حراج خاویار ایرانی به مناسبت کریسمس


یکی از زیباترین جشن هایی که هر ساله در بیشتر کشورهای دنیا برگذار می شود ، کریسمس  است . مسیحیان سراسر دنیا با پاس تولد پیامبر بزرگ ، عیسی مسیح ، دور هم جمع می شوند و این روز را جشن می گیرند . جشن کریسمس یکی از بزرگ ترین جشن های سراسر دنیا و یادآور بابانوئل ، درخت کاج ،هدایای رنگین و شام کریسمس است .

در روزهایی که جشن کریسمس به پا می شود ، خانواده ها و دوستان دور هم جمع می شوند تا تعطیلات را کنار هم جشن بگیرند و از شام کریسمس لذت ببرند .بهترین و خاص ترین غذا ها در این شب پخته و سرو می شود . شام کریسمس نه تنها در خانواده های مختلف بلکه در کشور و فرهنگ های مختلف متفاوت است .

اگر چه در نحوه برگزاری و سنت های شب سال نو ، تفاوت های زیادی در کشور های مختلف وجود دارد ، اما شام کریسمس بخش مشترک و مهم این روزهاست . اهمیت شام کریسمس به این دلیل زیاد است که بهانه ای برای جمع شدن اعضای خانواده است . معمولا بهترین غذا ها سرو می شود و البته در هر کشور و فرهنگ با توجه به سنت ، آداب و رسوم و سبک غذایی منطقه متفاوت است .

خاویار یکی از غذا های محبوب سال نو میلادی است . با آغاز سال جدید در اروپا ، آمریکا و حتی آسیا جشن کریسمس در بسیاری از کشور ها با آداب و رسوم ویژه شروع می شود . این جشن نمادی از بزرگداشت تولد حضرت مسیح و آغاز سال نو محسوب می شود .

کریسمس جشنی بر پایه ارزش های مسیحیت است و بهانه ای برای برابری اقشار جامعه و زمانی برای دور هم جمع شدن خانواده ها ! این جشن 12 روزه از 25 دسامبر شروع می شود و تا 6 ژانویه ادامه دارد . در بعضی از کشور ها تاریخ و زمان دقیق کریسمس ممکن است متفاوت باشد . اما در ایران 4 دی ماه 1402 مصادف با کریسمس 2024 است .

برای خرید خاویار درجه یک ایرانی ، لاکچری ترین شام کریسمس به شرکت وارنا تجارت اوراسیا مراجعه کنید .

وقتی از کریسمس صحبت می کنیم ، چهره بابانوئل و درخت کاج تزئیین شده و غذاهای  لذیذ  و هدایای رنگین در ذهن ما تجسم می شود . در این روز خانواده ها بهترین لباس خود را می پوشند و برای خوردن غذا های خوشمزه و گران قیمت دور میز جمع می شوند . در رستوران ها ، هتل ها و بزرگ ترین مراکز تفریحی جشن های بزرگ برپا می شود و لوکس ترین غذا های ملل سرو می شود .

در این روز ها و به رسم نکوداشت سال جدید؛ بهترین و لذیذ ترین غذا ها پخته می شود . گوشت ، ماهی سالمون و کپور ، بوقلمون و خاویار و میگو از جمله غذاهایی است که با استقبال بسیاری در کریسمس روبروست .

یکی از غذا های لوکس و البته خوشمزه  ویژه کریسمس، خاویار است . انواع خاویار سیاه و قرمز ایرانی برای پذیرایی از میهمان های خاص در شیک ترین هتل ها و گران ترین رستوران ها پذیرایی می شود . تزئیین غذا ها و فست فود و انواع گوشت با خاویار درجه یک ایرانی ، متفاوت و البته برجسته می شود .

خاویار ایرانی و کریسمس

در بسیاری از کشور های جهان ، غذایی که در شب کریسمس سرو می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است . رسم است که در جشن کرسیمس بهترین و کمیاب ترین غذا ها پخته می شود . بوقلمون کباب شده ، پای ثابت بیشتر میز ها است  . اما با توجه به ذائقه غذایی هر کشور و موقعیت مالی هر خانواده ممکن است نوع و سبک غذای کریسمس تغییر کند .

پخت ماهی ، میگو ، گوشت بره نیز در این روز ها بسیار مرسوم است و در بسیاری از کشور ها مثل اوکراین ،روسیه و برخی از کشور های اروپایی مثل سوئد ، آلمان ، فرانسه و... خرید خاویار ویژه کریسمس با استقبال خوبی همراه است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد