آیا استفاده از قاب گوشی ضروری است ؟

دلایل خرید قاب گوشی

در بین لوازم جانبی موبایل، شاید هیچ کالایی به اندازه قاب گوشی پرفروش نباشد. زیرا خرید گارد گوشی فقط به زمانی که یک موبایل جدید می‌خریم منحصر نمی‌شود. چه گوشی جدید بخریم و چه در حال استفاده از گوشی قبلی‌مان باشیم، ممکن است به دلایل زیر به کاور گوشی جدید نیاز داشته باشیم.

  • محافظت از گوشی در برابر ضربه و آسیب با قاب های سیلیکونی، ژله‌ای یا فلزی
  • زیباتر کردن جلوه موبایل با گاردهای شیک رنگی یا طرح‌دار
  • پوشاندن خط و خش‌ها یا نواقص ظاهری گوشی
  • خرید کاور گوشی برای هدیه به اعضای خانواده یا دوستان
  • تهیه قاب برای ست کردن گوشی با سایر لوازم دیجیتال یا استایل و لباس
  • علاقه شخصی به مد روز و دنبال کردن ترند‌های جدید بازار

انواع قاب موبایل

تقریباً هیچ فروشگاه لوازم جانبی را نمی‌بینید که بیشتر فضای داخلی و ویترین آن با انواع گارد گوشی پوشیده نشده باشد. تنوع مدل‌های گوشی موبایل در بازار به خودی خود زیاد هست. حالا فرض کنید برای هر کدام از این مدل‌ها براساس کیفیت قاب، رنگ، طرح، جنیست کاربر، برند سازنده و حتی قیمت، کاور گوشی جدید تولید و به بازار عرضه می‌شود.

طبیعتاً با توجه به تنوع مدل‌های جلد گوشی مثل جلد گوشی اسپرت، قاب سخت، جدل گوشی فانتزی، قاب ژله‌ای، گارد گوشی طرح دار و قاب عروسکی گوشی، انتخاب یک قاب دلخواه نسبت به سایر لوازم جانبی سخت‌تر است.

·       انواع بک کاور گوشی براساس جنس و کیفیت

بسته به اینکه سازنده یا طراح قاب‌های گوشی قرار است با چه هدفی و برای چه کاربرانی آنها را بسازند، از مواد مختلفی مثل پلاستیک، فلز، شیشه، چرم، پارچه یا حتی چوب استفاده می‌کنند. مثلاً کیف گوشی ها بیشتر از جنس چرم یا ترکیب پارچه هستند.

نکته‌ای که اغلب خریداران موقع خرید قاب گوشی به آن توجه نمی‌کنند این است که جنس مواد به‌کار رفته در قاب ها، در تبادل گرما میان گوشی و محیط مؤثر است. بعضی از گاردهای موبایل ممکن است با دوام و زیبا به نظر برسند ولی باید بدانید که اگر مانع خارج شدن گرمای گوشی شوند، هم باتری گوشی به خطر می‌افتد و هم سلامت خود موبایل.

بعضی گاردها مثل قاب‌های آیفیس (iFace)، محکم‌تر و ضخیم‌تر هستند و در ساخت آنها از متریال‌هایی مثل پلاستیک فشرده یا فلز استفاده شده است. کاورهایی که بیشتر جنبه زیبایی دارند معمولاً استحکام گارد های موبایل را ندارند و شکننده‌تر هستند.

بعضی مدل‌ها مثل قاب های ژله‌ای نیز نازک و شفاف هستند تا بدنه اصلی خود گوشی به راحتی دیده شود. این نوع کاورها تا حدی جلوی ضربه را می‌گیرند. از معایب کاورهای ژله‌ای تغییر رنگ مدل‌های شفاف آنهاست. اگر قاب ژله‌ای شما مات یا رنگی تیره هست، زیاد نگران تغییر رنگ آنها نباشید.

در حال حاضر یکی از بهترین مدل‌های قاب گوشی موجود در بازار، قاب های سیلیکونی هستند. قیمت کاور گوشی سیلیکونی نه خیلی ارزان است و نه خیلی گران. از دلایل محبوبیت بک کاور های سیلیکونی دوام و کیفیت بالا، تنوع طرح و رنگ و راحتی در استفاده است. قابلیت شستشوی جلد های سیلیکونی یکی دیگر از مزایای این مدل قاب‌هاست.

·       انواع کار گوشی دخترانه و قاب گوشی زنانه

خیلی از قاب های گوشی موجود در بازار هم برای خانم‌ها قابل استفاده است و هم برای آقایان. با این حال نمی‌توان منکر سلایق مختلف هر کدام از آنها شد. دلیل اصلی تنوع بالای کاورهای موبایل نیز همین تفاوت در سلیقه‌هاست.

مدل های پوش گوشی دخترانه بیشتر از نوع عروسکی، ظریف، با رنگ‌های شاد و زنده و طرح و نقش‌های رمانتیک و دخترانه است. بک کاور های تیره، و کیف گوشی کمتر مورد استقبال دختر خانم ها قرار می‌گیرد.

·       انواع قاب گوشی پسرانه و کاورهای مردانه

کاور های موبایلی که آقا پسر ها استفاده می‌کنند به نسبت کاور گوشی دخترانه، ضخیم‌تر و رنگ‌های خنثی و طرح و نقش‌های خشن و مردانه است. البته نوجوان‌ترها ممکن است برای ست کردن با سایر هم سن‌وسال‌های خود از قاب‌های فانتزی و شاد هم استفاده کنند.

·       خرید گارد موبایل برای برندهای مختلف گوشی

گوشی موبایل شما از هر برندی که باشد، انواع کاورهای آن را می‌توانید از استایل اپ تهیه کنید. در لیست قیمت بک کاور گوشی همین صفحه قاب آیفون، گارد گوشی شیائومی، کاور گوشی سامسونگ، کیف هواوی، و بک کاور سایر برندها قرار گرفته اند. عکس قاب گوشی مورد نظرتان را همراه با مشخصاتش ببینید و مدل دلخواه‌تان را سفارش دهید.

بهترین برندهای سازنده قاب موبایل

با گشت‌وگذار در بازار لوازم جانبی یا یک سرچ ساده در گوگل می‌بینید که برندهای زیادی اقدام به تولید قاب و کاور موبایل کرده‌اند. در این میان بعضی برندها کیفیت و شهرت بیشتری دارند. برخی از بهترین برندهای قاب موبایل عبارتند از:

  • نیلکین (nillkin)
  • اسپیگن (spigen)
  • راک (rock)
  • آی‌فیس (iFace)
  • باسئوس
  • ریمکس

لوازم جانبی که این برندها تولید می‌کنند اگرچه به نسبت سایر برندها کمی گران‌تر هستند ولی امتحان خود را پس داده‌اند و کیفیت، دوام و زیبایی بیشتری دارند.

اغلب این برندها سایر لوازم جانبی موبایل مثل گلس، شارژر، کابل شارژ، هندزفری و … هم تولید می‌کنند ولی بعضی از برندها مثل برند معروف نیلکین تمرکز و تخصص بیشتری روی تولید قاب و گلس های باکیفیت دارند.

قاب نیلکین فراستد (Nillkin Frosted) یکی از جلدهای گوشی کلاسیک و ظریف موجود در بازار است که قدرت محافظت قابل قبولی هم دارد و رضایت خریداران را جلب کرده است.

خرید اینترنتی قاب گوشی با قیمت مناسب

علاوه‌بر سلیقه و انتظارات کاربر، قیمت جلد گوشی نیز در خرید اینترنتی قاب گوشی مؤثر است. اگر به توضحیاتی که در مورد انواع کیف و کاور گوشی و برندهای خوب بازار دادیم توجه کنید، می‌توانید مطمئن شوید قابی که انتخاب کرده‌اید ارزش خرید دارد و قیمت آن نسبت به مشخصاتش مناسب است.

چنانچه نسبت به گاردهای موبایل شناخت کافی ندارید، راه ساده‌تر این است که از یک فروشگاه جانبی معتبر و شناخته شده خرید کنید. در فروشگاه جانبی استایل آپ نیز می‌توانید تنوع بالایی از قاب های گوشی را با قیمت مناسب مشاهده و خریداری کنید.

تفاوت قاب، کاور، کیف، گارد، جلد، بک کاور و پوش گوشی

اگر قصد خرید قاب موبایل دارید، احتمالاً با گفتن هر کدام از این واژه ها به فروشنده یا جستجوی آنها در اینترنت و گوگل، کالای دلخواه‌تان را می‌بینید. با این وجود می‌توان بین این اسامی فرق‌هایی هم قائل شد.

مثلاً گارد گوشی را برای قاب‌های ضخیم و قوی بیشتر به کار می‌برند. یا کیف گوشی را برای مدل‌هایی که تمام قسمت‌های گوشی (جلو و پشت) را می‌پوشاند استفاده می‌کنند. بک کاور موبایل هم بیشتر به قاب‌هایی اشاره دارد که بخش پشتی و قسمت‌های کمی از حاشیه موبایل را اشغال می‌کند. خود قاب و کاور گوشی نیز برای همه مدل‌ها کاربرد دارد و معنای عام و کلی‌تری دارند.

قیمت جلد موبایل؛ قاب موبایل ارزان بهتر است یا گران؟

اگر قیمت قاب گوشی برای شما معیار مهمی در خرید به حساب می‌آید، تصمیم نهایی را خودتان می‌گیرید که چقدر باید هزینه کنید. توصیه ما این است که هر چه تلفن همراه شما گران‌قیمت‌تر و ظریف‌تر باشد از هزینه‌کردن برای خرید گارد موبایل خوب نترسید. مخصوصاً اگر سروکار شما با مشاغل پرتحرک و فیزیکی است.

خرید کاور گوشی ارزان قیمت هم مناسب کسانی است که گوشی جدید و گران‌قیمتی ندارند یا مطمئن هستند به موبایل‌شان آسیب خاصی نمی‌رسد. برای این دسته از مشتریان قاب های ژله‌ای یا کیف‌های ارزان، گزینه‌های مناسبی هستند. به عنوان یک توصیه ایمنی، سعی کنید پوش یا قاب موبایلی را انتخاب کنید که بیشتر قسمت‌های گوشی یا حداقل پشت و حاشیه‌ی کامل آن را بپوشاند. معمولاً بک کاور های فانتزی که حاشیه را کامل پوشش نمی‌دهند در اثر ضربه به موبایل آسیب می‌زنند.

خرید اینترنتی گارد گوشی امن و سازگار با موبایل

در نهایت، خرید قاب گوشی به بودجه و سلایق شما بستگی دارد. نکته پایانی که بهتر است به یاد داشته باشید این است که هنگام سفارش گارد گوشی دقت کنید با مدل گوشی شما سازگاری و همخوانی داشته باشد. مخصوصاً در خرید اینترنتی کاور موبایل این اشتباهات زیاد اتفاق می‌افتد و گاهی مجبور می‌شوید کالای خود را مرجوع کنید. همچنین برای گوشی‌های جدید که لنز‌های چندگانه و برجسته دارند، بهتر است قاب‌های ضخیم‌تری تهیه کنید. خرید گلس موبایل در کنار سفارش قاب پیشنهاد آخر ما به شماست.

برای خرید لوازم جانبی موبایل می توانید به این لینک مراجعه کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد