صادرات ماهی قزل آلای ایرانی چگونه انجام می شود ؟

صادرات ماهی قزل آلا

قزل آلا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ماهی ها در سراسر جهان به شمار می رود. در 5 ماهه ابتدایی سال 1401، هر تن ماهی قزل آلا با رقمی بیش از 2100 دلار به فروش رسیده است. این یعنی ماهی قزل آلا نسبت به سال قبل از آن، با 60 درصد افزایش قیمت مواجه شده است. همچنین، حجم صادرات ماهی قزل الا در 5 ماهه ابتدایی 1401 نسبت به سال قبل، بیش از 100 درصد افزایش را تجربه کرده است. این آمار، خبر از بهبود فوق العاده شرایط صادرات قزل آلا می دهد.نحوه صادرات ماهی قزل آلا با سایر ماهی ها تفاوت خاصی ندارد و شما می توانید با همکاری شرکت تی اکسپرس، به این هدف دست پیدا کنید.

صادرات ماهی خشک

ماهی خشک دارای نرخ سودآوری بسیار مناسبی بوده و می توان آن را به کشورهای مختلفی از جهان، در قالب و شکل چیپس، صادر کرد. ماهی به روش هایی کاملا سنتی صید و خشک می شود و یک فرایند 10 روزه، از صید تا خشک کردن ماهی، زمان لازم است. کشورهای آسیایی، خریداران خوبی برای این نوع ماهی هستند و به طور کلی سود بسیار خوبی از صادر کردن ماهی خشک نصیب صادرکنندگان می شود.

سود صادرات ماهی

در این مطلب به وفور اشاره شد که سود صادرات ماهی همه ساله در حال افزایش بوده است. در جهان، بسیاری از کشورها یا به دریا دسترسی ندارند و یا فقط به انواع خاصی از ماهی دسترسی دارند. از این رو بازار تجارت ماهی همه ساله در حال رونق گرفتن در دنیا است. 5 کشور برتر صادرکننده ماهی جهان در سال 2021، بیش از 7.7 میلیارد دلار ماهی به کشورهای مختلف جهان صادر کرده اند. ایران نیز با توجه به دریاهای شمال و جنوب و دسترسی وسیع به انواع ماهی، توانایی رقابت در این زمینه را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد