قیمت خاویار صادراتی ایران چند است ؟

خاویار صادراتی ایران یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین خاویارهای موجود در جهان است و طرفداران بسیاری دارد. خاویار یکی از محصولات مهم صادراتی ایران است و صادرات خاویار ایران  همه ساله یکی از پررونق ترین تجارت ها در میان بازرگانان ایرانی است. انواع مختلفی از خاویار در میان مردم نقاط مختلف جهان مصرف می شود و در سالهای اخیر، به جهت جلوگیری از انقراض خاویار وحشی، پرورش خاویار رونق بیشتری پیدا کرده است. ما در این مطلب قصد داریم نکات مختلفی را درباره صادرات خاویار ایران، مراحل، قوانین و نحوه آن بیان کرده و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

میزان صادرات خاویار ایران

در سال 1400، در حدود 3374 کیلوگرم خاویار ایرانی به 33 کشور مختلف جهان صادر شده است. آمار گمرک ایران نشان می دهد صادرات خاویار ایران در سال 1400، رشدی 65 درصدی را نسبت به سال 1399 تجربه کرده است. علاوه به 3374 کیلوگرم ذکر شده، تخمین زده می شود که حدود 2 تن خاویار ایرانی نیز به صورت مسافری از کشور خارج شده باشد. این اعداد در سال 1399، به میزان 2281 کیلوگرم از طریق گمرک و در مجموع حدود 4 تا 4.5 تن می باشد؛ این در حالی است که حجم صادرات خاویار ایران در سال 1400 به حدود 5 تا 5.5 تن رسیده است.

تولید خاویار در ایران نیز رشد قابل توجهی را در سالهای اخیر تجربه کرده است. میزان خاویار تولید شده ایرانی، از 12 تن در سال1399 به 16 تن در سال 1400 افزایش یافته. به طور کلی آمار صادرات خاویار ایران نشان دهنده یک رشد قابل توجه در سالهای اخیر، چه از نظر حجم صادرات و چه از منظر ارزش آن می باشد.

انواع خاویار های صادراتی ایران

مهم ترین خاویار های صادراتی ایران شامل 4 نوع زیر است:

  • خاویار بلوگا (Beluga)
  • خاویار آسترا (Ossetra)
  • خاویار سوروگا (Sevruga)
  • خاویار بری (Baerii)

در میان این نوع خاویار ها، خاویار بلوگا گران ترین و خاویار بری ارزان ترین نوع خاویار به شمار می روند.

مراحل صادرات خاویار ایرانی چیست؟

برای موفقیت در ارسال خاویار صادراتی ایران به سایر کشورها، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. برخی از مراحل صادرات خاویار شامل موارد زیر است:

  • ابتدا باید یک تامین کننده یا پرورش دهنده خاویار در کشور را شناسایی کنید.
  • سپس، بررسی و تحقیقات لازم را درباره کشورهای هدف خاویار ایرانی به عمل بیاورید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را در میان کشورهای موجود داشته باشید.
  • در مرحله بعد، بایستی نسبت به قوانین کشور مقصد و نکات مهمی که در رابطه با آن کشور باید رعایت شوند، اطلاعات کافی به دست آورده و اقدامات احتمالی لازم را انجام دهید. اگر در کشور مقصد صادرات، ارتباطت مناسبی داشته باشید، طی کردن این مرحله برای شما آسان تر و سریع تر خواهد بود.

قیمت خاویار صادراتی ایران چقدر است؟

هر کیلو خاویار صادراتی ایران قیمتی در حدود 800 تا 1700 یورو در بازار های جهانی دارد که اگر قیمت یورو را 52 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت ریالی هر کیلو خاویار صادراتی بین 41 میلیون تا 88 میلیون تومان خواهد بود. در عین حال، قیمت خاویار بسته به نوع و بسته بندی آن متفاوت است.

خاویار صادراتی در بسته های 15 تا 125 گرمی فروخته می شود و نوع خاویار نیز در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارد. برای مثال، معروف است که بالاترین کیفیت در میان انواع خاویار، به خاویار بلوگا تعلق دارد که هم از لحاظ سایز دانه های خاویار و هم از نظر طعم، بهترین نوع در جهان به شمار می آید. قیمت هر 50 گرم از بهترین نوع خاویار بلوگا 3 میلیون تومان تخمین زده می شود که این البته قیمت فروش در ایران است؛ چیزی معادل هر کیلو 60 میلیون تومان.

ایران، بیش از هر نوع خاویاری، خاویار های بری و بلوگا را به خارج از کشور صادر می کند و خاویار صادراتی علاوه بر بسته های 15 تا 125 گرمی، در بسته های بزرگ تر نیز فروخته می شود. همچنین، قیمت خاویار صادراتی از قیمت خاویار در داخل کشور بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد