انواع فیچر اسنیپت در سئو کدام است ؟

فیچر اسنیپت به کابر پاسخ سریع و کوتاهی می دهد و ممکن است این پاسخ به شکل های مختلف ارائه شود . نمایش اطلاعات در رتبه صفر گوگل می تواند به شکل متن ، جدول ، تصویر یا ویدئو باشد . در ادامه انواع فیچر اسنیپت را بررسی می کنیم :

  • متن و تعریف : رایج ترین شکل فیچر اسنیپت است که گوگل با نمایش متن برگزیده به سوال کاربر پاسخ می دهد . این پاسخ در جواب سوالاتی مانند “چه کسی ” ، “چه چیزی” ، “چرا” و یا “چه زمانی ” ظاهر می شود و می تواند بین 40 تا 60 کلمه باشد .
  • لیست : یکی دیگر از قطعه های ویزه در نتایج صفر گوگل است که مراحل انجام کاری خاص یا معرفی محصولات مختلف را نمایش می دهد و از آنجایی که معمولا طولانی است کاربر را مجبور می کند تا برای دیدن ادامه لیست روی آن کلیک کند . بدین طریق نرخ کلیک سایت و ترافیک سایت افزایش می یابد . برای کسب این امتیاز باید از بولت پوینت یا لیست اعداد در محتوا استفاده کنید .
  • جدول : استفاده از جدول برای گوگل خوشایند است و یکی از گزینه های رسیدن به جایگاه صفر گوگل می باشد . جداول به دلیل سازماندهی اطلاعات به صورت ساده تر می تواند پاسخ سوال کاربر را سریع تر و جامع تر ارائه دهد .
  • ویدئو : یکی از المان های جذب کاربر و نگهداشتن مخاطب استفاده از تکه ویدئو های مرتبط با محتوا در سایت است . در صورتی که هدف کاربر از جستجو ، دیدن ویدئو باشد ، در بخش رتبه صفر گوگل به مخاطب ، پیشنهاد می شود .

فیچر اسنیپت در پایا مارکتینگ

چرا فیچر اسنیپت در سئو سایت مهم هستند ؟

هدف از نمایش فیچر اسنیپت  ، رسیدن کاربر به بهترین و کامل ترین پاسخ در کوتاه ترین زمان به صورت مختصر و مفید است . گوگل تمایل دارد که مخاطب خود را سریع ترین زمان ممکن حتی بدون کلیک ، به خواسته مورد نظر نزدیک کند .

 

زمانی که محتوای شما در جایگاه صفر گوگل نمایش داده می شود 2 اتفاق می افتد :

  1. کاربر روی پاسخ ارائه شده در رتبه صفر کلیک می کند که بدین طریق نرخ کلیک به طور طبیعی افزایش می یابد و موجب بالا رفتن ترافیک ارگانیک سایت می شود .
  2. کاربر بدون کلیک از صفحه نتایج خارج می شود که در این صورت گوگل متوجه می شود که مخاطب به پاسخ سوال خود در اطلاعات نمایش داده شده فیچر اسنیپت  رسیده است . بنابراین وبسایت مربوطه توانسته است نیاز کاربر گوگل را پاسخ دهد که شامل دریافت امتیاز از گوگل می شود .

رسیدن به رتبه صفر گوگل یکی از تکنیک های مهم برای سئو سایت است که کارشناسان SEO  با آگاهی از آن در تلاش هستند که بتوانند به این جایگاه دست یابند Featured snippet می تواند ترافیک و نرخ کلیک سایت را به طرز قابل توجهی افزایش دهد اما چگونه ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد