زمان
به طور معمول، استودیوهای انیمیشن گفتگو در مورد تعرفه ساخت انیمیشن را با سوال در مورد زمان ویدیو شروع می کنند. این به استودیو کمک می کند تا تعداد طراحان و انیماتورهای مورد نیاز برای پروژه را بودجه بندی کند و همچنین زمان و زمان بندی تولید را تخمین بزند.
سبک
برای کمک به ایجاد یک ویدیوی منحصر به فرد برای برند خود، استودیو انیمیشن باید مجموعه ای از سبک ها، انیمیشن های دو بعدی، انیمیشن سه بعدی، استاپ موشن، موشن کمیک را به شما ارائه دهد. برخی از سبک ها مقرون به صرفه هستند (به انیمیشن تخته سفید یا موشن گرافیک فکر کنید)، برخی دیگر هزینه های قابل توجهی را ایجاد می کنند، به خصوص ویدیوهای دو بعدی یا سه بعدی که ممکن است ساده به نظر برسند اما در واقع شامل ساعت های زیادی برای طراحی شخصیت و توسعه یک روایت متقاعد کننده است.
تعرفه ساخت انیمیشن
در اینجا نحوه بودجه بندی پروژه انیمیشن خود آورده شده است.اساساً به دو روش می توانید به موضوع بودجه بندی نزدیک شوید: شروع به همکاری با یک استودیوی انیمیشن کنید، سبک مورد نظر خود را به آنها نشان دهید و از آنها بخواهید بودجه پروژه را برای شما تعیین کنند. با بودجه ای به استودیو نزدیک شوید و از آنها بخواهید که محصول را با بودجه ای که خودتان تعیین کرده اید تطبیق دهند. اما این را به خاطر بسپار: اگر این اولین ویدیوی متحرکی است که برای برند خود تولید می کنید، مانند اولین برداشت است. و تاثیرات اولیه در بازاریابی اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر پیشنهادی پیدا کردید که ارزانتر از این سطوح قیمتی است، مراقب باشید. کیفیت به خطر خواهد افتاد. قیمت پایین می تواند به این معنی باشد که استودیویی که پیدا کردید به اندازه ای که باید در تولیداتش دقت نمی کند. اولین انیمیشن شما یا برند شما را می سازد یا می شکند. شما خود را به روشی جدید به دنیا نشان خواهید داد، بنابراین منطقی است که کمی بیشتر در پروژه انیمیشن خود سرمایه گذاری کنید و یک ویدیوی شگفت انگیز و درجه یک تولید کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود. بنابراین اگر ایده خوبی برای یک ویدیو دارید، درنگ نکنید و با استودیوی انیمیشن سازی پارت انیمیشن تماس بگیرید که به شما کمک می کند چشم انداز خود را بشناسید و برند شما را سریعاً تقویت کنید.

هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. مدت زمان ویدئو و پیچیدگی فیلمنامه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت گذاری انیمیشن هستند.انیمیشن تبلیغاتی، ویدئویی کوتاه است که به طور واضح و سریع اطلاعات را به مخاطب منتقل میکند. اغلب کسب و کارها برای تبلیغ برند در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، آپارات و... از انیمیشن و یا موشن گرافیکهای ساده استفاده میکنند. محبوبیت این نوع ویدئوها همچنان در حال افزایش است و راهکاری عالی برای معرفی محصول و اطلاع رسانی درباره برند میباشد. هزینه ساخت انواع انیمیشنها متفاوت است و معمولا محتواهای ویدئویی تبلیغاتی توسط تیمهای حرفهای ساخته میشوند.
فهرست مطالبی که در این مقاله مطرح شدهاند عبارتند از: هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی، سفارش ساخت انیمیشن، مهارتهای لازم برای ساخت انیمیشن، انواع انیمیشن تبلیغاتی، فیلمنامه و کاراکترهای انیمیشن تبلیغاتی.
هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از: تایم انیمیشن، نوع فیلمنامه، ساخت استوری بورد، رعایت استانداردهای پخش، شیوه تدوین و مدت زمان اجرای پروژه. انیمیشنها فقط به متحرک سازی گرافیکها و تصاویر محدود نمیشوند، بلکه به شیوه داستانی و از طریق کاراکترها میتوانند اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به مخاطب نمایش دهند. تایم انیمیشنهای تبلیغاتی متفاوت است و این نوع ویدئوها میتوانند درباره هر موضوعی ساخته شوند. معمولا یک انیمیشن تبلیغاتی در مدت زمان 15 تا 60 ثانیه به نمایش گذاشته میشود. سازندگان انیمیشن قبل از هر کاری بر اساس طول ویدئو و میزان پیچیدگی آن بودجه پروژه را برآورد میکنند. منطقی است که هر چه طول ویدئو و تعداد اعضای تیم سازنده انیمیشن بیشتر باشد، هزینه بالاتری برای ساخت آن در نظر گرفته میشود. به عنوان مثال قیمت انیمیشن 30 ثانیهای بسیار کمتر از یک ویدئوی 3 دقیقهای است.
استانداردهای پخش و ابعاد خروجی مانند 4K، Full HD و HD موارد دیگری هستند که در هزینه ساخت انیمیشن تبلیغاتی محاسبه میشوند. هرچه کیفیت خروجی بهتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. تدوین و کارگردانی نیز از جمله عوامل تعیینکننده قیمت هستند. تدوین یکی از مهمترین مراحل در ساخت انیمیشن است. طی این مرحله ویدئوی نهایی برای انتشار آماده میشود. به عبارتی ادغام، ویرایش و اصلاح فریمهای ویدئو در مرحله تدوین انجام میگردد. هرچه محتوای ویدئویی حرفهایتر تدوین شود، هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت.