بهترین صادرکننده ماهی به اروپا در ایران

قوانین مربوط به صادرات ماهی

قوانین مربوط به صادرات ماهی عبارتند از:

1- قوانین بهداشتی: برای صادرات ماهیان، باید مطابق با استانداردهای بهداشتی بین المللی و محلی عمل شود. برای مثال، ماهیان باید در شرایط بهداشتی مناسب نگهداری شوند و از هرگونه آلودگی و بیماری جلوگیری شود.

2- قوانین محیط زیستی: برای صادرات ماهیان، باید به قوانین مربوط به محیط زیست پایبند بوده و به حفاظت از منابع طبیعی اهمیت داده شود. برای مثال، صید ماهی باید مطابق با قوانین صید پایدار انجام شود.

3- قوانین تجاری: برای صادرات ماهیان، باید به قوانین تجاری مربوط به صادرات و واردات پایبند بوده و مراحل صادرات به دقت انجام شود. برای مثال، اطمینان حاصل شود که محصولات صادر شده همه مستندات و مجوزهای لازم را دارند.

4- قوانین امنیتی: برای صادرات ماهیان، باید به قوانین امنیتی مربوط به حمل و نقل محصولات پایبند بوده و مراحل حمل و نقل به صورت امن و بدون هیچ گونه خطری انجام شود.

5- قوانین مالی و پرداخت: برای صادرات ماهیان، باید به قوانین مالی و پرداخت مربوط به تبادلات تجاری پایبند بوده و به روش های امن و قانونی پرداخت صورت گیرد. برای مثال، باید از روش های پرداختی امن مانند اعتباری ال سی بهره گرفت.

بهترین شرکت صادرات ماهی به اروپا وارنا تجارت اوراسیا می باشد .

شرایط تعرفه صادرات ماهی

تعرفه صادرات ماهی به شرایط مختلفی بستگی دارد، اما در کل این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

1- نوع ماهی: نوع ماهی مورد صادر کردن و وزن آن تأثیر مهمی در تعرفه دارد. برای مثال، قیمت صادر کردن ماهی قزل آلا بیشتر از قیمت صادر کردن ماهی سردابی است.

2- مقصد: مقصد صادرات نیز بر تعرفه تأثیر دارد. برای مثال، گاهی اوقات کشورهایی که با آنها قرارداد تجاری داریم، تعرفه کمتری برای واردات محصولات دارند.

3- سطح رقابت: در صورتی که با سایر کشورها در زمینه صادر کردن ماهی به یک کشور رقابت داشته باشیم، تعرفه ممکن است بالا برود.

4- شرایط بازار: شرایط بازار محل فروش نیز تأثیرگذار است. به عنوان مثال، در صورتی که در بازار محلی کمبود ماهی باشد، تعرفه صادرات ممکن است بیشتر باشد.

5- مراحل تولید: مراحل تولید، حمل و نقل و بسته‌بندی محصولات نیز تأثیرگذار است. به عنوان مثال، در صورتی که ماهی با کیفیت و با بسته بندی مناسب صادر شود، تعرفه آن کمتر خواهد بود.

به طور کلی، تعرفه صادرات ماهی بسته به شرایط مختلفی است و برای دانستن تعرفه دقیق، بهتر است با مراجع مربوطه وارد تماس شوید.

صادرات ماهی به کشور چین

صادرات ماهی به کشور چین در سال‌های اخیر به شدت رشد کرده‌است. بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت، در سال ۱۳۹۹ (2020)، ایران به میزان ۱۴۸ میلیون دلار ماهی و محصولات دریایی را به چین صادر کرده است که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است. ماهیان صادراتی ایران به چین شامل ماهی‌های سفید، قزل‌آلا، کپور و ماهیان دیگر است. از دیگر محصولات دریایی صادراتی ایران به چین، می‌توان به میگو، ماهی خشک و مرجان اشاره کرد. بر اساس آمار، چین در حال حاضر بزرگترین بازار خریدار ماهی ایران است.

صادرات ماهی به کشور کویت

صادرات ماهی به کشور کویت در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌است. بر اساس آمار سازمان صنایع و معادن و تجارت ایران، در سال 1399 (2020)، ایران به میزان ۳۶ میلیون دلار ماهی و محصولات دریایی را به کویت صادر کرده است که نسبت به سال قبل حدود ۸۸ درصد رشد داشته است. ماهیان صادراتی ایران به کویت شامل ماهیان سفید، قزل‌آلا، توتیا، کپور و ماهیان دیگر است. همچنین، محصولاتی همچون میگو، هویج دریایی و ماهی خشک نیز در فهرست صادرات به کویت قرار دارند. از دیگر دلایل افزایش صادرات ماهی به کویت، علاقه قوی مردم این کشور به مصرف ماهی و نیز نزدیکی جغرافیایی ایران و کویت است.

صادرات ماهی به کشور روسیه

صادرات ماهی به کشور روسیه از جمله صادرات مهم صنعت ماهی‌گیری ایران به کشورهای خارجی است. روسیه به عنوان یکی از بازارهای مهم برای صادر کردن ماهی ایران شناخته می‌شود و هر ساله مقدار زیادی از ماهی‌های تولیدی در ایران به این کشور صادر می‌گردد. بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، در سال 1399 (2020)، ایران به میزان ۱۲۶ میلیون دلار ماهی و محصولات دریایی را به روسیه صادر کرده‌است. ماهیان صادراتی ایران به روسیه شامل ماهی‌های قزل‌آلا، انگلی، کپور، سیب‌های دریایی، میگو و ماهیان دیگر است. همچنین، برخی از محصولات فرآوری‌شده مانند ماهی خشک و کنسرو نیز به روسیه صادر می‌گردد. دلیل اصلی اینکه روسیه به عنوان یک بازار مهم برای صادر کردن ماهی ایران شناخته می‌شود، نزدیکی جغرافیایی دو کشور و علاقه قوی مردم روسیه به مصرف ماهی است.

انواع ماهی صادراتی

تعداد زیادی از ماهی ها به صورت صادراتی در دنیا عرضه می شوند. بعضی از انواع ماهی صادراتی عبارتند از:

1- سالمون: این نوع ماهی در اکثر مناطق جهان مورد توجه است و به دلیل مزه خوب و سالم بودن، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

2- تون: تون ماهی دیگری است که به دلیل مزه خوب، ارزش غذایی بالا و مصرف گسترده در دنیا، محبوب است.

3- کپور: در اغلب قاره های جهان پرورش داده‌می شود و به دلیل مزه خوب و مناسب برای خوراکی، صادراتی است.

4- ماهی قزل آلا: این نوع ماهی به دلیل تغذیه سالم و مزه خوب، در بسیاری از کشورها محبوب است.

5- ماهی تیلاپیا: این نوع ماهی در بسیاری از مناطق جهان پرورش داده‌می شود.

6- ماهی سردابی: این نوع ماهی در مناطق سردابی جهان پرورش داده‌می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد