سئو تکنیکال مهم تر است یا سئو داخلی

یک استراتژی سئو خوب باید هم فاکتورهای سئو داخلی و هم سئو تکنیکال را پوشش دهد. با این حال ، یک مطالعه SEMrush نشان داد که تعداد قابل توجهی از وب سایت ها هنوز دچار مشکلات فنی SEO هستند.

بهترین روش این است که به طور مرتب یک ممیزی فنی عمیق سئو SEO در وب سایت خود انجام دهید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو قادر به خزیدن و فهرست بندی صفحات شما بدون هیچ مشکلی هستند.

روت بور ریدی ، مدیر استراتژی UpBuild ، هنگامی که اخیراً در PeepCon 3.0 در مانیل ، فیلیپین صحبت کرد ، بر اهمیت سرمایه گذاری در SEO تکنیکی و دراز مدت تاکید کرد.

به گفته Bur Reedy ، در اینجا دلیل اهمیت سئو ، نحوه اطمینان از صحت عناصر SEO وب سایت شما و آینده SEO تکنیکال چیست.

چرا بر سئو تکنیکال Technical SEO تمرکز کنید

به گفته Bur Reedy ، “مانند حسابداری است.” “برای موارد پیچیده ، باید یک حرفه ای استخدام کنید.”

در حالی که موتورهای جستجو در خزیدن ، نمایه سازی و درک اطلاعات بهتر شده اند ، اما کامل نیستند.

و اگر به دلایلی برایشان سخت باشد که بفهمند وب سایت شما در مورد چیست یا اگر خواسته های جستجوگران را داشته باشید ، به کار خود ادامه می دهند.

“فقط محتوای خوب ایجاد کنید” دیگر اهمیتی ندارد اگر کسی نتواند آن را پیدا کند یا ببیند. محتوای وب سایت خوب باید با یک پایه  قوی فنی تکمیل شود.

اشتباه گرفتن SEO می تواند برای تجارت بد باشد ، بنابراین باید مطمئن شوید که جنبه های فنی آن کاملاً مشخص است.

به صورت ساده می توان گفت که سئو تکنیکال شامل مواردی است که بر نحوه عملکرد موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. یک موتور جستجو باید سایت شما را شناسایی کند ، آنرا به راحتی پیمایش کند، درک صحیحی از موضوع و محتوای هر صفحه داشته باشد ، و آنرا ایندکس یا نمایه کند، سپس به آن رتبه مناسب بدهد.

در تمامی موارد ذکر شده ، سئو تکنکیکال درآن تاثیر گذار است . ما می توانیم یک سایت عالی داشته باشیم ، محتوای سایت هم درجه یک باشد ، اما هرگز در فهرست نتایج گوگل نباشیم ، علت آنست که مشکل فنی مانع پیمایش ربات گوگل در سایت شده است ، و وقتی سایتی توسط موتور گوگل پیمایش  و ایندکس نشود ، هرگز در نتایج جستجو نخواهد آمد.

سئو تکنیکال همانطور که گفته شد ، بیشتر مربوط به رفع موانع پیمایش ، ایندکس و رتبه بندی موتورهای جستجو است .

سئو تکنیکال یا Technical SEO خوب چگونه به نظر می رسد

این سه عنصر  فنی سئو  همیشه باید مورد توجه قرار گیرد:

  • کارایی یا Performance
  • قابلیت خزندگی یا Crawlability
  • نمایه سازی Indexation

 

 

کارایی یا Performance

سرعت سایت

صفحات باید با چه سرعتی بارگیری شوند؟

این جمله را به خاطر بسپارید “در اسرع وقت”. هر چه سریعتر بهتر

در حالت ایده آل ، صفحات شما باید کمتر از 3 ثانیه بارگیری شوند.

علاوه بر این ، شما همچنین می خواهید “سرعت ” وب سایت خود را با استفاده از webpagetest.org یا GTmetrix بررسی کنید. این ابزارها به شما نشان می دهند که چگونه سایت شما چگونه لود می شوند و چه چیزی باعث کندی سایت شما است .  این سایت ها به اصطلاح آبشار سرعت لود شدن یا waterfall را نشان می دهند.

معیارهای دیگر سرعت لود سایت

  • اولین بایت First Byte
  • اولین رنگ First Paint
  • اولین رنگ معنی دار  First Meaningful Paint
  • اول تعاملی First Interactive
  • بار محتوا دام DOM Content Load
  • بارگذاری صفحه Page Load
  • در ارتباط بودن Interactive
  • کد نفخ Code Bloat

توجه بفرمائید : ترجمه ها گویا نیستند ، کلمات انگلیسی بهتر هستند.

کد نویسی تمیز و سئو تکنیکال

بسیاری از سایت ها دارای کدهای غیر ضروری و فراموش شده هستند که به وجود خود ادامه می دهند.

برای داشتن سرعت مناسب باید از کدهای تمیز استفاده کنید. کدهای تمیز یعنی حداقل کد برای بهبود سایت، نه بیشتر. پس اگر می توانید کدهای مربوط به html و css و javascript را کوتاه تر بنویسید ، این کار در بهبود سایت به شما کمک می کند. اگر لازم است بعضی از آنها را پاک کنید و پاک کردن آنها به نمایش سایت آسیبی نمی زند، آنها را پاک کنید.

تمیز کردن کدها گاهی سخت از تمیز کردن آنهاست ، پس در کد نویسی همیشه به کدهای تمیز توجه کنید. کد تمیز سرعت و بهبود سایت را به همراه دارد

با کمک Chrome Developer Tools ، می توانید هر کد CSS و جاوا اسکریپت استفاده نشده را مرور کرده ، سپس حذف کنید.

پیاده سازی AMP را در نظر بگیرید، شتاب دهنده موبایل و تکنیکال سئو

همچنین ، پیاده سازی AMP و طراحی واکنش گرا در وب سایت ها را در نظر بگیرید.

پروژه AMP وجود دارد زیرا Google نمی تواند منتظر بماند تا ما با هم کار کنیم. کاربران اکنون به بارگیری سریع سایت ها نیاز دارند.

اما ، هنگامی که آن را اجرا کردید ، بر روی بخت خود استراحت نکنید. AMP ممکن است سرانجام در آینده از بین برود.

برنامه AMP از استقبال خوبی برخوردار نبود است . بهتر است ما بر المان های سرعت تمرکز کنیم. تصاویر و کد ها و محتوای سایت در موبایل می توانند در سرعت سایت تاثیر بگذارند، بهتر است آنها را ابتدا بهینه کنیم. اما این به شما ربط دارد که به چه چیزی بیشتر توجه می کنید، گاهی سلیقه خاصی دارید. اما آنچه کاربران بیشتر پسند می کنند ، هارمونی ، ترکیبات رنگ متناسب ، سادگی ، دسترس پذیری و استفاده از فضای سفید است . این طراحی را می توان با مینیمال هم انجام داد و حداقل افت سرعت را داشته باشیم . اما برای سلیقه آنهایی که شلوغ و پر المان ها را می پسند ، توصیه می کنم که بیشتر به سرعت هاست ، و بهینه سازی تصاویر تمرکز کنند .

 

طراحی واکنش گرا ، موثر در تجربه کاربری و سئو تکنیکال

از طرف دیگر ، طراحی واکنش گرا تجربه کاربری (UX) را در همه دستگاه ها بهتر می کند ، بنابراین انجام آن برای وب سایت شما در دوران اولین موبایل بسیار منطقی است.

فراموش نکنید که سایت خود را در دستگاه های مختلف آزمایش کرده و از آن استفاده کنید تا بتوانید مشکلاتی را که می توانند بر UX تأثیر منفی داشته باشند ، برطرف کرده و برطرف کنید.

توجه و رفتار گوگل در برخورد با جستجوهای موبایل

توجه کنید که گوگل بازدید کننده های موبایل را از بازدید کننده های کامپیوتر جدی تر گرفته است . این به تعداد بازدیدها و آمار رو به رشد بازدیدهای موبایل مربوط است . موبایل در دسترس ترین وسیله برای اتصال به اینترنت و جستجو است . شما هم ابتدا سایت را برای موبایل طراحی کنید و سپس برای کامپیوتر بهینه کنید. کاری که همگی طراحان سایت عکس آنرا انجام می دهند .

 

قابلیت خزندگی و نمایه سازی

گوگل از ربات خود که یک ربات هوشمند می باشد ، برای شناسائی و پیمایش محتوای سایت های استفاده می کند . در واقع اولین کاری که باید گوگل انجام بدهد شناسائی و پیمایش سایت ها می باشد. ربات های گوگل دایم در حال کار هستند و از یک لینک به لینک دیگر می روند و صفحات مختلف سایت ها را پیمایش و اطلاعات آنها را جمع آوری می کنند.

گوگل ربات ، رباتی مودب می باشد ، یعنی آنقدر در سایت شما گردش می کند ، که این کار باعث کندی سایت شما نشود . مقدار زمانی را که ربات گوگل در سایت و صفحات شما در حال پیمایش است از جمله فاکتورهای مهم در سئو SEO سایت است .

بودجه خزیدن مقدار زمان ، پول و منابعی است که گوگل مایل است در سایت شما هزینه کند.

گری ایلیز ، در یک پست وبلاگ مرکزی وبمستر گوگل ، می گوید عوامل مختلفی می توانند بر بودجه خزیدن تأثیر منفی بگذارند ، اما عمدتا به دلیل “داشتن تعداد زیادی آدرس اینترنتی با ارزش افزوده کم” ایجاد می شوند.

برخی از نمونه های این موارد عبارتند از:

جنبه ها ، پارامترها و شناسه های جلسه
محتوای تکراری در سایت.
فضاهای نامتناهی (یعنی تقویم رویدادهایی که 100 سال آینده ادامه می یابد).

به طور مرتب گزارش پوشش شاخص و Crawl Stats را در کنسول جستجوی گوگل  Google مشاهده کنید تا بتوانید به راحتی مسائل نمایه سازی و خزیدن را تشخیص داده و اگر مشکلی مشاهده می کنید آنها را به سرعت برطرف کنید.

از توسعه دهندگان خود بخواهید فایل های گزارش سرور را در اختیار شما قرار دهند تا تجزیه و تحلیل آنچه Googlebot در سایت شما انجام می دهد و آنچه شما باید در آن پیشرفت کنید را تجزیه و تحلیل کنید.

ابزارهای خزیدن مانند Screaming Frog و DeepCrawl در این زمینه مفید هستند.

همچنین ، اگر می خواهید بدانید ربات ها هنگام خزیدن در سایت شما چه می بینند ، مرور بدون سر را امتحان کنید.

آینده سئو تکنیکال

اکنون که گوگل در حال راه اندازی فهرست اول تلفن همراه  “mobile-first index ” است و وب مدرن همیشه از صفحه کلید ، آدرس اینترنتی یا حتی اینترنت استفاده نمی کند ، ایده اصلی که باید به خاطر بسپاریم اطلاعات مربوط به دستگاه “device-agnostic information ” است.

یک فرصت وسیع فراتر از مفهوم سنتی جستجوی وب وجود دارد.

ما باید باشیم

برای اطلاعات آگنوستیک دستگاه بهینه سازی کنید و از خود بپرسید: “چقدر آسان است که مطالب من توسط موتورهای جستجو استخراج و از دستگاهی به دستگاه دیگر نمایش داده شود؟”

رتبه بندی برای قطعه های برجسته راه خوبی است برای پی بردن به اینکه آیا محتوای شما از علامت عبور کرده است یا خیر زیرا نشان می دهد که گوگل در حال استخراج موفقیت آمیز داده ها از سایت شما است.

به همین ترتیب ، استفاده از نشانه گذاری معنایی “Ranking for featured snippets ” باعث می شود گوگل مطالبی را که منتشر می کنید تفسیر کرده و دریابد که با آن چه کاری می تواند انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد