چرا ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند ؟

از جذابیت‌های زندگی مدرن، اضافه شدن فناوری‌های جدیدی مثل ماشین ظرفشویی به امکانات آشپزخانه‌ها است. امروزه کمتر آشپزخانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که مجهز به یکی از انواع مدل‌های این وسیله پرکاربرد و مفید نباشد. اما داستان در همین نقطه به پایان نمی‌رسد! فقط کافی است چند روز بدون ماشین ظرفشویی را تصور کنید! البته احتمالاً می‌توانید وضعیت را مدیریت کنید ولی کار نکردن ماشین ظرفشویی ممکن است برای خیلی از مصرف‌کنندگان به قیمت به هم ریختن نظم همیشگی زندگی تمام شود.

اگر شما هم با چنین تجربه‌ای روبه‌رو شده‌اید، شاید خواندن این مقاله و دانستن دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی چیست، گره کار را ساده‌تر باز کند. بنابراین همراه ما باشید!

برای رفع مشکل به نمایندگی و مرکز تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در مشهد ؛ آسایش خدمات مراجعه کنید 

۱۰ دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی کدام‌اند؟

ازآنجایی‌که این وسیله چند دهه بیشتر نیست که در آشپزخانه‌های ما جا بازکرده است، آشنایی با انواع ایراد فنی مربوط به آن نیاز به حوصله و صرف زمان بیشتر دارد. اینکه در قدم اول بدانید چرا ماشین ظرفشویی شما کار نمی‌کند، کمی از فشار و نگرانی طبیعی ناشی از خرابی وسایل خانگی پرمصرف را کم می‌کند.

در فهرست زیر مهم‌ترین دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی را بشناسید:

  • بسته نبودن درب ماشین ظرفشویی
  • خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی
  • فعال بودن قفل کودک
  • مشکل در کلید روشن و خاموش
  • خرابی تایمر و کنترل الکتریکی
  • خرابی رله استارت
  • ایراد در سلکتور
  • بروز مشکل در فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی
  • خرابی برد الکترونیکی
  • خرابی موتور محرک

بسته نبودن درب ماشین ظرفشویی


شش دلیل زیر از مهم‌ترین دلایل بسته نشدن ماشین و درنتیجه خرابی ماشین ظرفشویی است:

ظرف‌ها به‌درستی داخل محفظه چیده نشده‌اند

چیدن درست و به‌قاعده ظروف کوچک و بزرگ در دستگاه یکی از اصول کار با این وسیله برقی حساس است. برای رعایت اصول بهتر است چند مرتبه اول حتماً مطابق با دستورالعمل دفترچه راهنما یا توضیحات فروشنده، ظرف‌ها را داخل دستگاه بچینید.

اتصالات درب، شل شده‌اند

پیچ‌های ماشین را چک کنید! این مورد مخصوصاً در زمان اولین استفاده از ماشین باید رعایت شود تا مبادا با پیچ‌های شل، دستگاه روشن شود. دقت کنید که اگر پیچ‌ها را به‌خوبی سفت نکنید حتماً در فرایند شست‌وشو یا حتی قبل از آن دچار مشکل خواهید شد.

دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی، خرابی درب آن است

با بسته شدن درب، چفت آن وارد قطعه‌ای به نام بست می‌شود. اما اگر بست سالم نباشد، قفل درب هم به‌درستی عمل نمی‌کند. بنابراین از بدون ایراد بودن بست قبل از کار با ماشین مطمئن شوید.

لولای درب دچار مشکل شده است

حتماً میدانید که لولا اصلی‌ترین قطعه برای باز و بستن درب هر نوع دستگاهی است. اگر درب ماشین ظرفشویی شما بسته نمی‌شود، احتمالاً به دلیل خرابی یا شل شدن پیچ‌های لولا باشد که باید در اولین فرصت ممکن این قطعه را تعویض کنید.

لاستیک درب ماشین پوسیده است

واشر درب دستگاه مهم‌ترین مانع ریزش نکردن آب در زمان شست‌وشوی ظروف داخل ماشین است. این قطعه روی لبه درب جاسازی‌شده و کار درزگیری دستگاه را انجام می‌دهد. بنابراین اگر لاستیک یا واشر درب خراب باشد، نه‌تنها درب ماشین به‌درستی بسته نمی‌شود که در زمان کار کردن هم آب به بیرون نشتی دارد.

با این اوصاف توصیه می‌کنیم هرچند وقت یک‌بار برای اطمینان از عملکرد قطعاتی مثل واشر از کارشناس بخواهید تا دستگاه شمارا معاینه کند.

فنرهای درب خراب شده‌اند

یکی دیگر از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی، ایراد فنرهای درب است که باعث قفل نشدن درب می‌شود. درواقع فنرها نقش مهمی در کامل بسته شدن درب دارند. بنابراین پیش از روشن کردن ماشین لازم است فنرها را چک کنید تا در صورت شل بودن یا دررفتگی، آن‌ها را به وضعیت درست قبلی برگردانید. همچنین اگر این قطعه شکسته است، آن را با یک قطعه سالم تعویض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد