سفارش آنلاین پوشاک صنعتی

پوشاک صنعتی و ویژگی های آن

از پوشاک صنعتی برای ایمنی و حفاظت از اشخاص استفاده میشود، به همین جهت کارکنان باید برای حفاظت از خود از آنها استفاده کنند، این لباس ها باید با یک پوشش سراسر تمام نقاط آسیب پذیر بدن از جمله: دست ها، پا، بدن و سر اشخاص را پوشش دهد. یکی از انواع این پوشش ها پوشاک صنعتی هستند، در ادامه این نوشته ویژگی ها و خصوصیت های آنها را بررسی میکنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

خصوصیات و استانداردهای پوشاک صنعتی

لباسی که در حین کار استفاده میشود باید حتما کاملا اندازه و با سایر خود فرد مطابقت داشته باشد، و برای برخی از مشاغلی که با ماشین آلات خطرناک سر و کار دارند، نباید از لباس هایی که برخی از بخش های آنها فاقد پوشش است استفاده شود.

یا به عنوان مثال کارکنانی که در محیط هایی که احتمال آتش سوزی در آنها زیاد است کار میکنند، نباید از لباس هایی که احتمال اشتعال بالایی دارند، یا لباس های دست و پاگیر مانند: لباسهای پلاستیکی، عینک های ب دسته سلونوئید استفاده کنند.

کارکنانی که در محیط هایی که با مواد شیمایی سر و کار دارند کار میکنند باید از لباس هایی استفاده کنند که احتمال عبور آب یا گاز در آنها وجود نداشته باشد، تا این مواد از لباس عبور نکنند.

در محیط های صنعتی که گرد وغبار زیادی وجود دارد، باید از پوشش هایی که یقه و چین و چروک های کمتری دارد استفاده شود.

نکاتی برای استفاده از لباسکار در محیط های صنعتی

افرادی که در محیط های پرخطر که با مواد نفتی یا رادیو اکتیو سر و کار دارند، حتما باید پس از هرباز استفاده از لباس ها آنها را تعویض یا بشویند. زیرا در صورت نزدیک سدن به مواد حرارتی پس از استفاده از این لباس ها، امکان آتش سوزی را افرایش میدهد.

همچنین در صورتی که لباس های شما با مواد شیمایی یا حساسیت زا تماس پیدا کرده است حتما آنها را پس از استفاده بشوید زیرا باعث بروز حساسیت پوستی خواهد شد.

در صورت پارگی یا آلودگی لباس ها حتما باید اقدام به تعویض به موقع آنها کنید.

جنس پوشاک صنعتی باید چگونه باشد؟

همانطور که گفتیم در محیط های صنعتی افراد با مواد شیمایی، الکتریسیته و … در ازتباط هستند، به همین دلیل جنس پوشش هایی که به تن میکنند باید به نخوی باشد که در برابر این شرایط مقاومت مناسبی داشته باشد، این جنس ها شامل: پنبه، و پلی استر با وزن پایین هستند. درصد استفاده از مواد و پنبه در لباس ها باید در محیط های مختلف متفاوت باشد. مثلا در محیط هایی که حرارت بالا باشد و… باید از لباسهایی با درصد پنبه کمتری استفاده شود.

ویژگی های پوشاک صنعتی خوب چیست؟

لباس کار دو تکه دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم این ویژگی و نکات نه تنها برای لباس های کار دو تیکه بلکه برای دوبعدی و سرهمی نیز برقرار می باشد ، در حالت کلی یک لباس خوب دارای این ویژگی ها می باشد :

۱ ) اول از همه لباس کار باید اندازه فرد باشد و یا به اصطلاح فیت تن او باشد . ۲ ) حتما تدابیر کامل با توجه به نوع کار فرد روی لباس او باید صورت بگیرد به عنوان مثال کارگرانی که در مجاورت دستگاه های صنعتی و ماشین آلات در حال کار کردن می باشند باید لباسی داشته باشند که هیچ گونه لوازم جانبی و اضافه مثل کلید و ساعت و … روی آن قرار نگیرد و همچنین باید از لباسی استفاده کنند که هیچ درز روی آنها وجود نداشته باشد یعنی تمام بدن آنها را بپوشاند . ۳ ) حتما در محل کار هایی که در معرض خطرات احتمالی مثل انفجار ، حریق ، و … باشند هستید حتما باید لباس های شما از جنسی باشد که بتواند به خوبی از بدن شما تا حد زیادی در برای این حوادث مراقبت کند . ۴ ) اگر قرار است در حین کار استین خود را بالا بزنید باید از همان اکل از لباس های کار آستین کوتاه استفاده کنید . ۵ ) جنس پارچه لباس کار حتما باید با توجه به محیط استفاده شود و مقاومت کافی در برابر احتمالات را داشته باشد .

لباس کار صنعتی و خدماتی

لباس کار صنعتی با لباس کار خدماتی بسیار متفاوت است و اصلا نمی توان از نظر ویژگی های ظاهری و باطنی آن ها را با هم مقایسه کرد. چرا که هر کدام از آنها دارای ویژگی های متمایزی هستند .

در واقع در هر کدام ار این لباس کار ها هدف قرار دارد مثلا لباس های کار صنعتی برای حفاظت از فرد در مقابله با خطرات احتمالی طراحی و استفاده می شوند .

در این لباس ها به حد پایینی به زیبایی ظاهری اهمیت داده می شود ، و بیشتر این لباس ها نیز از مواد خاص شیمیایی و رادیو اکتیویی تولید می شوند ، اما در مقابل لباس های کار خدماتی لباس هایی هستند که منظور هماهنگی بیشتر بین کارکنان و زیبا تر ساختن محیط از آنها استفاده می شوند . این لباس ها بیشتر نقش یک روپوش هماهنگ را دارد . همانند روپوش مدرسه و … در این گونه لباس کار ها بیشتر به ظاهر و راحتی و هماهنگی افراد اهمیت داده می شود .

لباس های صنعتی و چه لباس های خدماتی باشد باید اندازه و فیت تن افراد باشد تا فرد داخل آن بتواند به راحتی وظایف خود را انجام دهد .

ویژگی پوشاک صنعتی حرفه ای و با کیفیت :

1. لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.

2. کارکنانی که با ماشین کار می­کنند و یا در جوار ماشین­آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. آویزان نمودن زنجیر ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً‌ ممنوع است.

3. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد استفاده از یقه نورگیری (آفتاب گردان) و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید ساخته شده­اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است.

4. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.

5. کارکنانی که در محیطهای آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده بکار اشتغال دارند، نباید لباسهای جیب­دار و یا لبه­دار (دوبل شلوار) را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بمانند.

6. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می­کنند باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می­کنند باشد.

7. لباس نسوز مخصوص حفاظت در مقابل حریق بایستی شامل کلاه، دستکش و کفش بصورت یک تکه و سر هم باشد.

8. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می­کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

9. لباس بارانی به صورت پالتویی کلاه سر خود را از جنس پارچه ضد آب با آستری نخی (جهت مناطق معتدل) و یا آستری پشمی (جهت مناطق سرد سیر) با رنگ مصوب تهیه شود.

لباسهای با قابلیت دید بالا (High Visibility Clothing):‌

این گونه لباسها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاکت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگهای براق و از جنس­های مختلف ساخته شده و امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می­کنند.

در انتخاب این لباسها علاوه بر ارزیابی ریسکهای ضربه و برخورد، لازم است مواردی نظیر شرایط کاری گرم یا سرد، وضعیت هوا (آفتاب، مه، باران، برف و … ) و روشنایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رانندگان لیفتراک و جرثقیل، کارگران حاشیه جاده و خطوط لوله و نیز کارکنانی که مسئول واکنش

در شرایط اضطراری هستند، از جمله کسانی هستند که به این لباسها نیاز دارند.

تولیدی دوخت یادگار تولید کننده انواع پوشاک صنعتی به قیمت تولیدی در تهران می باشد .

جنس پوشاک صنعتی:

1. جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 70% پنبه و 30% پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد (مانند لباس کار جوشکاری)، جنس لباس کار بایستی 90% پنبه باشد.

2. به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا (2 تار و یک پود) و نخ چهل دولا از نوع رینگ (Ring) استفاده گردد.

3. به منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگهای راکتیو (Reactive) در رنگرزی پارچه استفاده شود.

4. با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، بکار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید گردد.

5. با استفاده از الگوی مناسب، باید پشاک صنعتی شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه­های استاندارد تهیه شود.

پوشاک صنعتی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

باس کار صنعتی به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی مطرح می باشد و کلیه کارکنان باید با لباس کار مناسب در محل کار خود حاضر شوند. لباس کار کارکنان دارای خصوصیاتی می باشند که مطابق مقررات خاصی در اختیار کارکنان قرار می گیرند. معمولاً لباس کار به عنوان یک پوشش سراسری تنه ، دست و پاها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت می کند.

خصوصیات و استانداردهای پوشاک  صنعتی

لباس کار باید اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد. کارکنانی که با ماشین کار می کنند و یا در جوار ماشین آلات مشغول کار هستند باید از لباس کاری استفاده کنند که هیچ قسمت آن باز یا پاره نباشد. حدالامکان دارای شب نما باشند. آویزان نمودن زنجیر ، ساعت، کلید و نظایر آنها روی لباس کار اکیداً ممنوع است. در محل کار که احتمال خطر انفجار و یا حریق باشد، استفاده از یقه نورگیری آفتاب گردان و زه و دسته عینک که از انواع سلونوئید

ساخته شده اند و همچنین همراه داشتن سایر مواد قابل اشتعال برای کارکنان مربوطه اکیداً ممنوع است. در صورتیکه انجام کاری ایجاب نماید که کارکنان آستین لباس کار خود را مستمراً بالا بزنند، بایستی از لباس کار آستین کوتاه استفاده نمایند.

کارکنانی که در محیط های آلوده به گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار و یا مسموم کننده به کار اشتغال دارند، نباید لباس های جیبدار و یا لبه دار دوبل شلوار را در بر داشته باشند، چون ممکن است گرد و غبار و مواد مزبور در چین و لبه لباس باقی بماند. لباس ایمنی مخصوص کارکنانی که با مواد خورنده و یا مضر کار می کنند، باید آب و گاز در آن نفوذ ننموده و جنس آن مناسب با نوع ماده و یا موادی که با آنها کار می کنند باشد. لباس کارکنانی که با مواد اسیدی و رادیواکتیو کار می کنند باید بصورت یکپارچه و بدون منفذ همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص و غیر قابل نفوذ باشد.

پوشاک صنعتی نباید گشاد باشد، مخصوصا قسمت های سر آستین آن و نباید به میزانی تنگ باشد که اعضای بدن هنگام کار با اشکال مواجه شوند. آستین ها را نباید به طرف بالا برگرداند و یا لوله کرد.

تذکر 1: کارکنانی که لباسشان به مواد نفتی یا شیمیایی خطرناک آغشته شود باید فوراً لباس خود را شسته و یا تعویض نموده و آن قسمت از بدن را نیز که در تماس بوده با شوینده های مناسب بشویند. هیچ یک از کارکنان حق ندارند با لباس آغشته به مواد نفتی و یا مواد شیمیایی، به آتش، شعله و دیگر منابع حرارتی نزدیک شوند و یا کبریت و فندک و غیره روشن نمایند.

تذکر 2: در صورت پارگی، خراب شدن و یا آلودگی بمواد نفتی یا شیمیایی خطرناک لباس کار، باید برای تمیز شدن آن اقدام نمایید و در صورت نیاز به تعویض، به سرپرست مربوط اطلاع داده شود.

تذکر 3: البسه آغشته به روغن و یا گریس باید فوراً از تن خارج شود، چون ممکن است ایجاد ناراحتی پوست نماید.

 یکی از روش های خرید در دنیای مدرن و پیشرفته امروزی ، خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین است .خرید اینترنتی لباس کاری معمول شده است که بسیاری از افراد در داخل یا خارج از ایران ، پوشک و لباس خود را به صورت اینترنتی خریداری می کنند  و شاید این سوال برای شما پیش بیاید که :

آیا خرید آنلاین پوشاک صنعتی در تهران امکان پذیر است ؟

بله !  تولیدی لباس کار و فروشگاه اینترنتی دوخت یادگار این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که بدون نیاز به حضور و تنها از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی سفارش انلاین خود را ثبت کنید .با  خرید اینترنتی پوشاک صنعتی شما قادر خواهید بود از هر کجای ایران به صورت آنلاین پوشاک صنعتی را سفارش دهید .

خرید آنلاین پوشاک صنعتی مزایای زیر را با خود به همراه دارد :

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • کاهش استرس و سردرگمی
  • صرفه جویی در وقت
  • امکان مقایسه قیمت ها و مدل ها
  • امکان خرید در هر روز هفته و تمام ساعات شبانه روز
  • امکان خرید در هر مکانی که هستید 
  • بازدید از نمونه های مختلف موجود درسایت
  • راحتی در انتخاب و مقایسه محصولات 
  • بازدید از فروشگاه و محصولات بدون محدودیت زمان

 

تولیدی لباس کار و پوشاک صنعتی دوخت یادگار ، با سابقه ای درخشان و  با بهره گیری از تجارب خود این شرایط را مهیا کرده است که خرید اینترنتی پوشاک صنعتی برای شما و کسب و کار شما  در هر جایی و با هر امکانتی که هستید ، امکان پذیر باشد .

یک پوشاک صنعتی باید از چه جنسی ساخته شود؟

جنس پارچه با توجه به شرایط کار و لزوم ظاهر لباس از نظر مقاومت در مقابل چروکیدگی و نیز عدم تولید الکتریسیته ساکن از مخلوط حدود 71 % پنبه و 31 % پلی استر و با وزن gr/m2 320 تا gr/m2 420 و با توجه به شرایط اقلیمی و فصول مختلف در نظر گرفته شود. در شرایطی که احتمال سوختن لباس کار در اثر ریختن پلیسه و یا تحت تأثیر حرارت زیاد وجود دارد، مانند لباس کار جوشکاری، جنس لباس کار بایستی 11 % پنبه باشد. به منظور استحکام بیشتر از پارچه با بافت کج راه با تراکم بالا 2 تار و یک پود و نخ چهل دولا از نوع رینگ استفاده گردد.

ه منظور دوام بیشتر رنگ و پیشگیری از رنگ دادن پارچه پس از شستشو و همچنین جلوگیری از آب رفتن پارچه از رنگ های راکتیو در رنگرزی پارچه استفاده شده باشد. با انتخاب پارچه مرغوب و اعلاء، به کار بردن دوخت محکم و نیز چرخکاری دوبله درزها، لباس کار بادوام تولید گردد. با استفاده از الگوی مناسب، باید لباس کار شکیل و خوش دوخت بوده و در اندازه های استاندارد تهیه شود.

پوشاک صنعتی  باید دارای چه آرم وعلائمی باشد؟

پوشاک صنعتی باید به نحوی باشد که مشخص کند فردی که آن لباس را پوشیده در کدام گروه شغلی یا واحد فعالیت می نماید. علامت یاد شده می تواند آرم، کد و یا حتی رنگ لباس باشد. برای در نظر گرفتن علائم مشخصه موارد ذیل قابل بررسی می باشد:

-رنگ زمینه آرم یا رنگ لباس برای مشخص کردن واحدهای مختلف باید مشخص باشد.

-جنس آرم با استفاده از چاپ سیلک اسکرین مرغوب و ثابت با رنگ های قید شده روی پارچه تهیه شود.

-محل نصب آرم روی سینه یا بازوی سمت چپ می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد