سئو محلی به شما کمک میکند تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان محلی قرار دهید. یعنی اگر کسب و کار شما تنها در محدوده غرب تهران فعالیت دارد، کسانی که در غرب زندگی میکنند، بتوانند با یک جستجوی ساده شما را پیدا کنند. به این ترتیب میتوانید مشتریهایی را پیدا کنید که از نظر مکانی (Location) به شما نزدیک هستند و این فرصت را برای فروش بیشتر محصولات یا سرویسهای شما فراهم میکند.
اجازه دهید یک مثال از جستجوی محلی به شما نشان دهیم. اگر کسی در گوگل عبارت «بهترین شرکت سئو» را سرچ کند، با نتایج معمولی روبرو میشود. ولی اگر همین عبارت را به «بهترین شرکت سئو در تهران» تغییر دهیم، تنها نتایج محلی (در تهران) به شما نشان داده میشود.
در این حالت گوگل متوجه میشود که هدف جستجوی کاربر پیدا کردن سایتهایی است که در تهران فعالیت میکنند و گوگل هم با در اختیار دادن نتایج مربوط به تهران، سعی میکند تجربه خوبی از جستجو برای کاربران فراهم کند.
آمار میگوید که حدود 46 درصد جستجو کنندهها به دنبال نتایجی هستند که به مکان یا لوکیشن خاصی مربوط است. کاربران حالا بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال جستجوی عباراتی هستند که در آنها نام یک محل وجود دارد (مثلاً بهترین رستورانهای تجریش)
خبر خوب این است که در Local Seo نیاز نیست با تمام سایتهای دنیا رقابت کنید؛ همین که بتوانید در محله خود که از یک گروه کوچک تشکیل شده، رقابت کنید شانس شما برای موفقیت بالاست. پس شما میتوانید با یک استراتژی اصولی در موقعیت مکانی خود بدرخشید.
اصلاً به این فکر کردید که نتایج مربوط به سئو محلی در کجای صفحه نتایج قرار میگیرد؟
بعد از اینکه این همه در مورد موضوع سئو لوکال صحبت کردیم، حالا نوبت به این میرسد که وارد عمل شویم و به شما بگوییم چطور میتواند سایتتان را برای محله بهینه کنید.
خیلیها به اشتباه به این فکر میافتند که برای بهینهسازی سئو محلی، تنها باید سئو محلی را بهینه کنند! یعنی چی؟ یعنی اصلاً به این فکر نمیکنند که قبل از هر چیز سایت شما باید از نظر سلامت فنی در وضعیت خوبی باشد. در غیر اینصورت هر گونه تلاش برای بهینه کردن سایت به بن بست میخورد.
هر کاری که در داخل سایت خود میکنید، چند برابر مهمتر و تاثیرگذاتر از کارهای بیرونی است. برای همین است که میگوییم حتماً سئو داخلی یا On-Page Seo سایت را بهبود دهید تا تلاشهای محلی شما در صفحه نتایج به ثمر بنشیند.
انتخاب کلمه کلیدی هدف مناسب برای هر صفحه یکی از مهمترین چالشهای سئو داخلی است. با مراجعه به مقاله راهنمای تحقیق کلمات کلیدی در سئو میتوانید تا حد زیادی با این چالش روبرو شوید.