لباس کار تابستانی چه ویژگی دارد ؟

لباس کار مناسب تابستان

لباس کار مناسب تابستان یکی از لوازم ضروری و وسایل حفاظتی برای افراد شاغل در محیط‌های گرم و مرطوب است. لباس کار باید کاملاً متناسب با محیط کار باشد. با نزدیک شدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، برای حفظ سلامتی بدن در مقابل تعریق و حرارت بالای محیط و بالا رفتن میزان کارایی کارکنان، باید از لباس کار تابستانه استفاده کرد. این نوع از لباس‌های کار، به‌صورت آستین بلند و آستین کوتاه و با الیاف نخی تولید می‌شوند.

برای خرید تیشرت کار در تهران به فروشگاه اینترنتی و تولیدی لباس کار در تهران مراجعه کنید 

دوخت یادگار  به عنوان یک مرکز فروش خوشنام در عرصه تولید و عرضه انواع لباس کار و تجهیزات ایمنی فعالیت می‌کند. همه تولیدات این مجموعه، با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و مطابق با استاندارد روز دنیا تولید می‌شوند. ایمن گستر همواره در تولیدات خود، علاوه بر رعایت کردن اصول ایمنی برای لباس‌های کار، ظرافت و زیبایی را نیز همواره برای این نوع از لباس‌ها مدنظر قرارداده است. استفاده از پارچه‌های با کیفیت، تنوع رنگ، دوخت زیبا و بسیار ماهرانه در لباس کار تولید شده در این مجموعه، خود گواه بر مرغوبیت محصولات ایمن گستر است. در ادامه این بحث ، دوخت یادگار  را همراهی کنید، تا به بررسی بیشتری درباره لباس کار مناسب، برای فصل تابستان بپردازیم.

اهمیت استفاده از لباس کار

ایمنی و راحتی، دو ویژگی مهم در انتخاب هر نوع لباس کار است. کارگران و کارکنان در بخش‌های مختلف اداری و غیر اداری که مشغول به فعالیت می‌باشند، باید بنا بر شرایط کاری خود و به منظور جلوگیری از اتفاقات خطرناک و آسیب‌ زننده، از لباس و وسایل ایمنی مناسب استفاده کنند. لباس‌های کار، با پوشاندن بیشتر قسمت‌های بدن، از تماس هر گونه مواد خطرناک و اشیاء تیز با بدن جلوگیری می‌کنند. لباس کار در انواع مختلف و با شکل‌های دوبنده، یکسره، کاپشن و شلوار، تیشرت کار و.. طراحی و دوخته می‌شوند.

انتخاب لباس کار مناسب و خنک برای تابستان

 لباس کار به هر شکل و جنسی که باشد، اثری در کاهش دمای محیط ندارد. لباس کار مناسب تابستان، لباسی است که سبب افزایش دمای بدن نشود. در فصل سرما مشکل دمای محیط را می‌توان با پوشش بیشتر حل کرد، ولی در فصل‌های گرم، مشکل گرما با کاهش تعداد لباس حل نمی‌شود. پوشیدن لباس کار در محیط کار، بیشتر جنبه ایمنی دارد و با توجه به نوع فعالیت، باید نکات خاصی را رعایت کرد. مدل لباس کار و جنس آن، از فاکتورهای مهم در انتخاب لباس مناسب فصل گرما است. پوشیدن لباس کار نامناسب، ارتباط مستقیمی با کاهش انگیزه و روحیه افراد داشته و به‌طور مستقیم بر نتیجه کار اثر می‌گذارد. تیشرت کار، یکی از انواع لباس‌های کار مخصوص فصل گرما است، که در صنف‌ها و مشاغل مختلفی که افراد با مواد خطرناک و آلودگی‌ها سر و کار ندارند، در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی یک لباس کار مناسب تابستان

نوع پوشش در قسمت بالا تنه، به‌دلیل تعریق زیاد در این قسمت، از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً استفاده از لباس کارهای دوتیکه، مانند کاپشن و شلوار، لباس کار یکسره به‌دلیل وجود زیپ در وسط لباس توصیه نمی‌شود. اما انواع روپوش کارگاهی، تیشرت جودون، تیشرت نخی، که برای بستن آن‌ها از دکمه استفاده می‌شود، عملکرد بهتری در فصل گرما، در مقایسه با سایر لباس‌های کار در هوای گرم دارند. این نوع از لباس‌های کار، به‌خاطر داشتن فضای مناسب میان دکمه‌های جلویی لباس، برای روپوش‌های کارگاهی و نیز محفظه‌ها‌یی که در پارچه تیشرت‌های جودون وجود دارد، می‌توانند در ایجاد شرایطی مناسب برای نیروی کار بسیار مؤثر باشند. استفاده از تیشرت کار آستین بلند، به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی بسیار توصیه می‌شود. انتخاب رنگ‌های روشن برای لباس کار، همچون رنگ استخوانی، سفید، طوسی، کرم، آبی و..در عدم جذب گرما بسیار مؤثر عمل می‌کند.

ویژگی‌هایی که یک لباس کار خنک تابستانی باید داشته باشد

برای آنکه استفاده از لباس کار به عنوان امری معقول پذیرفته شود، باید ویژگی‌هایی داشته باشد. اگر نکات  مهم در انتخاب لباس کار رعایت نشود، ممکن است به نتیجه دلخواه برای بالا بردن بهره‌وری کارکنان در فصل گرما نرسیم و چیزی بر خلاف آنچه انتظارش را داشتیم مشاهده کنیم. بنابراین باید، ویژگی‌های یک لباس کار خنک و مناسب تابستان را بدانیم؛ که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا توضیح می‌دهیم:

اهمیت نوع جنس لباس کار تابستانی

 جنس پارچه‌هایی که برای دوختن لباس کار تابستانی مناسب هستند، شامل پنبه، ترگال ساده، جودون و… می‌باشد. به هر میزان نخ به‌کار رفته در تیشرت کار بیشتر باشد، در واقع گردش هوا برای کنترل دمای بدن بیشتر خواهد شد. اگر پلی استر پارچه لباس زیاد باشد، میزان تعریق زیاد شده و کیفیت لباس کار کمتر خواهد بود.

 سایز و اندازه لباس کار تابستانی

لباس مناسب کار نباید جذب بدن و یا بیش از حد تنگ باشد. زیرا این تنگ بودن موجب عدم گردش هوا در لباس و حفظ گرمای بدن شده و سبب تعریق زیاد و ایجاد حس کلافگی در افراد می‌شود.

آستین بلند یا آتین کوتاه مناسب لباس کار تابستان

اگر کارکنان در هنگام کار در معرض تابش نور آفتاب هستند، برای پیشگیری از آفتاب سوختگی، باید از لباس کار آستین کوتاه یا همان تیشرت کار استفاده کرد. در چنین شرایطی، یقه‌دار بودن لباس کار هم برای مردان اهمیت دارد.

 داشتن راحتی و انعطاف لباس کار تابستان

تیشرت کار باید سبک و کم وزن باشد، تا افراد بتوانند به‌راحتی در آن حرکت کرده و کارهای خود را انجام دهند. لباس سنگین و در اصطلاح خشک، سبب زحمت و خستگی برای افراد می‌شود.

رنگ مناسب لباس کار تابستانی

همه می‌دانیم رنگ تیره سبب جذب گرمای بیشتر به بدن می‌شود. بنابراین همیشه توصیه می‌شود، که از رنگ روشن برای تیشرت کار مخصوص فصل تابستان استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد