چگونه کنیبالیزیشن (Cannibalization) کلمات کلیدی را تشخیص دهیم ؟

روش تشخیص کنیبالیزیشن و رفع آن

1-استفاده از ابزار سرچ کنسول

به بخش performance  در سرچ کنسول بروید ، در فیلتر Query  کلمه کلیدی را جستجو کنید . به تب Page  بروید و صفحاتی را که با این کلمه کلیدی رتبه گرفته اند را بررسی کنید . صفحاتی که نرخ کلیک و ایمپرشن نزدیک به هم دارند ، دچار کنیبالیزیشن شده اند .

 

2-استفاده از تکنیک site:  

عبارت site:yourdomain.com Keyword  را در باکس گوگل جستجو کنید ، به جای yourdomain   نام دامنه سایت و به جای Keyword  کلمه کلیدی را قرار دهید . لیستی از محتوای سایت که با این کلمه کلیدی سئو شده اند را می بینید . حالا می توانید هر صفحه را تحلیل کنید و علت کنیبالیزیشن را پیدا کنید . سئو داخلی وبسایت را بررسی کنید . عناوین ، زیر عنوان های H1 , H2 , H3  و… ، محتوای صفحه ، سئو تصاویر و لینک سازی را با دیگر بررسی و در صورت نیاز ویرایش کنید .

3-روش دستی توسط پنل سایت وردپرس

در صورتی که شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید ، برای تشخیص کنیبالیزیشن  در سئو سایت وردپرسی ، می توانید در وبلاگ و برگه ها ، کلمه کلیدی را سرچ کنید و از نبود کنیبالیزیشن در سایت مطمئن شوید .

جلوگیری از کنیبالیزیشن در سئو

بهترین راه برای رفع کنیبالیزیشن جلوگیری از اتفاق افتادن آن است . اگر تا به اینجا با پایا مارکتینگ همراه بوده باشید ، با مفهوم همنوع خواری و روش های رفع Cannibalization اشنا شده اید .اما توصیه می کنیم با کمک راهکار های زیر از بروز همخواری و رقابت بین صفحات وبسایت جلوگیری کنید :

  • با کمک افزونه یواست یا رنک مث قبل از انتشار محتوا از تکراری بودن کلمه کلیدی مطلع شوید .
  • مرحله تحقیق کلمه کلیدی را با دقت و حساسیت بالا انجام دهید .
  • به کمک لینک سازی داخلی و خارجی ، به گوگل در تشخیص صفحه اصلی با کلمه کلیدی مرتبط کمک کنید . استفاده از روش پیلار کلاستر در لینک سازی داخلی می تواند در تقویت محتوای اصلی کمک کند .
  • به کلمات کلیدی فرعی توجه کنید چرا که ممکن است بین کلمات کلیدی فرعی نیز کنیبال اتفاق بیوفتد ،
  • از کلمات کلیدی هم خانواده برای جلوگیری از کنیبالیزیشن استفاده کنید .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد