برای صادرات ماهی قزل آلا به عراق چطور اقدام کنیم ؟

صادرات انواع ماهی به عراق

صادرات ماهی قزل آلا  به عراق در سال های گذشته در ایران رونق یافته است. شرکت وارنا تجارت اوراسیا  از جمله شرکت های که طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از بزرگترین صادر کننده های مواد غذایی به کشور عراق شناخته می شود. بازار عراق دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می‌شود صادرات آبزیان به این کشور با شرایط خاصی صورت گیرد.

برای اینکه شما بتوانید ماهی را به کشور عراق صادر کنید می بایست شرکتی که صادرات آبزیان به عراق را انجام میدهد مورد تایید اداره دامپزشکی کشور ایران و کشور عراق باشد که برای این تاییدیه از اداره های دامپزشکی دو کشور این شرکت می بایست کارخانه‌ای برای بسته بندی و فرآوری محصولات داشته باشد که از لحاظ بهداشتی بسیار اصولی و مطابق با استانداردهای روز جهانی باشد.

در حال حاضر تعداد شرکت هایی که به صورت قانونی و کاملاً بهداشتی محصولات آبزی خود را به کشور عراق صادر می‌کنند بسیار محدود است و متاسفانه قسمتی از این صادرات از طریق قاچاق و مبادی غیرقانونی انجام می شود که این خود باعث کمتر شدن کیفیت کالاها با برند ایرانی در کشور عراق خواهد شد.


واسطه صادرات به عراق

واسطه صادرات به عراق یکی از نیازهای اساسی برای صادرات به این کشور می باشد و این یکی از مهم ترین چالش های این مسیر است. واسطه صادرات، نقش مهم و ارزش آفرینی را در پروسه صادرات طی میکند چون با استفاده از تجربه های متفاوت، می تواند باعث افزایش سرعت صادرات به همراه کاهش هزینه آن شود که همین نکته میتواند سود صادر کننده را تا چند برابر افزایش دهد.

صادرات ماهی کپور به عراق

صادرات ماهی کپور به عراق جز معمول ترین انواع صادرات به کشور عراق می باشد. این ماهی که از لحاظ طعم و مزه خیلی مورد علاقه مردم کشور عراق می باشد از دیرباز یکی از بیشترین محصولات مواد غذایی صادر شده از کشور ایران به کشور عراق می باشد.

مزایای صادرات ماهی کپور به عراق

مزایای صادرات ماهی کپور به عراق این است که به دلیل اینکه مردم کشور عراق و عموماً اکثریت مردمان عرب زبان علاقه بسیار زیادی به ماهیان چرب دارند این چربی گوشت لذت بسیار زیادی را در هنگام خوردن آن برای آنها به همراه دارد.

رشد نمونه های پرورشی ماهی کپور از لحاظ سرعت حدود دو برابر نمونه وحشی آن است. وزن این ماهی به طور معمول بین ۲ تا ۱۰ کیلوگرم است که البته وزن های بالای ۴ کیلوگرم به سختی یافت می شود.

نکته مهم این است که معمولاً وزن مورد علاقه مردم عراق بین ۲ تا ۴ کیلوگرم است که اکثر صادراتی که از کشور ایران هم در حال انجام است در همین محدوده وزنی می باشد. رنگ بدن ماهی کپور عموماً قهوه ای متمایل به رنگ زرد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد