تأثیر بردکرامب در سئو سایت چیست؟

طبق الگوریتم‌های گوگل، ساختار و معماری سایت باید از یک سلسله مراتب مشخص و منظم تبعیت کند. در واقع در نقشه سایت نباید صفحاتی با عمق زیاد داشته باشیم. پیروی نکردن از یک سلسله مراتب مشخص و نداشتن معماری صحیح در سایت باعث ایجاد صفحات orphan یا صفحاتی می‌شود که هیچ لینک و پیوندی به صفحه اصلی و سایر صفحات سایت ندارند.
وقتی در سایت از بردکرامب استفاده شود، گوگل بهتر به نقشه سایت و معماری آن پی خواهد برد و این قطعاً در سئو سایت اثرگذار خواهد بود.

چرا باید از بردکرامب در سایت استفاده کنیم؟

بردکرامب علاوه بر اینکه در سئو سایت مؤثر است از نظر تجربه کاربری نیز به کاربران در درک بهتر از سلسله مراتب صفحات سایت و موقعیت کنونی‌شان در سایت کمک می‌کند.
به علاوه بردکرامب لینک‌های دسته بندی صفحات سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در نتیجه کاربر می‌تواند با کلیک بر روی یک دسته بندی مرتبط با محصول به محصولات مشابه بیشتر دست پیدا کند.

برای مثال اگر به بردکرامبی که در بالا اشاره شد توجه کنید، کاربر وارد صفحه پد آرایشی شده است. این کاربر می‌تواند با کلیک بر روی «محصولات آرایشی بهداشتی» سایر محصولات آرایشی بهداشتی را مشاهده کند. این امر به کاهش نرخ خروج از سایت و افزایش مدت ماندگاری کاربران نیز کمک بسزایی می‌کند.

بنابراین به طور خلاصه بردکرامب در موارد زیر برای سایت مؤثر است:

  1. بهبود تجربه کاربری
  2. درک بهتر از سلسله مراتب صفحات سایت
  3. درک موقعیت کنونی کاربر در سایت
  4. کاهش نرخ خروج از سایت
  5. افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت

بردکرامب (Breadcrumb) نشانگر صفحات یا مسیر راهنما

بردکرامب در لغت به معنی خرده نان است. وقتی شما در سایتتان از بردکرامب استفاده می‌کنید در واقع از صفحه اصلی تا سایر صفحات سایتتان خرده نان می‌ریزید تا کاربرانی که از صفحه نتایج جستجوی گوگل به یکی از صفحات داخلی سایتتان وارد می‌شوند، مسیر رسیدن به صفحه اصلی را بیابند و بدانند دقیقاً در کجای سایت شما قرار دارند. برد کرام یک مسیر راهنما برای کاربران و موتورهای جستجو است تا بتوانند ساختار مختلف صفحات سایت شما را شناسایی کنند و به راحتی بین صفحات حرکت کنند.

به عنوان مثال اگر کاربر در بالای صفحه بردکرامبی مانند زیر مشاهده کند متوجه خواهد شد صفحه کنونی زیر دسته محصولات آرایشی بهداشتی و محصولات مخصوص بانوان واقع شده است.با توجه به تمام آنچه گفته شد، ایجاد بردکرامب با هدف دسترسی سریعتر و مناسبتر کاربران و روبات‌های موتورهای جستجو به صفحات مختلف سایت صورت می‌گیرد. ساخت بردکرامب در سایت به نظر ضروری می‌رسد و به طبقه بندی محتوای سایت ما توسط گوگل کمک می‌کند بنابراین با ایجاد بردکرامب چه از طریق افزونه و چه از طریق کدهای HTML و استفاده از استانداردهای اسکیما به بهبود سئو سایت، داشتن یک معماری صحیح و نقشه‌ای منظم در سایتتان کمک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد