خرید سیسمونی نوزاد از کارتز

پس بالاخره قرار است آن حس فوق‌العاده را تجربه کنید؟ همان حس بوییدن و بوسیدن جوراب‌های کوچک را. همان حس تماشای پیراهن‌های فندقی نونوار را. همان حس هیجان‌انگیز لمس‌کردن نرمی لباس‌های نوزادی را. پس بالاخره قرار است پدر و مادر شوید؟ تبریک می‌گوییم!

اگر یک پدر و مادر آماتور و صفر کیلومتر هستید، احتمالا این روزها برای خرید سیسمونی کلی دلهره دارید و هزارجور سوال توی سرتان چرخ می‌خورد؛ سوال‌هایی مثل از کجا بخرم؟ از کی بخرم؟ چه‌قدر بخرم؟ کِی بخرم؟ چندتا بخرم و … . اما جای نگرانی نیست. چون در این یادداشت قرار است صفرتا صد خرید سیسمونی نوزاد و نکات ریز و درشت آن را به شما آموزش بدهیم.

سیسمونی چیست؟

برخلاف تصور اولیه، سیسمونی یک کلمه انگلیسی نیست، بلکه از کلمه sismuni در زبان سانسکریت گرفته شده است. سیسمونی به زبان آدمیزاد یعنی: کلیه لباس‌ها و وسایلی که پیش از تولد یک نوزاد تهیه می‌شوند. (در برخی مناطق این رسم فقط مخصوص نوزاد اول است.) فهرست این لباس‌ها و وسایل می‌تواند بسته به فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه متفاوت باشد.

خرید سیسمونی معمولا بر عهده خانواده عروس است. خانواده عروس پس از خریداری اقلام یادشده، آن‌ها را به خانه دخترشان می‌فرستند و آنگاه فامیل را به جشنی به نام جشن سیسمونی دعوت می‌کنند.

سیسمونی را کِی بخریم؟

خلاصه‌اش این است که نه عجول باشید و نه بیخیال! اگر در ماه‌های اول بارداری هستید، فعلا دست نگه دارید، چون هنوز جنسیت نوزادتان مشخص نشده است. از آن طرف همه چیز را به ماه‌های آخر هم موکول نکنید، چون در آن ایام آن‌قدر سنگین هستید که برداشتن هر قدم به اندازه برداشتن هزار قدم ازتان انرژی می‌گیرد.

با این حساب، بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد، بعد از تشخیص جنسیت او، یعنی در هفته‌های هجدهم تا بیستم بارداری است. (حوالی پنج‌ماهگی)

سیسمونی شامل چه وسایلی می‌شود؟

راستش هیچ لیست کامل یا ناقصی برای خرید سیسمونی وجود ندارد، چون سلیقه‌ها، نیازها و شرایط هر خانواده‌ای با خانواده‌ی دیگر متفاوت است. با این حال احتمالا می‌توانید از لیست زیر ایده بگیرید. لوازم رایج و معمولی سیسمونی عبارتند از:

  • پوشاک (شامل ست بیمارستانی، سرهمی، کلاه و … )
  • لوازم خواب (شامل بالش، پتو، ملحفه و …)
  • لوازم بهداشتی (شامل پوشک، حوله، شانه، شامپو، لیف و …)
  • لوازم تغذیه (شامل شیشه‌ شیر، پستانک، دندانگیر، پیشبند و …)
  • لوازم بازی (شامل جغجغه، عروسک و …)
  • لوازم حمل و نقل (کالسکه، صندلی ماشین، آغوشی، کریر و …)
  • لوازم مادر (لباس آستین‌بلند جلودکمه‌دار، سوتین سایز بزرگ، نوار بهداشتی سایز بزرگ و …)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد