عوامل موثر برقیمت تیشرت کار

راهنمای خرید تیشرت کار

در این مقاله راهنمای خرید تیشرت کار و نکات لازم در بررسی کیفیت و قیمت  تیشرت کار را به طور کامل بیان خواهیم کرد. سرمایه گذاری روی خرید تیشرت کار مناسب با کیفیت بالا می تواند برای محیط زیست، پوست و حتی کیف پول شما بهترین انتخاب باشد.

تیشرت های کار در واقع نوعی لباس کار تابستانی نیز محسوب می شوند. که به دلیل راحتی و تنفس پذیری بالای آنها در هوای گرم است.

از آنجایی که تیشرت‌ها را می توان در هر زمان و مکانی پوشید، بنابراین پیدا کردن تیشرت‌ کار باکیفیت مهم‌تر از همیشه به نظر می رسد. یک تیشرت باکیفیت می تواند تفاوت بین راحتی و دردساز بودن را نشان دهد، و این مهمترین فایده ای است که تیشرت های کار با کیفیت بالا دارند.

  • تیشرت کار با کیفیت چیست؟

روش های زیادی برای سنجش کیفیت در یک تیشرت به عنوان لباس کار وجود دارد و ما دوست داریم همه آنها را پوشش دهیم. برخی می گویند تیشرت کار با کیفیت از پارچه آن مشخص می شود، برخی دیگر می گویند تعداد نخ استفاده شده در تیشرت اهمیت دارد.

و برخی نیز بر تجربه و احساس پوشیدن آن تمرکز می کنند. ما می گوییم یک تیشرت کار باکیفیت چیزی فراتر از آن چیزی است که از نظر فیزیکی از آن ساخته شده است.

تیشرت‌های باکیفیت با 100% پنبه با کیفیت بالا تولید می‌شوند. این بدان معناست که الیاف مصنوعی نداشته باشد و پس از شستشو، تیشرت چروکیده یا تغییر شکل ندهد.

  • آیا قیمت بالا به معنای کیفیت بالا در تیشرت کار است؟

خیر، قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت بالا در تیشرت کار یا هر نوع لباسی نیست. در واقع با خرید تیشرت کار باکیفیت در دراز مدت، در واقع هزینه کمتری نسبت به تیشرت های کار معمولی خواهید پرداخت.

این یعنی تیشرت های با کیفیت بالا با کاهش هزینه به ازای هر بار پوشیدن، به مرور زمان در هزینه شما صرفه جویی می کنند.

تعداد نخ  در تیشرت یعنی تعداد نخ در هر اینچ مربع در پارچه است. گاهی اوقات کیفیت تیشرت‌ها به این صورت سنجیده می‌شود، در حالی که تعداد نخ‌ها نشانگر خوبی برای کیفیت  آن است، اما چیزی بیش از این وجود دارد.

تعداد نخ های زیاد به این معنی است که نخ ها محکم تر به هم بافته می شوند و پارچه را بادوام تر و همچنین نرم تر می کند.

اما کیفیت برخی تیشرت های کار با تعداد نخ های بالا که از پنبه غیر ارگانیک است، مانند کیفیت یک تیشرت پنبه ای ارگانیک نیست.

یک دلیل معمولاً این است که پنبه غیر آلی به طور طبیعی به نرمی پنبه ارگانیک نیست و بسیاری از شرکت ها از مواد شیمیایی برای نرم کردن تیشرت استفاده می کنند و این مواد شیمیایی پاک می شوند در حالی که پنبه ارگانیک به طور طبیعی نرم است.

انواع یقه تیشرت کار

تیشرت های کار جزء اصلی کمد لباس‌ هستند که تقریباً هر روز بسیاری از افراد آن را می پوشند و در تعداد بی‌شماری از رنگ‌ها، الگوها و طرح‌های مختلف در دسترس افراد هستند. در مقاله راهنمای خرید تیشرت کار  با انواع مختلف تیشرت آشنا خواهید شد که برخی از رایج ترین آنها در زیر توضیح داده شده است:

  • تیشرت کار یقه گرد

یقه گرد احتمالاً محبوب ترین نوع یقه تیشرت کار هستند. تیشرت کار یقه گرد با داشتن یک خط لبه ضخیم تر برای جذب عرق و دوام و راحتی بیشتر فرد قرار دارد.

این نوع تیشرت کار در ابتدا توسط خدمه کشتی به عنوان لباس زیر پوشیده می شد و سپس در نهایت به عنوان یک لباس بیرونی نیز تبدیل شد. تیشرت های یقه گرد در میان مردان، زنان و کودکان محبوب هستند و در بیشترین گزینه برای رنگ ها، الگوها و طرح ها موجود هستند.

تیشرت کار یقه گرد به خوبی با کت ها و ژاکت های مختلف ست می شوند و بسیار متنوع هستند.

  • تیشرت کار یقه هفت

تیشرت کار یقه هفت  یا یقه به شکل V کاملاً واضح است. این نوع یقه در ارتفاع های مختلف از یقه بلند تا پایین گردن وجود دارد.  یقه هفت ظاهری مدرن دارد و معمولاً به تنهایی یا با کت و کاپشن پوشیده می شود.

  • تیشرت کار یقه دار

تیشرت کار یقه دار در ابتدا بین بازیکنان گلف و تنیس و سایر ورزشکاران محبوبیت پیدا کردند.  تیشرت های یقه دار نوعی پیراهن محبوب به ویژه در مشاغل فیزیکی و ورزشی مانند نظافتچی، معلمان و فیزیوتراپیست ها هستند.

محبوبیت زیاد آنها در بین افراد مختلف منجر به استفاده عمومی در انواع شغل ها به عنوان لباس حرفه ای می شود.

انواع مواد و جنس تیشرت کار

وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، بیشتر از طراحی، جنس مواد استفاده شده در تولید تیشرت است که نقش تعیین کننده واقعی کیفیت را ایفا می کند.

هنگامی که به گزینه های مختلف پارچه نگاه می کنید، باید در نظر بگیرید که آنها چقدر راحت هستند، آیا شستشوی آنها آسان است، انتخاب پارچه شما چه تاثیری بر قیمت  تیشرت دارد و پارچه چقدر قابل تنفس است.

این موارد از جمله نکات مهمی است که باید درباره انتخاب جنس تیشرت به آن دقت نمایید. در زیر، ما به برخی از ویژگی های متداول ترین مواد تیشرت اشاره خواهیم کرد:

  • پنبه: یکی از رایج ترین پارچه ها پنبه است. پنبه یک ماده کاملا طبیعی و نرم است که به راحتی و مقرون به صرفه بودن معروف است. پنبه قابلیت تنفس پذیری خوبی نیز دارد، به این معنی که راحت تر می توانید در هوای گرم آن را بپوشید. انواع مختلفی از پنبه نیز وجود دارد که اغلب از نظر تعداد نخ و نحوه بافته شدن رشته ها با هم متفاوت است. به این ترتیب، نرمی، ماندگاری و سایر کیفیت های پنبه می تواند بسیار متفاوت باشد.

 

  • پلی استر: شاید دومین ماده رایجی است که امروزه در تیشرت ها استفاده می شود. این فیبر مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که بسیار قابل تنفس و انعطاف پذیر باشد. به سرعت خشک می شود و مستعد جمع شدن در هنگام شستشو نیست و خیلی سریع چروک نمی شود. پلی استر به علت نوع بافتش اغلب برای لباس های معمولی استفاده نمی شود، اما برای لباس های ورزشی مناسب تر است.

 

  • پلی/پنبه: ترکیبی از پلی استر و پنبه که معمولاً از ترکیب 50% – %50 تشکیل می شود، اما گاهی اوقات مقدار پلی استر بیشتر است. پلی استر کمتر از پنبه در هنگام شستشو جمع می شود. علاوه بر این، اغلب ارزان‌تر از پنبه خالص است.
  • کتان: یکی دیگر از مواد طبیعی کتان است، که حتی سبک‌تر و قابل تنفس‌تر از پنبه است. بنابراین عمدتاً در لباس‌هایی که برای تابستان و آب‌وهوای گرم‌تر طراحی شده‌اند، استفاده می‌شود. با این حال، کتان به چند دلیل به اندازه پنبه استفاده نمی شود. اولاً تا حدودی زبرتر است، به این معنی که روی پوست راحت نیست. همچنین به آسانی چروک می شود.

 

  • ریون: ترکیبی مصنوعی از پنبه و الیاف از گیاهان مختلف است. ریون از نظر بافت و ظاهر مانند ابریشم طراحی شده است. به دلیل ماهیت سبک وزن خود برای استفاده در فضای باز مناسب است، و به اندازه پلی استر خالص ناراحت کننده نیست. با این حال، به اندازه پلی استر نیز انعطاف پذیر نیست و احتمال چروک شدن آن با استفاده زیاد بیشتر است.

 

  • سه ترکیب: این اصطلاح برای اشاره به پارچه هایی استفاده می شود که ترکیبی از پنبه، ابریشم مصنوعی و پلی استر هستند. می تواند نرمی پنبه، انعطاف پذیری پلی استر و سبکی ابریشم مصنوعی را در این ترکیب پارچه داشته باشید. با این حال، کیفیت یک ترکیب سه گانه بسته به تعادل مواد به کار رفته در آن بسیار متفاوت است.

همانطور که گفته شد، انواع مختلف پنبه ممکن است خواص متفاوتی را با خود به همراه داشته باشند، در حالی که ترکیب های سه گانه بسته به تعادل سه ماده مختلف درون آنها می توانند تغییر کنند.

مهم است که قبل از خرید، راهنمای خرید تیشرت کار را با دقت بررسی کنید و در مورد مشخصات پارچه تحقیق بیشتری کنید و خودتان آن را آزمایش کنید تا بفهمید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. انتخاب شما به احتمال زیاد بستگی به نحوه پوشیدن تیشرت کار دارد.

برای لباس های روزمره، ترکیب پلی/پنبه ممکن است مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین انتخاب باشد،

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد