب درست رنگ تیشرت تبلیغاتی می تواند بر بازار یابی کمک شایانی داشته باشد . بدین منظور بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که فروش بیشتری دارد و مورد پسند همگان است .
تحقیقات نشان می دهد که استفاده از رنگ های خنثی می تواند تاثیر بیشتری در تبلیغات داشته باشد . و هم چنین پس زمینه ی خوبی برای چاپ یا گلدوزی لوگو روی تی شرت است.
استفاده از رنگ های سفید ، مشکی و خاکستری که معمولا مورد پسند عموم مردم است و همیشه مد و ترند است می تواند انتخاب خوبی برای رنگ تیشرت تبلیغاتی باشد .اما دقت کنید که در هنگام سفارش رنگ تی شرت های تبلیغاتی ، جنس ، سن ، جامعه ی هدف و گروه مصرف کننده را در نظر بگیرید . ضمن این که باید بدانید آیا رنگ انتخابی ، با نوع کسب و کار شما همخوانی دارد؟ و آیا می تواند هدف و منظور شما را بیان کند ؟
طرح تیشرت تبلیغاتی
از آنجایی که تی شرت های تبلیغاتی بیان گر برند شما و هرف شما از کسب و کار است مهم است که چه طرحی و چگونه روی تی شرت چاپ یا گلدوزی شود . طرح تیشرت تبلیغاتی باید در معرض دید و محسوس باشد اما نباید موجب بزرگ و آزار دهنده باشد .چرا که ممکن است مصرف کننده از پوشیدن آن خودداری کند و حس خوبی از استفاده از آن دریافت نکند .
قدرت بازاریابی تیشرت تبلیغاتی
استفاده از تیشرت های تبلیغاتی روشی جاودانه و هدیه ای کلاسیک است . استفاده از تیشرت هایی که برند کاری شما روی آن هک شده باشد می تواند قدرت کسب و کار شما را در مجموعه نشان دهد .
از تیشرت های تبلیغاتی به عنوان " بیلبورد های متحرک پیاده رو " یاد می شود .کافی است سری به تیشرت های خود بزنید ! چند درصد از تیشرت های شما با گلدوزی یا چاپ برند های نایک ، آدیداس ، گپ یا مارک های معروف دیگر مشغول تبلیغات برای این شرکت ها بوده اند ؟ در واقع خود شما سال ها و بدون این که بدانید در حال تبلیغات برای برند های معروف بوده اید ! چرا نام شرکت یا لوگو برند شما روی تیشرت های تبلیغاتی نباشد ؟
هدیه تیشرت تبلیغاتی با لوگو برند شما می تواند بسیار مورد استقبال قرار بگیرد اگر از جنس مناسب ، طرح زیبا و رنگ شیک استفاده کنید و بدین طریق روشی انحصاری و ماندگار را انتخاب کرده اید .
مزیت استفاده از تیشرت تبلیغاتی پوشش نا محدود و دید بالا با هزینه کم و به صرفه است . از این روش به عنوان آهن ربای فروش برای افزایش آگاهی از برند و نام تجاری کسب و کار شما یاد می شود .
انتخاب بهترین تیشرت تبلیغاتی
استفاده از تیشرت تبلیغاتی خوب می تواند تاثیر ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد کند و طیف وسیعی از افرد را به خود جذب کند .مهم ترین عوامل در انتخاب تیشرت تبلیغاتی که می تواند تاثیرگزاری آن را افزایش دهد موارد زیر است :
· دوام و کیفیت
· رنگ
· طرح
· بافت و جنس پارچه
· وزن
· گلدوزی یا چاپ برند
· شرایط شستشو و نگهداری
· سایز استاندارد
· نوع دوخت و کیفیت آن
تی شرتی که سایز مناسب ، دوخت تمیز داشته باشد و از جنس با کیفیت دوخته شده باشد مسلما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . ضمن این که استفاده از رنگ های مناسب و طراحی خوب می تواند مخاطب بیشتری را به خود جذب کند .
قیمت تیشرت تبلیغاتی
از آنجایی که تیشرت های تبلیغاتی برای تعداد بالا سفارش داده می شود ،هزینه نهایی می تواند مبلغ قابل توجه ای باشد . اما قیمت تیشرت تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل :
· جنس تیشرت
· چاپ یا گلدوزی لوگو ؟
· تعداد قابل سفارش
· آستین کوتاه یا بلند ؟
· مدل و طرح تی شرت
معمولا تولیدی های معتبر مثل دوخت یادگار امکان فروش عمده تیشرت تبلیغاتی در تهران و سایر شهر ها را فراهم کرده اند تا بتوانند در کاهش هزینه تولید تیشرت تبلیغاتی موثر باشند .دوخت یادگار با تولید و فروش انواع تیشرت کار و تی شرت تبلیغاتی می تواند به خریدی مطمئن و با قیمت مناسب کمک کند .
زمانیکه نام تبلیغاتی را روی یک پروژه قرار میدهیم کمی از ماهیت اصلی آن موضوع باید جدا شویم؛ چرا که موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند. شرکت تبلیغاتی پارت انیمیشن بعنوان یک شرکت ساخت انیمیشن تبلیغاتی شناخته میشود که علاوه بر انیمیشن تبلیغاتی در زمینه تولید کلیپ کوتاه تبلیغاتی (تیزر تبلیغاتی) و موشن گرافیک تبلیغاتی نیز فعالیت مینماید. ما شرایط تولید انیمیشن تبلیغاتی بصورت تخصصی را رعایت میکنیم و میدانیم چه عواملی در این زمینه تاثیرگذار است.
به طور ساده، یک انیمیشن تبلیغاتی، ویدیو یا تصویری تکرارشونده به صورت حلقهای بوده و در آنلاین مارکتینگ مورد استفاده قرار میگیرد. این روش تبلیغات از سالها پیش مرسوم شده است، اما با توجه به پی بردن کسب و کارها به قدرت بالای نفوذ آن در ذهن کاربران، مدیران بیزینسهای بیشتری به آن رو میآورند.
استفاده از انیمیشن در تبلیغات معمولا در قالب یک حلقه تکرارشونده به صورت بینهایت است، به طوری که بعد از رسیدن به آخرین فریم، پخش به صورت یکپارچه از اولین فریم ادامه پیدا کند. کاربر نباید در ابتدا متوجه این تکرار شود. در این نوع ویدیوهای تبلیغاتی میتوان هر نوع محتوایی، از اعلام در راه بودن یا معرفی یک محصول جدید گرفته تا نحوه استفاده از محصولات کنونی، را گنجاند.
ابتدای سال ۲۰۱۸ شرکت فیس بوک اعلام کرد امکان ارائه انیمیشنهایی در قالب فایل GIF به جای بنرهای تصویری و ثابت توسط شرکتهای همکار، به منظور تبلیغات بنری در شبکه اجتماعی فیس بوک، فراهم شده است. تحقیقات نشان داده کاربران، در مقایسه با یک محتوای بصری ثابت و استاتیک، بیشتر به تحرک و پویایی توجه میکنند. مزیت ساخت انیمیشن تبلیغاتی به جای ویدیوهای عادی این است که نیازی به کلیک کردن روی دکمه پخش وجود نداشته و ابتدا و انتهایی وجود ندارد؛ مادامی که کاربر در صفحه قرار دارد، مجموعهای از فریمهای بهم چسبیده را مشاهده خواهد کرد.
امروز فید شبکههای اجتماعی همچون فیس بوک و لینکدین، مملو از محتواهای اسپانسر شده، محتواهای تولید شده به دست صفحههای مورد علاقه و مخصوصا محتواهای ایجاد شده توسط دوستان و همکارانتان است. به همین دلیل به منظور جلب توجه یک کاربر پیش از اسکرول کردن و رد شدن وی از بخش کنونی در صفحه، دو یا سه ثانیه بیشتر فرصت ندارید. به همین دلیل در زمان ساخت انیمیشن تبلیغاتی باید تلاش کنید زمان آن را به ۵ الی ۶ ثانیه کاهش بدهید. به عنوان نمونه شرکت Pearl Capital در پلتفرمهای مختلف، از انیمیشن تبلیغاتی زیر به منظور معرفی اپلیکیشن موبایل خود استفاده کرده است.
انیمیشن تبلیغاتی روشی قدرتمند و بسیار پربازده است، چرا که با استفاده از آن قادر به سرگرم کردن مخاطب در زمانی کوتاه خواهید بود. وقتی برای معرفی کسب و کار خود، به انیمیشن یا موشن گرافیک رو میآورید، آزادی عمل بسیار زیادی در اختیار دارید، به طوری که هر ایده خلاقانه شما تبدیل به یک محتوای ویدیویی خواهد شد. این در حالی است که در صورت ساخت یک تیزر واقعی، شاید قادر به مهیا کردن محیط مورد نظر، کاراکترهای دلخواه و از همه مهمتر بروز یک سری رویداد خاص نباشید.
انیمیشنسازی با گذر زمان بیشتر و بیشتر پیشرفته کرد. به موازات آن، دسترسی و امکان استفاده از آن نیز برای افراد و شرکتهای بیشتری فراهم شد. امروز استفاده از انیمیشن تبلیغاتی به منظور برندسازی محدود به شرکتهای بزرگ نبوده و هر کسب و کار کوچکی قادر به بهره بردن از آن به نفع خود است. از طرفی به خاطر نرم افزارها و ابزارهای حرفهای جدید، ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی به زمان چندان زیادی نیاز ندارد.
حین ساخت انیمیشن تبلیغاتی به کاراکترهایی که در آن استفاده میکنید توجه داشته باشید. همانطور که میدانید، یک سری شخصیتهای کارتونی در انحصار شرکتهای خاصی قرار داشته و در صورت استفاده از آنها، کپی رایت را زیر پا گذاشتهاید. اگر واقعا در پی برندسازی هستید، بهتر است زمان کافی صرف کرده و یک شخصیت کارتونی منحصربهفرد برای برندتان خلق کنید. تاثیرگذاری آن در ذهن کاربران از آن چه تصور میکنید بیشتر است!
۹۰ درصد اطلاعات منتقل شده به مغز ما بصری است. این دسته اطلاعات ۶۰ هزار مرتبه سریعتر از متن پردازش میشوند. در دنیای محتوا، عقیده بر این است یک عکس، بهتر از هزاران کلمه یک مفهوم را منتقل میکند. توانایی یک ویدیو در این زمینه در مقایسه با عکس، غیر قابل مقایسه است. ساخت ویدیوی تبلیغاتی بسیار موثرتر از ارتباط کلامی با مخاطبان بوده و دیگران را بیشتر به همکاری و تلاش برای شناخت شما متقاعد خواهد کرد.
مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، یکی دیگر از مزیتهای بهره بردن از این نوع محتواهای ویدیویی توسط یک کسب و کار است. ساخت فیلم تبلیغاتی رئال در مقایسه با ساخت انیمیشن تبلیغاتی زمان و هزینه بیشتری طلب میکند. در یک ویدیوی رئال، هزینه بازیگران، موقعیت مکانی و از همه مهمتر هزینه عوامل و تجهیزات فیلمبرداری را باید در نظر گرفت.
در موشن گرافیک بعد از اتمام پروژه به راحتی قادر به اعمال تغییرات و بهروزرسانی خواهید بود، اما در یک ویدیوی رئال، شاید امکان بازسازی مجدد موقعیت مکانی ابتدایی وجود نداشته یا به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز داشته باشد. بعد از بازسازی لوکیشن دقیقا به همان شکل ابتدایی، باید با بازیگران به منظور متقاعد کردنشان برای حضور مجدد در پروژه، وارد مذاکره شوید. به عبارت دیگر، انیمیشن برای اصلاح به زمان کمتری نسبت به یک فیلم تبلیغاتی واقعی نیاز دارد.
از نقطه نظر روانشناسی نیز میتوان به مزیتهای ساخت انیمیشن تبلیغاتی به جای یک ویدیوی رئال نگاه کرد. وجود نکاتی در موشن گرافیک سبب افزایش جذابیت آن شده و بیننده را به خود جلب خواهد کرد. بر اساس گفتههای یک روانشناس با نام نیکولا دیویس (Nicola Davis)، اگر میخواهید کاربران با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، انیمیشن یا موشن گرافیک سرمایهگذاری ارزشمندی است. کافی است انیمیشنهای تبلیغاتی قدیمی که سالها پیش دیدهاید را به خاطر آورده و به ماندگاری آنها در مقایسه با ویدیوهای رئال توجه کنید.
شرکتهای بزرگ و مخصوصا استارتاپها، در مسیر برندینگ، به انیمیشنهای تبلیغاتی رو آوردهاند، چرا اکنون ظرفیت بالای آنها در انتقال مفاهیم به خوبی مشخص شده است. این نوع ویدیوهای تبلیغاتی برای فروش محصولات، ارائه سرویسها و مخصوصا نمایش چگونگی استفاده از محصولات و سرویسها بسیار کاربردی هستند. شبکههای اجتماعی همچون فیس بوک و لینکدین به طور گسترده از آنها به منظور تشریح ویژگیها و قابلیتهای جدید پلتفرم خود استفاده میکنند.
یک انیمیشن تبلیغاتی میتواند هر چیزی، از دموی یک محصول گرفته تا یک تصویر در حال حرکت، باشد. محتوای ویدیویی نهایی ممکن است در قالب فایل گیف، کد اچتیامال یا یک ویدیوی کوتاه عرضه شود. فرمت مورد استفاده بدون در نظر گرفتن محدودیتها در نحوه پخش، اهمیتی ندارد. آن چه به طور واضح در تیزرهای انیمیشنی شرکتهای بزرگ مشاهده کردهایم، تلاش آنها برای کوتاهتر و سادهتر کردن ویدیوهای تبلیغاتی این چنینی است.
بسیاری از تبلیغات انیمیشنی امروزی به طور ساده از متن و گرافیک تشکیل میشوند. اما برای ساخت برخی دیگر زمان و هزینه بیشتری صرف شده و در عوض بازخوردی بهتری نیز دریافت خواهد شد. این دسته تیزرهای انیمیشنی میتوانند یک رندر سه بعدی از شبیهسازی کالای شما یا ویدیوهای لایو اکشن تکرارشونده باشند.
اما دسته بسیار پرمخاطب دیگر، انیمیشن کارتونی است که امروز به طور گسترده در صنعت تبلیغات ورود پیدا کرده است. تفاوت اصلی آنها داشتن مدت زمانی طولانیتر است، به طوری که بین ۱ الی ۳ دقیقه زمان دارند. در کمتر کمپین تبلیغاتی از انیمیشنهای کارتونی کوتاه استفاده میشود. مخصوصا اگر حق استفاده از یک شخصیت و کاراکتر کارتونی شناخته شده به منظور استفاده در ویدیوی تبلیغاتی خود را به دست بیاورید، به شکلی باورنکردنی در ذهن کاربر نفوذ خواهید کرد.
صنعت تبلیغات به طور پیوسته در حال رنگ عوض کردن است و روز به روز راهکارهای جدیدی معرفی میشود. به عنوان نمونه امروز شاهد بهرهگیری از هوش مصنوعی برای تبلیغات هستیم، به طوری که شرکتها، با پی بردن به علاقههای کاربر به وسیله ردیابی فعالیتهای وی در دنیای وب، محصولاتی که احتمال خریدشان توسط این کاربر بالاتر است را در معرض دیدش قرار میدهند.
انیمیشن در مقایسه با این راهکار کمی قدیمیتر بوده و بر اساس ارزیابیها، تاثیرگذاری بسیار بالای آن به اثبات رسیده است. اگر هنوز به نحوه بهبود حضور برند خود در دنیای آنلاین پی نبرده و در یافتن بهترین محتوا به منظور اشتراکگذاری، با هدف جذب مشتری، تردید دارید، ساخت انیمیشن تبلیغاتی پاسخ شما است. برای این گفته دلیل داریم.
اگر در پی جذب مخاطب و وادار کردنش به برقراری ارتباط با محتوای تبلیغاتی خود هستید، باید از انیمیشن تبلیغاتی استفاده کنید. دستیابی به این خواسته از طریق متن بسیار دشوار است. عکس کمی کار را راحتتر کرده و تیزر تبلیغاتی، مسیر را بسیار هموار میکند. همچنان گیرایی یک ویدیوی عادی در مقایسه با انیمیشن تبلیغاتی به مراتب کمتر است.
برخلاف تصور، جذب شدن به این دسته محتواها منحصر به کودکان نیست. دلیل رو آوردن به این نوع ویدیوهای تبلیغاتی، اثبات تاثیرگذاری بیشتر آنها روی ذهن بیننده از دیدگاه علم روانشناسی است.
ساخت انیمیشن تبلیغاتی سبب صرفهجویی بسیار زیاد در زمان و هزینه خواهد شد. برخلاف تصور عموم، تیزرهای تبلیغاتی عادی منابع بیشتری طلب کرده و به هزینه بالاتری برای ساخت نیاز دارند. به عنوان نمونه یک ویدیوی تبلیغاتی تجاری عادی نیازمند گرد هم آوردن گروهی از افراد است. اگر در برنامه هر یک از آنها خللی وارد شود، کل تیم معطل باقی خواهد ماند. از نیاز به پرداخت دستمزد به تک تک افراد نباید غافل شد.
اما کاراکترهای درون انیمیشنهای تبلیغاتی، از شما هزینهای بابت حضورشان دریافت نمیکنند! همچنین میتوانید به تعداد دلخواه، شخصیت به ویدیو اضافه کنید. نکته بسیار مهم دیگری که هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی در مقایسه با ویدیوهای تجاری عادی را به شدت کاهش میدهد، آسودگی در پیادهسازی صحنههای خاص است. ایجاد برخی شرایط و صحنهها در دنیای واقعی خطرات خاصی را در پی داشته و به سرمایهگذاری زیادی نیاز دارد، اما در دنیای انیمیشن، خبری از این محدودیتها نیست.
به وسیله استفاده از کاراکترهای کارتونی به عنوان سفیر برند خود، تصویری به یادماندنی در ذهن بیننده ایجاد خواهید کرد. آنها از این به بعد، همیشه این شخصیت تخیلی را به محصولات یا سرویسهای شما ارتباط خواهند داد. دلیل این اتفاق، همان گیرایی بالای انیمیشن تبلیغاتی است. هر چه ظاهر و سیما، صدا، حرکات بدن و طرز بیان کاراکتر خاصتر باشد، نفوذ بیشتری در ذهن بیننده خواهد شد.
پیشنهاد میکنیم برای خلق یک کاراکتر، دیوانهکنندهترین ایده ذهنتان را در نظر بگیرید، چرا که به لطف انیمیشن تبلیغاتی، هر رویایی در فکر شما قابل پیادهسازی است. محدوده فکر خود را گسترش داده و از نمونههای مشابه (برای الهامگیری و نه کپیبرداری) کمک بگیرید. همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، هیچ محدودیتی سد راه افکار شما نشده و قادر به متولد کردن هر کاراکتری هستید.
بر اساس جدیدترین تحقیقات Crisp Media، ویدیوهای انیمیشنی در مقایسه با تبلیغات ویدیوی عادی، ۴.۵ برابر اثرگذاری بیشتری روی ذهن بیننده دارند! وقتی محتوای ویدیوی در صفحههای شخصی یا متعلق به کسب و کارتان در شبکههای اجتماعی منتشر میشود، ظرفیت جذب مشتری به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را دارا است.
یکی از دلایل تاثیرگذاری بیشتر، کمک به ایجاد تصویری منحصربهفرد در ذهن بیننده است. برای تبلیغات ویروسی، محتواهای انیمیشنی و گرافیکی اثرگذارتر ظاهر میشوند. منظور از تبلیغات ویروسی، ترغیب شدن بیننده به اشتراکگذاری محتوای تبلیغاتی شما است. به این ترتیب متن، تصویر یا ویدیو همینطور دست به دست چرخیده و به سمع و نظر افراد بیشتری میرسد.
در ادامه به بررسی تاریخچهای از انیمیشن تبلیغاتی میپردازیم. از چه زمان استفاده از انیمیشن در تبلیغات آغاز شد و چرا هنوز به عنوان روشی بسیار پربازده، طرفداران زیادی دارد؟
اگر به دنبال گزینهای هستید که بتوانید با صرف وقت و هزینهی کمتر، زیبایی خانه خود را دو چندان کنید، میتوانید سراغ ساخت و طراحی آتش دان در فضای باز بروید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به سوال آتش دان چیست بپردازیم.
استفاده از آتش دان در هر مکانی، زیبایی و صفای خاصی به آن میبخشد. چه بخواهید صرفاً دور آن بنشینید، چه بخواهید با ریختن اسپند و کندر در آن، فضا را خوشبو کنید و چه بخواهید غذایتان را روی آن آماده کنید، آتشدان به کمکتان خواهد آمد.
در پاسخ به آتش دان چیست، باید گفت ، میتوان آنها را جایگزینهایی برای شومینه دانست؛ اما، کاربرد آتشدانها بسیار وسیعتر از شومینه است. شومینهها بیشتر برای گرم کردن فضای منزل شعلهور میشوند؛
آتش دان چیست؟
در حالی است که تعبیه آتشدان در فضاهای مختلف، سوای از جنبهی زیباییشناختی، میتواند به منظور ایجاد فضای گرم در محیطهای باز، خوشبو کردن فضا و حتی تهیهی غذا انجام بگیرد.
به کارگیری آتشدان در فضای باز خانهها، لطف گذراندن اوقات فراغت در فضاهای خارج از خانه را دوچندان میکند. همچنین نه تنها بااستفاده از آن در حیاط خانههای آپارتمانی و ویلایی، یا هر جای دیگری که از گشت زدن در آن لذت میبرید.
آتشدانها کارکردی مشابه با شومینه دارند و در بسیاری از مواقع، زیباتر و کاربردیتر از شومینهها هستند. شما میتوانید این ساختارهای شومینه مانند را در هر محیط باز خصوصی مانند حیاط منزل، ویلا و باغ پیادهسازی کنید. انواع آتشدان از نظر تعبیه پذیری بسیار منعطفتر از شومینهها هستند.
شما میتوانید با تعبیه آتشدان کنار استخر یا وسط آلاچیقی که اوقات فراغتتان را در آن میگذرانید، فضاها را دلنشینتر کنید؛ اما، راهاندازی شومینه در مجاورت فضایی مانند آلاچیق، بسیار دور از ذهن است.
همین انعطافپذیری بالای آتشدانها در امر تعبیه، باعث شده آنها از جایگزینی برای شومینهها، تبدیل به گزینهای محبوبتر از خود شومینه شوند.
آتشدان براساس کاربرد به دو دسته آتشدان مناسب فضای بیرونی و آتشدان مناسب فضای داخلی تقسیم می شوند. اما بطور کلی آتشدان ها بر اساس سوخت مصرفی به دو دسته زیر تقسیم می شوند :
آتشدانهای گودالی، از جمله انواع آتشدان هستند که با تعبیهی آنها در فضای بیرونی منزل، جلوهای بینظیر به محیط منزلتان خواهید بخشید.
شکل هندسی و همچنین جنس بدنهی این نوع از آتشدانها تأثیر بهسزایی روی ظاهر آنها دارند. شکلهای نیمدایرهای، دایرهای، مستطیلی و L، محبوبترین اشکال این سبک از آتشدانها هستند. بااینحال، میتوانید بهکمک طراحان دکوراسیون فضای باز، سراغ شکلهای انتزاعیتر، مدرنتر و البته خاصتر بروید.
انتخاب نمای مناسب برای بدنهی آتشدانها و نورپردازی آنها با نور LED، منظرهای چشمنواز از آتش و نور برایتان ایجاد میکند. البته از آتشدانهای جامی شکل هم میتوانید برای زیبایی بخشیدن و ایجاد نقطهی کانونی در فضای بیرونی منزلتان استفاده کنید؛ بااینحال، این آتشدانهای زیبا و بادوام، بیشتر به درد محیطهای داخلی میخورند. برای خرید آتشدان شیک و زیبا می توانید به فروشگاه سیگماکمپانی مراجعه کنید.
آتشدانهای جامی شکل، برای تعبیه در فضاهایی نسبتاً بسته مانند پاسیو منازل بسیار مناسباند. دکوراسیون کلی فضای پاسیو هرطور که باشد، تعبیه آتشدان در این فضا جلوه آن را چندین برابر بیشتر کرده و به آن گرما میبخشد.
اگر قصد دارید آتشدانی بزرگ، مانند شومینه را در محیط داخلی منزلتان تعبیه کنید، بهتر است فکری به حال دودکش و وضعیت تهویهی آن نیز کرده باشید. اگر سوخت آتشدانی که در فضای داخل منزل تعبیه کردهاید، چوب، هیزم یا هر نوع سوخت دیگر مولد کربن منو اکسید باشد، اهمیت طراحی سیستم تهویهی مناسب برای آن چندین برابر میشود.
طراحی آتشدانهای دیواری بدون طاقچه ناقص به نظر میرسد.
در برخی از اشکال طراحی، طاقچه به شکلی ساده طراحی میشود و عملاً بود و نبودش تفاوتی ایجاد نمیکند. این در حالی است که شما میتوانید با طراحی خلاقانه قسمت طاقچه، ضمن افزایش زیبایی آن، المانی کاربردی به طراحی آن اضافه کنید. بسته به دکوراسیون محیط، طاقچه طراحی شده برای انواع آتشدان میتوان از جنس چوب، سنگ، آجر و حتی فلزات استفاده کرد.
با خرید آتشدان از مجموعه شومینه و باربیکیو تی بی تی لذت کنار آتش نشستن در کنار خانواده و دوستانتان را برای خود به ارمغان بیاورید . برای مشاهده لیست محصولات کلیک کنید .
منبع: سیگماکمپانی
صادرات میگو
میگو در آب های شور و شیرین جهان یافت می شود و د دو نوع دارد :
1. میگوی دریایی : که در دریا رشد می شود.
2. میگویپرورشی : که توسط پرورش دهندگان ماهی و در شرایط ویژه پرورش می یابد .
در ایران میگوی خوراکی آب شور در مناطق کم عمق دریای عمان و خلیج فارس زندگی می کند و برای پرورش میگو باید آب شور دریا از طریق کانال به سمت مزارع هدایت و میگو با آب دریا پرورش داده شود .
صادرات میگو ، از جمله صنایع سودآور و پر درآمد جهان است . در ایران نیز با استقبال غراورانی روبرو است چرا که میگوی ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیاری از کشور های جهان مثل مصر ، امارات ، چین ، روسیه ، آلمان ، اسپانیا ، انگلیس و بلژیک خواهان میگوی درجه یک ایرانی هستند .
صادرات میگوی ایرانی
ایران شرایط بسیاری خوبی در صید انواع آبزیان از جمله میگو دارد . میگو یکی از آبزیان پر طرفدار در جهان است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است . کیفیت و مرغوبیت میگو ایرانی برای تمام دنیا ثابت شده است و طرفداران بسیاری دارد .
ارزآوری این محصوب باعث شده است که شاهد اشتغال زایی گسترده در این زمینه باشیم و تولید و پرورش میگو با افزایش محسوسی روبرو شود . بیشترین صادرات میگو ایرانی به امارات و چین است و از آن جا صادرات میگوی ایرانی جایگاه خود را در تجارت جهانی پیدا کرده است برای کشور بسیار سود آور است .
تنوع بالای میگوی ایرانی ، کیفیت ، مرغوبیت و خواص بالای این حیوان آبزی باعث شده است که صادرات میگو از ایران به سایر کشور ها با استقبال زیادی روبرو شود . اگر شما تمایل به صادرات میگو و سایر آبزیان را داید تا پایان مقاله با ما همراه باشید :
مراحل صادرات میگو
صادرات میگو از ایران و سایر کشور ها مانند ویتنام ، هندوستان ، اکوادور به جهان صورت می گیرد . صادرات میگو در اقتصاد ایران تاثیر مثبتی داشته است اما صادر کردن میگو به کشور های دیگر کار راحتی نیست و نیاز دارد که شما مراحلی را پشت سر بگذارید مثل ثبت شرکت ،دریافت کارت بازرگانی ،باز کردن حساب بانکی ، نداشتن بدهی ارزی و پیمان های معوق شده قسمتی از این مراحل است . اگر تمایل به صادرات میگو دارید ، شرکت وارنا تجارت اوراسیا می تواند به شما در این مراحل کمک کند .
مجوز صادات میگو
از آنجایی که صادر کردن میگو به خارج از کشور کاری تخصصی است تنها با داشتن مجوز صادرات میگو می توانید به کشورهای مختلفی از جمله روسیه ترکیه ، امارات ، جین ف اسپانیا و فرانسه و... میگو صادر کنید . برای گرفتن مجوز صادرات میگو باید به سازمان شیلات ایران مراجعه کنید و یا با ثبت نام در سامانه گمرک و پس از پرداخت هزینه مجوز را دریافت کنید .
این مجوز برای صادرات میگو و آبزیان الزامی می باشد .
نحوه صادرات میگو
در صادرات میگو از ایران به سایر کشور ها مهم ترین نکته ای که وجود دارد شیوه ارسال و نحوه بسته بندی میگو می باشد . از آن جایی که ماندگاری محصول و حفظ کیفیت میگو در مدت زمان ارسال بسیار مهم است ، بهمین دلیل نحوه صادرات میگو پر اهمیت است . میگو و سایر آبزیان باید به گونه منجمد و بسته بندی شوند که هیچ گونه تغیر و افتی در کیفیت و خواص میگو اتفاق نیوفتد تا مطابق استاندارد های سطح بین المللی به کشور هدف برسد .
بسته بندی میگو برای صادرات
مهم ترین عاملی که در موفقیت صادرات میگو تاثیر گذار و حیاتی است ، نحوه بسته بندی میگو صادراتی می باشد . بسته بندی میگو ا باید به روشی استاندارد و به بهترین شکل انجام شود .
میگو جانداری سخت پوست است و انواع مختلفی دارد . هنگام بسته بندی انواع میگو توجه به حفظ خواص و تازگی میگو بسیار حائز اهمیت است . علاوه بر آن میزان دما و نگهداری میگو در زمان بسته بندی بسیار مهم چرا که نباید از کیفیت و مرغوبیت میگوی ایرانی کاسته شود .
کشور های خارجی به نوع و شیوه بسته بندی میگو خیلی توجه می کنند . طراحی زیبا و خلاق برای بسته بندی و ارسال میگو می تواند یکی ار عواملموفقیت در صادرات میگو باشد .
برای بسته بندی میگو از بسته های پلاستسکی بهداشتی استفاده می شود و در در وزن های 1 تا 2 کیلوگرم با پاکت های وکیوم یا پاکت سه طرف دوخت بسته بندی می شود .و در مدت زمان طی حمل از بازار تا انبار و از انبار تا گمرک باید در یخچال و دمای منفی 18 درجه نگهداری و ارسال شود .
از مهم ترین موارد بسته بندی میگوی صادراتی می توان موارد زیر را نام برد :
1. اطلاعات درج شده روی بسته بندی باید به دو زبان باشد
2. تاریخ تولید و تاریخ انقضا باید درج شود .
3. وزن میگو صادراتی روی بسته باید ذکر شده باشد .
4. داشتن مهر وزارت بهداشت و مجوز های سلامت الزامی است .
5. داشتن استاندارد سلامت ، استاندارد غذا و دارو الزامی است .
نکته مهم دیگر در بسته بندی میگو برای صادرات ، ابعاد و اندازه میگو در هر بسته بندی است . به طور معمول و برای بسته بندی استاندارد در کاخانه ها ، تعداد میگو ها در هر بسته بندی ، اندازه ، وزن و ابعاد آن رعایت می شود .
ویژگی میگوی صادراتی
میگو ها آبزیان با ارزش غذایی بالا و خواص بسیار هستند که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند که به صادرات میگو رونق بخشیده اند . انواع مختلفی از میگو ها در دریا پرورش و رشد می یابند و بر حسب گونه بین یک تا هفت سال عمر می کنند . اندازه میگوها بین 2 تا 25 سانتی متر می باشد که هرچه طول آن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. از موارد دیگر که می تواند بر قیمت میگو تاثیر بگذارد دریایی یا پرورشی بودن آن است . و یاد آور می شویم که برخی از انواع میگو ها خواهان بیشتری دارند و به قیمت بالاتری نیز به فروش می رسد .
رنگ میگوی صادراتی باید صورتی کم رنگ و بدون هر لکه سیاه رنگی روی آن باشد . بوی میگو صادراتی نیز باید طبیعی باشد و بوی نامطبوع تند و بد نداشته باشد .
میگو ها به خاطر داشتن اسید چرب غیر اشباع ، خیلی زود فاسد می شوند به همین دلیل باید در انجماد سریع ، بسته بندی و حمل و نقل میگو دقت لازم را داشته باشید تا کیفیت و مرغوبیت میگو در هنگام صادر شده به سایر کشور ها حفظ شود . معمولا میگوهای صادراتی قبل از صادر شدن ، پاک می شود و میگوی پاک شده ریسک خرابی و فساد کم تری دارند .
انواع میگو برای صادرات
میگو نیز مانند سایر ابزیان از انواع مختلفی برخوردار است که البته هر کشور بر اساس مصرف و نیاز خود خریدار نوعی خاصی از آن هستند . پیشنهاد می شود قبل از صادرات میگو به کشور هدف ، بازاریابی جامعی از میزان مصرف میگو و نوع میگو انجام دهید و یا از طریق شرکت وارنا نجارت اوراسیا اطلاعات لازم را برای صادر کردن میگو به کشور هدف بدست بیاورید .
مهم ترین انواع میگو برای صادرات موارد زیر است :
· میگوی ببری : میگویی با ارزش غذایی بالا و سرشار از امگا 3 ، مواد معدنی و ویتامین ها که جز بهترین نوع میگو برای صادرات است .رنگ این میگو سبز و صورتی رنگ است و بیشتر در جنوب ایران صید می شود . میگوی سیاه مونودون یک میگو با سایز درشت است که ارزش صادراتی بالایی دارد .
· میگوی موزی : بعد از میگوی ببری بهترین میگو برای صادرات است و از میگوی ببری کوچک تر است.
· میگوی سفید : جایگاه سوم در صادرات میگو را دارد و بیشترین بازار فروش را در کشور روسیه دارد .
· میگوی سرتیز : جز ارزان ترین میگو برای صادرات است که مشتریان خود را دارد و به صورت خشک نیز به فروش می رسد .
تعرفه و قیمت صادرات میگو
یکی از مهم ترین نکات صادرات میگو ، قیمت و هزینه صادرات به کشور های دیگر می باشد . هزینه فروش میگو بر اساس هر کیلوگرم برای هر نوع از میگو تعیین می شود. همان طور که می دانید میگو انواع مختلفی دارد و گونه های مختلف میگو بر اساس کیفیت و سایز آن تغیر می کند .
هر چه اندازه و سایز میگوی صادراتی بزرگ تر باشد قیمت صادر کرن میگو بیشتر می شود . پس واضح است که شاه میگو از سایر میگو ها گران تر است و هم چنین میگو دریایی از میگو پرورشی !
فاکتورهایی که می تواند بر قیمت صادرات میگو تاثییر بگذارد :
1. نوع میگو
2. سایز میگو
3. پرورشی یا دریایی
4. شیوه بسته بندی
5. قیمت ارز
6. محل پرورش
7. قوانین تجاری
8. هزینه حمل و نقل
داشتن اطلاعات کافی درباره صادرات میگو می تواند به شما کمک کند تا هزینه های صادرات معقو تر و مناسب تر باشد و حاشیه سود بیشتری داشته باشد . برای کسب اطلاغات بیشتر درباره صادرات میگو با وارنا تجارت اوراسیا در ارتباط باشید .
شرکت صادرکننده میگو
صادرات میگو و آبزیان به سایر کشور های جهان ، تجارتی پر سود است که خیلی از تاجران را به فعالیت در این عرصه مشتاق می کند . طبق آمار هند با بیشترین صادرات در رتبه اول قرار دارد . کشورهای ویتنام ، چین و اندونزی و اکوادور در رتبه های بعدی صادرکردن میگو قرار می گیرند .
شرکت صادرات میگو در کشورهای مختلف تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند در رقابت با رقیب خود در بازار بین المللی پیروز شوند و با روش های مختلف سعی دارند تا کشور های بیشتری را برای فروش میگوی خود جذی کنند و میزان صادرات میگوی خود را بالا ببرند .
از آنجایی که دنیای کسب و کار وارد فضای اینترنتی شده است ، بازاریابی دیجیتالی و جذب مشتری به صورت آنلاین کمک شایانی به صادرات آبزیان و میگو کرده است .خدمات بازاریابی آنلاین و فروش اینترنتی در سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار است و بسیاری از شرکت های صادرات میگو از طریق دنیای بزرگ اینترنت ، محصول خود را به جهانیان معرفی و مشتریان خود را جذب می کنند .
همان طور که گفته شد مهم ترین مواردی که شرکت صادرکننده میگو باید به آن توجه داشته باشد :
· قیمت میگو
· مجوز صادرات
· اطلاع از قوانین و مقررات
· توجه به بسته بندی
· رعایت بهداشت و دریافت مجوز سلامت
· بازاریابی صحیح و اصولی
· اشراف بر اقتصاد جهانی و نوسانات ارز
می باشد . شرکت وارنا تجارت اوراسیا نامی معتبر برای صادرات میگو و سایر آبزیان به کشور های مختلف می باشد .
بهترین شرکت های صادرات میگو در ایران
خوشبختانه ایران بازار خوبی برای صادر کردن میگو به دنیا دارد . میگوی صادراتی از طریق راه دریا و یا با حمل و نقل هوایی به کشور هدف ارسال می شود و شرکت های بزرگ و معتبری در این ضمینه در حال فعالیت و تجارت هستند .
یکی از بهترین شرکت صادرات میگو ، وارنا تجارت اوراسیا می باشد که سهم بسزایی در تجارت میگوی صادراتی در کشور دارد .
جهت ارتباط با مشاوران ، از طریق راه های ثبت شده اقدام کنید .
بیشترین صادران میگو به چه کشور هایی است
میگوی صادراتی ایرانی ، محصولی مرغوب و با کیفیت است که در تمام کشور های جهان طرفدار دارد .حجم بسیاری از میگوی ایرانی به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می شود . میگوی پرورشی ایرانی نیز طرفداران خود را دارد و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است . استان بووشهر و هرمزگان ، بهترین مرکز برای پروش میگو و سایر آبزیان است . میگوهای پرورشی ایرانی در اسیای شرقی و کشور های حوزه خلیج فارس بسیار محبوب اند . صادرات میگو از ایران به کشورهای مختلفی مثل کویت ، قطر ، روسیه ، اسپانیا ، چین ، اوکراین ، سنگاپور ، انگلستان ،عراق و بسیاری از کشور های دیگر صادر می شود . |
|
|
|
|
|
· صادرات میگو به عمان : ارسال میگو به یمن از طریق زمینی هزینه زیادی دارد به همین دلیل از حمل و نقل دریای به طور معمول استفاده می ود . · صادرات میگو به قطر : قطر نیز مانند عمان خریدار میگوی ایرانی است که از طریق دریا میگو به قطر صادر می شود. · صادرات میگو به روسیه : یکی از مشتریان همیشگی میگوی صادراتی ایرانی ، کشور روسیه است که با داشتن 145 ملیون جمعیت بازار بزرگی در مصرف میگو دارد . اما به خاطر وجو محدودیت هایی مثل ممنوعیت وزن کانتینر های بالای 20 تن به کشور روسیه و همچنین مسافت طولانی راه زمینی ، میگو صادراتی ایران از طریق هوایی به روسیه ارسال می شود . · صادرات میگو به چین : با توجه به جمعیت بالای چین و مصرف زیاد میگو و آبزیان در این کشور یکی از کشور های هدف برای صادر کردن میگو می باشد . · صادرات میگو به دبی : بازار صادرات میگو به دبی بسیار مناسب و پر تقاضا ست چرا یکی از قطب های گردشگری جهان به حساب می آید که سالیان توریست های مختلفی را میزبانی می کند . · صادرات میگو به ترکیه: یکی دیگر از کشور های هدف برای صادرات میگو ، کشور ترکیه است که از طرفداران میگوی ایرانی می باشد . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
لوازم ضروری سیسمونی کودک و نوزاد
اگر اولین تجربه خرید سیسمونی کودک و نوزاد را دارید حتما با چالش های زیادی روبرو هستید . اگرچه خرید سیسمونی نوزاد لذتی شیرین و متفاوت است، اما دغدغه هایی را با خود به همراه دارد .
هزینه خرید سیسمونی کودک و نوزاد بسیار بالاست و دقت به جزئیات و خرید لوازم غیرضروری می تواند این هزینه ها را افزایش دهد. و بار مالی اضافه بر دوش خانواده بگذارد. با اطلاع از لیست لوازم ضروری سیسمونی کودک و نوزاد می توانید اولویت خرید را تغییر دهید . و در ابتدا وسایل مهم سیسمونی نوزاد را خریداری کنید . خرید آگاهانه و مدبرانه می تواند چالش های دوران بارداری را کاهش دهد و خاطراتی خوش برای شما باقی بگذارد .
کارتز بیبی تولید کننده ملزومات سیسمونی کودک و نوزاد ، چک لیست ضروری ترین لوازم سیسمونی نوزاد را برای شما گردآوری کرده است تا با در دست داشتن راهنمای خرید وسایل مهم سیسمونی کودک در زمان ، انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنید . تا پایان این مقاله با کارتز بیبی همراه باشید :
نکات خرید سیسمونی کودک
ü جنسیت فرزند : می توانید قبل از اقدام به خرید سیسمونی نوزاد، از جنسیت بچه مطمئن شوید. این کار می تواند هدف سیسمونی را مشخص تر کند . اگر هنوز جنس فرزند شما مشخص نیست از رنگ های خنثی و ملایم برای خرید سیسمونی کودک استفاده کنید تا بعد از تعیین جنسیت نوزاد ، با مشکلات کم تری روبرو باشید .
ü زمان زایمان : برای خرید سیسمونی کودک و نوزاد حتما تاریخ تولد فرزند خود را مد نظر قرار دهید. دقت به سن کودک و فصل مورد نظر می تواند خرید های عجولانه را کاهش دهد. برای هر فصل متناسب با سن کودک خرید کنید.
ü قیمت : هزینه خرید سیسمونی می تواند سرسام آور شود اگر تمایل به خرید سیسمونی ترک یا خارجی دارید . این درحالی است که بسیاری از تولید کنندگان ایرانی با بهترین کیفیت ، سیسمونی کودک ارزان را تولید می کنند . خرید سیسمونی کودک از تولیدی های معتبر همانند کارتزبیبی می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد .
ü کیفیت : مهم ترین مورد در خرید سیسمونی کودک توجه به کیفیت جنس است . چرا که می تواند در سلامتی او تاثییر بسزایی داشته باشد . محصولی را خرید کنید که با کیفیت و مرغوب باشد تا هم مدت زمان استفاده بالا رود و شما را از خرید مجد بی نیاز کند و هم نگران سلامتی فرزند خود نباشید .
لیست وسایل مهم سیسمونی کودک
1. پوشاک نوزاد : همان طور که گفته شد دقت به سن نوزاد و فصل تولد او بسیار مهم است . وزن کوک هنگام تولد نیز می تواند در خرید لباس او موثر باشد . اگر فرزند شما متولد روزهای گرم تابستان است خرید سرهمی جز لوازم غیرضروری است . ولی برای نوزادی که در ر.زهای سرد سال به دنیا می آید خرید زیرپوش و سرهمی بسیار مهم است .
2. لوازم تغذیه نوزاد : شیشه شیر ، پستانک ، قاشق نوزاد و ظروف غذا خوری ، شیشه شور جز لوازم ضروری است که ممکن است بسیار مورد نیاز باشد اما دقت کنید که در خرید آن ها افراط نکنید .
3. لوازم بهداشتی نوزاد : خرید لوازم بهداشتی نوزاد از موارد ضروری است که برای سیسمونی کودک ضروری است چرا که با سلامتی و بهاشت نوزاد ارتباط مستقیم دارد .زیرانداز نوزاد ، لوسیون مرطوب کننده ، دستمال مرطوب ، کرم سوختگی ، شانه ، ناخن گیر ، گوشگیر ، خشک کن نوزاد از موارد ضروری است که می تواند کاربردی و مهم نیز باشد .
4. لوازم حمام نوزاد :سرویس حوله کودک ، صایون ، شامپو مخصوص بچه ، لیف از لوازم ضروری سیسمونی کودک و نوزاد است .
5. لوازم حمل و نقل کودک : خرید کالسکه ، کریر ، آغوشگیر یا قنداق سوییسی ، ساک وسایل نوزاد را نیز در لیست وسایل مهم قرار دهید .
6. وسایل خواب نوزاد : از آنجایی که خواب نوزاد با رشد و سلامت روانی کودک در ارتباط است دقت به خرید لوازم خواب نوزاد از نکات ضروری است . خرید روتختی نوزاد، سرویس خواب مسافرتی نوزاد ، متکا و پتو دم دستی و یک پتو سبک مثل پتو بافتنی نوزاد را در لیست خرید خود قرار دهید .
7. اسباب بازی کودک : اگر چه خیلی ها خرید اسباب بازی را جز چک لیست ضروری سیسمونی نوزاد در نظر نمی گیرند اما باید توجه داشت که خرید آن برای رشد و خلاقیت کودک مهم است . البته نوزاد شما در ماه های اولیه نیازی به اسباب بازی ندارد و سلیقه هر بچه های می تواند با دیگری متفاوت باشد . پس بهتر است در خرید اسباب بازی کودک افراط نداشته باشید و صبر کنید تا بر اساس سلیقه و نیاز سن او خرید کنید .
چک لیست خرید سیسمونی نوزاد می تواند با توجه به سلیقه و شرایط شما تغییر کند . توصیه می شود برای خرید سیسمونی کودک خود ابتدا لوازم ضروری را تهیه نمایید و سپس در صورت تمایل و داشتن بودجه می توانید وسایل دیگر را خریداری کنید . اما توصیه کارتز به شما این است که از حساسیت بی جا پرهیز کنید و از این دوران شیرین لذت ببرید .
برای خرید وسایل مهم و ضروری سیسمونی کودک و نوزاد کارتزبیبی ، تولید کننده ملزومات خواب و سیسمونی در کنار شماست تا بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید .