قرارداد طراحی سایت شامل چه مواردی است ؟

قرارداد طراحی سایت با شرکت یا طراح مورد نظر، یکی از عناصر کلیدی در فرآیند ایجاد یک وب‌سایت حرفه‌ای است. مفاد قرارداد طراحی وب سایت، توافقات حقوقی و تجاری بین سازمان یا شرکت و طراح وب‌سایت را تعریف می‌کند و شامل شرایط مربوط به طراحی، اجرا و تحویل پروژه می‌شود.

اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی برای کسب‌وکار خود را دارید اما هیچگونه اطلاعی از عقد قرارداد طراحی سایت ندارید، لازم است ابتدا آگاهی خود را افزایش داده و با بررسی چند نمونه قرارداد طراحی سایت، از موضوعاتی مانند شرح پروژه، مبلغ قرارداد و… که لازم به توضیح دارند، آگاه شوید. در ادامه این مقاله از پایامارکتینگ  با مفاد قرارداد طراحی وب سایت در مشهد  آشنا خواهیم شد.

منظور از مفاد قرارداد طراحی وب سایت چیست؟


داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای برای توسعه کسب‌وکارهای آنلاین و تحت وب بسیار ارزشمند و کاربردی است؛ درواقع به کمک وب‌سایت می‌توانید فروش محصولات یا خدمات خود را به‌طور ویژه‌ای افزایش دهید، به همین دلیل لازم است با مفاد قرارداد طراحی وب سایت آشنا شده تا هنگام عقد قرارداد با طراح یا شرکت مورد نظر و شروع راه‌اندازی وب‌سایت، با مشکل مواجه نشوید.

تقریبا هرگونه نمونه قرارداد طراحی سایت که کامل و مرتبط باشد را مطالعه کنید چند موضوع اصلی را پوشش داده‌اند؛ به‌طور کلی جزئیات و عوامل کلیدی در طراحی وب‌سایت به ۴ گروه اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. توصیف کامل پروژه
  2. حقوق و تعهدات طراح سایت
  3. حقوق و تعهدات شخص درخواست دهنده (کارفرما)
  4. قوانین و شرایط عمومی

در بخش‌های بعدی ابتدا مفاد قرارداد راه‌اندازی وب سایت و نکات مهم آن را بررسی خواهیم کرد و سپس این ۴ بخش مهم و اصلی که برای نمونه قرارداد طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند را شرح می‌دهیم.

مهم‌ترین جزئیات محتوای قرارداد طراحی سایت

با توجه به نیاز کارفرما یا طراح وب‌سایت، ممکن است به موارد خاصی در قراردادهای طراحی وب سایت اشاره شود اما به‌طور کلی مفاد قرارداد طراحی وب سایت عبارتند از عنوان، مبلغ، تعهدات طرفین، نحوه پرداخت‌ها و غیره.

عنوان یا معرفی طرفین قرارداد

یکی از بخش‌های ابتدایی قرارداد طراحی سایت، مشابه بسیاری از نمونه قراردادهای دیگر شامل معرفی و مشخصات طرفین است، به عبارتی مشخصات کارفرما (شخص یا سازمان درخواست دهنده)، طراح سایت و تاریخ عقد قرارداد در این بخش نوشته می‌شود.

مبلغ نمونه قرارداد طراحی سایت

همان‌طور که می‌دانید هزینه و مبلغی که برای یک محصول یا خدمات تعیین می‌شود، باید با رضایت طرفین باشد؛ یکی از قسمت‌های مهم در مفاد قرارداد طراحی وب سایت مربوط به تعیین مبلغ قرارداد می‌شود. در این قسمت تمام عواملی که باعث تغییر مبلغ قرارداد می‌شوند، باید به‌طور کامل ذکر ‌شوند، به عنوان مثال، نوع وب‌سایت، زمان اجزا و تحویل پروژه، پشتیبانی و موارد دیگر در مبلغ قرارداد طراحی سایت موثر هستند.

مدت زمان همکاری و مشخص کردن نوع خدمات

شما هر نمونه قرارداد طراحی سایتی را مشاهده کنید، مطمئنا با تاریخ یا مدت زمان اعتبار قرارداد مواجه خواهید شد؛ در مفاد قرارداد طراحی وب سایت یک بخش اختصاصی مربوط به شرح خدمات و اقداماتی که باید انجام شوند و مدت زمان انجام آن‌ها وجود دارد که بسیار مهم و کلیدی است.

شرایط فسخ قرارداد طراحی سایت

در برخی شرایط فسخ قرارداد به صلاح طرفین است و به همین دلیل در قرارداد طراحی وب‌سایت باید یک بخش مربوط به شرایط فسخ قرارداد طراحی وب‌سایت وجود داشته‌باشد؛ در این قسمت با توافق طرفین شرایطی که باعث فسخ قرارداد خواهند شد ذکر شده تا درصورت بروز هریک از مشکلات احتمالی یکی از طرفین به‌صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کند؛ به عنوان مثال امکان فسخ قرارداد درصورت عدم تحویل به‌موقع پروژه یا عدم پرداخت توسط کارفرما می‌تواند دلیلی برای فسخ قرارداد باشد.

ضمانت اجرای پروژه

بخش دیگری که در مفاد قرارداد طراحی وب سایت باید ذکر شود، ضمانت اجرایی است؛ این ضمانت مشابه همان گارانتی که برای محصولات فیزیکی دریافت می‌کنید است و طراحان وب‌سایت به کارفرما ارائه می‌کنند؛ براساس این ضمانت طراح سایت وظیفه دارد تا در مدت زمان مشخص شده، مشکلات احتمالی را برطرف کند.

امضای قرارداد توسط طرفین

مهم‌ترین بخش که بعید است یک نمونه قرارداد طراحی سایت کامل فاقد آن باشد، بخش امضای طرفین است؛ درواقع این قسمت تنها مربوط به مفاد قرارداد طراحی وب سایت نمی‌شود و تمام قراردادها شامل این بخش هستند. امضای قرارداد معمولا درانتهای هر بند یا صفحات قرارداد وجود داشته و کارفرما و طراح می‌بایست آن را امضا کنند چراکه بدون امضای طرفین، قرارداد هیچگونه اعتباری نخواهدداشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد