راه‌اندازی گوگل دیسکاور از چه زمانی آغاز شد ؟

سابقه راه‌اندازی گوگل دیسکاور را باید در سال 2012 پیدا کرد. وقتی که گوگل سرویس مشابهی به نام google now معرفی کرد. ایده این سرویس ارائه اطلاعات بدون دریافت ورودی از کاربر بود. در واقع قرار بود گوگل خودش جستجوهای کاربران را انجام دهد. google now می‌توانست خبرهای روز را به شما نمایش دهد و رویدادهای ورزشی پیش رو، رویدادهای ثبت ‌شده در تقویم و مواردی از این قبیل را به شما یادآوری کند. البته پس از مدتی گوگل آرام آرام قابلیت‌های آن را به دستیار گوگل یعنی snapshot منتقل کرد. در نهایت سال 2018 بود که گوگل سرویس دیسکاور را معرفی کرد و بسیاری از قابلیت‌های ارتقایافته سرویس‌های قبلی را در آن به نمایش گذاشت.

چه کار کنیم تا در گوگل دیسکاور دیده شویم؟

برای رساندن محتواهای خود به گوگل دیسکاور کار متفاوتی نسبت به آنچه در سئو انجام می‌دهید، لازم نیست. همان اصولی که برای سئوی سایت رعایت می‌کنید، برای قرار گرفتن در دیسکاور هم لازم است. درواقع باید گفت فعالیت خاصی برای حضور در محتواهای گوگل دیسکاور نیاز نیست. شما باید محتوایی ارزشمند تولید کنید، مخاطب هدف خود را بشناسید و محتوای موردنیاز او را تامین کنید. همچنین باید به تجربه کاربری سایت خود اهمیت بدهید. برای روشن ‌شدن موضوع، بد نیست برخی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید را مرور کنیم:

محتوای ارزشمند تولید کنید

محتوا همیشه باید نقطه کانونی فعالیت‌های سایت شما باشد. محتواهای جدیدی که تولید می‌کنید، باید طوری باشند که به سؤالات موردنظر کاربران درباره موضوع محتوا به طور کامل پاسخ دهند. چنین محتواهایی برای کاربران جذاب و کاربردی بوده و مورد توجه گوگل دیسکاور هم قرار می‌گیرد.محتواهای قبلی خود را ارتقا دهید

بهترین راه رسیدن به گوگل دیسکاور این است که محتوایی تولید کنید که از بقیه بهتر باشد. اگر در یک زمینه شغلی خاص فعالیت دارید، معمولا کار شما راحت‌تر است اما اگر موضوعات محتوای شما عمومی است، رقبای زیادی هم دارید. در نتیجه کار سخت‌تری پیش روی شما است و باید کیفیت محتواهای خود را بالا ببرید. در واقع باید مخاطبان خود را به‌ خوبی بشناسید، زمینه کاری خود را دقیق بررسی کنید و بهترین محتوای ممکن را ایجاد کنید. علاوه بر این باید به سراغ محتوهای قبلی خود بروید و آنها را هم ارتقا دهید.

مطمئن شوید سؤالاتی که کاربران درباره زمینه کار شما دارند را می‌دانید، و سعی کنید این سؤالات را به زبانی ساده و قابل فهم پاسخ دهید و اطلاعات لازم و کاربردی را به کاربر منتقل کنید. همچنین باید از تکنیک‌های داستان‌سرایی و تصاویر مناسب برای جذاب‌کردن محتوای خود استفاده کنید.

مثل همیشه از تحلیل رقبای خود غافل نمانید. در این زمینه می‌توانید رقبایی که توانسته‌اند به گوگل دیسکاور راه پیدا کنند را پیدا کرده و ببینید چه کار خاصی انجام داده‌اند. البته نیازی نیست شما هم همه کارهای رقبا را کپی کنید بلکه از آنها ایده بگیرید و بهترین استراتژی را تدوین کنید.

مطالب بروز بنویسید

گوگل دیسکاور می‌تواند هر لحظه محتواهای جدید را پیدا کند، این قابلیت برای اخبار بیشتر به‌کار می‌آید. بنابراین اگر محتواهایی داغ و ترند تولید کنید، شانس بیشتری برای دیده ‌شدن در دیسکاور خواهید داشت. البته محتوای بروز فقط به ترندها و اخبار محدود نمی‌شود بلکه حتی مطالب طولانی و قدیمی سایت شما هم می‌توانند شامل این موضوع شوند. از آنجا که گوگل دیسکاور به تغییر عادت‌ها و علایق کاربران حساس است، در صورت مشاهده هر تغییر در رفتار کاربر، پیشنهادات جدیدتری به او ارائه خواهد کرد.

اعتبار، تخصص و امانت‌داری را رعایت کنید

اعتبار، تخصص و امانتداری سه موضوعی هستند که گوگل صراحتا اعلام کرده برای آوردن یک سایت در دیسکاور به آنها توجه می‌کند. نه‌تنها در گوگل دیسکاور بلکه در رتبه‌بندی صفحات سایت هم این سه موضوع اهمیتی ویژه برای گوگل دارند. در واقع گوگل با توجه به اینکه سایت شما چقدر معتبر است، اینکه نویسندگان محتوای آن از تخصص لازم برخوردار هستند و اینکه امانت‌داری را در انتقال مطالب مهم رعایت می‌کنید یا نه، برای سایت شما جایگاه بالاتری در نظر می‌گیرد و احتمال نمایش آن در گوگل دیسکاور بیشتر می‌شود.

از تصاویر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای قرار گرفتن در گوگل دیسکاور باید انجام دهید، توجه به جنبه‌های بصری محتوا است. اساسا دیسکاور یک فضای تصویری است،  کاربران در حالی که با انگشت‌شان صفحه گوشی را بالا و پایین می‌برند، مطالب را می‌بینند و در صورتی که یکی از آنها توجهشان را جلب کند، روی آن توقف می‌کنند. درواقع اولین چیزی که می‌تواند توجه کاربر را به خود جلب کند، تصویر اصلی مطلب شما است.

علاوه بر عکس در صورتی که برای یک موضوع محتوای ویدئویی هم دارید، حتما از آن در صفحه سایت خود استفاده کنید. دنیای امروز دنیای ویدئو است و هر روز جایگاه محتوای ویدئویی در دنیای دیجیتال مارکتینگ ارتقا می‌یابد. در صورتی که محتواهای خود را با ویدئو همراه کنید، احتمال حضور خود در گوگل دیسکاور را هم افزایش می‌دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد