نمونه کار انیمیشن تبلیغاتی 3 بعدی

درباره انیمیشن سه بعدی

انیمیشن سه بعدی به فرآیند گرفتن اشیا دیجیتال و زنده کردن آن‌ها با ایجاد این توهم اشاره دارد که آن‌ها در حال حرکت در یک فضای سه بعدی هستند. این اشیا ساخته شده توسط کامپیوتر بر روی یک صفحه نمایش دو بعدی ظاهر می‌شوند، اما آن‌ها برای تقلید از اصول یک جهان سه بعدی ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد که حرکت می‌کنند، می‌چرخند و مانند یک شی دنیای واقعی می‌چرخند و امکان دید ۳۶۰ درجه را فراهم می‌کنند. انیمیشن سه بعدی در ابتدا در بازی‌های ویدیویی، تلویزیون و فیلم‌سازی استفاده می‌شد.

امروزه از انیمیشن‌های سه بعدی در طیف وسیع‌تری از محیط‌های دیجیتال استفاده می‌شود. از مواد بازاریابی گرفته تا تصویربرداری پزشکی، انیمیشن‌های سه بعدی اهداف بسیاری را دنبال می‌کنند. این مقاله یک نمای کلی از انیمیشن‌های سه بعدی ارائه می‌دهد، از جمله:
انیمیشن سه بعدی چیست؟
تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
راه‌های استفاده از انیمیشن‌های سه بعدی
فرآیند انیمیشن سه بعدی
مزایای انیمیشن سه بعدی چیست؟

انیمیشن سه بعدی چیست؟

انیمیشن سه بعدی فرآیند ایجاد تصاویر متحرک سه بعدی در زمینه دیجیتال است. این تصاویر با استفاده از نرم‌افزار سه‌بعدی مانند نرم‌افزار مایا ساخته می‌شوند و به انیماتورها اجازه می‌دهند تا اشیاء رایانه‌ای را ایجاد کنند که به‌صورت سه بعدی به نظر می‌رسند، حتی اگر روی یک سطح دو بعدی هستند. از طریق جلوه‌های بصری و زمان‌بندی دقیق، انیماتورها می‌توانند هر چیزی را از یک شخصیت بازی ویدیویی گرفته تا یک ماشین در یک تبلیغ شبیه به حرکت در یک فضای سه‌بعدی جلوه دهند.

تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

در دنیای دوبعدی، تصاویر همگی مسطح به نظر می‌رسند و فقط یک محور x (افقی) و یک محور y (عمودی) را در بر می‌گیرند. با این حال، انیمیشن‌های سه بعدی یک محور سوم حیاتی به نام محور z را اضافه می‌کند که باعث ایجاد عمق می‌شود. فیلم‌های انیمیشن قدیمی دیزنی مانند «زیبای خفته» و «بامبی» نمونه‌ای از انیمیشن‌های دوبعدی هستند. در مقابل، ‘یخ زده’ و ‘عصر یخبندان’ نمونه‌هایی از انیمیشن‌های سه بعدی را ارائه می‌دهند.
فرآیندهای فنی برای ایجاد انیمیشن دو بعدی در مقابل سه بعدی مسئول این تفاوت کلیدی هستند. انیمیشن سه بعدی چه تفاوتی با انیمیشن دو بعدی دارد؟ برای ایجاد یک انیمیشن دو بعدی، انیماتور دنباله‌ای از نقاشی‌ها را در یک صفحه صاف ایجاد می‌کند. توهم حرکت با تغییر جزئی موقعیت فیگور انیمیشن در فریم‌ها ایجاد می‌شود، که سپس به‌سرعت پخش می‌شوند تا تصویری پویا ایجاد کنند. انیمیشن‌های سنتی مانند «بامبی» با دست طراحی می‌شدند. امروزه می‌توان از نرم افزارهای گرافیک کامپیوتری برای ایجاد انیمیشن‌های دو بعدی با سرعت بسیار بیشتری استفاده کرد. نرم‌افزار انیمیشن نیز برای ساخت انیمیشن‌های کامپیوتری سه بعدی استفاده می‌شود. با این حال، انیمیشن‌ها به صورت سه بعدی بر اساس مدل‌های فیزیکی ملموس (3D) ساخته می‌شوند. در زیر جزئیات بیشتری در مورد نحوه ساخت انیمیشن سه بعدی خواهید یافت

کاربردهای انیمیشن سه بعدی

انیمیشن سه بعدی ابتدا در بازی، نمایش های تلویزیونی و فیلم ها شروع شد. با این حال، فراتر از این زمینه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. از کمپین‌های تبلیغاتی شرکتی گرفته تا مدل‌سازی معماری و تحقیقات پزشکی، انیمیشن‌های سه بعدی در بسیاری از صنایع و برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. در اینجا مروری بر کاربردهای رایج انیمیشن های سه بعدی امروزی است.

اربرد انیمیشن در ارائه نمونه کار

روزهای ارائه های خسته کننده پاورپوینت مدت هاست گذشته است. ارائه‌هایی با ویژگی‌های متحرک سه‌بعدی به جذب مخاطب و جلب توجه آن‌ها برای کل ارائه کمک می‌کنند. این آموزش چگونه از مایکروسافت که شامل تصاویر یک پهپاد در حال پرواز است، به شما ایده می دهد که چگونه یک ارائه سه بعدی می تواند جذاب باشد.برای دیدن نمونه کار انیمیشن 3 بعدی در پارت انیمیشن به آدرس زیر مراجعه کنید :

https://partanimation.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c/

کاربرد انیمیشن در بازاریابی

انیمیشن سه بعدی می تواند در بازاریابی نیز ارزشمند باشد. به عنوان مثال، یک بازاریاب ممکن است از این تکنیک برای نشان دادن تمام ویژگی های محصول به شکلی که در زندگی واقعی ظاهر می شوند استفاده کند. مخاطبان می توانند درک بهتری از ظاهر کالاها پیدا کنند. برندها همچنین می توانند از انیمیشن های سه بعدی برای نمایش محصولات از طریق آموزش یا دمو استفاده کنند.
از انیمیشن های سه بعدی نیز می توان به سادگی برای ایجاد محتوای جذاب تر استفاده کرد. در دنیایی که دامنه توجه مخاطب در حال کوتاه‌تر شدن است، یک تبلیغ ویدیویی جذاب با تکنیک‌های سه بعدی می‌تواند مشتریان را علاقمند نگه دارد. این تبلیغ برای برنامه کازینوی آنلاین Borgata نمونه ای عالی از تکنیک های سه بعدی با شدت بصری است که می تواند برای افزایش نرخ تبدیل ایجاد کند.

کاربرد انیمیشن در معماری و طراحی

انیمیشن سه بعدی همچنین برای ایجاد رندرهای واقعی از خانه‌ها و ساختمان‌ها قبل از ساخت آنها مفید است. در ترکیب با ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، معماران حتی می‌توانند وارد آن شوند و طرح‌های خود را طی کنند. این برای تزئینات داخلی نیز مفید است و به طراحان اجازه می‌دهد تا ایده‌ای مشخص از ظاهر اتاق پیدا کنند. این نمونه‌های رندر سه‌بعدی گردآوری‌شده توسط LCP360 نشان می‌دهند که این فناوری چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد