خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ مختص استفاده از موتور های جست و جو و اپلیکیشن ها نیست بلکه استفاده از تمام ابزار های دیجیتالی و الکترونیکی را در بر می گیرد. در نتیجه دیجیتال مارکتینگ هم ٱنلاین است هم آفلاین. دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست چرا که اولین دیجیتال مارکتینگ مربوط به صدسال پیش در زمان اختراع رادیو است.
برای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد به پایا مارکتینگ ؛ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مشهد مراجعه کنید
فضای دیجیتال سراسر فرصت و پتانسیل برای جذب مشتری، افزایش فروش و رشد چشمگیر کسب و کار ها است. اما رسیدن به این فضا نیازمند مهارت های خاصی است که به آن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند.
خدمات دیجیتال مارکت شامل دو بستر است که عبارتند از: بستر وب و بستر شبکه های اجتماعی
یک دیجیتال مارکتر کسی است که باتوجه به بودجه و هدف صاحبان شغل برای جذب مشتری و افزایش اگاهی مشتریان از آن برند از همه خدماتی که در بالا به آن اشاره شد استفاده می کند.
دیجیتال مارکتر روی شاخص های کلیدی یک عملکرد خاص متمرکز می شوند و بعد از تجزیه و تحلیل و اندازه گیری آنها بهترینشان را اجرا می کنند.
اکثر مشتریان به دنبال خدمات سفارشی و خصوصی هستند که در بازار سنتی این امکان وجود ندارد چرا که این نوع بازار ها دارای ماهیتی عمومی هستند.
کسب و کار در حوزه بازار سنتی بسیار پر هزینه است اما در دیجیتال مارکتینگ کسب و کار های کوچک و بزرگ می توانند با مناسبترین قیمت ها به مخاطبان خود دست پیدا کنند.
در بازار یابی سنتی هیچ راهی برای شناسایی افرادی که بیلبورد شما را دیده اند وجود ندارد اما در دیجیتال مارکتینگ میتوان تعداد دقیق افرادی که برای مثال ایمیل شما را خوانده اند شناسایی کرد.
شما در دیجیتال مارکتینگ می توانید به راحتی ضعف و مشکل خود را پیدا کنید و آن را به آسانی حل کنید.
دیجیتال ماکتینگ به دلیل اینکه به صورت آنلاین انجام می شود به موقعیت جغرافیایی محدود نیست و حوزه وسیع تری را در بر می گیرد.
یکی دیگر از مزیت های دیجیتال مارکتینگ این است که جذب مشتری تنها با چند کلیک انجام می شود و مشتری نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی ندارد.
در دیجیتال مارکتینگ شما با تعداد بیشتری مخاطب روبه رو هستید که در بازاریابی سنتی این تعداد بسیار محدود است.
اگر صاحبان کسب و کار ها از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرند سود دهی آنها افزایش می یابد.
اغلب رسانه ها امکان به اشتراک گذاری محتوای خود را دارند که این عمل به ایجاد یک اثر چندگانه کمک می کند و ظرفیت زیادی برای بهبود فروش در پی دارد.
تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ است. اگر به سراغ جمله معروف محتوا پادشاه است متوجه اهمیت آن می شویم.
در یک تیم تولید محتوا نویسنده ها بر اساس تخصص خاصی که در نوشتن دارند باید بر اساس یک چارچوب بنویسند و خلاقیت به خرج دهند ، این خلاقیت از ذهن استراتژیست محتوا بیرون می آید.
استراتژیست کسی است که بر تمام اهداف ، خط مشی ،توانمندی ها و چشم انداز سازمان و کار تیم تسلط دارد.
وقتی محتوایی منتشر میشود آنالیز و تحلیل اثر گذاری و آورده های آن،امری مهم و ضروری است. نتایج این تجزیه و تحلیل به واحد تبلیغات و استراتژیست کمک می کند که برای برداشتن گام بعد، قوی تر و به قولی با چشم باز قدم بردارند.
بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ تبلیغات است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حقیقت کلید افزایش فروش کسب و کار ها محسوب می شود.
برای توزیع محتوا فقط داشتن یک ادمین شبکه اجتماعی کافی نیست. پلتفرم های مختلف نیاز به این دارند که بدانند کدام نوع از محتوا جذابیت بیشتری را داشته است به همین خاطر حضور یک متخصص فضای وب که روی سایت های کسب و کار تسلط دارد هم ضروری است.
بعد از توزیع محتوا باید بدانیم که محتوا چقدر تاثیر گذار بوده است و آیا موجب رشد کار ما شده است یا نه؟ که این کار مختص واحد آنالیز است.
این واحد برای بررسی و کشف دانش های جید درباره فرآیند ها ، خدمات و بکار گیری تکنیک های دیجیتال مارکتینک فعالیت می کند.
متخصص این واحد در مورد کسب و کار تیم ، نیاز های بازار و بررسی فعالیت های رقبای ما تحقیق و بررسی انجام می دهد. در حقیقت این واحد دستیاری برای تمام واحد های زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است.
همانطور که مهم است چه چیزی را کجا منتشر کنیم مهم است که محتوای سایت ما چگونه در دسترس کابر قرار می گیرد ، اینکه این موضوع را آنالیز کنیم که کاربر بعد از هر گام چه گامی تا برای خرید یا استفاده از خدمات ما اقدام کند برمیدارد مهم است.
پس هر جایی که محصول یا خدمات و کاربر داشته باشد با دو مفهوم طراحی رابطه کاربری و طراحی تجربه کاربری سر و کار دارد.