نقش انیمیشن در تبلیغات چیست ؟

انیمیشن تبلیغاتی چیست؟

ویدئوی کوتاه که متشکل از تصاویر متحرک بوده و بصورت حلقه ای تکرار می شود را انیمیشن تبلیغاتی می گویند. این روش برای تبلیغات در حوزه های دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج است. مزیت این روش، تکرار شونده بودن و پخش یکپارچه آن است. کاربر در نگاه اول متوجه این تکرار نشده و برایش جذاب به نظر می رسد.

از این روش تبلیغاتی می توان برای معرفی محصول یا خدمات هر کسب و کار استفاده کرد. زیرا در مقایسه با یک محتوای ثابت و استاتیک، تحرک و پویایی برای کاربران جذاب تر است. بنابراین، انیمیشن سازان با طراحی انیمیشن های حرفه ای در قالب تبلیغات ابتکاری و جدید، می توانند خدمات تبلیغاتی بی نظیری به شرکت ها ارائه دهند.

نکات مربوط به ساخت و تولید انیمیشن تبلیغاتی

ساخت انیمیشن های تبلیغاتی نیازمند توجه به نکات بسیارمهمی است. این انیمیشن ها کوتاه هستند و برای اثرگذاری بر مخاطب معمولا ۵ الی ۶ ثانیه بیشتر فرصت ندارید. بنابراین ساخت و تولید باید بگونه ای باشد که علاوه بر رساندن پیام موردنظر، طراحی بی نقصی داشته و برای کاربر جذاب باشد. مهمترین نکاتی که در ساخت این نوع تبلیغات باید دقت شود عبارتند از:

  • استفاده از سناریویی جامع، حرفه ای و پرمحتوا
  • بکارگیری ایده های مبتکرانه و جدید
  • استفاده از گرافیک حرفه ای
  • استفاده از صداهای باکیفیت و حرفه ای برای صداگذاری
  • ایجاد هماهنگی میان صدا و تصویر
  • زمان بندی صحیح برای رسیدن به بهترین نتیجه
  • رعایت قوانین کپی رایت در استفاده از برخی شخصیت های کارتونی که در انحصار شرکت های خاص قرار دارند.

اثرات و مزایای ساخت انیمیشن های تبلیغاتی

هماهنگونه که بیان شد، این روش تبلیغاتی بسیار قدرتمند و پربازده است.

  • به کمک انیمیشن تبلیغاتی می توانید مخاطب را در مدت زمان بسیار کوتاه سرگرم کنید.
  • در این روش، آزادی عمل بیشتری دارید و می توانید از هر ایده خلاقانه ای یک محتوای ویدئویی جذاب برای معرفی خود بسازید.
  • استفاده از این روش، محدود به شرکت های بزرگ نیست بلکه هر کسب و کار نوپا و کوچکی می تواند از آن استفاده کند.
  • در حالت تبلیغات بصری و نمایشی، اطلاعات بیشتری به مغز ما ارسال می شود. با استفاده از تصاویر می توان یک مفهوم را بهتر منتقل کرد.
  • استفاده از این روش، بسیار موثرتر از ارتباطات کلامی با مخاطبین است. در این حالت، دیگران تلاش بیشتری برای شناخت بیشتر شما خواهند داشت.
  • به هر میزان که ذهن شما بتواند قوانین طبیعت و حقایق را کنار بزند می توانید رویاپردازی کنید. درصورتی که در ساخت ویدئو تبلیغاتی، چنین امکانی وجود ندارد.
  • این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و زمان موردنیاز کمتر، برای کسب و کارهای کوچک و نوپا نیز قابل استفاده است.
  • برای آماده سازی انیمیشن تبلیغاتی که اغلب از موشن گرافیک استفاده می شود، براحتی می توان در هر مرحله تغییرات موردنیاز را انجام داده و بروزرسانی کرد.
  • با توجه به حرکت دنیای امروزی به سمت جامعه ی متمرکز بر تکنولوژی های تصویری ، برای شرکت های تولیدی یا تجاری ، حرکت همگام با عصر خود حائز اهمیت است. آنچه که در سالهای گذشته تنها بعنوان “تکنولوژی آینده” در نظر گرفته می شد ، امروزه از ملزومات کسب و کار است ؛ به بیان دیگر در عصر حاضر برای هم پا بودن با رشد و تحولات دنیای تکنولوژی باید سختی کشید. بطور قطع دنیای تبلیغات از این قاعده مستثنی نبوده و مجبور به تغییر چهره در جهت رسیدن به دسترسی آسان برای مخاطبان ، بصورت برنامه های آنلاین شده است.

    این روزها نیاز به صرف مبالغ زیاد برای ساخت و تولید انواع ویدئوهای تجاری و یا آموزنده نیست، تنها با داشتن دانش انیمیشن که  دنیایی بی حد و مرز با امکانات فراوان است ، میتوان هرآنچه که در ذهن تصور میشود را به تصویر کشید. این قابلیت شگفت انگیز انیمیشن  است که با ورود به دنیای تبلیغات ، توانسته ابزاری باشد برای به واقعیت تبدیل کردن حتی جزئی ترین تصورات ذهن آدمی انیمیشن  جایگاهیست برای خلاقیت و نوآوری. به شما فرصت صرفه جویی در زمان و هزینه را میدهد و شانس عمل بدون محدودیت را تقدیمتان میکند.

    دست شما با انیمیشن باز است. تبلیغات خود را بجای قرارگیری بر روی زمین به فضا ببرید ، از شخصیت زیبا ، ترسناک و یا حتی انسانی استفاده کنید. رنگ درختان در تبلیغاتتان را بجای سبز ، بنفش کنید و در رودخانه ها شکلات جاری سازید.

    دلایل برتری انیمیشن  در تبلیغات نسبت به روش تولید زنده چیست؟

    صرف جویی در هزینه : برخلاف باور عامه مردم، ساخت کلیپ های تجاری به صورت انیمیشن از تولید زنده آن ارزان تر است. برای اینکه آگهی تان را به یاد ماندنی کنید دو راه دارید : اول اینکه بازیگر مشهور را استخدام کنید و هزینه هنگفتی را به وی بپردازید تا برای شما چند خطی صحبت کند یا خودی نشان بدهد (البته هزینه تیم اجرایی را در نظر نمیگیریم) و دوم اینکه با استفاده از انیمشن به خلق یک کاراکتر بپردازید که میتوانید با محصول خود روانه بازار کنید. در این صورت آن کاراکتر میشود نماد برند شما و هرجا که به چشم آمد ، محصول یا خدمات شما به یاد میاید.

    صرفه جویی در زمان : حتی عکسبرداری تجاری در اول کار، چند روزی از شما زمان میگیرد. بنایراین بحث تولید در تبلیغات زنده، در بخش ادیت عکس و ویدئوها ، میکس ، صداگذاری و .. زمان زیادی نیاز دارد. در ساخت تبلیغات به روش انیمیشن، بجای تلاش به هدایت بازیگر، میتوان انتخاب کرد که کدام کاراکتر انیمیشنی با چه احساساتی چگونه صحبت کند.

    امکان ساخت رویایی بزرگ : با ورود انیمیشن به تجارتتان ، دیگر شما هیچ محدودیتی ندارید. اگر در ذهنتان میخواهید که شخصیت انیمیشنی شما ، پس از نوشیدن چای رشد کند، با استفاده از انیمیشن به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید. هر ایده ای که در فکر خود دارید، انیمیشن میتواند برایتان به ارمغان بیاورد.

    ایجاد شخصیت : همانطور که در متنهای بالاتر به آن اشاره شد کاراکتری که برای ویدئو انیمیشنی شما خلق میشود، چهره برندتان خواهد شد. این شخصیت منحصر بفرد است و برای مردم با برند شما شناخته میشود. با انیمیشن دیگر لازم نیست نگران در دسترس نبودن بازیگر یا بازیگران برای تبلیغات تلویزیونی بعدی خود باشید ، شخصیت انیمیشنی شما تا ابد در دسترس تان خواهد بود.

    جهان در دستان شماست : تاکنون نتوانسته اید راه و روش مناسب تولید تبلیغات خود را بیابید؟ در ساخت انیمشن تبلیغاتی، مشکلی نخواهد بود. شما میتوانید فضای مورد علاقه خود را بسازید و آنرا با تازه های دنیای واقعی تنظیم کنید.

    محدودیت زمانی ندارید : بسیاری از شرکتها برای رسیدن به اهداف اقتصادی- تجاری خود از روند “شهرت” استفاده میکنند. شاید در ابتدای راه همه چیز به خوبی پیش رود اما مشکل زمانی رخ میدهد که شعله های این شهرت فروکش کند که در نهایت باعث از بین رفتن ارتباط تجاری آن شرکت میشود. برای شروع یک کسب و کار ، برای آن محدودیت سنی و زمانی در نظر نگیرید. اگرشخصیت کودک اصلی ویدئو تبلیغاتی خود را که با گذر زمان رشد میکند، در نظر بگیرید متوجه میشوید که برای ساخت تبلیغات جدیدتر دیگر نمیتوانید روی آن حساب کنید و باید دوباره از نو شروع کنید. در انیمیشن این محدودیت ها وجود ندارد و هر زمان که بخواهید میتوانید کاراکتری را جوان تر یا مسن تر کنید.

     

     

    امروزه در کشورهای پیشرفته استفاده از انیمیشن تبلیغاتی بعنوان یک راه موثر در بازاریابی دیجیتالی معرفی میشود . چرا که توانسته علاوه بر معرفی خدمات و محصولاتِ آگهی دهنده گان ، ارتباط خوبی را در نحوه انتقال آن با مخاطبین خود برقرار کند که در نتیجه ایجاد تاثیر مثبت در دید بینندگان بوده. انیمیشن این قدرت را درون خود دارد که محتوا بتواند از واقعیت پیشی بگیرد.

    این ها مختصری از ویژگی ها و مزایای انیمیشن در ساخت تبلیغات تجاری است. طبق آمار رسمی نیروی انتظامی ، تیزرهای انیمیشنی راهنمایی و رانندگی بر ۸۱ درصد بینندگان تأثیر مثبت داشته. قطعاً سایر آمارهایی که توسط منابع آماری مطرح دنیا نیز از تاثیر مثبت انیمشین بر تبلیغات ارائه شده، مُهر تاییدیست بر ماهیت آن. بهترین و بزرگترین مزیتی که از انیمیشن تعریف شده “سرگرمی” بودن آنست. حال زمانی که با تبلیغات تلفیق شود قطع به یقین به خلق آثار خارق العاده ای خواهد انجامید. به دنیای خلاقیتها خوش آمدید. اگر چنین موضوعاتی مورد علاقه شماست به آن رای دهید تا در اینباره مطالب بیشتری گردآوری شود. پذیرای نظرات شما هستیم. ممنونیم که زمان خود را به مطالعه میگذرانید. خواندن سایر مطالب مرتبط را از دست ندهید، ما تازه های انیمیشن را برایتان مهیا کرده ایم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد