مهم ترین نکات در سئو سایت فروشگاهی

نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی از خیلی جهات، تفاوتی با سئو سایت های دیگر ندارد. اما ما در این جا به معرفی نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی مطابق آخرین تغییرات الگوریتم در سال 2022 می پردازیم که به نسبت سایر سایت ها، تاثیر بیشتری در رتبه سایت شما خواهد داشت. مقاله “سئو سایت فروشگاهی” نیز به شما پیشنهاد می شود.

  • حتما محصولات قیمت داشته باشد
  • پیشنهاد های ویژه بدهید
  • محصولات خود را بروز کنید
  • در مورد محصولات و فروشگاه خود، اطلاعات به مردم بدهید
  • خواننده را درگیر محصولات کنید
  • از محصول فیلم واقعی تهیه کنید
  • بهینه سازی صفحه محصولات

  • کپی کردن توضیحات محصولات خود از سایت های رقیب، هیچ کمکی به سئو سایت شما نمی کند. برای معرفی محصولات خود به صورت منحصر به فرد تولید محتوا کنید و سعی کنید از تصاویر موجود در اینترنت برای معرفی آن ها استفاده نکرده و محتوای تصویری را نیز خودتان تولید کنید. در عنوان و توضیحات متای محصول از کلمات کلیدی مربوط به آن استفاده کنید. استفاده از bullet list برای معرفی ویژگی های محصول بسیار مناسب می باشد.

    1. جلوگیری از به وجود آمدن محتوای تکراری

    برای سایت های فروشگاهی که تعداد زیادی محصول و صفحه مختلف دارند، احتمال جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری بسیار زیاد است. چرا که ممکن است محتوای آن ها کلمات کلیدی مشابهی داشته باشد که تشخیص این موضوع برای خزنده های گوگل دشوار است. این مشکل می تواند باعث ایجاد کنیبالیزیشن در سایت نیز بشود. برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل، حتما از تگ کنونیکال در صفحاتی با محتوای مشابه استفاده کنید.

    1. رعایت اصول mobile friendly در سایت

    از نمایش سایت در موبایل غافل نشوید. چرا که تاثیر mobile first index بر سئو در سال 2022 از همیشه بیشتر شده است. اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در این الگوریتم، ریسپانسیو بودن سایت، سرعت بارگذاری در موبایل و طراحی UX موبایل فرندلی می باشد.

    1. بهینه سازی صفحات دسته بندی

    سئو صفحات دسته بندی محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای هر دسته عنوان مناسب، متا دسکریپشن و توضیحات سئو شده قرار دهید و داخل آن ها لینک سازی انجام دهید. دقت داشته باشید در صفحه هر دسته بندی، بیشتر از یک تگ H1 قرار نگیرد.

    1. از بین بردن broken link ها

    Broken link ها یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن صفحاتی با ارور 404 می باشد که می توانند منجر به جریمه سایت توسط گوگل شوند. برای شناسایی broken link ها می توانید از ابزار MOZ کمک گرفته و آن ها را با ریدایرکت 301 به صفحات مناسب انتقال دهید.

    1. افزایش سرعت بارگذاری صفحات

    همان طور که گفتیم، تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم می باشد و یکی از اصلی ترین آیتم های تاثیر گذار در آن، سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. مواردی از جمله minify کردن کدهای css و html، فشرده سازی حجم و فرمت عکس ها، استفاده از سرور اختصاصی برای ویدئو ها و … در افزایش سرعت بارگذاری سایت تاثیرگذار هستند.

    1. حفظ امنیت فروشگاه آنلاین با استفاده از HTTPS

    یکی از نکات مهم در سئو سایت فروشگاهی، امنیت آن ها می باشد. اصلی ترین راه پیاده سازی امنیت سایت ها، استفاده از نسخه HTTPS در آدرس آن ها می باشد.

    1. تقویت محتوای صفحات فروشگاه

    استفاده از محتوای با کیفیت جهت معرفی محصولات، به ارتقاء سئو سایت شما کمک می کند. اگر از محتوای ویدئویی، صوتی و تصویری نیز استفاده کنید امتیاز بالاتری در سئو آن صفحات خواهید گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد