چرا در اینستاگرام تولید محتوا می کنیم ؟

تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و به هر چیزی که در آن به اشتراک گذاشته می‌شود، محتوا می‌گویند. حالا اگر شما هر عکس، ویدئو یا نوشته‌ای را در آن بگذارید، تولید محتوا کرده‌اید.

اما محتوا داریم تا محتوا! اجازه دهید که فرض را بر این بگذاریم که شما قرار است محتوای مفید و جذاب تولید کنید، نه   محتوای زرد . در واقع، برای آنکه محتوای شما دیده شود و بتوانید فالوور بیشتری پیدا کنید، به صورت کلی باید 2 اصل را رعایت کنید:

  1. محتوای شما سرگرم‌کننده باشد
  2. محتوای شما مفید و آموزنده باشد

حالا اگر محتواهایی داشته باشید که هم سرگرم کننده باشد و هم آموزنده که دیگر برد کرده‌اید!

هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

هر کسی می‌تواند در اینستاگرام، محتوا تولید کند و ممکن است مسیر متفاوتی را هم برود، اما هدف همه یک چیز است:
دیده‌شدن و کسب درآمد(البته یک سری هم هستند که برای دل خودشان صفحه‌ای باز می‌کنند و در آن فعال‌اند)

اما یک کسب‌وکار معمولاً یا می‌خواهد میزان آگاهی برندش را بالا ببرد و یا می‌خواهد از طریق اینستاگرام به فروش برسد.

یک شخص معمولی هم، یا به بلاگر شدن علاقه دارد یا می‌خواهد با تولید محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده، تعداد فالوورهای پیجش را بالا ببرد و از طریق دریافت تبلیغات درآمد کسب کند.
البته شما می‌توانید خلاق باشید و اگر ایده جدیدی در ذهن‌تان است، همان را عملی کنید.

فرقی ندارد هدف‌تان چیست، مهم این است که هدف خود را خوب بشناسید، چون هر قدم دیگری که قرار است بردارید به همین نقطه برمی‌گردد.

چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

ساده است...چون بیشتر از 50 میلیون کاربر ایرانی الان در این اپلیکیشن حضور دارند. چه چیزی بهتر از آن که جایی تولید محتوا کنیم که حتی شده 10 درصد از این آدم‌ها ما را ببینند، با کسب‌وکار ما آشنا شوند یا حتی بتوانیم تأثیر کوچکی روی آن‌ها بگذاریم. البته دلایل زیر را هم نباید فراموش کرد:

  • چون دریچه بزرگِ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به روی شما باز می‌کند.
  • می‌توانید با مخاطب‌ها  تعامل  داشته باشید.
  • بررسی رقبا بسیار آسان‌تر خواهد بود.
  • تولید محتوای در اینستاگرم، شما را خلاق‌تر خواهد کرد.
  • می‌توانید با اینفلوئنسر مارکتینگ، کسب‌وکارتان را زیر و رو کنید.
  • خود اینستاگرام ابزاری به اسم اینسایت (Insight) دارد که رفتار فالوورهایتان را تحلیل می‌کند و به شما آمار می‌دهد.
  • و صدها دلیل دیگر...یک نفر ممکن است صرفاً به دلیل علاقه به سراغ اینستاگرام برود.

حالا که فهمیدیم تولید محتوا در اینستاگرام چیست، هدف‌مان را شناختیم و دلیل حضور در این شبکه‌اجتماعی هم برایمان مشخص شد، جرأت شیرجه‌زدن پیدا می‌کنیم.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

برای شروع تولید محتوا در اینستاگرام ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید، نکات محتوانویسی در اینستاگرام را یاد بگیرید و سپس ابزارهای آن را بشناسید. در ادامه این بخش تمام این مبحث‌ها را باهم یاد می‌گیریم.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. یعنی مثلاً هرچقدر که در توئیتر بیشتر متن دیده‌می‌شود، به جای آن در اینستاگرام عکس و ویدیو می‌بینید.

  • پُست (عکس یا ویدیو)
  • استوری (عکس یا ویدیو)
  • Reels (ویدیوهای کوتاه مشابه تیک تاک)
  • Live (ویدیو زنده)

در هر ساختاری که محتوا تولید می‌کنید، باید 3 موضوع را به خوبی رعایت کنید:

1 . همیشه خودتان باشید

این موضوع همیشه جزء دلایل افراد موفق در حوزه اینستاگرام بوده است. یادتان باشد که هیچ‌وقت سعی نکنید ادای کسی را در بیاورید. ایده بگیرید، اما سبک خود را داشته باشید.

2 . حرف تازه‌ای بزنید

کسی شما را به خاطر محتوای تکراری و خسته کننده، دنبال نمی‌کند. مخاطب باید برای باقی‌ماندن در صفحه شما، یک دلیل قانع‌کننده داشته باشد که این دلیل معمولاً شوق دیدن محتوا خلاقانۀ بعدی شماست.

3 . جلو جلو برنامه‌ریزی کنید

هرکسی که در هرکاری موفق شده باشد، مدیون نظم و برنامه‌ریزی است. شاید شما یک شب پیش خودتان بگویید: «برای امشب پست ندارم؟ خب پست نمی‌گذارم! مگه چیه؟ یک شب که هزار شب نمیشه!» اما باور کنید که اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید، در اینستاگرام به جایی نمی‌رسید. در قسمت‌های بعدی مقاله ترفندهای برنامه‌ریزی برای اینستاگرام را باهم یاد می‌گیریم.

اگر برای تولید محتوای اینستاگرام به کمک نیاز داری می تونید از گروه پارت انیمیشن کمک بگیرید !

چه محتوایی در پیج اینستاگرام تولید کنیم؟

در اینستاگرام محتوایی تولید کنید که ارزش دیدن داشته باشد. یادتان باشد که مخاطب بدون آن که به چیزی فکر کند، دارد صفحه اینستاگرام را به طرف بالا می‌کشد. (mindless scrolling)
پس باید چیزی به او نشان دهید که توجه‌اش به شما جلب شود و انگشتش را روی پست شما نگه دارد، حالا شانس بیاورید که یک لایک یا کامنتی هم از او بگیرید.

اما چه پیج کسب‌وکار داشته باشید و چه بخواهید در زمینه‌های مختلف بلاگ کنید؛ تولید محتوای شما در اینستاگرام، حتماً باید سه دسته کلی زیر را پوشش دهد:

1 . ارزش ایجاد کند

یعنی حتماً باید محتوایی تولید کنید که یک دردی از جامعه مخاطب‌هایتان را دوا کند. باید به آن‌ها کمکی کرده باشید تا اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

2 . ایجاد تعامل کند

هدف تمام پست‌ها و استوری‌های که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، ایجاد تعامل است. اصلاً یکی از دلایلی که به اینستاگرام وارد شدیم، همین رابطه نزدیک‌مان با مخاطب‌ها بود. پس پست‌هایتان را با هدف تعامل با فالوئرهایتان طراحی کنید.

3 . برند خودتان یا دیگری را پروموت کند

خب کسب‌وکارها که برای رضای خدا پیج اینستاگرام نمی‌زنند. حتماً می‌خواهند تبلیغ برند خودشان را هم بکنند. بلاگرها هم همینطور، در ازای تلاش‌هایی که می‌کنند و اعتباری که بین فالوئرهایشان بدست می‌آورند، حتماً باید از طریق تبلیغات کسب درآمد داشته باشند. پس وقتی دارید برای طراحی پست‌هایتان برنامه‌ریزی می‌کنید، یادتان باشد که صدای برند خودتان را هم به گوش مخاطب برسانید.

شما باید این سه موضوع را در تولید محتوا اینستاگرام خود رعایت کنید. فقط حواس‌تان باشد که آن‌ها را پشت‌سر هم تکرار نکنید. (مثلاً نباید تعداد زیادی پست تبلیغاتی پشت سر هم منتشر کنید!)

اپلیکیشن تولید محتوا در اینستاگرام

از آنجایی که خیلی از افراد، محتوای اینستاگرام خود را با موبایل تهیه می‌کنند و کارکردن با نرم‌افزارهای کامپیوتری مثل Photoshop و Premiere  برایشان سخت است. در نتیجه ترجیح می‌دهند با همان موبایل‌های خود پست و استوری درست کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد