بزرگترین تولید کننده لباس کار تهران

انواع لباس کار در تولیدی لباس کار در تهران

لباس‌های کار تولید شده در تولیدی لباس کار در تهران از لحاظ جنس پارچه به چند دسته پارچه موادی، پارچه ترگال، پارچه کج‌راه، پارچه سی هفتاد، پارچه هفتاد سی، پارچه کتان و پارچه پاکویی تقسیم می‌شوند. درواقع جنس پارچه لباس کار باید به‌گونه‌ای باشد که شستشوی آن آسان بوده و در اثر شستشوی مکرر، رنگ آن از بین نرود. همچنین باید جنس پارچه متناسب با شرایط کار و موادی که هر حرفه با آنها سروکار دارند، انتخاب شود. از لحاظ ظاهری لباس‌های کار به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

  1. لباس کار دوتکه: لباس کارهای دوتکه شامل کاپشن یا سویشرت و شلوار می‌شوند که رنگ یک‌دست دارند.
  2. لباس خلبانی: مدل خلبانی یا لباس کار یک‌سره به صورت یک‌تکه دوخته می‌شود و بخش بالاتنه به بخش پایین‌تنه متصل است. در این مدل از لباس‌های کار یک زیپ بلند از زیر گلو تا زیر شکم استفاده می‌شود. برای برخی از آنها، یک کلاه نیز طراحی می‌شود تا در افراد مشاغلی همچون سم‌پاشی بتوانند از سر و صورت خود محافظت کنند.
  3. لباس کار دوبنده: بیلرسوت یا لباس کار دوبنده یکی دیگر از انواع لباس کار است که پوشیدن آن آسان‌تر است. این مدل لباس کار، دو بند به‌صورت کشی دارد که با استفاده از یک سگک به شلوار اتصال پیدا می‌کند. در قسمت جلو و روی سینه این لباس کار یک جیب بزرگ طراحی شده تا افراد بتوانند لوازم خود را در آن جای‌داده و به‌راحتی حمل کنند.
  4. روپوش: روپوش، لباس کار کارکنان بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، ‌مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها محسوب می‌شود و از آلودگی و انتقال ویروس جلوگیری می‌کند.
  5. جلیقه ایمنی: جلیقه ایمنی، لباسی است که اغلب کارکنان راه و جاده از آن استفاده می‌کنند که در دوخت و رنگ آنها از شبرنگ استفاده می‌شود تا باعث دیده شدن فرد در شب شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد