نکات طراحی بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد ها به بهترین وجه به عنوان پوسترهای بزرگ توصیف می شوند. از بیلبوردها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می شود. در طراحی بیلبورد  تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه کرد.

  1. تبلیغ کنندگان برای نمایش پیام خود در فضاهای بزرگ تبلیغاتی در فضای باز هزینه پرداخت کرده اند. هدف بیلبورد تبلیغاتی جلب توجه عابران پیاده و رانندگانی است که به طور مرتب از کنار آنها عبور می کنند.
  2. تبلیغات بیلبورد از چاپ بزرگ استفاده می کند. پیام را باید در چند ثانیه خواند و فهمید. بنابراین، تبلیغ‌کنندگان اغلب شامل تصاویری می‌شوند که احساسات را برمی‌انگیزد.
  3. هدف از تبلیغات بیلبورد بازاریابی یک شرکت، یک برند، یک محصول، یک خدمات، یک رویداد خاص یا یک کمپین است.
  4. همه ما تعداد بی شماری بیلبورد را دیده ایم که به خاطر نمی آوریم. در حالی که به نظر می‌رسد هیچ کمبودی در بیلبوردهای بدون الهام وجود ندارد، فرصت‌های زیادی برای کسب‌وکارها برای ایجاد طرح‌های بیلبورد وجود دارد. البته، طراحی استراتژیک یک بیلبورد کار آسانی نیست، زمانی که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه دیگران را با یک تبلیغ جالب و به یاد ماندنی جلب کنید.

    1. پیام خود را شفاف کنید

    به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، باید مطمئن شوید که طراحی بیلبورد تبلیغاتی  شما دارای یک پیام واضح است – هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت مجازی.

    اول از همه، بیلبورد شما باید خوانا باشد. اگر مردم نتوانند به راحتی آن را بخوانند، احتمالاً اصلاً آن را نخواهند خواند.

    دوم، پیام بازاریابی شما باید منطقی باشد و به راحتی قابل درک باشد. در حالی که ارسال یک پیام مرموز می تواند سرگرم کننده باشد، اما اگر مردم ندانند منظور شما چیست، ممکن است زحمت پیدا کردن آن را نداشته باشند.

    1. توضیح کمتر

    هر چه کمتر بگویید بهتر است. به حدی که در برخی موارد بهترین طرح های بیلبورد تبلیغاتی اصلا چیزی نمی گوید. یک عکس می تواند خیلی بیشتر از کلمات بیان کند، بنابراین اجازه دهید بیلبورد شما خودش صحبت کند. علاوه بر موثرتر بودن، در مقایسه با بیلبوردهای کنار جاده‌ها که چشم رانندگان را بیش از حد طولانی از جاده دور می‌کنند، ایمن‌تر است.

    1. نیازهای مخاطبان خود را برآورده کنید

    در مقایسه با تبلیغات دیجیتال، ممکن است به نظر برسد که تبلیغات در فضای باز فاقد هدف گذاری مخاطبین است. و اگرچه گزینه های هدف گیری بسیار کمتری وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که باید بر اساس مکان تبلیغ خود به افرادی که به آنها دسترسی دارید نادیده بگیرید

    1. از داده زنده استفاده کنید

    با استفاده از داده زنده، برای جالب‌تر کردن طراحی بیلبورد خود – و همچنین مفیدتر – داده‌های بی‌درنگ اضافه کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند این کار را انجام دهند، از شمارش معکوس تا یک رویداد بزرگ، امتیازات فعلی یک بازی بزرگ، یا زمان انتظار اتاق اورژانس تا رتبه‌بندی‌های فعلی کیفیت هوا یا حتی شمارش گرده‌ها در هوا.

    اگر اعداد ساده ای وجود دارد که به طور مداوم در رابطه با کسب و کار شما و آنچه که تبلیغ می کنید در حال تغییر هستند، یک فید داده زنده ارزش بررسی دارد.

    1. فراتر از بیلبورد بروید

    طراحی بیلبورد خود را به خود فضای بیلبورد محدود نکنید. رفتن به خارج از خطوط و ترکیب عناصر اضافی را در نظر بگیرید.

    1. با بیلبوردها به عابران پیاده برسید

    همه بیلبوردها در کنار بزرگراه نیستند. همچنین می‌توانید از تبلیغات بیرونی در مکان‌های مختلف، از ایستگاه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های مترو گرفته تا کناره‌های دیوارها یا چراغ‌های خیابانی استفاده کنید. در نظر بگیرید که می‌خواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و چقدر زمان صرف تماشای آگهی شما می‌کنند.

    به عنوان مثال، شخصی در مترو زمان بیشتری برای نشستن و خواندن آگهی شما خواهد داشت، در حالی که اتومبیل هایی که در بزرگراه رانندگی می کنند فقط چند ثانیه زمان خواهند داشت.

    1. جالب و با برند بمانید

    مانند هر شکلی از تبلیغات، شما باید در برند و به روشی جالب بمانید.

    1. محیط طبیعی را بگنجانید

    نه تنها با نگاه کردن به طرح از منظر فضای تبلیغاتی موجود، بلکه چگونه می توانید از عناصر اطراف نیز استفاده کنید، موقعیت تبلیغات را به صورت استراتژیک بررسی کنید. این نمونه طراحی نه تنها چشم نواز است، بلکه در واقع فضای تبلیغاتی را با استفاده از خورشید برای نمایش تبلیغات خود بر روی زمین اضافه می کند.

    1. طراحی بیلبورد تبلیغاتی برای دیدگاه های مختلف

    مهم نیست که چه نوع بیلبورد یا تبلیغات فضای باز را انتخاب می کنید، مردم آن را از زوایای مختلف و در نتیجه، دیدگاه های متفاوتی می بینند. این به شما به عنوان تبلیغ‌کننده این فرصت را می‌دهد تا داستان‌های متفاوتی را از هر نقطه نظر بسازید.

    این می تواند بیلبورد را قادر سازد تا همانطور که مردم آن را از زوایای مختلف می بینند، تکامل یابد و در مقابل، داستانی را تعریف کند.

    1. هر دو شکل و عملکرد را در خود بگنجانید

    بهترین طرح ها شامل فرم و عملکرد می شود. اگر طراحی بیلبورد شما واقعاً هدف دیگری فراتر از به اشتراک گذاشتن یک پیام بازاریابی داشته باشد، چه؟ شاید بیلبورد شما بتواند با ارائه چیزی مفید به مردم از سر و صدا عبور کند – در حالت ایده آل، چیزی که در آن برند شما را تقویت کند.

    1. آن را سرگرم کننده کنید
    2. با انتزاع خلاق شوید

    همیشه به آنچه می گویید نیست، بلکه به چیزی که نمی گویید مربوط می شود. در برخی موارد، طراحی بیلبوردهایی که بیشترین تاثیر را دارند، آنهایی هستند که از قدرت انتزاع استفاده می کنند.

    1. طراحی بیلبورد تبلیغاتی را با دیجیتال شدن بهینه کنید

    بسیاری از کسب و کارها از بیلبوردهای دیجیتالی به عنوان نوعی آگاهی از برند مدرن و کم هزینه استفاده می کنند. با این حال، بیلبوردها به طور سنتی دارای اشکال (عمده) عدم توانایی بهینه سازی آسان هستند. با طراحی بیلبوردهای دیجیتال، تبلیغات شما می تواند کم هزینه، تعمیر و نگهداری باشد و به راحتی تغییر و بهینه شود. به این ترتیب، پیام و طرح شما می تواند در طول زمان برای دستیابی بهتر به مخاطبان بهینه شود.

    1. از مرحله فروش بگذرید

    بهترین پیام‌های بازاریابی نه تنها به مردم می‌گویند که چه می‌خواهند، بلکه باعث می‌شوند مردم آنچه را که ارائه می‌دهند بخواهند. در حالی که ممکن است به نظر می رسد مانند یک چرخش زبان، خبر خوب این است که در واقع یک استراتژی نسبتا ساده است.

    بهتر از همه، این کار همچنین به بیلبورد شما کمک می کند که فروش کمتری داشته باشد، که از نظر روانی ممکن است به مردم کمک کند که برند شما را مثبت تر ببینند.

    1. با افراد محلی ارتباط برقرار کنید

    یک نکته عالی برای طراحی بیلبورد که باید در نظر داشته باشید این است که بیلبوردهای خود را در موقعیت مکانی خود سفارشی کنید. شرکت های ملی ممکن است تمایل داشته باشند که یک یا دو طرح بیلبورد ایجاد کنند تا در سراسر کشور قرار دهند.

    با این حال، اگر طرح های خود را با مناطق محلی تطبیق دهید، پیام شما بیشتر طنین انداز می شود. به این ترتیب می توانید به طور مؤثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید که در مقابل آن را جذاب تر می کند و در نتیجه به تبلیغات شما در رسیدن به هدف کمک می کند.

    1. یک فراخوان مفید برای اقدام ارائه دهید
    2. مکان بیلبورد خود را هوشمندانه انتخاب کنید
    3. برای جلوگیری از ایرادات طراحی از همه جهات به طراحی خود نگاه کنید

    یک طراحی به ظاهر بی عیب و نقص می تواند به سرعت از بین برود. فقط به طراحی بیلبورد خود به تنهایی نگاه نکنید، بلکه عناصر اطراف آن را در نظر بگیرید و این عناصر چگونه می توانند بر طراحی آن تأثیر بگذارند

مراحل طراحی بیلبورد تبلیغاتی چگونه است ؟

از همان ابتدا، طراحی یک تبلیغ بیلبورد می تواند یک کار طولانی و پر استرس باشد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله اینکه چه مقدار اطلاعات باید داشته باشید، چه سبکی باید انتخاب کنید، فونت ها، تصاویر و حتی نحوه تصمیم گیری برای تعیین مخاطب هدف که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید

نوع بیلبورد اولین قدم در ایجاد یک تبلیغ بیلبورد این است که تصمیم بگیرید از چه نوع بیلبوردی استفاده می کنید. طیف گسترده ای از راه حل ها از بیلبوردهای دیجیتال، بیلبوردهای کاغذی سنتی، بیلبوردهایی که در پشت یک ون قابل مشاهده هستند یا حتی سکوهای بادی که می توانند در فضاهای عمومی نصب شوند، ارائه می شود.

طراحی بیلبورد – رنگ فرقی نمی کند که متن را طراحی می کنید یا تصاویر بیلبورد خود، شما می خواهید تصویر برجسته شود. این به معنای استفاده از رنگ های روشن و پر جنب و جوش است که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و آنها را در تبلیغات شما جذب می کند.

۱۰ قانون و اصول طراحی بیلبورد تبلیغاتی

از میان ابزارهای تبلیغاتی ، بیلبورد یک ابزار قدرتمند به شمار می آید چرا که با نصب بیلبورد تبلیغاتی خود در بزرگراه ها و خیابان ها می توانید کسب و کار خود را در معرض دید تعداد بیشتری از مخاطبان عموم قرار دهید. در نتیجه نحوه طراحی و محتوای آن برای برند سازی و تبلیغ محصول شما بسیار پر اهمیت است.

۱.طراحی بیلبورد تبلیغاتی خود را ساده،خوانا و در عین حال جذاب انجام دهید.

افرادی که در بزرگراه ها در حال رانندگی هستند فقط ۵ تا ۱۰ ثانیه فرصت دارند تصویر بیلبورد شما را در ذهن خود ثبت کنند در نتیجه  از قرار دادن عناصر غیر ضروری در طراحی بیلبورد خودداری کنید و با قرار دادن ۳ فاکتور مهم :

۱.استفاده از تصویر جذاب و مناسب

۲.یک عنوان تبلیغاتی تأثیر‌گذار

۳.لوگوی شرکت

 پیام مورد نظر خود را به بیننده در مدت زمان کوتاه به مخاطب خود برسانید.

۲.قانون طلایی ۶ کلمه در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

در طراحی بیلبورد تبلیغاتی به عنوان یک قانون کلی بهتر است بدانید که متن شما هر چقدر کوتاه تر باشد بهتر است چرا که بینندگان زمان زیادی برای خواندن آن ندارند به همین علت تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که تنها با استفاده از شش کلمه اصلی و مهم و تاثیر گذار پیام برند خود را منتقل کنید.به طوری که خوانندگان بتوانند پیام تبلیغاتی شما را در کوتاهترین زمان ممکن به راحتی درک کنند و به خاطرشان بسپارند. پیام تبلیغاتی شما باید مشخص کند که چه چیزی را میخواهید بفروشید و یا اینکه چه خدماتی دارید و…

۳.استفاده از فونت مناسب در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

در طراحی بیلبورد از فونت های فانتزی برای مطالبی که نیاز است از فاصله ی دور برای مخاطب قابل خواندن و واضح باشد استفاده نکنید. بلکه بهتر از فونت های ساده و بزرگ استفاده کنید که از فاصله دور خانه ها باشند

۴.استفاده از تصویر مناسب در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

از عکس های تار و بی کیفیت برای طراحی بیلبورد ها استفاده نکنید.به عنوان یک دستورالعمل تصاویر بیلبورد باید دارای وضوح حداقل ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ باشد. تصاویررا جسورانه انتخاب کنید تا آگهی شما از فاصله دورحس کنجکاوی را برانگیخته کند و توجه مخاطب را به خود جلب کند .

۵.استفاده از رنگ مناسب در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

از رنگ های متضاد استفاده کنید زیرا توجه خواننده را به خود جلب می کند اما به خاطر داشته باشید اگر تصاویر خود را پر رنگ و با کنتراست بالا انتخاب کردید پس زمینه را ساده نگه دارید تا با پیش زمینه برای جلب توجه رقابت نکند.

۶.بازی با کلمات در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

برای طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب با کلمات بازی کنید، قافیه بسازید و طنزپردازی کنید چرا که استفاده از طنز در تبلیغات شما توجه مخاطب را جلب می کند و حس مثبت و خوبی نسبت به برند شما برای مخاطب القا می شود. فقط توجه داشته باشید که استفاده از طنز شکل تمسخر به خود نگیرد و به گونه‌ای باشد که با مشخصات برند و مخاطب مرتبط باشد.

۷.تأثیر اندازه لوگو در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

اندازه لوگو در بیلبورد نباید خیلی بزرگ باشد که جلوی دیده شدن پیام شما را بگیرد بلکه برند های بسیار قدرتمند بعضی مواقع لوگو را در تبلیغات حذف میکنند.

۸.طراحی چند بعدی برای بیلبورد تبلیغاتی

میتوانید با برجسته سازی لوگو و یا نوشته ها به طراحی بیلبورد خود بُعد بدهید. این گونه توجه مخاطب را چندین برابر به خود جلب می کنید همچنین این کار باعث افزایش زیبایی ظاهری بیلبورد نیز می شود.

۹.درج نام تجاری و اطلاعات تماس در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

با اینکه که هرچقدر بیلبوردها ساده تر طراحی شوند قدرتمند تر هستند اما ذکر نام تجاری در بیلبورد شما جزو واجبات است همچنین فراموش نکنید که شماره تلفن و وب سایت کسب و کار خود را در فضای بیلبورد قرار دهید چرا که از این طریق چ پل ارتباطی خود را با مشتری حفظ میکنید.

۱۰.اندازه بیلبورد تبلیغاتی

فراموش نکنید که بیلبورد تبلیغاتی شما باید از فاصله خیلی دور مثلاً ۱۵۰ متر یا بیشتر قابل دیدن باشد. قد فونت شما حداقل باید ۳۰ سانتی متر باشد و همچنین برای خوانایی بیشتر فاصله بین کلمات و خطوط باید رعایت شود در نتیجه برای اندازه بیلبورد تبلیغاتی خود بزرگ فکر کنید!

طراحی تبلیغات بیلبورد شما باید به گونه ای باشد که در کمترین زمان ممکن پیام برند شما را به مخاطب برساند در نتیجه خلاقانه فکر کنید از کلمات تاثیرگذار و تصاویر قابل تأمل استفاده کنید همچنین بدانید که خلاقیت در طراحی بیلبورد تبلیغاتی هیچ محدودیتی ندارد و موارد ذکر شده بالا صرفاً جهت مرور نکات مهم برای خلق لیده های جدید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد