تفاوت ماهی سالمون و قزل در چیست ؟

روش تشخیص و تفاوت ماهی سالمون و قزل آلا

ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B، سلنیوم و پتاسیم است که بدن انسان به این‌ها بسیار نیازمند است تا به بالاترین سطح سلامت دست یابد.

ماهی سالمون یکی از انواع ماهی‌های پر طرفدار است که باعث می‌شود که بیماری‌های قلبی و خطر مبتلا شدن به آن‌ها در ما کاهش پیدا کند، ما این ماهی را به افرادی که می‌خواهند این موضوع را کنترل کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بعضی از افراد ماهی قزل سالمون را با ماهی قزل آلا اشتباه می‌گیرند و این موضوع در بازار فروش عمده ماهی قزل آلا موجب به وجود آمدن مشکل شده است، چرا که برخی از فروشنده‌های ماهی ممکن است آن‌ها را به ما جا به جا بفروشند.

ماهی سالمون به خاطر فوایدی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم مواجه شده است و این توجه به میزانی رسیده است که بعضی از اشخاص سودجو ماهی قزل را به جای ماهی سالمون می‌فروشند، لازم است که برخی از نکات را به شما یادآور بشویم تا شما هم به این مشکل برنخورید.

فرق ماهی سالمون با قزل

از تفاوت سالمون و قزل آلا در این است که خال قسمت پایین ماهی قزل آلا با ماهی سالمون متفاوت است.

فک ماهی سالمون پایین‌تر از چشم خود است اما این موضوع در ماهی قزل آلا متفاوت است.

ماهی سالمون درست همانند دیگر ماهی‌ها تیغ دارد که این تیغ‌ها بسیار نازک هستند، اغلب افراد فکر می‌کنند که این ماهی تیغ ندارد اما سخت در اشتباهند چرا که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند و تیغ این ماهی‌ها در فروشگاه جدا شده است.


امروزه ماهی صافی از خوشمزه‌ترین ماهی‌های جنوب است که شما می‌توانید این ماهی را در دریای عمان و خلیج فارس یافت کنید، این ماهی بسیار مفید است و از طعم خوبی برخوردار است، ماهی صافی را به جزء از دریای عمان و خلیج فارس می‌توانید در اقیانوس هند و اقیانوس آرام صید کنید که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما حتی اگر یک بار هم که شده ماهی صافی را امتحان کنید.

نام اصلی ماهی صافی ماهی مقوایی است که همه‌ی ما آن را بیش‌تر با اسم ماهی صافی می‌شناسیم، ماهی صافی تیغ‌های بسیار کم و گوشت سفید رنگی دارد که ما را علاقه‌مند به خوردن آن می‌کند.

داشتن تیغ کم در این ماهی باعث می‌شود که خوردنش برای بزرگسالان و کودکان راحت‌تر باشد، به همین سبب استفاده از ماهی بالا است.

ماهی صافی دارای ویتامینD، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و چربی‌های اسید امگا ۳ است که هرکدام خواص خاصی برای بدن دارد و هر یک به قسمت‌های مختلفی از بدن فایده می‌رساند.


امگا ۳ از جمله موارد پر خاصیت و پر فایده ماهی‌ها است و به مغز انسان برای تقویت حافظه و افزایش ماندگاری خاطرات در ذهن، پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان و پیشرفت آن در بدن، جلوگیری از افسردگی و آلزایمر و فراموش کردن خاطرات و تقویت قلب کمک بسیار فراوانی می‌کند.

افرادی که در حوزه‌ی بدنسازی نیز فعالیت می‌کنند و می‌خواهند با استفاده از بدنسازی عضله‌سازی کنند، باید رژیمی متناسب با بدن خود بگیرند چرا که ورزش به تنهایی پاسخگو نیست، چربی ماهی بسیار کم است و حتی این چربی کمی هم که دارد مضر نیست بلکه برای بدن بسیار مفید و مورد نیاز است.

ماهی صافی مناسب برای همه رده‌های سنی است که به رشد و بزرگ شدن کودکان کمک و از ابتلا به آلزایمر و فراموشی افراد سالمند جلوگیری می‌کند.

ماهی صافی اغلب به شکل سرخ شده، بخار پز، شور و کباب شده سرو می‌شود که شما می‌توانید طعم دلپذیر آن را به خوبی تجربه کنید.

لذت بخش‌ترین قسمت این ماهی این است که مقدار کمی تیغ دارد و این موضوع برای شما خسته کننده نخواهد بود.

شما در هنگامی که ماهی صافی (مقوایی) می‌خورید، خوردن نوشیدنی‌های سرد پیشنهاد نمی‌شود و تا حد امکان سعی کنید از خوردن چیزهای سرد با این ماهی دوری کنید.



ماهی سالمون بهتره یا قزل

ماهی قزل الا بهتر است یا سالمون ؟

بانوان باردار بهتر است که ماهی آب‌های آزاد را مصرف نکنند چرا که ماهی‌هایی که در آب‌های آزاد مراحل رشد خود را سپری می‌کنند از موجودات کوچک و ریزی به اسم فیتوپلانکتون‌ها تغذیه می‌کنند که در مقابل ماهی‌های پرورشی که از مواد مصنوعی تغذیه می‌کنند.

مواد غذایی ماهی‌های پرورشی پروتئین بیشتری نسبت به مواد غذایی ماهی‌های آب‌های آزاد دارد، در آب‌های آزاد مقدار زیادی جیوه و مواد سمی وجود دارد که باعث می‌شود به جنین در شکم مادر آسیب وارد شود.


اغلب ماهی‎‌های پرورشی در تراکم فراوان و در استخرهای کوچک پرورش پیدا می‌‎کنند.

این مکان‎‌ها و استخرها باید از سوی پرورش‎ دهندگان با ترکیبات و مخلوط‌های خاصی ضدعفونی شوند تا انگل‌هایی که موجب بیماری و نابودی محیط استخر عاری از خزه و ترکیبات نامطبوع شود، حالا اگر به بهداشت این محیط رسیدگی نشود و نسبت به آن بی‌توجه بود با گذر زمان محیط زندگی ماهی‌ها، آلوده و متعفن می‌شود و به همین سبب آن‌‎ که بافت ماهی، چرب و تغذیه آن از آب صورت می‌گیرد، به تدریج گوشت آن بد بو می‌شود و بویی همچون بوی خزه می‌دهد.

همچنین شما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که بوی فاسد بودن و بوی لجن متفاوت است و شما باید این نکته را در نظر بگیرید تا دچار اشتباه نشوید.

حالا که تفاوت ماهی سالمون و قزل آلا را به خوبی درک کردید بهتر می‌توانید ماهی مورد نظر خود را از بازار تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد