نکات استفاده از تکنیک کوساتیشن یا لینک دهی مشترک

درست است که این دو مفهوم جدید نیستند، ولی در حال حاضر از این دو در استراتژی‌‌های لینک‌‌سازی کمتر استفاده می‌‌شود. به دلیل تاثیرگذاری این مفاهیم بر کسب نتیجه مطلوب، افراد متخصص در این حوزه باید به فکر یادگیری نحوه استفاده از آن‌‌ها در لینک‌‌سازی باشند.

انکر تکست از مسائل مهم در لینک‌‌سازی خارجی و داخلی است ولی در حال حاضر به اندازه گذشته پرطرفدار نیست. در نتیجه به نظر می‌‌رسد که در آینده‌‌ای نه چندان دور، این مفاهیم جایگاه بالاتری پیدا کنند و الگوریتم‌‌های گوگل برای تشخیص ارتباط بین سایت‌‌های مختلف، دیگر تنها از لینک و انکر تکست بهره نبرند.

در راهنمای زیر، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Co-Citation‌ (کوسایتیشن) و Co-Occurrence (کواکورنس) بهره ببرید.

  • تمرکز نکردن روی یک انکر تکست خاص

به طور کل، فلسفه پیدایش کواکورنس، کاهش تاثیر انکر تکست است. از این رو بهتر است به جای این که روی بهینه‌‌سازی یک کلمه کلیدی برای لینک‌‌دهی وقت بگذارید، به این فکر کنید که چطور می‌‌توان از کلمات معنی‌‌دار به همراه نام برند به صورت طبیعی استفاده کنید.

  • تاکید نکردن روی کلمات کلیدی خاص

امروزه متا تگ keywords ارزش قبلی خود را از دست داده است. ممکن است تا الان متوجه شده باشید که نتایج نمایش داده شده در SERP دقیقا همان چیزی نیست که شما سرچ کرده‌‌اید، ولی از نظر موضوعی دقیقا مرتبط با عبارتی است که سرچ کرده‌‌اید. مفهوم کوسایتیشن در این‌‌جا نمود پیدا می‌‌کند. در نتیجه اگر به دنبال تعیین استراتژی تولید محتوا و کلمات کلیدی هستید، خود را درگیر استفاده دقیق از کلمات کلیدی نکنید. موتورهای جستجو متوجه موضوع سایت شما بوده و در هنگام تعیین رتبه سایت، تنها به کلمه کلیدی توجه نمی‌‌کنند. در حال حاضر الگوریتم‌‌های گوگل می‌‌توانند رفتار کاربر را ردیابی کرده و کوکورنس ‌ را شناسایی کنند.

  • استفاده از نام برند خود و برندهای معتبر و مرتبط

یکی از مفاهیم قوی در سئو، برند منشن (Brand Mention) است که تاثیر آن از لینک‌‌سازی خارجی کمتر نیست. یعنی هر چه نام برند شما در فضای وب بیشتر ذکر شود، شانس سایت شما برای دریافت رتبه بهتر در نتایج موتور جستجو بیشتر خواهد شد. اگر نام برند در سایت‌‌های مرتبط استفاده شود، این تاثیر چند برابر خواهد بود.

از ساده‌‌ترین کارهایی که برای استفاده از این روش می‌‌توانید بکنید این است که در محتواهایی که منتشر می‌کنید، نام برندهای معتبر در حوزه کاری‌‌تان را ذکر کنید. به این صورت نام برند شما در کنار نام برندی آمده که گوگل آن را می‌‌شناسد و به آن اعتبار می‌‌دهد. به طور مثال اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، خوب است که در کنار نام برند خود، از نام دیجی کالا در مقاله‌‌هایتان استفاده کنید تا به این شکل به شناخته شدن برند خود توسط گوگل کمک کرده باشید. یکی از مزیت‌های استفاده از این روش این است که جایگاه بهتری در رتبه‌بندی موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد و به این طریق می‌توانید افراد بیشتری که با برند شما آشنایی ندارند و به نوعی در مرحله اول خرید قرار دارند را به سمت وب‌سایت خود کشانده و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

آیا استفاده از تکنیک کوسایتیشن بر سئو خارجی تاثیرگذار است؟

استفاده از تکنیک Co-Citation‌ کمکی برای سئو خارجی است و درکنار لینک‌سازی می‌تواند تاثیرات مثبتی را رقم بزند. لازم به ذکر است که استفاده از این تکنیک مانند دیگر راه‌‌کارهای بهبود سئو، مانند حرکت روی لبه تیغ است. از این رو در هنگام استفاده از آن باید جوانب احتیاط رعایت شود. از آن‌‌جایی که تکنیک Co-Citation‌ منجر به افزایش تاثیر رپورتاژ آگهی می‌شود، می‌‌توانید در کنار لینک‌‌های خارجی که به سایت خود می‌‌دهید، از نام برندهای معتبر در زمینه کاری‌‌تان نیز در متن رپورتاژ استفاده کنید. البته توجه به این نکته ضروری است که بهتر است این برندها، رقبایتان نباشند. در نهایت با استفاده از این تکنیک، سئوی خارجی سایت خود را بهبود خواهید بخشید.

جمع‌بندی

استفاده از دو مفهوم Co-Citation‌ و Co-Occurrence در استراتژی‌‌های لینک‌‌سازی بسیار مهم هستند. در حال حاضر انکر تکست‌‌ها به اندازه گذشته پرطرفدار نیستند و دوره استفاده از Exact Match در لینک‌سازی خارجی به پایان رسیده است. در نتیجه استفاده صحیح از این دو تکینک می‌تواند تاثیر خوبی بر سئو سایت داشته باشد.

با استفاده از نکاتی که در این مقاله برای چگونگی استفاده از مفاهیم Co-Citation‌ و Co-Occurrence گفته شد، می‌‌توانید سئو وب‌‌سایت خود را بهبود ببخشید و موجب افزایش حضور صفحه‌‌های وب‌‌سایت در نتایج موتورهای جستجو شوید. همچنین در صورتی که قصد راه‌‌اندازی کمپین رپورتاژ و لینک خارجی را دارید، برای افزایش اثر استراتژی لینک‌‌سازی، از این دو تکنیک ذکرشده حتما استفاده کنید.

امیدواریم که از مطالب گفته‌شده استفاده کرده باشید. خوشحال می‌شویم تجربیات و نظرات خود پیرامون این مطلب را با ما در میان بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد