تفاوت سئوی سایت فروشگاهی با سئو در سایر سایت‌ها در چیست؟

امروزه رقابت موجود در میان فروشگاه‌های آنلاین جهت کسب رتبه‌های برتر در گوگل بسیار بالا گرفته و سرمایه گذاری روی سئو سایت فروشگاهی به یک امر اجتناب‌ناپذیر بدل شده است. در چنین فضای رقابتی، یک اشتباه کوچک قادر بوده تا ماه‌ها تلاش شما را به باد داده و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان درآمد شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. با این که هیچکس از اشتباهات در امان نیست و حتی بزرگترین کمپانی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هم دچار اشتباهاتی می‌شوند، آگاهی از روش‌های اصولی و صحیح سئو برای سایت های فروشگاهی سبب می‌شود که تا میزان زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئوی فروشگاهی یا همان E-commerce SEO عبارت است از فرایند بهینه سازی وب سایت یک فروشگاه اینترنتی، به منظور بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و افزایش بازدید سایت، که منجر به افزایش چشمگیر فروش و بالا رفتن درآمد برای یک کسب ‌و کار آنلاین می‌شود.

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت‌ها غالبا در این است که در سایت‌های فروشگاهی هدف، بهینه سازی سایت فروشگاهی با تعداد زیادی محصول بوده که بسیاری از این محصولات ویژگی‌ها و مشخصات مشابهی دارند. وجود محصولات با ویژگی‌های نسبتا مشابه و آن هم در تعداد بالا در دسته‌بندی‌های گوناگون باعث می‌شود از دید گوگل، محتواهای تکراری بیشتر به نظر آمده و بسیاری از این محصولات و صفحات در فرآیند ایندکس شدن سایت در گوگل با چالش‌های جدی مواجه شوند.

از سمت دیگر تعداد بالای صفحات در سایت فروشگاهی، توجه به اصلاح مشکل‌های تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. کاربران در سایت فروشگاهی برای خرید، نیاز به بررسی و مشاهده چندین محصول و بازدید از تعداد زیادی صفحه را دارند، پس بهبود سرعت سایت در این وب سایت‌ها اهمیت بسیاری دارد. بهبود سرعت سایت یکی از مهمترین جنبه‌های سئوی فنی یا همان سئوی تکنیکال است. از دیگر اهداف در سئو تکنیکال سایت‌های فروشگاهی، مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد زیاد محصولات است.

چطور می‌توان با بهینه سازی فروشگاه آنلاین به سمت افزایش فروش گام برداشت؟

حالا که اهمیت سئو سایت فروشگاهی برای رشد یک وب سایت کسب ‌و‌ کاری را درک کردیم، باید بدانیم که چطور می‌توان با بهینه سازی فروشگاه آنلاین به سمت افزایش فروش گام برداشت؟ در این حالت می‌توان گفت:

  • پیشی گرفتن از رقبا : یک مورد بسیار جذاب و قابل توجه از مزایای سئو سایت برای رشد کسب و کار ، جلو زدن و سبقت گرفتن از رقبای خود است. این کار به چند صورت انجام می‌شود که عبارتند از: راه اندازی بخش مجازی کسب ‌و ‌کار شما که ممکن است توسط بسیاری از وب سایت‌های همکار یا رقیب انجام نشده باشد. همچنین مورد مهم دیگر، برندسازی بوده که در فضای مجازی انجام می‌شود.
  • هدف گیری کاربران مورد نظر شما : سئو به شما کمک کرده تا دقیقا همان گروه از مخاطبانی را که در نظر دارید هدف قرار دهید. این کار هم به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شود. مثلا کلمات کلیدی مخصوص شما که مرتبط با کسب‌ و‌ کارتان هستند سئو شده و کاربرانی که آن‌ها را جستجو می‌کنند، به سایت شما هدایت می‌شوند. از سمت دیگر شما می‌توانید از طریق تولید محتوا بر روی موضوعاتی که مخاطبان هدفتان به آن‌ها علاقمند هستند هم این کار را انجام دهید.
  • سئو بهترین روش تبلیغاتی : سئو از تمام روش‌های تبلیغاتی مختلف دیگر بهتر بوده و بازدهی چشمگیری خواهد داشت. برای مثال اگر بخواهیم این روش را با تبلیغات PPC مقایسه نماییم، باید گفت مدل سئو تا 71/33 درصد کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات کلیکی یا همان PPC دریافت می‌کند؛ چرا که سئو راه میانبر نبوده و به صورت اصولی در نتایج جستجو توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو بالا می‌آید. در نتیجه کاربران به آن اعتماد بیشتری می‌کنند. پس هم از نظر بازدهی و هم اعتماد، سئو برتری بیشتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات خواهد داشت.
  • مراحل سئو سایت فروشگاهی

    مراحل سئو سایت فروشگاهی در آژانس ویرا برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو نظیر گوگل و افزایش بازدید از سایت و همینطور افزایش فروش به شرح زیر است:

    • تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی
    • تعیین ساختار سایت در سئو سایت فروشگاهی
    • آنالیز سئو سایت فروشگاهی
    • سئو تکنیکال سایت فروشگاهی
    • سئو داخلی سایت فروشگاهی
    • سئو کتگوری و دسته بندی سایت فروشگاهی
    • سئو خارجی سایت فروشگاهی
    • سئو محتوا سایت فروشگاهی
    • سئو محلی سایت فروشگاهی
    • سئو تصاویر و ویدیو سایت فروشگاهی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد