از کجا شروع به خرید سیسمونی کنیم؟

از کجا شروع به خرید سیسمونی کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم بهتر است برای خرید سیسمونی نوزاد لیستی از تمام وسایل مورد نیاز آماده کنید و آن‌ها را اولویت بندی کنید. سپس و بعد از تعیین جنسیت نوزاد و انتخاب رنگ اقدام به خرید این وسایل نمایید. در ادامه لیستی از دسته بندی‌های وسایل نوزاد را آماده کرده‌ایم.

  • لباس نوزاد
  • لوازم مرتبط با تغذیه
  • لوازم بهداشتی
  • لوازم حمل و نقل نوزاد
  • لوازم خواب
  • اسباب بازی
  • لوازم شخصی مادر
  • سایر وسایل

نکات مهم پیش از خرید لباس نوزاد

جذاب‌ترین بخش خرید سیسمونی نوزاد، خرید لباس است. دیدن لباس‌های کوچک نوزادی حس دلنشینی در افراد القا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا برخی در خرید لباس افراط کنند. یادتان باشد که کودک شما خیلی سریع رشد می‌کند و ممکن است تا پیش از آنکه نوبت پوشیدن بسیاری از این لباس‌ها فرا برسد قد کشیده باشد.

به منظور آنکه در خرید سیسمونی نوزاد بودجه خود را هدر ندهید، بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید. در ادامه نیز جدولی از مهم‌ترین لباس‌هایی که هنگام خرید سیسمونی نوزاد باید خریداری نمایید را آورده‌ایم.

  1. لباس‌های نوزاد را از لحاظ سایز بندی به ترتیب فصل‌ها از بعد تولد نوزاد بچینید. مثلا اگر نوزاد شما متولد فصل بهار است تا زمان سرد شدن هوا حداقل 6 ماه دارد و لباس های نوزادی سایز 0 و 1 برای او اندازه نیستند. پس برای خرید لباس‌های گرم سایز‌های بزرگتر را در نظر بگیرید.
  2. نوزادان در ماه های ابتدایی به بیشتر از سه یا چهار دست لباس احتیاج نخواهند داشت. خرید بیشتر لباس باعث هدر رفتن بودجه شما می شود.
  3. مهم‌ترین نکته هنگام خرید لباس نوزاد نرم بودن لباس است. مهم نیست که این لباس مارک خاصی دارد یا نه؟ تنها مورد مهم نرمی و جنس پارچه است.
  4. پوست نوزاد بسیار حساس است و ممکن است به برخی از جنس های پارچه حساسیت نشان بدهد. بهترین نوع پارچه برای لباس نوزاد کتان است.
  5. نوزاد درک حسی بالایی از محیط خود دارد. بنابراین با انتخاب رنگ های روشن و شاد موجب ایجاد حس شادی و طراوت در نوزاد خود شوید.
  6. بدن نوزاد در ماه های ابتدایی بسیار نرم و آسیب پذیر است. بنابراین لباسی را انتخاب کنید که برای پوشاندن آن نیاز نباشد نوزاد را زیاد جا به جا کنید.

خرید سیسمونی نوزاد یکی از شیرین‌ترین و در عین حال پر استرس‌ترین کارهای دنیاست. به خصوص اگر برای اولین فرزندتان خرید می‌کنید، ممکن است برخی نکات را ندانید. به شما توصیه می‌کنیم که با وجود دلنشین بودن خرید سیسمونی جلوی خودتان را بگیرید و با برنامه ریزی و فکر پیش بروید زیرا اکثر خرید‌های افراد در این شرایط بعدا بدون استفاده باقی خواهند ماند.

با توجه به قیمت‌ها و سخت شدن شرایط خرید سیسمونی نوزاد برای اکثر خانواده‌ها، ما درکارتز  قصد داریم تا مهم‌ترین نکاتی که شما می‌بایست پیش از خرید سیسمونی بدانید را عنوان کنیم. همچنین در ادامه لیستی کامل از وسایل ضروری و غیر ضروری برای نوزاد را نیز ارائه خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد