ون یا کاروان (Van) نوعی وسیله نقلیه است که با سه ردیف صندلی 10 الی 13 نفر را در خود جای میدهد. تاکنون انواع مختلفی از خودروهای ون توسط کمپانی های بزرگ طراحی و تولید شده است. البته امکانات و تجهیزات به کار رفته در هر یک از آنها با دیگری تفاوت دارد؛ به عنوان مثال میتوان به ون های موجود در خطوط تاکسیرانی اشاره کرد.
بعضی دیگر نیز برای سفرهای گردشگری مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه ون های گردشگری ساخت کمپانی های بزرگ با قیمت بالایی به فروش میرسند. پرداخت این هزینه از عهده بسیاری از علاقمندان به سفرهای گردشگری خارج است. کرایه ون توریستی برای کسانی که قادر به پرداخت هزینه خرید این خودرو نیستند گزینه مناسبی است.
کرایه ون
معمولا مسافرت های گروهی از جمله علاقه مندیهای توریستها و گردشگران شهر و یا کشورهای مختلف است، که در کنار رانندهای مجرب و با سابقه می توانند بدون خستگی رانندگی از سفر و گردش خود لذت ببرند. کرایه ون می تواند گزینه ای بسیار جذاب برای سفرهای دورهمی باشد، که می توانید توسط آن به راحتی به صورت خانودگی در کنار یکدیگر با بهره مندی از امکانات رفاهی یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید. با اجاره ون روزانه می توانید برای مصارف درون شهری و یا برون شهری خود به صورت دربستی یک خودرو ون را به صورت کامل در اختیار داشته باشید. تمام خودروهای اجارهای دارای امکاناتی همچون سیستم گرمایشی و سرمایشی برای راحتی و رفع نیاز مسافران هستند. به طور کلی می توان گفت اگر برای سفرهای درون شهری و یا برون شهری نیاز به امکانات و راحتی و آرامش دارید، کرایه خودرو ون می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شرکت دریان سفر امید با به کارگیری رانندگان مجرب و با سابقه خدمات سفر به فرودگاه امام، و سایر شهر های دیگر را به مشتریان عزیز با تمامی امکانات رفاهی ایده آل ارائه خواهد داد. این شرکت برای اجاره ون خدمات فوق العاده ای را ارائه می دهد و مشتریان می توانند برای رفت و آمد به مدارس، ادارات و سفرهای خود به راحتی از این خودروها استفاده کنند.
یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد در زمینه سفرهای توریستی و گردشگری، ون یا کاروان است. بعد از شنیدن عبارت "اجاره ون توریستی" اولین چیزی که در ذهن تداعی میشود، تاکسی های ون درون شهری است. اما این دو به لحاظ ظاهر و امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. ون توریستی برای خانواده های پرجمعیت (تا 13 نفر) که قصد سفر دارند گزینه مناسبی است.
زیرا علاوه بر فراهم کردن فضایی مناسب برای در کنار هم بودن، هزینه های سفر را نیز تا حد زیادی کاهش میدهد. امکان توقف در مسیر حس یک سفر هیجان انگیز و خوب را برای مسافران تداعی میکند. البته برای گروه های گردشگری با جمعیت بیشتر کرایه ون توریستی چندان مناسب نیست. همچنین در صورت داشتن بار زیاد و یا سفرهای طولانی بهتر است از وسیله نقلیه دیگری استفاده کرد.
اجاره ون دربستی در تهران به سایر نقاط ایران از خدمات شرکت دریان سفر امید است، که می توانید با امنیت کامل همراه با خانواده و یا دوستان خود، برای رفت و آمد خود از خدمات خودرویی استفاده نمایید. از خدمات ویژه این شرکت، کرایه ون بدون راننده می باشد، با اجاره ون بدون راننده در تهران با خیال راحت می توانید با خانواده و یا همکاران خود سفری به یاد ماندنی و خاطره ساز داشته باشید. لازم به ذکر است، تمامی ونهای این شرکت دارای سلامت بدنه و سیستم موتوری هستند، که نگرانی شما را از بابت خرابی و ایجاد مشکل در این خودرو ها، برطرف خواهند ساخت. از دیگر سرویس های این شرکت اجاره ون تا فرودگاه امام می باشد. اجاره ون در تهران تا فرودگاه امام می تواند بدون دیرکرد شما را به پروازتان برساند و کرایه این ون های لوکس برای حمل و نقل تا فرودگاه می تواند از دو جهت برای شما سودمند باشد:
1. اینکه رانندگانی که برای فرودگاه امام ارسال می شوند به زبان های خارجه مسلط هستند، و از بابت میزبانی از مهمانان خارجی شما نگرانی خاطری نخواهید داشت و به مشکلی بر نخواهید خورد.
2. ون های ارسالی کاملا لوکس و مدرن خواهند بود، که نهایت امکانات و تجهیزات را به میهمانان شما ارائه خواهند داد. به طور خلاصه کرایه ون در تهران می تواند علاوه بر ارائه امکانات ویژه در کاهش هزینه های رفت و آمدی شما نیز صرفه جویی کند و ترددی آسان و بدون دردسر را برای شما مهیا سازد.
شرکت الوون خدمات اجاره ون مسافرتی با راننده و یا بدون راننده به جهت سفر های خانوادگی و گروهی را در دسته خدمات خارق العاده خود قرار داده است. کرایه ون برای مسافرت ها از پرطرفدارترین خدمات این شرکت است، که امروزه افراد به دلیل صرفه جویی در هزینه ها و افزایش امنیت خود و دیگر مسافران از این خدمات استفاده می کنند، و مسافرتی هیجان انگیز را در کنار خانواده خود تجربه میکنند. خودرو های کرایه ای این شرکت برای سفر به هر نقطه و با هر شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و بدون بروز هیچ مشکلی می باشند. از جمله مزایای کرایه ون مسافرتی، نیاز نداشتن به مدارکی همچون: گواهینامه، ارائه چک و یا سفته و ... می باشد.
برای خواندن ادامه مقاله اجاره ون به سایت الوون مراجعه کنید.
اگر زبالههای تر و خشک به درستی در خانه تفکیک نشوند تفکیک آنها در محلهای دفن زباله سخت خواهد بود و بیشتر زبالههای قابل بازیافت احتمالا به اشتباه دفن خواهد شد. تفکیک زباله در اصل به معنی جداسازی و نگهداری زبالههای تر و خشک جدا از هم است تا امکان بازیافت زبالههای قابل بازیافت تر و خشک فراهم شود.
با گسترش شهرنشینی، کشورها با چالش گسترده مدیریت زباله و پسماند روبرو شدند. در کشور ما که میانگین تولید زباله بیش از دو برابر استاندارد جهانی است این چالش بیشتر خود را نمایان میکند. همچنین در بیشتر کشورهای برتر دنیا نرخ بازیافت زبالههای تر و خشک بالای ۷۰ درصد است اما متاسفانه نرخ بازیافت در کشور ما زیر ۲۰ درصد است. صنعت بازیافت در کشورهای مختلفی به اندازه مهم است که حتی در برخی از کشورها تا ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور به این صنعت اختصاص دارد.
همانطور که میدانید کمک به بازگشت زباله به چرخه بازیافت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از دو منظر به کشور کمک می کند:
حال ما در این فرایند به عنوان شهروند چه نقشی میتوانیم ایفا کنیم؟ بدون شک یکی از بهترین روشها برای کاهش هزینه و زمان بازیافت، تفکیک زباله خشک و تر و همچنین مشخص کردن زبالههای قابل بازیافت از مبدا است که این امر با فرهنگ سازی پیوسته، ارائه آموزش به شهروندان و افزایش سهم صدای اهمیت این موضوع در رسانهها میتواند نرخ بازیافت در کشور را افزایش دهد که نتیجه آن بهینه سازی استفاده از منابع کشور و داشتن محیطی سالم و زیبا خواهد بود.
تفکیک زباله در کیسهزبالهها جدا در مبدا، دو مزیت اساسی خواهد داشت.
تفکیک زباله میتواند منجر به حفظ سلامتی جمعآوری کنندههای زباله شود. برای مثال وقتی زباله تفکیک نشود، تفکیک کنندههای زباله در محل دفن مجبور به بردن دست داخل آنها و تفکیک زبالههای قابل بازیافت هستند که احتمال دارد در این فرایند دست آنها زخمی یا آلوده شود که هم برای سلامتی خود و هم برای سلامتی دیگران مهم است که این اتفاق برای آنها نیافتد. پس وظیفه ماست که با تفکیک زباله در خانه با استفاده ازکیسه زبالههای مجزا، سلامتی آنها را به خطر نیندازیم. همچنین با تفکیک زبالههای قابل بازیافت در کیسه زباله در خانه میتوان به صنعت بازیافت کشور کمک کرد تا منابع ارزشمند کشور با دفن شدن نابود نشوند.
۲) کمک به حفظ میحط زیست و سلامت کره زمین
تفکیک موثر زباله در کیسه زبالههای مجزا یعنی کمک به دفن کمتر زباله. دفن و یا سوزاندن کمتر زباله باعث کمک به کاهش آلوده شدن محیط زیست میشود. همچنین دفن زباله کمتر از نظر بهداشت عمومی و سلامت جامعه نیز مفید است زیرا بسیاری از بیماریها ممکن است از دفن غیر اصولی این زبالهها ایجاد شود. بنابراین بسیار مهم است که زبالههای کمتری دفن شود که باعث کاهش آسیبهای زیست محیطی و در نتیجه افزایش سلامت جامعه میشود.
نکتهی دیگری که اینجا مهم است شناخت نوع ضایعات و زبالهها است. بهطور کلی شما برای تفکیک زبالهها با کیسه زبالههای مجزا در خانه نیاز به شناخت دو نوع ضایعات خواهید داشت.
اینها زبالههایی هستند که در طبیعت به صورت طبیعی تخریب شده و حتی میتوانند برای آن مفید باشند چون میتوانند نقش کود طبیعی را برای محیط زیست ایفا کنند.
این نوع زبالهها بسیار ارزشمند هستند و بهتر است هر جا با این نوع زبالهها روبرو میشوید اینها را تفکیک و کمک کنید به چرخه بازیافت برگردند.
تا اینجا با اهمیت و مزیت تفکیک زباله آشنا شدید که شما می توانید با انواع رنگهای کیسه زباله این کار را به راحتی انجام دهید که در ادامه با انواع رنگ های کیسه زباله آشنا خواهید شد که به شما در تفکیک زباله کمک می کند.
کیسه زباله مشکی
یکی از رایج ترین کیسه های زباله، کیسه هایی با رنگ مشکی یا سیاه هستند. رنگ ها در انتخاب کیسه های زباله نقش موثری را ایفا خواهند نمود. کیسه های مشکی مزایای فوق العاده ای را برای مصرف کنندگان در بر خواهند داشت. اغلب افرادی که دوستدار عدم نمایش زباله های خود هستند از این محصول استقبال خواهند نمود. محتویات درون کیسه های زباله ی مشکی هرگز مشخص نخواهد بود. لذا از این جهت انتخاب شایسته ای خواهد بود.
کیسه زباله سبز
یکی از رنگ های مورد استفاده در انواع کیسه زباله رنگی برای تولید این نوع از کیسه ها، استفاده از رنگ سبز خواهد بود. اغلب از رنگ سبز با عنوان رنگ طبیعت یاد می کنند. و در اکثر موارد برای زباله های قابل تجزیه، از این دسته کیسه ها استفاده می شود. این نوع از کیسه ها بصورت کیسه های شفاف و غیرشفاف تولید و به بهره برداری رسیده اند. لازم به ذکر است که این کیسه ها نیز با کیفیت متفاوت در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرند. اغلب از این کیسه ها برای مواد قابل تجزیه استفاده خواهند نمود. موادی مانند: سبزیجات، برگها، شاخه ها، پوست میوه ها، مواد غذایی و … که قابل تجزیه و بازگشت به طبیعت هستند در این کیسه ها جای خواهند گرفت.
کیسه زباله قرمز
از دیگر انواع رنگ بندی در این محصولات، می توان به کیسه هایی با رنگ قرمز اشاره نمود. اغلب موارد استفاده از این کیسه ها بسیار به ندرت و کم می باشد. این نوع از کیسه ها به عنوان کیسه های پرخطر شناخته شده اند. در اغلب مراکز بهداشتی و پزشکی اقدام به بهره برداری از این کیسه ها خواهند نمود. با استفاده از این رنگ در کیسه های زباله ی مراکز بهداشتی، می توان به بهترین نحو اقدام به تفکیک و جداسازی آنها نمود.
اغلب از این کیسه ها برای زباله هایی مانند سرنگ خون، لوله های آزمایشگاهی، مواد زائد انسانی و … استفاده خواهد شد. این نوع از کیسه ها نیز به صورت شفاف و غیرشفاف تولید و به بازار عرضه شده اند. در مراکز بهداشتی به دلیل عدم پارگی و سوراخ شدن که به نحوی جلوگیری از نشتی آلودگی ها به شمار می روند، اقدام به استفاده از کیسه های مرغوب و با ضخامت خواهند نمود.
کیسه زباله آبی
تاکنون به ذکر انواع کیسه زباله رنگی در نظر گرفته شده برای زباله ها پرداخته ایم. کیسه زباله آبی بیشتر برای زباله های بازیافتی مورد استفاده قرارمی
گیرند. لذا انتخاب رنگ مناسب برای آنها بسیار هوشمندانه و قابل توجه می باشد. این نوع از کیسه ها نیز قاعدتا دارای ضخامت بالا و کیفیت قابل توجهی
خواهند بود. در یک استاندارد بینالمللی، اکثر شهرداری کلان شهرها از این کیسه زبالهها برای جمعآوری زبالههای قابل بازیافت استفاده میکنند.
کیسه زباله هایی که به صورت رولی تولید می شود ، تهیه ی آن از نظر اقتصادی به صرفه تر است چرا که فضای کمتری را اشغال می کند و به راحتی می توانید از آلفاپلاست که از تولیدکننده های کیسهزباله رولی به صورت عمده می باشد ، بپردازید. این مجموعه امکان فروش عمده کیسه زباله رولی را در اختیار مغازه ها و بیمارستان ها و ... قرار داده است تا بتوانید به راحتی به خرید این محصول بپردازید که میتوانید از انواع کیسه زباله دیدن فرمایید و محصول مورد نظر خود را انختاب کنید
فروش اقساطی خودرو، پیش فروش و خرید اقساطی خودرو یا به اصطلاح خرید لیزینگی واژه هایی است که این روزها زیاد می شنویم. اما و به عنوان راهی برای ماشن دار شدن و سرمایه گذاری کردن باید دقت زیادی در انتخاب این گزینه داشته باشیم. از شرکتی که با آن قرارداد می بندیم تا شرایط این قراردادها.
اگر شما هم به فکری خرید خودرو به صورت اقساطی هستید تا انتها با ما همراه باشید.
سه بخش مختلف بانکی، لیزینگ و شرکت های خودروساز بازیگران اصلی فروش اقساطی خودرو هستند و البته نمایشگاه داران.
باید بگوییم که بانک ها تمایل چندانی برای پررنگ کردن نقش خود در خودرودار شدن افراد ندارند و بیشتر شرکت های لیزینگ و افراد حقیقی هستند که به این کار مبادرت می کنند.
اما باید هنگام خرید از نمایشگاه داران حتماً این سوالات را با خود مرور کنید و به آن پاسخ دهید که اولاً چه نمایشگاههایی به صورت قسطی خودرو می فروشند؟ چه شرایطی دارند؟ تا چه میزان برای خرید قسطی مورد اعتماد هستند و با چه اطمینانی وثیقه و چک و … خودمان را در اختیارشان بگذاریم؟ اما راه دیگری هم وجود دارد و آن مراجعه به موسساتی تحت عنوان لیزینگ است که به طور خلاصه می توان گفت متخصص فروشهای مدت دار هستند. در واقع وضعیت مبهم قیمت ها در بازار خودرو به کمک شرکت های لیزینگی آمده است تا خرید اقساطی خودرو را توجیه کند و بساط تبلیغات این شرکت ها را پرهیاهوتر از همیشه نمایش بدهد. اما قبل از این که به سراغ شرکت های لیزینگ خودرو نیز بروید، نکات مهمی وجود دارد که باید حتما از آن مطلع باشید، در غیر اینصورت ممکن است، داشته تان را از دست بدهید.
اگر چه لیزینگها بر حسب نوع فعالیت، اساساً به چند دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند، اما طبق تعریفی که بانک مرکزی برای این موسسات کرده، لیزینگها موسساتی هستند که کار تامین مالی مشتریان از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیر منقول و واگذاری آن به مشتری در قالب اجاره به شرط تملیک و یا فروش اقساطی را برعهده دارند.
ممکن است شما با دیدن عبارت «فروش اقساطی»، یاد قسطی فروشیهای مختلفی که در اطرافتان هست بیفتید. در صورتی که توجه داشته باشید آن فروشگاهها تنها کالاهای مرتبط با کسب و کار صنفی خودشان را قسطی می فروشند در صورتی که موسسات لیزینگ طبق اعلام بانک مرکزی می توانند به عنوان واسط، هر کالایی را آن هم از دو طریق اجاره به شرط تملیک (که مالکیت کالا تا هنگام تسویه حساب به نام شرکت لیزینگ است) و یا فروش اقساطی (که مالکیت کالا در همان ابتدا به خریدار منتقل می شود)، برای مشتریان تامین مالی کنند.
یکی از مسائلی که خریداران خودرو در ابتدای کار به آن توجه نمیکنند، آن است که آنها برای یک خودروی مثلا ۱۰۰ میلیون تومان جمعا باید نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان بپردازید! پس همان اول به این موارد فکر کنید و حساب کتابهایتان را زودتر از آنکه قرارداد ببندید بکنید.
علاوه بر این از دیگر مشکلاتی که با عدم تصمیمگیری درست قبل از اقدام در این مورد پیش میآید این است که مشتری به این نتیجه میرسد که با عدم پرداخت اقساط سود بیشتری میکند و تصمیم به اجرایی کردن آن میگیرد که متاسفانه لیزینگها و شرکتهای خودروساز زرنگتر از آنند که جنس فروختهشده را بدون سود پس بگیرند. و به این ترتیب خودروی شما ضبط خواهد شد، چک و سفتههای شما به اجرا در خواهند آمد و ضامنین شما نیز متعهد پرداخت جریمهها و اقساط معوق میشوند و شما قطعا به همین دلایل مجبور به پرداخت همه مبالغ خواهید شد!
همچنین یکی از حقایقی که در عقد قراردادهای خرید اقساطی خودرو وجود دارد این است که تمامی مفاد قرارداد به گونهای نوشته میشوند که منافع فروشنده به طور کامل حفظ شود و چیزی به نفع مشتری نوشته نخواهد شد. پس به این موضوع توجه کنید که شما قراردادی را مینویسید که احتمالا در محاکم قضایی کمک چندانی به شما نخواهد کرد!
سعی کنید که در قراردادهای خرید خودرو از دریافت وکالت بلاعزلی که فروشنده را از تضمین انتقال اسناد مالکیت معاف کند، پرهیز کنید. به معنای دیگر اگر از شرکتی یا فردی به صورت اقساطی خودرو خریداری میکنید، بندی به قرارداد اضافه کنید که انتقال سند پس از پایان اقساط در هر شرایطی اتفاق بیفتد و شرکت طرف قرارداد متضمن این انتقال باشد. بعضا دیده میشود در معاملههای افراد حقیقی وکالت بلاعزل از یک فرد اخذ میشود که طبق قانون تجارت، این وکالت صرفا در زمان حیات فرد اعتبار دارد. برای گریز از مشکلات احتمالی، اولا سعی کنید که قراردادی که منعقد میکنید با عنوان و شرایط اجاره به شرط تملیک خودرو باشد تا طبق قانون تجارت در این زمینه برخورد شود و مورد دوم اینکه به طور کلی قید خرید اقساطی مشروط با افراد و شرکتهای ناشناخته را بزنید.
معمولا شرکت های لیزینگ و شرکت های خودروساز در تبلیغات خود صرفا مواردی از شرایط فروش خود را مطرح میکنند که مشتری برای خرید مشتاق شود. باید توجه کنید که در زمان خرید اقساطی خودرو شرایط به طرز عجیبی تغییر خواهد کرد و این خرید شما به آن شیرینی تبلیغات شرکت های لیزینگ نخواهد بود. پس با تفکر کامل به خرید اقساطی خودرو مبادرت کنید. برای مشاهده روش های خرید خودرو به صورت قسطی به این لینک مراجعه کنید.
یکی از مواردی که معمولا مشتریان به آن توجه نمیکنند و با یک تبلیغات ساده شرکتها مجذوب آنها میشوند، عدم توجه به قدرت و اعتبار شرکتهای لیزینگ است. این مورد مهم در زمانی که خرید اقساطی با موعد تحویل غیرفوری باشد، اهمیت دو چندانی پیدا میکند چرا که این شرکت ها که از خدشهدار شدن اعتبارشان بیمی ندارند، هر بلایی که بخواهند بر سر مشتری خواهند آورد. بسیاری از شرکت های لیزینگ موجود در کشور، اولا مجوز رسمی از بانک مرکزی ندارند و ثانیا با سرمایه ۱۰۰ هزار تومان ثبت شدهاند و همان طور که در مشخصاتشان ذکر شده مسئولیتشان محدود است، آنهم به ۱۰۰ هزار تومان!
جریمههای مالی قراردادها را به خوبی بخوانید
یکی از نکات قراردادهای مالی در خرید اقساطی خودرو جریمههایی است که معمولا در آنها ذکر میشوند. به طور مثال هر روز تاخیر در پرداخت اقساط ماهانه تا ۳۰ درصد جریمه را برای مشتری به همراه خواهد داشت. همچنین یک سری هزینههای دیگری که برای اعطای تسهیلات یا مالیات و موارد دیگر در آن ذکر میشود که معمولا شرکتها نمیخواهند شما توجه زیادی به این موضوع بکنید.
اما اگر با همه این فاکتورهایی که در بالا ذکر شد را به خوبی در نظر گرفتید و قصد خرید افساطی خودرو را دارید مدارک زیر را باید تهیه کنید.
۱. کپی شناسنامه تمام صفحات برای متقاضی / ضامن (در صورت دارا بودن ضامن)
۲. کپی کارت ملی متقاضی پشت و رو متقاضی / ضامن (در صورت دارا بودن ضامن)
۳. پرینت حساب ۳۰ گردش آخر حساب صادر کننده چک اقساط
۴. کپی گواهینامه متقاضی
۵. قبض تلفن متقاضی / ضامن (در صورت دارا بودن ضامن)
۶. گواهی امضاء متقاضی و ضامن (در صورت دارا بودن ضامن)
۷. وکالت نامه فک پلاک (طبق متن نمونه در فرمهای مورد نیاز) ( فقط برای متقاضی)
۸. پرکردن کلیه فرمها در شرکت لیزینگ (چون امضاءها و فرمها بصورت الکترونیکی اخذ میگردد لذا ثبت نام بایستی بصورت حضوری در شرکت لیزینگ انجام پذیرد)
باید بگوییم که این امکان برای شما وجود خواهد داشت که زودتر از موعد مشخص شده با شرکت طرف قراداد تسویه کنید، آن ها بعد از حساب و کتاب نهایی اقساط باقی مانده و هزینه های دیر کرد و … رقمی را به شما اعلام خواهند کرد که بعد از پرداخت آن حساب شما تسویه خواهد شد.
اگر از شرکت های خودروسازی به صورت مستقیم خودرو اقساطی خریده اید باید برای تسویه زودتر از موعد و فک رهن، به کیلومتر ۱۱ جاده ی مخصوص لاین کرج به تهران (غرب به شرق) (بزرگراه شهید لشکری) ساختمان امور مشتریان بخش وصول مطالبات مراجعه کنید .
در آنجا شماره کد ملی از شما گرفته می شود و باقی مانده مبلغ چک ها را محاسبه می کنند، سود مدت باقی مانده را هم از اصل مبلغ چک ها کم می کنند و رقمی را برای شما محاسبه می کنند که همان جا می توانید کارت بکشید و تسویه حساب کنید، و در مورد چک های باقی مانده درخواست استرداد چک بدهید.
از آنجایی که شرکت های خودروسازی تمامی چک های دریافتی را به بانک ها می فروشند بنابراین تعهد نامهای از شما گرفته می شود که در صورتی که بانک به هر دلیلی چک ها را به شما پس نداد یا باید بگذارید چک ها برگشت بخورد و بعد لاشه ی چک ها را از نمایندگی بگیرید، یا اینکه باید در موعد مقرر چک ها را پاس کنید و بعد به شرکت های خودروساز مراجعه کنید و درخواست استرداد بدهید. که البته این امر دو ماه طول خواهد کشید. پس این کار را نکنید!
اگر هم بانک چک های شما را بر گردان، خودروسازی ها چک ها به نمایندگی ای که ماشین را آن خریده اید می فرستد و آن ها حتما با شما تماس خواهند گرفت.
بعد از انجام امور تسویه، درخواست های استرداد را به همراه مدارک لازم تحویل بایگانی دهید و سپس به بخش صدور اسناد مالکیت مراجعه کنید. آنجا سند کمپانی قبلی که در آن نوشته شده خودرو در رهن شرکت خودرو سازی است را تحویل باجه ی صدور اسناد می دهید و آن ها سند جدید شرکت را برای شما صادر می کنند که اثری از عبارت در “رهن فلان شرکت خودروساز است” در آن نیست.
بعد از گذشت یک هفته به تعویض پلاک مراجعه کنید و سند سبز قبلی را نیز با خود ببرید و سند سبز جدید را دریافت کنید.
برای مراجعه به تعویض پلاک نیز نیاز به هیچ نامه ای مبنی بر فک رهن ندارید، موارد فک رهن بصورت سیستمی و کامپیوتری برای تعویض پلاک ارسال می شود و نیاز به بردن هیچ نامه ای نیست.
ایتی سایپا نمایندگی رسمی فروش اقساطی خودرو های سایپا در ایران
ردپای انیمیشنهای سه بعدی را میتوان در فیلمهایی با صحنههای حاوی انفجار و تصادف و … دید که به کمک انیمیشن سه بعدی افزون بر اینکه از صرف هزینه های هنگفت و صدمات احتمالی جلوگیری میشود، صحنهها بهگونهای طراحی و خلق میشوند که شاید در واقعیت نتوان آنها را بهخوبی انیمیشنها آفرید.
درواقع انیمیشن سه بعدی، خود را شبیه به دنیای سه بعدی ما میسازد. این یعنی اینکه برخلاف انیمیشنهای دوبعدی که فقط طول و عرض اشیاء قابل مشاهده است، در انیمیشن های سه بعدی به اشیاء عمق نیز اضافه میشود. که اضافه شدن این پارامتر، انیمیشن را شبیه به دنیای واقعی جلوه میدهد.
روش تولید انیمیشن سه بعدی، به ترتیب به سه بخش اصلی مدلسازی، چیدمان و متحرکسازی، و رندر کردن تقسیم میشود.
در ساخت انیمیشن سه بعدی، ضمن طراحی سهبعدی المانها و اشیاء موجود در صحنه و افزودن سایه ها و تنظیم میزان و زاویه تابش نور، از صحنه تصویربرداری میشود که درواقع با کمک تصویربرداری، داستان انیمیشن روایت میشود.
در جهان فیلم های متحرک، همیشه بحث هایی در مورد تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک وجود دارد.
اگر هنوز وارد این دنیا نشده اید قطعا تفاوت بین این دو را نمی دانید.
معمولا کسی که طراح موشن گرافیک است، با یک انیماتور اشتباه گرفته می شود، حتی اگر هرگز وارد عرصه
انیمیشن نشده باشد.
ت این است که در بسیاری از موارد در یک قطعه محتوایی می توان هم از موشن گرافیک و هم انیمیشن
استفاده نمود.
به ویژه این امر در تبلیغات صادق است.
اما به منظور توضیح تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک ، ما باید هدف خاص هر دو را در نظر بگیریم.
یکی از جنبه های گیج کننده ی این امر این است که چگونه ویراستاران گرافیک آنلاین
از اصطلاح “انیمیشن” برای جابجایی شکل و داده ها استفاده می کنند.
این اصطلاح صحیح است، اما فقط فاصله میان این دو مفهوم را محوتر می کند.
در موشن گرافیک و انیمیشن، هنگامی که یک تصویر استاتیک به حرکت در می آید،
به آن متحرک می گویند البته برخی از متعصبین دو آتشه نام جنبش را بر روی آن نهاده اند.
انیمیشن و موشن گرافیک، مفاهیمی هستند که در صنعت رسانه و سرگرمی به کرات مورد استفاده قرار می گیرند.
لکن بین موشن گرافیک و انیمیشن تفاوت زیادی وجود دارد.
چرا باید تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک را بدانیم
بسیاری از مردم از واژه انیمیشن به جای موشن گرافیک استفاده می کنند و برعکس،
چراکه فکر می کنند هر دو اصطلاح مشابه هم هستند.
بنابراین شناخت تفاوت ها نه تنها به شما کمک می کند تا یک قطعه مناسب بسازید بلکه
به شما یاد می دهد که این دو رشته کاملا از یکدیگر متمایز هستند.
یکی صنعت انیمیشن است، و دیگری صنعت موشن گرافیک.
و اگر چه هر دو بخش در یک زمینه کار می کنند، اما تفاوت های زیادی بین مهارت های هنرمندان هر دو وجود دارد.
هر کسی که تا به حال کارتون تماشا کرده باشد می داند که انیمیشن چیست.
انیمیشن عبارت است از هر تکنیکی که به تمایز تصاویر از یکدیگر اشاره کرده و آنها
را به صورت پیوسته پخش نماید.
انیمیشن چیزی است که با استفاده از آن هنرمندان، شخصیت های مختلف را با یک
کامپیوتر ایجاد نموده و یک داستان با استفاده از هنرمندان دیگر مانند هنرمندان متن،
هنرمندان نورپردازی، هنرمندان طراحی و غیره شکل می گیرد.
علاوه بر این انیمیشن با قرار دادن مجموعه ای از فریم ها یا تصاویر ساخته می شود
که باعث ایجاد توهم حرکتی می شوند.
در عرصه فناوری امروزی، ما ایستگاه های کاری کارامدی داریم که به هنرمندان کمک
می کنند تا انیمیشن های با کیفیت بالا و واقع گرایانه تری را تولید کنند.
فیلم های انیمیشنی نتیجه تخیلات و تصورات کارگردانها هستند.
رایج ترین نمونه های انیمیشن، کارتون هایی هستند که در دوران کودکی مشاهده می کردید.
بسیاری از فیلم های متحرک برنده جایزه نیز در این بخش جای می گیرند.
آنها بر اساس نقش های داستانی و در یک استودیوی کامل ساخته می شوند.
فیلم انیمیشن ها شامل چیزهای واقعی و غیر واقعی هستند.
تکنیک به کار رفته در اینگونه فیلمها، عکاسی از طرح یا جای دادن مدل ها برای
ایجاد توهم حرکتی در زمانی است که فیلم به صورت توالی نشان داده می شود.
نیمیشن می تواند شامل ایجاد یک شخصیت کامل و صحنه های اطرافش
باشد، جلوه های ویژه مانند سقوط برف و یا پرواز یک نمونه ی ظریف تر از
انیمیشن های به کار گرفته شده در ویدیو هستند. مانند موشن گرافیک ،
انیمیشن نیز در فرم2D یا 3D تولید می شود. هنگامی که این نوع ویدیو
متحرک به درستی تولید شود جالب، احساسی و، سرگرم کننده خواهد
بود. استفاده از انیمیشن یک روش عالی برای نشان دادن شخصیت برند
شما است. این نوع ویدیو به سرعت بینندگان را جذب می کند و آنها را به
سوی برندتان هدایت می نماید. علاوه براین، ویدیو متحرک اغلب بینندگان
را تشویق می کند تا آنچه دیده اند را به اشتراک بگذارند و لذا سبب
می شود که به راحتی در کانال های رسانه های اجتماعی شناخته شوید.
موشن گرافیک اصطلاح گسترده ای است که معمولا برای تعریف
تصاویر کامپیوتری ای به کار برده می شود که از محیط 3D
نمی آیند. موشن گرافیک شامل فرایندهای مختلفی است که در
طول آنها تصاویر توسط عملکرد زنده هنرمندانی نظیر
حروفچینها، هنرمندان روتو اسکوپینگ، نقاشان نهایی، هنرمندان
کلیدی و غیره تولید می شود.
موشن گرافیک فرآیندی است که در آن انیمیشن
در یک صحنه فعال زنده جای می گیرد، یعنی
چیزی که با استفاده از یک مکان واقعی، دوربین
و بازیگران عکس برداری می شود.
سپس با استفاده از تکنیک های VFX پردازش
می شود و جلوه های مختلفی در آن به کار
گرفته می شوند.
نقاشی مات، نقاشی مصوری است که نمایانگر
چشم انداز یا مکان دوردستی باشد که به
فیلمسازان اجازه می دهد تا توهم محیطی را
که در زندگی واقعی خیالی است، ساخته و
پرداخته کنند.
حقیقت این است که انیمیشن و موشن گرافیک،
رابطه پیچیده ای با هم دارند. چرا که “انیماتورها”
و “طراحان موشن گرافیک” تمایل دارند از ابزارهای
بسیار مشابهی مانند
Adobe After Effects، Maya و
Photoshop، MAXON Cinema 4D استفاده کنند.
موشن گرافیک اغلب به عنوان داده نگاری متحرک
نیز شناخته می شود. در قلب موشن گرافیک دو
عنصر اصلی وجود دارد:
طراحی گرافیک و اطلاعات. اول، گرافیک استاتیک
ایجاد می شود. سپس، این گرافیک ها به منظور
روایت یک داستان خاص به حرکت در می ایند.
سخنان افزوده نیز می تواند برای انتقال اطلاعات بیشتر به آنها اضافه شود .
نتیجه یک ویدیو جذاب آاست که درک مطلب را تسهیل می کند.
این نوع ویدئوی اطلاعاتی برای انتقال توانایی ها، داده ها و آمار مناسب است.
موشن گرافیک عطر و طعم تازه ای را به سخنرانی ها و کنفرانس ها بخشیده و باعث سرزنده شدن آنها شده است.
موشن گرافیک سه بعدی برای آن دسته از شرایطی ایده ال است که موشن گرافیک دوبعدی کافی نیست.
به یاد داشته باشید که موشن گرافیک 3D به پیچیدگی بیشتری نیاز دارد و تنها طراحانی با مهارت فنی بالا
می توانند آن را خلق نمایند. با این حال، نتیجه واقعا فوق العاده است.
به عنوان مثال، موشن گرافیک 3D و رندر 3D به بینندگان اجازه می دهد تا یک محصول
یا طراحی معماری را مانند آنچه که در مقابل آن ها قرار دارد مشاهده کنند – و به او
نشان دهند که چه چیزی در داخل و خارج از محصول وجود دارد و چگونه کار می کند.
از آنجایی که این نوع از ویدیو ها به مراتب پیچیده تر هستند، واقعا کسب و کار شرکت را به عنوان یک
شرکت مترقی، ارتقا خواهند داد.
همچنین عمیقا محصول را برای بینندگان ارزش گذاری می نمایند. و آن را ملموس و عینی می کنند.
قبل از اینکه به تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک نگاه کنید، اجازه دهید “ببینیم که اصلا
این دو اصطلاح به چه معنی می باشند.
هم موشن گرافیک و هم انیمیشن، فرم های هنری هستند که در آنها اشیاء یا
شخصیت ها به حرکت در می ایند. در واقع این مفاهیم هنر ترسیم یک تصویر استاتیک و جان
بخشیدن به آن هستند.
هر دو ی این هنرها از یک نوع نرم افزار برای رسیدن به نتایج مورد نیاز خود استفاده
می کنند؛ علاوه بر این موشن گرافیک و انیمیشن دوازده اصل انیمیشن را دنبال می کنند.
این اصول مجموعه ای از قوانین بصری را فراهم می اورند که به هنرمندان کمک می کنند تا بتوانند به
اشیا جان بدهند. از جهش گرفته تا رول کردن و پرش، این دوازده اصل دوازده اصل اساسی هستند
که برای جان بخشیدن به اشیا به کار گرفته می شوند. در واقع، می توان گفت که موشن گرافیک و
انیمیشن مکمل یکدیگر هستند.
بهترین روش برای توضیح تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک این است که آنها را از طریق داستانهایی که تعریف می کنند بشناسیم.
به طور کلی انیمیشن نمایشی بصری از یک داستان است و شامل کاراکترهای
مختلفی می باشد که در آن فعالیت می کنند.
این داستانها می توانند یک انیمیشن متحرک کوتاه، یک انیمیشن کامل دیزنی و یا
تنها شخصیت های متحرکی باشند که داستانی را روایت می کنند.
موشن گرافیک بیشتر در مورد زندگی بخشیدن به چیزی است که اصلا وجود ندارد.
به عنوان مثال اشکال موجود در ارائه، که در پس زمینه ویدیو به منظور توضیح آن قرار می گیرند.
کاربرد دیگر موشن گرافیک برای توضیح فرآیند است. به عنوان مثال، روش تولید محصول و سپس ارسال آن برای مشتریان.
دیگر تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک این است که موشن گرافیک بیشتر به کار طراحان گرافیک
مربوط می شود در حالی که انیمیشن بیشتر شبیه به تصویرسازی است.
طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق تصاویر توضیح می دهند، و طراحان
موشن گرافیک نیز همین کار را با تصاویر متحرک انجام می دهند.
تصویرگرها یک داستان بصری را ایجاد می کنند و انیماتورها به داستان روح می بخشند.
هنگامی که به مشتری مربوط باشد می توان تصمیم گرفت که آیا به یک انیمیشن ساز
نیاز است یا طراح گرافیک متحرک، چرا که باید دقیقا همان چیزی که مشتری می خواهد انجام شود.
اگر چیزی که مورد نیاز است، ارائه جذاب تلاش های فروش یک کمپانی در سال گذشته
به صورت بصری باشد، یک طراح موشن گرافیک دقیقا همان چیزی است که مشتری بدان نیاز دارد.
اما اگر مشتری به یک داستان متحرک عاطفی که نحوه ی تاثیر محصولاتش را در زندگی
مردم نشان دهد نیاز داشته باشد، یک انیماتور مناسبتر خواهد بود.
در هر صورت، طراح موشن گرافیک به طور مستقیم با طراح گرافیک کار می کند و یا هر دو کار توسط یک نفر انجام خواهد شد.
از سوی دیگر، انیماتور نیز یک تصویرگر است یا با یک تصویرگر کار می کند.
درون یک آژانس خلاق، این نقشها معمولا تفکیکی هستند.
مثلا در بخش انیمیشن، تصویرگرانی کار می کنند که از نرم افزارهای مختلف استفاده می کنند تا تصاویر زنده را طراحی نمایند.
یک نقش دیگر نیز وجود دارد که گاهی اوقات جهان انیمیشن و موشن گرافیک را به هم مربوط می سازد .
این نقش جلوه های بصری نام دارد.
افرادی که در درون قلمرو طراحی فعالیت نمی کنند، می توانند موشن گرافیک را با جلوه های بصری اشتباه بگیرند.
واقعیت این است که جلوه های بصری چیزی کاملا متفاوت هستند.
نقش یک اثر هنری بصری، افزودن غنای بصری به هر قطعه از کار، فیلم متحرک یا زندگی واقعی است.
هنرمندان اثرات بصری را با اضافه کردن باران، رنگ آمیزی آسمان، و یا اضافه کردن یک منبع نور به کار خود می افزایند.
قطعا تا کنون متوجه شده اید که موشن گرافیک و انیمیشن هنرهای فوق العاده
ارزنده ای هستند و هم اکنون حتما میخواهید بدانید که چگونه میتوانید از این نوع ویدئوها
در محیط بازاریابی محتوا استفاده نمایید.
شاید شرکت شما نیازمند یک ویدیوی آموزشی جدید است که بتواند به وسیله ان توجه
کارمندان خود را به سمت موضوعی جلب کند.
مهم نیست که هدف ویدئوی شما چیست، چرا که هر چه باشد شانس خوبی است تا
بتوانید مضمون پیام را با استفاده از موشن گرافیک یا انیمیشن (یا ترکیبی از دو) القا نمایید.
پیش از این که بیشتر در این مورد توضیح دهیم، باید بگوییم که همه چیزهایی که در اینجا درباره ی شان
صحبت می کنیم در واقع یک نوع «انیمیشن» هستند. انیمیشن به عنوان «دستکاری تصاویر الکترونیکی
با استفاده از یک کامپیوتر برای ایجاد تصاویر متحرک» تعریف میشود.
گرافیک “قطعه ای از فیلم های دیجیتالی یا انیمیشن است که توهم حرکت یا گردش را
در بیننده ایجاد میکنند.” بنابراین، در حالی که موشن گرافیک یک نوع انیمیشن است،
در هر دو فرآیند ایجاد محصول نهایی، تا حدودی متفاوت است.
قبل از استفاده از یکی از این سرویسها، ابتدا باید دقیقا بدانید که از ویدیوتان چه می خواهید.
نه تنها این امر به طراحان در فرآیند تولید خلاق کمک کنند، بلکه از هدر رفتن زمان و وقتتان نیز
جلوگیری می نماید. انچه باید بدانید این است که چهار هدف اصلی کسب و کار یعنی توضیح،
آموزش، فروش و گفتگو با استفاده از موشن گرافیک و انیمیشن قابل حصول هستند.
توضیحاگر شما به یک ایده پیچیده برای، ساختار شرکت یا محصول تان نیاز دارید می توانید به
راحتی از تمام انواع انیمیشنها استفاده نمایید.
موشن گرافیک برای اضافه کردن زمینه هایی مانند اسامی، خدمات، آمار و مشخصات
محصول بسیار مناسب است.
آموزشانیمیشن و مخصوصا موشن گرافیک ابزارهای بسیار عالی برای آموزش هستند.
در واقع برای فهماندن یک موضوع سخت و یا ناخوشایند به شیوه ای جالب و به
یاد ماندنی هیچ راهی بهتر از استفاده از تصاویر متحرک نیست.
زیبایی انیمیشن این است که تماشای آن برای بیننده سرگرم کننده و جذاب است .
بنابراین می توان از آن در بازاریابی استفاده نمود و به راحتی توجه مصرف کنندگان را
به سوی موضوع مورد نظر جلب نمود.
تعریف کردنانیمیشن و موشن گرافیک ساده و پیچیده باعث ارائه اطلاعات به شیوه ای روشن و
به یاد ماندنی می شوند. حتی خود شما نیز از این طریق نتایج حاصل از حاشیه سود
ناخالص سه ماه گذشته را بهتر به یاد خواهید داشت.
موشن گرافیک ها، ظاهر انیمیشنی اطلاعات هستند. البته این توضیح خیلی ساده شده، اما حقیقت دارد. وقتی که در تبلیغات تلویزیونی یا گزارش های ورزشی، نمودار نواری مشاهده می کنید، یعنی با یکی از رشته های موشن گرافیک آشنایی دارید.
طبیعتا مهمترین عنصر یک موشن گرافیک خوب، اطلاعات صحیح می باشد. که در بهترین شرایط با افزودن یک لینک منبع کمکی در همان صفحه به نوعی فهرست برای موشن گرافیک شما تبدیل خواهد شد.
بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .
یکی از دلایلی که باعث محبوبیت موشن گرافیک می شود این است که ساخت آنها به نسبت، در مقایسه با سایر انواع محتوای ویدیویی مثل تبلیغات آسانتر است.
در موشن گرافیک و انیمیشن، هنگامی که یک تصویر استاتیک به حرکت در می آید، به آن متحرک می گویند البته برخی از متعصبین دو آتشه نام جنبش را بر روی آن نهاده اند.
انیمیشن عبارت است از هر تکنیکی که به تمایز تصاویر از یکدیگر اشاره کرده و آنها را به صورت پیوسته پخش نماید.
موشن گرافیک فرآیندی است که در آن انیمیشن در یک صحنه فعال زنده جای می گیرد، یعنی چیزی که با استفاده از یک مکان واقعی، دوربین
و بازیگران عکس برداری می شود.
اگر تمایل داری درباره ی موشن گرافیک و ساخت انیمیشن تخصصی تر بدانی به سایت پارت انیمیشن رجوع کن و جواب همه سوالاتت رو بگیر
انیمیشن سنتی از قدیمی ترین نوع انیمیشنها است که آن را سل انیمیشن (Cel animation) نیز مینامند. در این نوع انیمیشن انیماتور حالات مختلف یک جسم را فریم به فریم بر روی طلقهای شفاف سلولوئیدی (Celluloid) طراحی میکند. درست مانند یک ورق پویانما (Flipbook) که در ابعاد وسیع تر طراحی شده باشد.
از انیمیشنهای معروف ساخته شده به این روش میتوانیم به: علاءالدین (Aladdin1992)، شیرشاه ( The Lion King 1994) و دیگر کارتونهای اولیه اشاره کنیم.
این نوع انیمیشن نیز مشابه همان مدل سنتی است. با این تفاوت که برخی از انیمیشنهای دو بعدی را با تصاویر وکتوری (Vector) میسازند. واژه وکتور به معنای مقیاس پذیر است. در نتیجه این تصاویر کیفیت بهتری نسبت به نوع پیکسلی یا سنتی خود دارند. به علاوه در این نوع انیمیشن انیماتور مجبور به طراحی چندباره یک حرکت مشخص نیست، بلکه میتواند از یک حرکت چندین بار استفاده کند. از انیمیشن های معروف این سبک میتوانیم به دیو و دلبر (Beauty and the Beast 1991) و پینوکیو (Pinocchio 1940) اشاره کنیم.