ساخت انیمیشن تبلیغاتی برای چه مشاغلی مفید است

ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن

امروزه با استفاده از نرم‌افزار های گرافیکی و موشن، ساخت یک تیزر انیمیشن نسبت به گذشته بسیار ساده شده است. در این نوع از تیزر شخصیت‌های اصلی معمولا کارتونی هستند و خط سیر داستان در فضایی کاملا انیمیشنی و غیرواقعی پیش می‌رود. اغراق و مبالغه از ویژگی‌های مهم تیزرهای انیمیشنی می‌باشد.

در ساخت یک انیمیشن تبلیغاتی  داشتن خلاقیت، مهارت فنی و البته یک سناریو مناسب می‌تواند احتمال موفقیت تبلیغات را تا چندین برابر افزایش دهد. امروزه شاهد انواع موشن گرافیک در تبلیغات هستیم:

  • انیمیشن های تبلیغاتی با کمک افترافکت
  • استاپ موشن
  • لوگو موشن
  • و..

ساخت تیزرهای تبلیغاتی ترکیبی

در این نوع از تیزرها از هر دو نوع تیزر ویدئویی و تیزر انیمیشن استفاده می‌شود. در تیزرهای ترکیبی می‌توان مفاهیم کلیپ را با استفاده از جلوه‌های بصری به مخاطبین انتقال داد.

برای ساخت چنین تیزر هایی علاوه بر داشتن مهارت‌های فنی و خلاقیت نیاز به داشتن یک دید استراتژیک در تبلیغات هم وجود دارد. شخصیت پردازی و ترکیب کاراکترهای واقی با شخصیت‌های کارتونی از سختی های این سبک ساخت تیزرهای تبلیغاتی می‌باشد.

چرا باید یک تیزر تبلیغاتی بسازیم؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از مدیران بازاریابی را به خود درگیر می‌کند، مخصوصا اگر آنها درگیر تخصیص بودجه و مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی هم باشند. به همین دلیل به چند مورد از کاربردهای ساخت یک تیزر تبلیغاتی می‌پردازیم:

۱- برندینگ

یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند برای برندینگ و اثرگذاری بر ذهن مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد.

۲- معرفی محصول

زمانی که یک محصول یا خدمت جدید به بازار معرفی شود یک تیزر تبلیغاتی با موضوع آموزشی می‌تواند بیش از هر چیزی به معرفی درست کاربرد آن محصول کمک کند.

۳- نمایش ویژگی‌های یک خدمت یا محصول به مدیران ارشد

در برخی از مواقع یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند برای نمایش‌های خصوصی یا تاثیر گذاری بر روی مدیران اجرایی در مورد یک محصول یا خدمت تهیه شود.

۴- نمایش تیزر تبلیغاتی توانایی‌های یک سازمان در یک رویداد

ایونت مارکتینگ، یک شیوه خیلی مهم برای جذب مخاطبان جدید به سوی یک برند می‌باشد. یک تیزر تبلیغاتی که بتواند نقاط قوت یک کسب و کار را به حاضران یک رویداد به خوبی نمایش دهد، واقعا ارزش ساخته شدن دارد.

۵- نمایش مراحل تولید یک محصول

امروزه برای بسیاری از مشتریان، فرآیندهای تولید یک محصول اهمیت دارد. مسائل محیط زیستی، ارگانیک بودن یک محصول یا حتی شرایط کاری پرسنل یک سازمان از موضوعاتی است که مخاطبان هر برندی دوست دارند تا درباره آن بدانند. ساخت یک تیزر تبلیغاتی می‌تواند کمک زیادی به درک این موضوعات به کاربران بنماید.

۶- فرهنگ‌سازی در استفاده‌کنندگان از یک محصول یا خدمات

معمولا بسیاری از سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها نمی‌توانند چالش‌های مختلفی که با آن مواجه هستند را حل کنند. دلیل این موضوع در بسیاری از مواقع این است که فرهنگ لازم در آن زمینه در بین مخاطبین چنین سازمان‌های ایجاد نشده است. ساخت یک تیزر تبلیغاتی که پیام خود را با زبان هنری بیان کند بهترین شیوه برای فرهنگ‌سازی است.

۷- تبلیغات و فقط تبلیغات!!!

تیزر می‌تواند فقط به قصد تبلیغ و فروش بیشتر باشد. هر شرکتی حتی با فرض اینکه بتواند فرآیندهای بازاریابی خود را به درستی انجام دهد نیاز به یک نقطه تبدیل مخاطب به مشتری دارد. هنوز هم تبلیغات می‌تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد. یک تیزر تبلیغاتی جذاب می‌تواند فروش یک شرکت را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

۸- تغییر علایق و ذائقه مخاطبین

معمولا وقتی انسان‌ها از یک محصول یا بند استفاده می‌کنند به آن محصول وفادار می‌شوند و تمایل چندانی ندارند که به سایر محصولات یا خدمات جدیدتر بروند. تیزرهای تبلیغاتی می‌تواند به کسب و کارهای نوپا کمک کند تا توجه مخاطبان را به سمت محصولات جدید جلب کنند و آنها را وادار به اخذ تصمیماتی متفاوت در استفاده از محصولات یا خدمات نمایند.

مراحل ساخت یک تیزر

برای ساخت تیزر تبلیغاتی حداقل باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  1. شناخت نیاز مخاطبان و بازارهای هدف
  2. ایده پردازی
  3. سناریو نویسی
  4. تهیه تجهیزات و قرارداد با بازیگران تیزر تبلیغاتی
  5. ساخت تیزر تبلیغاتی
  6. تدوین و بهینه‌سازی کلیپ برای رسانه‌های مختلف
  7. انتشار کلیپ در مرتبط ترین رسانه‌ها
  8. ترویج و وایرال سازی تیزر
  9. دریافت بازخورد درباره تیزر تبلیغاتی
  10. استفاده از تجارب بدست آمده در پروژه‌های بعدی

تیزرهای تبلیغاتی خود را به کجا سفارش دهیم؟

این سوال بسیار مهم که تیزر تبلیغاتی خود را برای ساخت به چه آژانسی سفارش دهیم؟ برای مدیران کسب و کارها یا مدیران بازاریابی مورد توجه است.

بسیار اتفاق می‌افتد که هزینه‌های سرسام‌آوری برای ساخت یک تیزر می‌شود، امّا نتیجه لازم از آن گرفته نمی‌شود.

برای سفارش یک تیزر تبلیغاتی به یک شرکت تبلیغاتی به حداقل نکات زیر توجه داشته باشید:

  • تجربه و سوابق قبلی یک آژانس تبلیغاتی
  • تجهیزات فنی و مهارت نیروی انسانی شرکت سازنده تیزر تبلیغاتی
  • توان ایده‌پردازی
  • خلاقیت و نوآوری
  • توانایی حل چالش‌ها و مسائلی که در تهیه یک کلیپ پیش می‌آید
  • مشاوره کسب و کاری و شناخت درست از مخاطبان و بازار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد