بهترین ست حوله نوزاد برای سیسمونی

ویژگی هایی که حوله نوزاد و کودک باید داشته باشد


بعد از حمام کردن نوزاد و یا شستشوی او بعد از تعویض پوشک، پوست نوزاد را باید خشک کنید. برای این منظور انواع پارچه‌های مخصوص و حوله تک و یا ست حوله نوزاد و کودک در بازار وجود دارند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از حوله‌های بی‌کیفیت و یا زبر می‌تواند باعث قرمز شدن، خارش و دیگر آسیب‌های پوستی شود. برای حفظ سلامت و شادابی پوست نوزاد و جلوگیری از سرما خوردن او، استفاده از حوله نرم و استاندارد ضرورت دارد.

جنس حوله نوزاد

مناسب‌ترین جنس برای حوله نوزاد جنس پنبه‌ای و یا نخی است. همچنین با خشک کردن پوست، نباید پرز بدهد و کاملا نرم و لطیف باشد و هیچ آسیبی در هنگام تماس با پوست نوزاد وارد نشود.

حوله‌های نخی و صد در صد پنبه، قدرت جذب آب بالایی دارند و با قرار گرفتن بر روی پوست به راحتی رطوبت را به خود جذب می‌کنند. حوله کودکان باید فاقدالیاف پلی‌استر، فلامنت و یا نایلونی باشند. به هم فشردگی الیاف و حلقه‌های حوله نیز در میزان جذب آن تاثیر دارد. هر چه الیاف و حلقه‌های حوله فشرده‌تر باشند، خاصیت جاذب آن بیشتر می‌شود.

اندازه و وزن حوله نوزاد

اندازه حوله در حالت کلی باید کمی بزرگتر از نوزاد و کودک باشد تا بتواند تمام بدن را پوشش دهد. همچنین حوله نباید نازک و به اندازه کافی ضخیم باشد و بعد از حمام کردن، علاوه بر خشک کردن کمی نوزاد را گرم هم کند. اندازه و ابعاد حوله را متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید و با بزرگتر شدن کودک، حوله مناسب با سن کودک تهیه کنید.

ضد حساسیت بودن حوله

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که حوله نوزاد باید داشته باشد، ضد حساسیت بودن آن است. همانطور که اشاره کردیم نوزادان دارای پوست بسیار حساس و نازک هستند. این حساسیت بعد از حمام کردن بیشتر می‌شود. خشک کردن رطوبت پوست کودک، باعث خارش و زدن دانه‌های قرمز بر روی پوست می‌شود. بنابراین از ضد حساسیت بودن حوله اطمینان حاصل کنید.

فاقد رایحه و عطر بودن

حوله نوزاد و کودک هیچ گونه عطر و بویی نباید داشته باشند. بعضی از حوله‌های کودکان با رایحه‌های خوشبو و متنوع تولید می‌شوند. عطر و رایحه‌ها شامل مواد شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی می‌توانند به پوست و سیستم تنفس نوزاد آسیب جدی وارد کنند.

بنابراین در هنگام خرید حوله برای کودک از معطر نبودن آن مطمئن شوید. حوله‌های معطر برای بزرگسالان نیز در مدت طولانی می‌تواند عوارض مشابهی را به وجود آورد.

نرم و لطیف بودن حوله

از ویژگی‌های اصلی که حوله نوزاد باید داشته باشد نرم بودن آن است. حوله را قبل از خرید بررسی کنید تا هیچگونه زبری نداشته باشد. هنگام تماس با پوست، نوزاد را اذیت نکند. بعضی از حوله‌ها با یک بار شستشو ممکن است، نرمی ابتدایی خود را از دست بدهند. حوله‌های صد در صد پنبه و با کیفیت بالا بعد از خیس شدن و شستشو نیز نرمی و لطافت حوله خود را حفظ می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب

حوله نوزاد را بهتر است با رنگ‌های سفید و یا روشن انتخاب کنید، تا کوچکترین لکه و کثیفی را نشان دهد تا بعد از کثیف شدن بتوانید حوله را زود بشورید. حوله نوزاد بعد از خیس شدن می‌تواند باکتری‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب کند. به همین دلیل برای حفظ سلامت نوزاد حوله را بعد از چند بار استفاده بشورید حتی اگر در ظاهر کثیف نباشد.

باز هم اگر خواستید حوله رنگی انتخاب کنید، به این نکته توجه کنید که رنگ حوله ثابت باشد. در هنگام استفاده و خشک کردن نوزاد، رنگ پس ندهد و بدن نوزاد را رنگی نکند. البته حتی بهترین حوله‌ها نیز ممکن است در بار اول استفاده، کمی رنگ پس بدهند. بنابراین اگر فقط همان یک بار رنگ داد جای نگرانی نیست و می‌توانید را آن برای کودک استفاده کنید.

بسته بندی مناسب

هر چیزی که مربوط به نوزاد و کودک است باید از مواد اولیه بهداشتی تولید شده باشد و با بسته‌بندی مناسب و استاندارد ارائه شود. حوله نوزاد نیز باید از بسته‌بندی مناسب برخوردار باشد و در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار نگیرد. البته باز هم توصیه می‌شود حوله و لباس نوزاد، قبل از استفاده حتما شسته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد