تولید محتوای یونیک و نقش آن بر جذب مشتری

محتوای یونیک از آن جمله محتواهایی است که تک تک جملات، به صورت کاملاً اختصاصی برای وب سایت شما نوشته شده و هیچ بند و جمله‌ای از آن، کپی نیست.

محتوای یونیک از آن جمله محتواهایی است که از نظر مفاهیم، نوع بیان، نوع نوشتار، تیترهای به کار رفته در آن، تک تک جملات، به صورت کاملاً اختصاصی برای وب سایت شما نوشته شده و هیچ بند و جمله‌ای از آن، کپی نیست. از نظر گوگل چنین محتواهایی یک محتوای کاملاً با ارزش، مفید و کاربردی است و موجب می‌شود تا در بهترین نتایج جستجوی گوگل، قرار بگیرد.

 جهت دریافت خدمات تولید محتوا در مشهد اصفهان تبریز تهران شیراز به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد مراجعه کنید 


محتوای یونیک چیست و چه تأثیری بر سئو سایت دارد؟

به طور کلی محتواهای تولید شده را می‌توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • محتوای کپی: این نوع محتواها، در حقیقت محتواهای متنی هستند که به صورت واضح و مشخص از دیگر وب سایت‌ها کپی برداری شده و در وب سایت مقصد قرار می‌گیرد. محتواهای کپی شده هیچ ارزش و کیفیتی از نظر سئو ندارد و گوگل هم به شدت با چنین محتواهایی برخورد کرده و رتبه سایت‌تان را در نتایج جستجو دستخوش تغییرات خواهد کرد. در واقع می‌توان اینگونه گفت که اگر یک پاراگراف از یک وب سایت دیگر را در وب سایت خودتان قرار دهید دیگر آن محتوا، محتوای یونیک نخواهد بود و به عنوان یک محتوای کپی شده، تلقی می‌شود.

  • محتوای غیرکپی: محتواهای غیرکپی به محتواهایی گفته می‌شود که کاملاً تازه باشد و جملاتی که در آن وجود دارد در هیچ وب سایت دیگری موجود نباشد. به این نوع محتواها در واقع محتوای یونیک گفته می‌شود.

محتوای یونیک به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • محتوای بازنویسی: محتوای بازنویسی یعنی موضوع و مفهوم مطلب از یک نوشته دیگر استخراج شده و نویسنده آن را با لحن، گفتار و دیدگاهی دیگر به رشته تحریر در می‌آورد به گونه‌ای که با متن اولیه کاملاً فرق داشته باشد.

  • محتوای تألیفی: اما در محتواهای تألیفی، نویسنده، مطالب موجود در وب سایت‌های دیگر را با برداشتی که از دیدگاه و نگاه خودش دارد از صفر تا صد، به رشته تحریر در می‌آورد.

نکته مهمی که می‌توان در مورد محتوای یونیک Unique Content بیان کرد این است که برای مواجه نشدن با امتیازهای منفی و یا جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل (پنالتی شدن سایت) و همچنین بهبود رتبه در نتایج جستجو، تنها راه ممکن، تولید محتوای یونیک است. در حقیقت چنین محتواهایی هم از نظر رتبه بندی در بهترین نتایج جستجو قرار دارند و هم اینکه مخاطبین با مطالعه آن لذت برده و ممکن است دفعات بعد هم به سایت شما باز گردند.

هدف اصلی از تولید محتوای یونیک چیست؟

این مورد یکی از سوالات بسیاری از افراد به حساب می‌آید و در واقع افرادی که اقدام به تولید یک محتوای منحصر به فرد و یونیک می‌کنند، تنها هدفشان رفع نیازهای جامعه و همچنین کاربران است. به همین خاطر است که سعی در شناسایی مخاطبین هدف خود کرده و با توجه به این مخاطبین سعی در تولید محتوای یونیک می‌کنند.

اما پاسخ مدیران کسب و کارها به این سوال، ایجاد برند شخصی، افزایش درآمد و همچنین افزایش آگاهی مشتریان بالقوه است. به همین خاطر مدیران کسب و کارها سعی در جذب مشتری آن هم به وسیله تولید یک محتوای منحصر به فرد و کاملاً یونیک دارند. بنابراین قبل اینکه اقدام به تولید محتوا کنید باید اهداف خودتان را از تولید آن مشخص کنید.

روش‌ها و شیوه‌های نوشتن محتوای یونیک

برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق و تأثیرگذار باید سعی کنید محتوای یونیک تولید نمایید. برای اینکه بتوانید یک محتوای کاملاً اختصاصی، غیر کپی و در واقع همان یونیک را تولید نمایید بایستی بتوانید در حین نوشتن یک سری موارد را در نظر داشته باشید.

نکته اول: مسلط به نوشتن محتوای یونیک باشید

برای تولید محتوا به صورت یونیک و کاملاً منحصر به فرد باید به زمینه‌ای که مدنظرتان هست تسلط کافی داشته باشید. هر چه نسبت به زمینه‌ای که دارید اطلاعات، تجربه، مهارت و تسلط کافی داشته باشید قطعاً می‌توانید خلاقیت بیشتری را برای نوشتن آن صرف کنید. اگر تسلط کافی نسبت نوشتن محتوا داشته باشید به طور حتم مشخص کردن مخاطبین هدف هم برای شما راحت‌تر خواهد بود و خیلی ساده‌تر می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

 نکته دوم: به صورت مداوم مطالعه کنید

 

یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام تولید محتوای یونیک مد نظر داشته باشید این است که به صورت مداوم مطالعه کنید. تا جایی که می‌توانید از طریق وب سایت‌های داخلی، خارجی، کتاب‌ها، مقاله‌ها و غیره اطلاعات کافی در زمینه‌ای که قصد نوشتن دارید، کسب کنید. این مورد به نوشتن یک محتوای یونیک خیلی کمک خواهد کرد.

نکته سوم: محتوای یونیک یعنی خلاقیت و دانش

بدون شک برخوردار بودن از اطلاعات زیاد برای نوشتن یک محتوای یونیک کافی نیست. برای اینکه بتوانید یک محتوای دست اول و کاملاً منحصر به فرد تولید کنید باید بتوانید از خلاقیت خودتان استفاده کنید. همچنین شما بایستی بتوانید محتواهایی جذاب منتشر کنید و برای این مورد باید از خلاقیت خودتان برای کنار هم قرار گذاشتن کلمات و جملات استفاده کنید به گونه‌ای که هم واضح و ساده بنویسید و هم مخاطبین را درگیر خودش کند. در کنار خلاقیت سعی کنید از دانش، تجربه و مهارت‌تان برای نوشتن مقاله بهره ببرید.

نکته چهارم: عناوین سایت را به صورت یونیک انتخاب کنید

به این نکته مهم دقت کنید که حتی اگر محتوای یونیک تولید کنید اما عنوان و تیتر آن کپی باشد باز هم از نظر گوگل این محتوا یک محتوای کپی به نظر می‌رسد. تا جای ممکن سعی کنید برای جلب نظر مخاطبین تیترهایی را انتخاب کنید که گوگل پسند و مخاطب پسند باشد. دلیل این امر این است که تیتر مقاله اولین چیزی است که مخاطبین با آن برخورد می‌کنند. در حین نوشتن یک محتوای یونیک بخش عمده‌ای که توجه مخاطبین را به خودش جلب می‌کند، تیتر مقاله است. در واقع این مورد یکی از ویژگی‌های یک محتوای دست اول و یونیک است چرا که مخاطبین را به ادامه مطلب، علاقمند خواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد