حوله نوزاد باید چه ویژگی داشته باشد ؟

فتی می باشد که حمام در روند رشدی نوزاد تاثیر به سزایی قائل است و علاوه بر آن به حفظ زیبایی و سلامت او منجر می شود. نوزادانی که در طی روز و یا تایم های مشخصی حمام می کنند از بی حوصلگی کمتری برخوردار هستند و در اصطلاحی نق نقو و بهانه گیر نیز نمی باشند. در این شرایط جنس حوله نوزاد پس از شستشوی او از نکات اصلی در پس حمام کردن آن ها به شمار می آید که می تواند نوزاد را نسبت به حمام ترغیب و یا دلزده کند.

آشنایی با جنس حوله نوزاد و نکاتی مرتبط با آن

حوله مخصوص نوزاد باید از ویژگی های منحصری برخوردار باشد تا در عین نرمی و لطافت به خشک شدن بدن نوزاد منجر شود. این نکات و توصیه ها از اهمیت به خصوصی برخوردار می باشند که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.


ویژگی های یک حوله مناسب

همچنین بد نیست که حوله مناسب نوزاد از خصوصیاتی به شرح زیر برخوردار باشد.

  • وزن آن

گفتنی می باشد که حوله مناسب برای نوزاد باید از ضخامت خوبی برخوردار باشد و همچنین به خوبی سنگین باشد. بعضی از حوله ها این حس را به اشتباه در فرد ایجاد می کنند، از این رو حوله را در دست بگیرید و از وزن آن به خوبی اطمینان حاصل کنید. چرا که وزن آن باید به گونه ای باشد که به سرعت نوزاد را خشک کرده و از بافت خوبی برای جذب رطوبت برخوردار باشد.

گفتنی می باشد که حوله مناسب نوزاد به سلامتی پوست و زیبایی آن در نهایت منجر می شود، چرا که نوزادان در این سن از پوست نرم و حساسی برخوردار هستند که از این رو باید مراقبت های لازم در این رابطه انجام گیرد.

  • ضد حساسیت

این را می دانید که پوست نوزاد از حساسیت و لطافت به خصوصی برخوردار است که از این رو در انتخاب حوله مناسب باید دقت خوبی به خرج دهید. این در حالی است که لطافت و نازکی پوست نوزاد در پس حمام دو برابر می شود . از این رو با استفاده نادرست از حوله می توانید حساسیت هایی را به مانند قرمزی و یا پدید آمدن دانه های قرمز بر روی آن را شاهد باشید.

از این رو در هنگام خرید حوله مناسب باید به ضد حساسیت و آلرژی بودن آن دقت خوبی داشته باشید تا در مراقبت از پوست نوزاد دلبند خود اهمیت ویژه ای قائل شده باشید.

  • فاقد رایحه خوشبو کننده

در مراکز خرید حوله می توان به مراتب حوله هایی را مشاهده کرد که به رایحه هایی آغشته شده اند و برخی از والدین به دلیل بوی خوبی که دارند، اقدام به خرید می کنند. این کار اشتباهی در حین خرید حوله مناسب برای نوزاد می باشد چرا که این رایحه ها عموما شیمیایی هستند و از این رو می تواند عوارض جدی و خطرناکی برای سیستم تنفسی و حتی پوست نوزاد ایجاد کنند.

از این رو توجه به اینکه حوله از بو و رایحه خاصی برخوردار نیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • رنگ متناسب

توجه داشته باشید که بهداشت شخصی و فردی نوزاد از اهمیت ویژه ای برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها برخوردار است. از این رو برای خرید حوله از رنگ های روشن و ترجیحا سفید انتخاب کنید تا در زمان بروز هرگونه لک و یا تغییر رنگ به سرعت به شستشو و پهن کردن در دمای مناسب برای از بین بردن باکتری های مضر اقدام کنید.

اگرچه حوله از کثیفی و یا لکه خاصی برخوردار نبود باید آن را در طی ماه در دمای مناسب آب و شوینده بشویید. همچنین توجه داشته باشید که حوله های رنگی باید ثابت باشند تا در زمان رطوبت و خشک کردن نوزاد از خود رنگ پس ندهند. این سبب رنگی شدن نوزاد می شود که ممکن است مواد شیمیایی آن بر بافت نازک پوست نوزاد تاثیرات منفی قائل شود.

همچنین نکته حائز اهمیت آن است که با کیفیت ترین حوله ها  هم در استفاده اول ممکن است رنگ پس دهند اما بعد از یک بار شستشو به روال طبیعی باز گردند.

  • نوع بسته بندی

در هنگام خرید حوله باید به نحوه بسته بندی آن توجه ویژه ای داشته باشید تا بهداشت در آن به خوبی رعایت شده باشد. گفتنی است که این باید از ورود هر گونه گرد و خاک به همراه باکتری در امان باشد. این در حالی است که پیشنهاد ما به والدین آن است که بعد از خرید حوله حتما آن را بشویند چرا که نمی دانند دقیقا در چه شرایطی این حوله ها بسته بندی شده اند و از بهداشت آن ها اطمینان حاصل کرد.

معرفی انواع حوله

برای خرید حوله نوزاد باید با انواع آن آشنایی داشته باشید تا در نهایت بهترین آن را برای فرزند دلبند خود انتخاب کنید.

  •  کاغذی:

به طور کلی این نوع حوله برای آن دسته از کودکانی تولید شده است که از سر کوچکی برخوردار هستند و همچنین با پیچیدن این حوله نازک از لغزش دست جلوگیری می شود. باید توجه داشت که قبل از استفاده از این حوله نوزاد را به خوبی خشک کنید چرا که آن می تواند در طی دقایقی خشک باقی بماند و به سرعت رطوبت را به خود جذب می کند و نمی تواند در طی مدت طولانی تری بر روی نوزاد باقی بماند.

  • کلاه دار

این حوله ها از برش و دوخت خاصی برخوردار نیستند و به طور معمول مربع شکل هستند. این حوله ها به مراتب از نوع کاغذی بیشتر کاربرد دارند و به خوبی نوزاد را می تواند درون خود بپیچاند و مناطق سر را برای جلوگیری از سرما خوردگی پوشش دهد.

برای خرید حوله نوزاد همین حالا افدام کنید !

نکاتی که باید در نظر داشته باشید

به طور کلی توصیه های گفته شده در ادامه این مطلب برای خرید و توجه به جنس حوله نوزاد تاثیر گذار است.

حوله های پنبه ای و نایلونی:

ار خرید حوله های زبر و خشن که برای پوست لطیف نوزاد مناسب نیستند، بپرهیزید. از این رو حوله های پنبه ای و نایلونی که در طرح و انواع مختلفی در بازار هستند، می توانید خریداری کنید که در ضخامت بالا برای فصول سرد و زمستان سال بسیار مناسب به شمار می آیند.

از این رو می توایند سایز نوزاد خود را در نظر داشته باشید و حوله مناسب را در این رابطه خریداری کنید. همچنین در هنگام خرید حوله های پنبه ای به دقت توجه کنید، چرا که برخی از جس آن ها از برند نامعتبری برخوردار است که بعد از یک بار مصرف خشن و زبر می شود.

پنبه مناسب در جنس حوله:

جنس حوله نوزاد اگر از پنبه باشد می تواند به شکل های مصری، سوپیما و استاندارد در مراکز خرید باشد.

  • به طور کلی پنبه های مصری از رشته های طویلی برخوردار هستند که در جذب رطوبت تاثیر به سزایی قائل هستند و از دیگر انواع پنبه ها نیز نرم و با کیفیت تر هستند.
  • پنبه سوپیما نیز در کشور آمریکا تولید می شود که  از رشته ی کوتاه تری نسبت به بقیه برخوردار است و اما دوام و ماندگاری آن به مانند پنبه های مصری است.
  • پنبه استاندارد نیز همان طور که از نامش پیداست از نظر عمر و دوام، جاذب آب و رطوبت بسیار مناسب است و می تواند در گروه مناسب ترین جنس حوله نوزاد معرفی گردد.

جنس منحصر به فرد:

در معرفی جنس حوله نوزاد گفتنی می باشد که باید در جذب آب قدرت به خصوصی داشته باشد و در حین خرید باید به این ویژگی توجه داشته باشید. این در حالی است که حوله های با پرز کوتاه از قدرت جذب آب بالایی برخوردار هستند و به نسبت در طی مدت زمان کمتری خشک می شوند.

همچنین حوله های با کیفیت را می توانید تا یک سالگی نوزاد استفاده کنید.

مواد اولیه برای تولید آن ها:

به طور کلی حوله ای مناسب است که به مانند لباس بر تن نوزاد قرار بگیرد. گفتنی می  باشد که الیاف پنبه ای تا چیزی حدود ۲۰ برابر وزن خود را می توانند آب و دیگر مایعات را تحمل کنند.

از این رو می توان الیاف پنبه را در گروه با دوام و نرم ترین اجناس برای تولید حوله نوزاد به شمار آورد. همچنین حوله های میکرو فایبر نیز برای نوزاد ها می تواند گزینه مناسبی به شمار آید.

ضخامت مناسب:

اگر توجه داشته باشید می توانید به برچسب های حوله ای که شاخص GSM برای اطلاع خریداران درج شده است، مشاهده و مطالعه کنید تا در نهایت از ضخامت مناسب آن که برای خرید مناسب ترین جنس حوله نوزاد در نظر دارید، استفاده کنید.

  • ۲۰۰ تا ۴۰۰: این حوله از ضخامت بالایی برخوردار نیست و از این رو کیفیت مناسب را برای نوزاد ها دارا نمی باشد.
  • ۴۰۰ تا ۵۰۰: این حوله از ضخامت متوسطی برخوردار است که تا حدودی می تواند قدرت جذب خوبی داشته باشد.
  • ۶۰۰ تا ۷۰۰: این نوع ضخامت برای نوزادان بسیار مناسب می باشد.
  • بالاتر از ۷۰۰: این ضخامت نیز برای نوزادان و کودکان بسیار مناسب است و از قدرت جذب آب بالایی برخوردار است.
  • بالاتر از ۸۰۰: این نیز بیش از اندازه ضخیم می باشد که می تواند به بافت نازک پوست نوزادان آسیب وارد کند.

وع آب و هوا:

افرادی که در مناطق گرم و خشک زندگی می کنند باید جنس حوله نوزاد را پنبه ای در نظر بگیرند تا در نهایت برای شستن آن به مشکل برنخورند. چرا که این حوله ها از ضخامت خوبی برخوردار است که به مرور پرز های آن از بین نمی رود.

این در حالی است که نوزاد های مناطق سردسیر باید از حوله های ضخیم استفاده کنند تا در صورت خارج شدن از حمام با گرمای آن به سرما خوردگی مبتلا نشوند.

چگونگی شستشو حوله ها

در پایان از معرفی جنس حوله نوزاد گفتنی می باشد که نحوه شستشو آن نیز از اهمیت به ویژه ای برخوردار است که در ادامه این مطلب به آموزش آن پرداخته ایم.

  • تا حد توان بایستی شستشوی حوله را در دمای آب بالاتر از ۸۰ انجام دهید، چرا که باکتری ها در دمای ۷۷ از بین می روند و از این رو باید دمای آب را برای پاکیزگی کامل در این شاخص قرار دهید.
  • حوله نوزاد را از لباس و حوله های خود به طور جداگانه شستشو دهید و این مورد به حدی حائز اهمیت است که بایستی حوله همه اعضای خانواده را جدا از یکدیگر شستشو دهید.
  • خوب است که هر چند روز یکبار نسبت به شستشوی حوله نوزاد اقدام کنید.
  • بعد از شستشو آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید.
  • در جای خشک و خنک حوله را تا کرده و نگهداری کند تا از ورود هر گونه میکروب و باکتری به بافت آن جلوگیری شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد