12 راهکار افزایش فروش در بازار خراب

متاسفانه وضعیت اقتصادی به شکلی است که امروزه همه ما جمله (بازار خراب است) را زیاد می شنویم و خبری از افزایش فروش نیست. اما شما نباید به این جمله اهمیتی بدهید، بلکه باید سیستم فروش خود را به روزرسانی کنید. 12 راهکاری که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم، بی شک می توانند مسیر فروش شما را هموار کند و افزایش فروش در محصول یا خدمات شما را در پی داشته باشد.


چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟


1. محصول یا خدمات را دسته ای عرضه کنید


اگر به شیوه فروش شرکت های بزرگ توجه کنید، متوجه می شوید که در بسیاری از مواقع از پکیج های متفاوت استفاده کرده و چندین محصول را با قیمتی کمتر به فروش می رسانند. محصولات یا خدماتی که با یکدیگر مشابه هستند را در یک پکیج با قیمت کمتری قرار دهید تا مشتریان را ترغیب به خرید کنید. در قیمت گذاری ها هوشمندانه عمل کنید و حس یک خرید به صرفه را به مشتری منتقل کنید.

 


2. ژتون های زمان دار!


اگر به دنبال افزایش فروش هستید، پیشنهاد می کنیم حتما از ژتون های زماندار استفاده کنید. تخفیف نقدی را فراموش کنید و این روش را امتحان کنید. برای مثال بگویید خرید بالای 200 هزار تومان یک ژتون 20 هزار تومانی هدیه می دهید. شما با این حرکت مشتریان را تحریک به خرید می کنید و باعث افزایش فروش می شوید.

3. هوشمندانه جایزه بدهید!


معمولا بیشتر کسب و کارها در زمان مشخصی از سال یا ماه، درامد خوبی ندارند. در این زمان شما باید هدیه یا خدمات رایگانی را برای مشتریان مشخص نمایید تا از کاهش فروش خود جلوگیری کرده باشید. توجه داشته باشید که باید قبل از زمان کسادی بازار برنامه ریزی خود را انجام داده باشید تا در آن زمان مشتریان از جایزه یا مسابقه شما خبردار شوند. تبلیغات در فضای مجاری، یکی از بهترین ترفند ها برای اطلاع رسانی مسابقات است.

 


4. مناسبت ها فراموش نشه!


اگر به کسب و کار های موفق یک نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این کسب و کار ها فقط با یک برنامه ریزی دقیق به موقعیت کنونی خود دست یافته اند. شما می بایست یک تقویم مناسبتی بر روی گوشی خود یا یک تقویم معمولی داشته باشید. شما باید از یک ماه قبل از هر مناسبت، برنامه ریزی های خود را برای مسابقه یا طرح تخفیف انجام داده باشید. مناسبت ها بهترین زمان برای افزایش فروش شما می باشد، در صورتی که شما از قبل برای آن مناسبت برنامه ریزی کرده باشید.


5. مسابقه عالی هست!


زمانی که می گوییم مسابقه برگذار کنید، هدف ما فقط فروش بیشتر نیست، بلکه هدف ارتباط با مشتری و تقویت ارتباط عمومی است. این روزها مسابقات و تبلیغات زیادی را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهد هستیم. بنابراین در انتخاب مسابقه هوشمندانه عمل نمایید و تا جایی که می شود سعی کنید یک اثر از شما در پیج مشتریان باقی بماند. برای مثال از کاربران بخواهید عکسی با محصول شما در پیج خود منتشر کنند و شما را هم تگ کنند.

 


6. نزدیک مشتری باشید!


7. یک روز مخصوص شما


اگر به دنبال راهی سریع برای پیشرفت کسب و کار خود هستید، باید یک روز در ماه یا حتی هفته را به نام خودتان ثبت کنید. منظور این است در روز خاصی از ماه یا هفته شما باید تخفیفات متنوعی لحاظ کنید تا این روز در ذهن مشتری باقی بماند. اگر کمی تحقیق کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از کمپانی های بزرگ، روز خاصی در ماه یا سال یا حتی هفته را به نام خود ثبت کرده و مشتریانشان این روز را به خوبی به خاطر دارند. 

8. ضمانت دهید


می توانید برای برخی از محصولات خود ضمانت بازگشت وجه مشخص کنید. البته این ضمانت باید یک مدت زمان معین داشته باشد. شما با این کار اعتماد مشتری را جلب می کنید و همین باعث می شود یک مشتری معمولی را به مشتری وفادار تبدیل کنید. همچنین می توانید محصولاتی را با ضمانت مشخص کنید که مشتری در آینده به سایر قطعات آن نیز نیاز پیدا می کند و مجبور به خرید می شود. 

 


9. باید همه چیز را مشتریان بدانند!


شما باید در مرحله اول محتوای عالی، مفید و کارآمد که مربوط به محصول یا خدمات شما است را تولید کنید و در مرحله ی بعد باید تمام مشخصات، اطلاعات، قیمت، نحوه سفارش و… را در فضای مجازی منتشر کنید تا مشتریان شما از تمام اطلاعات در مورد محصول یا خدمات شما با خبر شوند. تکنیک های بازاریابی محتوا یک قدم طلایی و ضروری در فروش اینترنتی می باشد. شما می توانید با مراجعه به بخش مقالات دیجیتال مارکتینگ ، مقالات بیشتری در این زمینه مطالعه فرمایید.

 


10. به خریداران عمده جایزه بدهید!


زمانی که می گوییم به مشتریانی که عمده خرید می کنند پاداش دهید، منظورمان پاداش های پلکانی است. بسته به میزان خرید مشتریان، یک مبلغ پاداش تعیین کنید تا مشتریان را به خرید تشویق کرده باشید. برای مثال یک سقف خرید یک ملیون تومانی مشخص نمایید و یک مبلغ یا محصولی را به عنوان پاداش تعیین کنید. هوشمندانه قیمت گذاری کنید تا به افزایش فروش دست یابید.


11. کار مثبت و خیر انجام دهید!


این قسمت مخصوص افرادی است که علاوه بر افزایش فروش به دنبال امور مثبت و خیر هم می باشند. برای مثال درصدی از فروش را به امور خیریه اختصاص دهید و این را با مشتریان خود در میان بگذارید. جدا از بحث معنوی، این امر باعث اعتماد سازی و جلب رضایت مشتری می شود.

 


12. یک شریک بیابید

گر محصول یا خدمات شما به شکلی است که نمیتوانید قسمتی از آن را تولید کنید، میتوانید با یک شرکت دیگر همکاری کنید و محصولاتتان را در کنار یکدیگر به فروش برسانید. مشتریان زمانی که ارتباط دو شرکت تجاری را ببینند، با اعتماد بیشتری اقدام به خرید می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد