قیمت میگو پرورشی مناسب تر است یا میگو دریایی؟

کدام میگو قیمت مناسب تری دارد؟

قیمت گذاری میگو دریایی معمولا متاثر از شرایط مختلفی است در حالی که قیمت و صادرات  میگوی پرورشی تحت تاثیر بازارهای جهانی می باشد. قیمت میگوی دریایی با توجه به شرایط دشوار صید و بازارپسندی بیشتر نسبت به میگوی پرورشی گران تر بوده، از طرفی قیمت عمده میگو پرورشی به صرفه تر و ارزان تر است. در استان بوشهر  طی برداشت میگو، خریداران می توانند مستقیما با مراجعه به مزارع پرورشی و قبل از انتقال میگوها به سردخانه، محصول موردنظر خود را خریداری کرده و با بسته بندی دلخواه، روانه بازار کنند. همچنین کشورهای آسیای شرقی، چندین کشور اروپایی و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان میگو پرورشی استان بوشهر می باشند، در نتیجه میتوان گفت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد میگو پرورشی تولید شده در استان به خارج از کشور صادر می گردد.

 

مزیت میگو پرورشی نسبت به میگو دریایی

به طور کلی معیار سنجش کیفیت یک میگو بر اساس عوامل مختلفی تعیین می گردد که مهمترین آن ها، مرغوبیت لارو و گونه میگو پرورشی می باشد. عامل دیگر از جمله شرایط نگهداری میگو نیز تاثیر بسزایی در کیفیت آن دارد. میگوی پرورشی که در آب شور دریا رشد می کند، میزان پروتئین قابل جذب، اسید های چرب غیراشباع، ویتامین ها و مواد معدنی بالایی داشته و نسبت به میگوی دریایی از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. از دیگر عوامل مهم و تاثیرگزار بر کیفیت میگو پرورشی  می توان به غذادهی به موقع و مناسب، رسیدگی روزانه و مداوم آب مزارع پرورش، استفاده از هواده ها و همچنین حمل و نقل و نگهداری علمی و دقیق میگو پس از برداشت اشاره کرد.

میگوی پرورشی در مقایسه با میگوی دریایی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است همچنین نوع وانامی به دلیل شرایط پرورشی بهتر، مقاومت بیشتر در برابر بیماری ها، و رشد مناسب در زمان کوتاه، در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در طول سال از لحاظ تناژ دسترسی به میگو پرورشی بیشتر از میگوی دریایی است، زیرا در میگوی دریایی زمان صید میگو محدودیت بیشتری دارد.

 

فرق میگو پرورشی و دریایی… جمع بندی!

فرق میگو پرورشی و دریایی را می توان از ظاهر و رنگ آن تشخیص داد. با کمی دقت می توان رنگ زیتونی میگوی پرورشی را به راحتی تشخیص داد. همچنین با مشاهده تعداد رگ های می گو می توان تفاوت میگو دریایی و پرورشی را تشخیص داد، زیرا میگو پرورش دو رگ دارد ولی میگو دریایی تنها یک رگ دارد. علاوه بر آن متوجه شدید با اینکه قیمت میگو پرورشی کمتر است ولی کیفیت بالاتری نسبت به میگوی دریایی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد