بنر میتواند به صورت دیجیتال یا چاپی باشد. بنرهای چاپی در سایزهای متفاوتی و بر روی پارچههای با جنسهای مختلف چاپ میشوند. بنرهای به طور معمول دارای المانهای تصویری و متنهای تبلیغاتی یا اطلاعرسانی هستند. بنرها با پوسترها تفاوت زیادی دارند که مهمترین آنها جنس و سایز آنها است، میتوانید با مطالعه مقاله تفاوت پوستر با بنر در مورد این موضوع اطلاع بیشتری کسب کنید
استفاده از بنر مزایای متعددی دارد که در این قسمت قصد داریم، برخی از آنها را برای شما بیان کنیم و در موردشان شرح مختصری دهیم:
برندها، شرکتها، سازمانها و افراد مختلف در زمانهای متفاوت نیاز دارند تا به مخاطب اطلاعرسانی در مورد موارد مختلفی را انجام دهند که در چنین مواقعی استفاده از این ابزار آگاهیبخش میتواند بسیار مفید واقع شود.
اگر محصولی دارید و میخواهید که افراد موجود در شهرهای مختلف را به خرید آن ترغیب کنید، باید بنر را به کار بگیرید؛ البته باید توجه کنید که طراحی آن به صورت درست انجام شده باشد تا موجب رنجش خاطر مشتری و اثر معکوس نگردد.
هنگامی که شما بنر را به کار میگیرید، امکان برقراری ارتباط با قشر وسیعتری را خواهید داشت. این یک فرصت ویژه هم برای اطلاعرسانی و بازاریابی فروش محصولات را برای شما فراهم میکند که نباید آن را دستکم بگیرید.
استفاده از بنر دیجیتال نیز مانند نوع چاپی مزیتهای بسیاری دارد. اولین مورد آن افزایش ترافیک وبسایتتان است. با استفاده از بنر دیجیتال میتوانید با طراحی یک بنر، خودتان را به خوبی معرفی کنید و افراد متفاوت را به سمت صفحه محصول یا وبسایت خود هدایت کنید که نکته مهمی به شمار میآید. همچنین میتوانید با قراردادن بارکدی بر روی بنر چاپی خود نیز، افراد را به سمت سایتتان هدایت کنید.
عصر امروز را به نام داده میشناسند و هرکس بتواند اطلاعات و داده بیشتری به دست بیاورد، به طور قطع فرصت بیشتری برای کسب درآمد و فروش خواهد داشت. بنر دیجیتال این قابلیت را برای شما فراهم میکند و شما میتوانید با اتصال ترکرهایی به آن، آمار تعداد بازدیدکنندگان و افراد مراجعهکننده به سایت خودتان را داشته باشید. استفاده از بارکد بر روی بنر چاپی نیز این امکان را به شما میدهد که بتوانید آمار دقیق افراد متفاوت را در دست داشته باشید.
استفاده از بنر دیجیتال و چاپی این موضوع را برای شما ممکن میسازد تا بتوانید بر ذهن مخاطب خودتان اثربخشی بهتری داشته باشید و در اصطلاح قلاب خودتان را در ذهن او بیندازید که قطعا فواید بسیاری برای شما خواهد داشت و باعث افزایش مشتریانتان میشود.
همانطور که در قسمت تعریف بنر اشاره کردیم، این ابزار، به دو دسته چاپی و دیجیتال تقسیمبندی میشود که ویژگیها و مشخصات دو دسته آن را در ادامه برای شما بیان میکنیم.
بنر چاپی به صورت اسپیسی، استند، پرتابل و دیواری موجود است و برای کاربردهای مختلفی استفاده میشود. جنس بنرهای چاپی بر اساس جایگاه استفاده آنها تعیین و مشخص میشود. اگر مکان استفاده بیرون از ساختمان باشد، باید از جنس مقاوم به باران و نور آفتاب استفاده کرد، به ویژه در زمانهایی که از آنها به مدت طولانی استفاده میگردد، اما بنرهای داخلی باید جنسی داشته باشند که به راحتی چروک یا پاره نشود و بتوان از آن برای مدت زمان زیادتری بهره برد.
اگر بنیانگذار استارتاپی هستید یا سایتی اینترنتی راه انداختهاید و قصد گسترش فروش محصول یا خدمتان خودتان را دارید، باید از بنر دیجیتال استفاده کنید. بنر دیجیتال به صورت انواع مختلفی وجود دارد که معروفترین آنها بنر کلیکی و پاپآپها هستند.
یرای اطلاع از سفارش آنلاین طراحی بنر اینجا کلیک کنید ؟
این روزها برندسازی شخصی یکی از بحثهای داغ جامعه است و افراد مختلف سعی میکنند تا در حوزه خودشان این کار به انجام برسانند. یکی از کاربردهای بنر چاپی همین موضوع است و این کار برای همه آسان و راحت میکند.
برندها و سازمانهای خصوصی و عامالمنفعه در طول سال کمپینهای مختلفی را برگزار میکنند و دوست دارند که افراد بیشتری از برگزاری آنها آگاه شوند. بنر چاپی این امکان را برای آنها به خوبی فراهم میکند.
تیمهای رویدادها برای آگاهیبخشی در مورد همایش خود بنر چاپی و دیجیتال را به کار میگیرند، زیرا به آنها امکان دسترسی به جامعه آماری بسیار بیشتری را میدهد.
در مراکز آموزشی برای اطلاعرسانی در مورد زمان برگزاری و مکان آنها بنر چاپی را به کار میگیرند، زیرا امکان اطلاعرسانی از راههای دیگر وجود ندارد، یا بسیار سخت است.
سایز بنر، مدل بنر (اسپیسی، استند، پرتابل و دیواری)، جنس کاغذ چاپ، مقدار زمان لازم برای چاپ بنر، در نهایت دستگاه و رنگی که برای چاپ بنر از آن استفاده میشود.
بنرهای تبلیغاتی بسته به فناوری مورد استفاده در ساخت، میتوانند ایستا یا متحرک باشند.
بنر وب یا تبلیغ بنری نوعی تبلیغ در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور آگهی ارائه میشود. این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم تعبیه تبلیغات در یک صفحه وب است. این هدف برای جذب بازدید به یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده میشوند. تبلیغات بنری بیشتر مبتنی بر تصویر است و نه متن و شکل.
هدف از تبلیغات بنری تبلیغ یک برند تجاری و یا جلب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ دهنده است. بنرهای آنلاین همان روشی که یک بنر فیزیکی بیرون از مغازه باعث ورود شما به مغازه میشود زیرا میگوید تخفیف زیادی برای یک محصول خاص ارائه میدهند یا این محصول جدید را دارند که نوعی کنجکاوی شما است. در مورد تبلیغات بنر آنلاین نیز همین طور است.
یک بنر تبلیغاتی میتواند به انواع تبلیغات از جمله تبلیغات مربعی، تبلیغات جدول ردهبندی، تبلیغات آسمان خراش یا بنرهای مستطیل شکل سنتی اشاره داشته باشد که به صورت افقی در بالا یا پایین صفحه وب ظاهر میشوند. تبلیغات بنری توسط وب سایتهای منفرد قابل فروش است و یا از طریق شبکه تبلیغاتی در وب سایتها قرار میگیرد. ابعاد رایج یک بنر تبلیغاتی سنتی و افقی 60 * 468 است. تبلیغات بنری معمولاً بر اساس تعداد نمایشها بر اساس CPM (هزینه در هر هزار یا هزینه در هر هزار نمایش) انجام میشود. چه شما این نوع تبلیغات را دوست داشته باشید یا از آنها متنفر باشید، بنرهای تبلیغاتی یکی از اشکال غالب تبلیغات آنلاین است.
به دلیل استقبال گسترده از اندازه استاندارد آگهی 468 8* 468 ، خریداران میتوانند به راحتی مکانها را در اکثر سایتها امن کنند و ناشران میتوانند تبلیغات را از اکثر تبلیغکنندگان بپذیرند. تبلیغات بنری در ابتدا بر اساس نرخ کلیک (CTR) مورد قضاوت قرار میگرفت. در روزهای ابتدایی وب، نرخ کلیک معمولاً بسیار بیشتر از اکنون بود، شاید به دلیل جدید بودن. دلایل دیگر کاهش CTR ممکن است شامل محدودیتهای فنی، شکل نامناسب افقی، طراحی ضعیف بنر، درصد بیش از حد خریدهای شبکه و تجربیات بد انباشته از وبگردها باشد.
بنر تبلیغاتی بازدید کنندگان را ترغیب میکند تا با کلیک بر روی وبسایت تبلیغ کننده، به آن وبسایت مراجعه کنند و از طریق این روش تبلیغات از بسیاری جهات (ترغیب به انجام عمل، نمایش، زمان صرف شده در صفحه وب و غیره) انجام میشود.
بنر تبلیغاتی شما را به خرید برخی محصولات ترغیب میکند و در اینجا همه چیز در مورد زمینه و موقعیت مناسب است. برای مرتبط و موثر بودن آن، بنر تبلیغاتی که در وبسایت خاصی قرار داده شده باید مربوط به آن مکان باشد و پاسخی برای سوالی که بازدید کنندهای از آن وب سایت در اختیار دارد ارائه دهد.
اولین قدم برای دستیابی به ایدهای عالی برای طراحی بنر این است که درمورد آنچه میخواهید ارتباط برقرار کنید بنرتان واضح باشد. از خود بپرسید طراحی بنر چیست؟ کمی وقت بگذارید و شرح مختصری از هدف خود بنویسید و چند نکته را یادداشت کنید که به شما در تحقق آن کمک میکند.
در پاسخ به سوال طراحی بنر چیست باید طراحی بنر خود را ساده نگه دارید و اگر متنی برای انتقال پیام خود دارید، آن را کاملاً خوانا ارائه دهید.
بهتر است با مرور مجلات، بازدید از رویدادها، مشاهده کتابخانه های آنلاین کلیپ هنری و جستجو در اینترنت برای توصیف آنچه میخواهید بنر شما انجام دهد، برای طرحهای خود ایده ایجاد کنید.
در طراحی بنر چیست یکی از اصول نمایان بودن بنر شماست: در بیشتر موارد، هرچه بنر شما از فاصله دور بیشتر دیده شود، بهتر است. همیشه از خود بپرسید، "بنر چقدر از بیننده فاصله دارد؟"به عنوان مثال، اگر بنرهای شما در جلوی صحنه یا در ریموت رادیویی قرار داشته باشند، طراحی بنر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا توسط مخاطبان فراتر از ردیف اول مشاهده شود.