نیامدن آب داخل لباسشویی الکترو استیل

ماشین لباسشویی الکترو استیل یکی از ضروری ترین لوازم برقی منزل می باشد که بسیار پرکاربرد و پرمصرف است ، معمولا وسیله های برقی که به صورت دائم از آن ها استفاده می شود ، به نسبت وسیله های کم کاربرد بیشتر دچار خرابی و مشکل می شوند و نیاز به تعمیر دارند ، در این سایت صفر تا صد نحوه عیب یابی و تعمیر لباسشویی الکترو استیل را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا در صورت هر گونه ارور بتوانید خودتان در منزل مانند یک تعمیرکار حرفه ای آن را تعمیر کنید ، ماشین لباسشویی الکترو استیل انواع مختلفی دارد که در برند های مختلف تولید و عرضه شده اند ، که هر کدام از آن ها دارای دفترچه راهنما می باشند و کدهای خطا و مشکلات لباسشویی الکترو استیل و نحوه تعمیر لباسشویی الکترو استیل در صورت مشاهده کد ERROR در آن توضیح داده شده است ، به جز مشکلات و ایراد هایی که با کد های خطا نشان داده می شوند، ماشین های لباسشویی الکترو استیل دچار برخی مشکلات و خرابی ها می شوند که در تمام مدل های مختلف آن ها یکسان است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم .



مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی الکترو استیل


  • روشن نشدن ماشین لباسشویی الکترو استیل
  • نیامدن آب داخل لباسشویی الکترو استیل
  • تمام نشدن عملیات آبگیری
  • نچرخیدن ولوم تایمر در لباس شویی الکترو استیل
  • آمدن آب داخل لباسشویی الکترو استیل در حالت خاموش
  • نشتی آب در هنگام کار لباسشویی الکترو استیل
  • گرم نکردن آب گرم توسط هیتر لباسشویی الکترو استیل
  • کار نکردن موتور شستشو
  • تخلیه نشدن آب کثیف ، پس از انجام عملیات شستشو از داخل لباسشوئی الکترو استیل
  • خشک نشدن البسه در عملیات آبگیری
  • حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی الکترو استیل
  • ماشین لباسشویی الکترو استیل دارای اتصال بدنه می باشد
  • دیگ لباسشویی الکترو استیل به درستی نمی چرخد
  • سوختن برد لباسشویی الکترو استیل
  • توقف و یا خاموش شدن لباسشویی الکترو استیل در بین انجام عملیات شستشو
  • پریدن فیوز دستگاه ، هنگام استفاده از آن
  • داشتن لرزش و سر و صدای زیاد هنگام کارکردن
  • تخلیه نشدن آب لباسشویی الکترو استیل
  • تمیز شسته نشدن لباس ها
  • باز نشدن درب لباسشویی الکترو استیل
  • بسته نشدن درب لباسشویی الکترو استیل



عیب یابی روشن نشدن ماشین لباسشویی الکترو استیل


روشن نشدن لباس شویی الکترو استیل یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که اغلب رخ می دهد، در این شرایط در ابتدا بررسی کنید که دو شاخه داخل پریز باشد، زیرا ممکن است دوشاخه از پریز جدا شده باشد و اتصال برقرار نباشد، اگر دو شاخه به پریز متصل بود، به کمک یک فازمتر، پریز را بررسی کنید زیرا ممکن است که سیستم برق کشی خراب باشد.

اگر پریز برق سالم بود؛ ممکن است که دوشاخه و یا کابل دچار مشکل باشند، که بهتر است آن را تعویض کنید. حتی ممکن است که برق از پارازیت گیر وارد مجموعه کلید نشده باشد، برای بررسی چنین حالتی دوشاخه را از پریز خارج کنید و به کمک اهم متر بررسی کنید که اتصال سیم های داخلی برقرار است.

در برخی شرایط ممکن است که مجموعه کلید خراب باشد ، قفل ایمنی درب خراب باشد ، درب ماشین لباسشویی الکترو استیل به خوبی بسته نشده باشد ، میکروسوئیچ درب خراب باشد، خرابی در برد دستگاه و یا وجود مشکل در موتور ماشین های لباسشویی الکترو استیل می تواند از دلایل روشن نشدن لباسشویی الکترو استیل باشد، که برای تعمیر لباسشویی الکترو استیل خود در چنین شرایطی لازم است از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.



عیب یابی روشن نشدن ماشین لباسشویی الکترو استیل با چرخاندن ولوم تایمر


در برخی از شرایط ممکن است که پس از چرخاندن ولوم تایمر ، لباسشویی الکترو استیل هیچ واکنشی نشان ندهد و روشن نشود و حتی لامپ آن نیز روشن نشود، در چنین شرایطی ممکن است که پریز ، برق نداشته باشد و یا کابل و دوشاخه خراب باشند ؛ برای رفع این مشکل هنگامی ‌که دوﺷﺎﺧﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﯾﺰ وصل اﺳﺖ، رﺳﯿﺪن ﺑﺮق ﺑﻪ ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل لباسشویی الکترو استیل را به کمک ولت‌متر بررسی ﮐﻨﯿﺪ و اﮔﺮ ﺑﺮق از ﭘﺮﯾﺰ ﺑﻪ لباس شویی الکترو استیل نمی‌رسد ، اﺑﺘﺪا دوشاخه را باز کنید ، اﮔﺮ اﺗﺼﺎﻻت در دوشاخه مشکلی نداشت ، ﮐﺎﺑﻞ راﺑﻂ دستگاه را عوض کنید.

ممکن است که کلید لباسشویی الکترو استیل خراب باشد، برای رفع این مشکل به کمک نقشه تایمر لباسشویی الکترو استیل، ﮐﻨﺘﺎﮐﺖ ﻫﺎی ﮐﻠﯿﺪ لباسشویی الکترو استیل را مشخص کنید و در ادامه به‌ کمک اهم‌متر هرکدام از قطب‌های ﮐﻠﯿﺪ لباسشویی الکترو استیل را چک ﮐﻨﯿﺪ. اگر کلید دستگاه خراب می باشد ، باید صفحه کنتاکت ﺗﺎﯾﻤﺮ لباسشویی الکترو استیل را باز کنید و ﭘﺲ از برطرف کردن ایراد و تعمیر آن ، مجددا ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی الکترو استیل را به حالت اوﻟﯿﻪ برگردانید.

 تعمیرات لباسشویی الکترواستیل در مشهد

ممکن است برق از ترمینال وارد کلید اصلی نشده باشد ، که برای برطرف کردن این مشکل ابتدا دوشاخه لباسشویی الکترو استیل را از ﺑﺮق بکشید و به‌ کمک اهم‌ متر ، ارﺗﺒﺎط و اتصال بین سیم‌ها را از ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل تا کلید اﺻﻠﯽ ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی الکترو استیل بررسی کنید. یکی از عمده دلایلی که باعث می شود ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی الکترو استیل روﺷﻦ نشود ، قطع شدن سیم‌های دستگاه می باشد .

اگر مشکل روشن نشدن لباسشویی الکترو استیل بعد از چرخاندن ولوم تایمر دلایل بالا نباشد ، احتمال دارد که میکروسوئیچ دچار عیب شده باشد و یا خراب شده باشد؛ که برای رفع این مشکل ابتدا سیم‌های راﺑﻄﯽ ﮐﻪ از ﺗﺎﯾﻤﺮ به سمت درب لباسشویی الکترو استیل ( ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ها ) کشیده شده و سپس بازگشته است ، را پیدا کنید و در زمانی ‌که درب لباسشویی الکترو استیل به صورت کامل ﺑﺴﺘﻪ می باشد دو سر این سیم ها را ﺑﻪ اﻫﻢ ﻣﺘﺮ وصل کنید، اگر میکروسوئیچ دستگاه سالم باشد، عقربه اهم متر منحرف می شود و اگر غیر از این را نشان داد ، میکروسوئیچ از مسیر خود خارج شده است ، اگر طی این بررسی ها میکروسوئیچ دستگاه شما سالم بود ، لازم است که سیم های رابط آن ها را تعویض کنید .

اما در برخی شرایط نیز ممکن است که هیدوراستات لباسشویی الکترو استیل خراب باشد ، هیدوراستات در لباسشویی الکترو استیل قطعه ای می باشد که وظیفه اصلی آن کنترل میزان آب ورودی به لباسشویی الکترو استیل با باز و بسته کردن دریچه شیر ورودی است و خرابی و عیب در این قطعه می تواند یکی از دلایل کار نکردن ولوم تایمر در لباسشویی الکترو استیل باشد.

برای رفع مشکلات مربوط به هیدوراستات لباسشویی الکترو استیل ، حتما باید با یک تکنسین متخصص مدار سرویس تماس بگیرید ، زیرا تعمیر لباسشویی الکترو استیل در چنین شرایطی تخصصی می شود و خودتان نمی توانید انجام دهید.

اگر با بررسی موارد بالا مشکل و خرابی لباس شویی الکترو استیل را متوجه نشدید، بهتر است تایمر لباسشویی الکترو استیل ، موتور لباسشویی الکترو استیل ، پمپ تخلیه آب ، سوئیچ کنترل و شیر برقی لباسشویی الکترو استیل را نیز بررسی کنید ، زیرا ممکن است که خرابی در این قطعات نیز باعث روشن نشدن لباسشویی الکترو استیل پس از چرخاندن ولوم تایمر باشد.



عیب یابی آبگیری نکردن لباسشویی الکترو استیل و یا نیامدن آب داخل لباسشویی الکترو استیل


در برخی از شرایط ماشین لباسشویی الکترو استیل روشن می شود و عملیات و نوع شستشو را نیز انتخاب می کنید ، اما آب داخل ماشین لباسشویی الکترو استیل نمی آید ، آبگیری کردن و آبگیری نکردن لباسشویی الکترو استیل دلایل مختلفی دارد ؛ برای رفع این مشکل بهتر است که موارد زیر را بررسی کنید و سپس اقدام به تعمیر لباسشویی الکترو استیل خود کنید.

  • ممکن است که سیم‌های راﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﮐﻠﯿﺪ ﺗﺎﯾﻤﺮ لباسشویی الکترو استیل ، ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ ، ﻫﯿﺪرواﺳﺘﺎت و ﺷﯿﺮ ﻗﻄﻊ ﺷﺪه باشند
  • خرابی شیر ورودی آب
  • خرابی در برد الکتریکی لباسشویی الکترو استیل
  • درب ماشین لباسشویی الکترو استیل باز است
  • خراب بودن میکروسوئیچ لباسشویی الکترو استیل
  • خراب بودن پمپ لباسشویی الکترو استیل
  • خرابی هیدروستات


عیب یابی آبگیری کردن لباسشویی الکترو استیل در حالتی که لباسشویی الکترو استیل خاموش است


در برخی موارد ماشین لباسشویی الکترو استیل خاموش اﺳﺖ ، اما ﺑﺎ ﺑﺎز ﺷﺪن ﺷﯿﺮ آب ، لباس شویی الکترو استیل ﺷﺮوع ﺑﻪ آبگیری می‌کند ، برای رفع این مشکل ابتدا باید شیلنگ لباسشویی الکترو استیل را از شیر جدا کنید و به صورت جداگانه عیب یابی کنید و در صورت خرابی و ایراد آن را تعویض کنید ؛ از عمده دلایلی که ممکن است این اتفاق در ماشین لباسشویی الکترو استیل رخ دهد همان خرابی شیر برقی می باشد ولی در برخی شرایط امکان دارد که خرابی در قسمت تایمر لباسشویی الکترو استیل نیز باشد.


عیب یابی انجام ندادن عملیات بعدی در ماشین لباسشویی الکترو استیل


در برخی شرایط ممکن است که لباسشویی الکترو استیل ﻋﻤﻞ آبگیری را ﺑﻪ اﺗﻤﺎم رﺳﺎﻧﺪه باشد ، اﻣﺎ شروع به انجام عملیات ﺑﻌﺪی نکند ، در چنین شرایطی ممکن است که هیدروستات ماشین لباسشویی الکترو استیل خراب باشد و برای رفع و تعمیر این مشکل در لباسشویی الکترو استیل باید ، پس از پایان عملیات آبگیری و بالا آمدن دیافراگم درون هیدروستات ، باید کنتاکت مشترک شماره 11 به 13 که به موتور دستگاه متصل است ، وصل شده باشد . به کمک اهم متر زمانی که برق ماشین لباسشویی الکترو استیل را قطع کرده اید ، ارتباط بین کنتاکت های نام برده را بررسی کنید ، اگر ارتباط وجود نداشت ، باید هیدروستات را تعویض کنید ، زیرا این قطعه قابل تعمیر نمی باشد.

اگر مشکل به دلیل علت بالا نبود ، ممکن است که تایمر ماشین لباس شویی الکترو استیل سوخته باشد، که برای رفع این مشکل باید سیم های بین موتور ﺗﺎﯾﻤﺮ ماشین لباسشویی الکترو استیل را از دیگر قسمت‌ های ﻣﺪار ﺟﺪا کنید و مستقیم به برق 220 وﻟﺖ ﻣﺘﺼﻞ کنید . اﮔﺮ در این شرایط ﺻﺪای ﭼﺮﺧﺶ چرخ‌دنده‌ ها به گوش تان رﺳﯿﺪ، موتور ﺗﺎﯾﻤﺮ ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺖ، اما اگر غیر از این شرایط رخ داد در اﯾﻦ ﺻﻮرت موتور تایمر را ﺗﻌﻮﯾﺾ کنید.


عیب یابی برق داشتن بدنه لباسشویی الکترو استیل


در برخی از موارد ، بدنه ماشین لباسشویی الکترو استیل شما برق دار می شود ؛ که این مسئله کمی خطرناک می باشد ، ممکن است هنگامی که آب در ماشین لباسشویی الکترو استیل وجود دارد باعث برق گرفتگی شود ، در این شرایط لباسشویی الکترو استیل را سریع از پریز برق بکشید و در ادامه موارد زیر را بررسی کنید.


1 - بررسی کنید که سیم ارت یا سیم اتصال به زمین لباسشویی الکترو استیل درست متصل شده باشد و اگر این سیم اصلا متصل نیست و یا اگر مستقیم به لوله آب متصل شده است ، می تواند از دلایل برق دار بودن بدنه لباسشویی الکترو استیل باشد.

2 - بخش های مختلف لباسشویی الکترو استیل خود را بررسی کنید ، که نشتی نداشته باشند، زیرا آب می تواند برق گرفتگی را تشدید می کند، به همین دلیل ممکن است که نشتی در یکی از بخش های لباسشویی الکترو استیل باعث برق گرفتگی شود.

3 - در چنین شرایطی کابل برق، دو شاخه و پریز برقی که لباسشویی الکترو استیل به آن متصل می باشد را چک کنید و اگر نشانه هایی مثل بوی سوختگی از پریز، زنگ زدگی دو شاخه ، سیاه شدن پریز یا دو شاخه را مشاهد کردید، اقدام به تعمیر آن ها بکنید زیرا این موارد می توانند از دلایل برق گرفتگی بدنه لباسشویی الکترو استیل باشند.

4 - یکی دیگر از علت های برق گرفتگی بدنه لباسشویی الکترو استیل می تواند خرابی در قسمت موتور باشد و اتصال موتور به بدنه دچار اختلال شده باشد، در حالتی که موتور دستگاه نیم سوز باشد ، جریان برق به راحتی به بدنه لباسشویی الکترو استیل منتقل می شود.

5 - همچنین این برق گرفتگی می تواند به دلیل سیم کشی های الکتریکی و اتصال فیش های برق لباسشویی الکترو استیل باشد ، زیرا ممکن است که روکش سیم ها از بین رفته و نیاز به تعویض داشته باشند.

این موارد را بررسی کنید ، اما اگر با بررسی موارد بالا متوجه ایرادی نشدید ، بهتر است که خازن پارازیت گیر ، هیتر و سیم پیچ داخلی لباسشویی الکترو استیل را نیز چک کنید . احتمال خرابی و مشکل در این موارد بسیار کم میباشد ، اما گاهی ممکن است به همین دلایل بدنه لباسشویی الکترو استیل دچار برق گرفتگی شود .



عیب یابی سوختن برد ماشین لباسشویی الکترو استیل


یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعه ها در لباسشویی الکترو استیل برد الکتریکی آن می باشد، که این برد از تعداد زیادی خازن و فیوز تشکیل شده است و جزو قطعات الکتریکی ماشین لباسشویی الکترو استیل می باشد، اصلی ترین دلیلی که ممکن است باعث سوختن برد الکتریکی لباس شویی الکترو استیل شود نوسان برق و یا نرسیدن برق به این قطعه می باشد ؛ در صورت سوختن برد الکتریکی حتما باید آن را تعویض کنید ، اما قبل از تعویض این قطعه بهتر است علت سوختن آن را نیز بررسی کنید که از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید.



عیب یابی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی الکترو استیل


نچرخیدن دیگ ماشین لباس شویی الکترو استیل دلایل مختلفی دارد و برای تعمیر ماشین لباسشویی الکترو استیل در هنگام بروز چنین مشکلی از یک متخصص کمک بگیرید، اما عمده دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی الکترو استیل می تواند موارد زیر باشد.

  •  خرابی در قسمت سیستم قفل درب
  • خراب بودن تسمه محرک لباسشویی الکترو استیل
  • ایراد در قسمت موتور و اجزای مرتبط با موتور دستگاه مانند کوپلر ، کلاچ و …



عیب یابی توقف و خاموش شدن لباسشویی الکترو استیل در هنگام کار


توقف ماشین لباسشویی الکترو استیل در حین انجام کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، ممکن است که موتور دستگاه پس از شروع به کار متوقف شود ، یا تایمر لباسشویی الکترو استیل ایراد داشته و در بین برنامه شستشو ، از کار بیوفتد و یا لباسشویی الکترو استیل به دلیل اتفاقات ناگهانی خاموش شود و از کار بیوفتد، هر کدام از این موارد ممکن است که باعث از کار افتادن لباسشویی الکترو استیل هنگام کار شود که دلایل بروز این مشکلات متفاوت می باشند و عبارتند از :

  • وجود نوسانات در برق یا خرابی دوشاخه برق
  • خراب بودن تایمر الکترونیک ماشین لباسشویی الکترو استیل
  • ایراد در قسمت موتور لباسشویی الکترو استیل
  • خراب بودن میکروسوئیچ درب
  • ایراد در قسمت شیر برقی ورودی آب
  • خراب بودن زبانه و قفل درب



عیب یابی حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی الکترو استیل


در برخی از موارد ممکن است ، تمامی پودری که به جا پودری می ریزید ، به داخل لباسشویی الکترو استیل منتقل نشود و در جا پودری باقی بماند ، این مشکل به دلایل زیر ممکن است که اتفاق بیفتد.

  • کثیفی در قسمت فیلتر شیر الکتریکی : یکی از دلایل حل نشدن پودر در لباسشویی الکترو استیل می تواند به دلیل کثیفی در این فیلتر باشد ، که برای رفع این مشکل باید فیلتر را از شیر جدا کنید و پس از شست و تمیز کردن آن مجدد در جای خود قرار دهید.
  • کثیف بودن قسمت جاپودری : معمولا پس از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی الکترو استیل جاپودری دچار رسوب و کثیفی می شود و به مرور زمان پودر های باقی مانده در جا پودری بیشتر می شوند و سفت تر و از عبور راحت پودر جلوگیری می کنند، برای برطرف کردن این مشکل باید، جا پودری را از لباسشویی الکترو استیل جدا کنید و پس از شستن و تمیز کردن آن مجدد در جای خود قرار دهید.
  • استفاده از پودر نامرغوب و یا بیش از اندازه : یکی از دلایلی که ممکن است باعث حل نشدن پود در لباسشویی الکترو استیل شود، نامناسب بودن پودر می باشد، زیرا ممکن است که کیفیت پودر کم باشد و به سختی حل شود، پس در انتخاب پودر مناسب حتما دقت کنید و از پودر های مخصوص لباسشویی الکترو استیل استفاده کنید، به میزان لازم از پودر استفاده کنید و بیش از اندازه نیاز پودر در دستگاه نریزید و اگر احساس کردید ، از پودر اضافی استفاده کرده اید ، بهتر است از گزینه شستو مجدد استفاده کنید تا تمام پودر ها حل شود.



عیب یابی صدای زیاد ماشین لباسشویی الکترو استیل در هنگام کار


اگر ماشین لباسشویی الکترو استیل شما هنگام کار سر و صدای زیادی تولید می کند و یا در آن لرزش احساس می کنید ، ابتدا موارد زیر را بررسی کنید و سپس به تعمیر ماشین لباسشویی الکترو استیل خود بپردازید.

  • خرابی بلبرینگ ها : در این شرایط باید بلبرینگ های ماشین لباسشویی الکترو استیل خود را تعویض کنید.
  • شکستن سه‌ نظام نگه‌ دارنده درام : در چنین شرایطی درام لنگر انداخته است و با دیگ فرعی و یا هیتر درگیر می شود ، برای رفع این مشکل باید چلیک و درام را باز کنید و سه‌شاخه نگه‌دارنده درام را از ﻧﺰدﯾﮏ بررسی کنید و اگر ﺻﺪای ﺧﺸﻦ و غیر طبیعی از ﻣﺎﺷﯿﻦ لباسشویی الکترو استیل خود شنید، دستگاه را خاموش کنید و برای رفع این مشکل با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.
  • غیر استاندارد بودن لاستیک دور درب و یا خارج شدن لاستیک از جای خود : فاصله بین چلیک و درام در قسمت درب ماشین لباسشویی الکترو استیل بسیار کم می باشد، تکان خوردن و خارج شدن لاستیک دور درب از جای خود، باعث درگیری لاستیک با درام دستگاه می شود و باید برای برطرف کردن این مشکل لاستیک را به قسمت خود بازگردانید.
  • خراب بودن تسمه : اگر علت سر و صدای دستگاه شما خرابی در قسمت تسمه ی لباسشویی الکترو استیل می باشد، باید برای رفع این مشکل تسمه خراب را با یک تسمه جدید و سالم تعویض کنید.
  • خرابی در قسمت بلبرینگ های موتور شستشو : در برخی از مواقع صدای غیرمعقول ماشین های لباسشویی الکترو استیل به دلیل خراب بودن بلبرینگ های موتور می باشد ، که برای برطرف کردن آن باید ، بلبرینگ ها را تعویض کنید.



عیب یابی خشک نشدن لباس ها در محله آبگیری


اگر چرخش لباسشویی الکترو استیل شما به اندازه ای نیست که لباس ها در عملیات آبگیری خشک شوند و لباس ها پس از شست و شو و آبگیری خیس هستند بهتر است که با یک متخصص کاربلد مشورت کنید، زیرا علت این مشکل در لباسشویی الکترو استیل مسائل فنی می باشد و خرابی در قسمت خشک کن لباسشویی الکترو استیل می تواند به دلیل خرابی المنت ، تسمه و یا موتور لباسشویی الکترو استیل باشد . در برخی از موارد نیز هیچکدام از قطعات دچار مشکل نیستند و علت خشک نشدن لباس ها ریختن لباس بیشتر از ظرفیت به داخل لباسشویی الکترو استیل می باشد.



عیب یابی تخلیه نشدن آب کثیف


هنگامی که عملیات شست و شوی لباسشویی شما تمام می شود، اما آب کثیف از لباسشویی الکترو استیل خارج نمی شود، می تواند به دلیل مسدود بودن و گرفتگی در قسمت مجاری تخلیه و یا خرابی پمپ تخلیه و اجزای مربوط به پمپ تخلیه باشد، برای تعویض پمپ تخلیه باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید زیرا این کار کمی تخصصی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر وخواندن ادامه این مقاله به سایت عصریخ مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد