مزیت سئو سایت وردپرس چیست ؟

سئو وردپرس به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی سایت‌های ساخته شده با CMS وردپرس در موتورهای جستجو، انجام می‌شود. هدف از این اقدامات، افزایش رتبه و جذب بازدید بیشتر به سایت از طریق نتایج جستجوی طبیعی یا ارگانیک است.

طی دهه گذشته فرایند بهینه سازی سایت وردپرسی برای موتور جستجو (SEO) تغییرات نسبتا زیادی داشته است. از طرفی هر چقدر طراحی سایت با وردپرس بیشتر می‌شود و این سیستم مدیریت محتوا سهم بیشتری از بازار را کسب می‌کند، افراد بیشتری به دنبال راه‌هایی برای بهبود سئوی وردپرس خود هستند.

امروزه رقابت شدیدی در حوزه مشاغل و کسب و کارهای مجازی برای افزایش رتبه سئو و قرارگرفتن در SERP (نتایج صفحه موتور جستجو ) میان سایت‌های مختلف وجود دارد به طوری که باعث می‌شود شرکت‌ها رویکردهای جدید و منحصربه‌فردی را در پیش بگیرند.

بسیاری از شرکت‌ها و وبلاگ‌ها، محبوبیت برند خود را از جستجوی ارگانیک و سئو وردپرس می‌سازند. اگرچه این کار ممکن است خطرناک باشد، اما هنوز هم نشانه تاثیرگذار بودن سئو است.

چرا سئو مهم است؟

سئو = افزایش بازدید + تجربه کاربری بهتر + صرفه‌جویی در هزینه + برندینگ قوی‌تر

چارچوب و اصول کلی سئو برای همه سایتها یکسان است، ولی در سایت‌های وردپرسی به دلیل تفاوت ساختار و همچنین ویژگی های cms وردپرس، باعث شده است که در پیاده سازی موارد سئویی تفاوت هایی با سایر سایت ها داشته باشد، از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت انجام موارد سئو
  • آسان تر بودن بهینه سازی  ساختار سایت از جمله ساختار مناسب url ها به آسانی امکان پذیر و قابل مدیریت است، همچنین
  • کمک گرفتن از پلاگین ها در موارد مختلف مربوط به سئو ،همچنین استفاده از قالب‌های وردپرس که ریسپانسیو بودن، سرعت لود خوب و همچنین استاندارد بودن کدها را راحت‌تر در اختیار ما قرار می‌دهد.
  • آپدیت cms وردپرس پیوسته صورت می‌گیرد و در صورت وجود اشکالات احتمالی، این موارد رفع می‌شود و در نتیجه این آپدیت ها در روند سئو تاثیر گذار است.

۲ افزونه‌ محبوب برای سئو وردپرس که باید بشناسید!

۱- افزونه Yoast SEO

یواست سئو یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های سئو برای وردپرس است که به شما در بهینه‌سازی محتوا، عنوان و توضیحات صفحات، ساختار URL و … کمک می‌کند.

در مسیر شروع سئو وردپرس

اگر در ابتدای راه هستید و می‌خواهید سئو وردپرس را شروع کنید، به نکات زیر توجه کنید:

  • با اصول اولیه سئو آشنا شوید و آگاهی پیدا کنید.
  • درباره کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود مطالعه داشته باشید.
  • محتوای باکیفیت و مفید جهت رفع سوالات و نیازهای کابران خودتان تولید کنید.
  • چک لیست سئو تکنیکال را برای سایت خود انجام دهید.
  • از افزونه‌های سئو مناسب استفاده کنید.
  • صبر داشته باشید و به طور مستمر سئو سایت خود را انجام دهید.

مراحل اصلی سئو وردپرس

  • انتخاب کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی مناسب، اولین قدم در سئو برای رسیدن به موفقیت است.
    برای انتخاب کلمات کلیدی باید به عوامل مختلفی مانند میزان جستجو و رقابت آن کلمه، که رکن اصلی آن مرتبط بودن با محتوای سایت است.
    برای راحت شدن فرایند انتخاب کلمه کلیدی میتوانید از ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner و Ahrefs برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • بهینه سازی محتوا: محتوا نقش مهمی در سئو ایفا می‌کند از مهمترین مواردی که در محتوا وجود دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد: محتوای باید باکیفیت، ارزشمند و مرتبط با کلمات کلیدی انتخابی و همچنین ماهیت سایت شما باشد.
  • از عنوان‌ها و متا دسکریپشن‌های جذاب استفاده کنید.
  • تصاویر و ویدیوهای مرتبط را به محتوای خود اضافه کنید.
  • محتوای سایت را برروز رسانی کنید.
  • ساختار URL مناسب:
    از قوانین url پیروی کنید
    URLها باید کوتاه، واضح و مرتبط با محتوای صفحه باشند.
    از کلمات کلیدی در URL های خود استفاده کنید.
    از خطوط تیره (-) به جای زیرخط (_) در URLها استفاده کنید.
  •  بهینه سازی فنی: بهینه سازی فنی به معنای انجام اقداماتی برای بهبود عملکرد و همچنین سرعت سایت شما است.
    سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل مهم رتبه‌بندی در موتورهای جستجو است.
    از تصاویر کم حجم و سئو شده استفاده کنید.
    کدهای اضافی را از سایت خود حذف کنید.
    از یک هاستینگ باکیفیت استفاده کنید.
  • لینک سازی:لینک‌ها دو نوع هستند، لینک سازی داخلی و خارجی، لینک سازی خارجی به افزایش اعتبار و رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنند.
    لینک‌سازی داخلی صحیح بین صفحات سایت خود ایجاد کنید. از محتوای باکیفیت در سایت خود استفاده کنید تا سایر سایت‌ها به طور طبیعی به شما لینک دهند.
  • سئو محلی: سئو محلی به معنای بهینه سازی سایت شما برای جستجوهای محلی کاربران است.
    اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، سئو محلی می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر از منطقه خود به شما کمک کند.
    برای بهبود سئو محلی، باید اطلاعات تماس خود را به طور دقیق در سایت خود ذکر کنید و در دایرکتوری‌های محلی از جمله گوگل مپ ثبت نام کنید.( سایر اپلیکیشن های مسیریابی ایرانی و پرکاربرد نیز موثر است)
  • ابزارهای سئو: ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل عملکرد سایت شما و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن وجود دارد.
    از ابزارهای سئو مانند Google Search Console و Google Analytics بصورت رایگان میتوانید استفاده کنید.
  • صبر و حوصله:
    سئو یک فرایند بلندمدت است و نتایج آن بلافاصله قابل مشاهده نیستند. برای موفقیت در سئو، نیاز به تلاش و صبر مستمر دارید. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مرتب در حال تغییر هستند و باید به طور مداوم استراتژی سئوی خود را به روز رسانی کنید.
  •  امنیت: امنیت سایت یکی از عوامل مهم سئو است، یک سایت هک شده می‌تواند تجربه کاربری منفی ایجاد کند و رتبه شما در موتورهای جستجو را کاهش دهد.
    از یک رمز عبور قوی برای ورود به سایت خود استفاده کنید، پلاگین‌ها و هسته وردپرس خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
    موارد امنیتی سایت را حتما چک کنید برای مثال از  Web Application Firewall استفاده کنید.
  • موبایل فرندلی بودن: امروزه، اکثر جستجوها از طریق تلفن همراه انجام می‌شود پس سایت شما باید برای نمایش صحیح در دستگاه‌های تلفن همراه بهینه شود.
    گوگل اولویت رتبه بندی را به سایت‌های ریسپانسیو  می‌دهد. پس اگر سایت شما در موبایل به خوبی نمایش داده نمیشود، در سئو شانسی برای برنده شدن ندارید
    برای این کار میتوانید از یک قالب وردپرس ریسپانسیو استفاده کنید.
  • شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش مهمی در سئو ایفا کنند. در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و محتوای سایت خود را به اشتراک بگذارید.
    لینک‌های سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  •  آنالیز و بهبود مستمر: تجزیه و تحلیل منظم عملکرد سایت شما برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آن ضروری است.
    از ابزارهای سئو مانند Google Search Console و Google Analytics برای بررسی ترافیک و رفتار کاربران استفاده کنید.
    بر اساس داده‌های به دست آمده از بررسی سایت با ابزارها، استراتژی سئوی خود را به روز رسانی کنید.

مزایا و معایب خرید آنلاین لوازم خانگی برقی

فروشگاه اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

تعریف فروشگاه اینترنتی عبارت است از کار خرید کالا یا خدمات بر بستر اینترنت. یعنی بعد از اتصال به اینترنت، وارد وب سایت فروشگاهی می‌شوید و با انتخاب کالا و خدمات مورد نظرتان آن را در محل، دریافت می‌کنید. در فروشگاه اینترنتی پرداخت به صورت آنلاین است اما ممکن است برخی فروشگاه‌های آنلاین، پرداخت در محل هم داشته باشند. در خرید آنلاین سرچ کالا و خدمات اولین قدم است.

خرید آنلاین یعنی چه؟ خرید آنلاین زمانی انجام می‌شود که از پلتفرم دیجیتالی برای خرید استفاده شود. برای خرید آنلاین لوازم برقی خانگی علاوه بر اینترنت به کارت اعتباری، پسورد و آدرس ایمیل یا شماره موبایل نیاز داریم.

اهمیت 

  برای دولت‌ها بسیار زیاد است چرا که با ترویج تجارت الکترونیک و گسترش انجام خریدها به صورت اینترنتی بسیاری از مشکلاتی که اغلب دولت‌ها با آن دست به گریبان هستند بر طرف می‌شود. گواه این امر خیابان‌های شهر تهران در روزهای پایانی سال است که ترافیک بسیار شدید باعث بروز مشکلات جدی در شهر می‌شود. حال تصور کنید نیمی از مردم خرید پایان سال خود را از طریق اینترنت و بدون حضور و تردد در خیابان انجام دهند. در این صورت اتفاقاتی مثل کاهش چشمگیر مصرف سوخت و هزینه های آن، کاهش هزینه های سنگین بکارگیری نیرو برای کنترل ترافیک، کاهش آلودگی هوا و … رخ خواهد داد.

عمر فروشگاه اینترنتی به حدود 25 سال می‌رسد. اولین فروشگاه اینترنتی جهان در سال 1994 با نام نت مارکت -netmarket است که اولین تراکنش امن آنلاین را انجام داد و توسط کارآفرین ۲۱ ساله با نام دن کان شروع به کار کرد. بعد از آن در سال 1995، آمازون و سپس eBAY سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کردند. خرید آنلاین روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و در دوران کرونا، به یکی از راهکارهای تامین نیازها همراه با کاهش رفت‌وآمد در سطح خیابان‌ها شده است.

مزایا و معایب خرید و فروش اینترنتی

چرا فروش اینترنتی؟ خرید اینترنتی بهتر است یا حضوری؟ دلایل خرید اینترنتی و خرید از فروشگاه اینترنتی برمی‌گردد به مزایایی که خرید اینترنتی در برابر خرید حضوری دارد. خرید اینترنتی موهبتی است که دنیای تکنولوژی به ما عرضه داشته و راهی مناسب برای پیشرفت اقتصادی دولت ها و تقویت اقتصاد خانواده‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از مغازه‌ها در راه فروش کالاها و خدماتشان از طریق وب و اینترنت قدم نهاده‌اند و به رشد آن کمک می‌کنند.

بسیاری افراد، حتی خریدهای سوپرمارکتی خود را به صورت هفتگی به صورت آنلاین انجام می‌دهند. برخی شرکت‌ها فقط فروش آنلاین دارند و فروش حضوری ندارند.

از جمله مزایای خرید اینترنتی عبارتند از:

نیاز به خروج از منزل نیست.
نیازی به ماندن در صف خرید به خصوص در مناسب‌ها مثلا سال نو یا شب یلدا و … نیست.
خرید با آرامش کامل و بررسی نکات فنی کالا
دریافت کالا با صرف زمان کوتاه
صرفه‌جویی در زمان
خرید بدون واسطه از منبع اصلی و قیمت واقعی
امکان استفاده از پشتیبانی آنلاین در هر لحظه
خرید در فضای شخصی با آرامش کامل
خرید از منبع اصلی بدون در نظر گرفتن مسافت ها حتی خرید از سراسر دنیا
خرید در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل
تنوع محصولات
وجود حریم شخصی؛ کسی از اقلام خریداری شده مطلع نمی‌شود.
ممکن است امکان مرجوع کردن و بازگرداندن کالا در مدت زمان خاص مثلا یه هفته را داشته باشید. این نکته خرید کالایی مثل کفش و لباس را راحت می‌کند.
امکان ارسال هدیه
عدم وجود فروشنده و حضور آزاردهنده او


نکات خرید روپوش پزشکی لاکچری

روپوش پزشکی که از زیبایی ، ایستایی مناسب ، پارچه با کیفیت و دوخت درجه یک برخوردار باشد را روپوش پزشکی لاکچری می نامند ، این لباس فرم کادر درمان ، با دلیل برخورداری از مرغوبیت کافی می تواند ظاهر خود را در مدت زمان طولانی حفظ کند و به دلیل داشتن مدل شیک و برش خیاطی متفاوت ، از ظاهری زیبا بهره برده است  .

ویژگی روپوش پزشکی لاکچری دوخت یادگار

بسیاری از از تولیدی ها در کشور ، در حال دوخت و تولید روپوش پزشکی و پرستاری هستند ، اما دوخت یادگار به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های لباس کار و روپوش پزشکی و بیمارستانی با تولید جدیدترین لباس فرم پزشکی لاکچری ، ویژگی های زیر را به شما هدیه می کند :

  • استفاده از پارچه با کیفیت
  • دوخت عالی
  • استفاده از طرح های جدید
  • قابلیت تولید روپوش پزشکی طبق مد روز
  • امکان سفارش دوزی و تغییر در جزئیات
  • طراحی خاص و منحصر به فرد
  • امکان تولید عمده و سفارش مجدد

 

تفاوت روپوش پزشکی لاکچری با مانتو و فرم معمولی چیست ؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آماده است که روپوش پزشکی لاکچری چه تفاوتی با روپوش معمولی ، که به عنوان فرم بیمارستانی و مانتو سفید کادر درمان ، به فروش می رسد ، دارد . می توان موارد زیر را برای مقایسه روپوش پزشکی لاکچری و معمولی نام برد :

کیفیت متریال و پارچه استفاده شده

روپوش پزشکی لاکچری از پارچه باکیفیت و مرغوب دوخته می شود ، این پارچه ها به دلیل بافت درجه یک چروک نمی شود ، آبرفت ندارد و ظاهر خود را از دست نمی دهند . استفاده از دکمه ، زیپ و نخ با مرغوب  ، توانسته است بر کیفیت کار بیافزاید .

طراحی و زیبایی در دوخت

در تولید روپوش و لباس پزشکی لاکچری از برش های جدید و طرح های خاص استفاده می شود تا ایستایی روپوش پزشکی و پرستاری در تن دو چندان شود .

کاربرد استفاده

استقبال از خرید روپوش و فرم پزشکی لاکچری در محیط های خاص مثل کلینک ها ، بیمارستان خصوصی ، داروخانه ها و آزمایشکاه ها بیشتر است .

قیمت

هزینه تولید و خرید روپوش پزشکی شیک و  لاکچری به دلیل استفاده از پارچه گران تر و دوخت با کیفیت تر نسبت به سایر فرم های بیمارستانی بیشتر می باشد .

چرا خدمات سئو در مشهد مهم است ؟

مزایای استفاده از خدمات سئو در مشهد چیست ؟

75% از سهم موتور های جستجو ، به گوگل تعلق دارد . سئو روشی موثر و کارامد برای رسیدن به صفحه اول گوگل و دیده شدن در نتایج جستجو است . به کمک استفاده از خدمات سئو در مشهد می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید :

مزیت استفاده از سئو در مشهد

  • جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت
  • افزایش نرخ تبدیل
  • بازاریابی آنلاین و مادام
  • برندسازی در سطح جهانی
  • افزایش فروش

 

خدمات سئو در مشهد شامل چه مواردی است ؟

Seo روشی نوین و تخصصی مهارت مهور است که می تواند در رشد کسب و کار شما نقش بسزایی داشته باشد . با گسترش استفاده از دیجیتال مارکتینگ و افزایش تمایل مردم به خرید آنلاین ، استفاده از خدمات سئو در مشهد می تواند به برندسازی و بازاریابی دیجیتالی کمک کند .

خدمات سئو در مشهد شامل چیست ؟

مشاغل شما هر چقدر هم کوچک باشد، به کمک سئو سایت فروشگاهی می توانید آن را گسترش دهید و از سراسر کشور مشتریان واقعی جذب کنید . در صورت تمایل به استفاده از خدمات سئو در مشهد با یک مشاور و متخصص seo  کمک بگیرید . تا سریع تر و هدف مند به نتیجه برسید .

سئوکار یا متخصص سئو برای ارائه خدمات سئو در مشهد مراحل زیر را دنبال می کند :

  1. قرارداد سئو : قبل از شروع کار ابتدا با بستن قرارداد سئو سایت ، حوزه وظایف دو طرف مشخص می شود . سئو فرایندی بلند مدت است و نداشتن قرارداد می تواند چالش های جدی به همراه داشته باشد .
  2. آنالیز وب سایت : اولین قدم در ارائه خدمات سئو ، بررسی و آنالیز سایت است . وب سایت شما از جهات مختلف مثل : هاستینگ ، قالب ، سرعت سایت ، افزونه ها ، امنیت ، UI/UX و … بررسی می شود .
  3. بررسی رقبا :  انتخاب استراتژی seo  به وضعیت رقبا و سختی کلمه کلیدی ارتباط مستقین دارد . در این مرحله از خدمات سئو در مشهد ، رقیب ، میزان و روش فعالیتشون بررسی می شود و درجه سختی کار مشخص می شود .
  4. تحقیق کلمه کلیدی : یکی از مهم ترین مراحل است که برای رسیدن به صدر نتایج ، انجام آن الزامی است . در این مرحله مشخص می شود که وبسایت با چه کلماتی و در چه جستجویی در نتایج دیده شود .
  5. تولید محتوا : با تولید محتوای سئو شده و تخصصی به موتورهای جستجوی گوگل می فهمانید که در چه حوزه ای و چرا فعالیت می کنید . تولید محتوای یونیک در جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری نقش مهمی دارد .
  6. سئو داخلی : این مرحله شامل تمامی فعالیت هایی است که در داخل سایت انجام می شود . سئو محتوا ، سئو عکس ، انتخاب مناسب تگ های H1 , H2 و… لینک های داخلی ، انتخاب عنوان های مناسب و افزونه های لازم  و…
  7. سئو تکنیکال : سپس به سراغ مراحل فنی سئو می رویم . بررسی سرعت سایت ، معرفی به سرچ کنسول ، تعیین فایل txt   و… در بخش تکنیکال بررسی می شود .
  8. سئو خارجی : پس از اتمام سئو داخلی و تکنیکال به سراغ لینک سازی خارجی ، تبلیغ و رپورتاژ آگهی می رویم تا اعتماد و اعتبار سایت را در نزد گوگل افزایش دهیم .
  9. بهبود و بررسی سایت : در نهایت وبسایت ار جهات مختلف چک می شود ، رتبه ها بررسی و استراتژی بهبود رتبه آغاز می شود . در صورت خطا آن را رفع ، و کم و کاستی ها برطرف می شود .
  10. ارائه گزارش کار سئو : در پایان هر ماه روند فعالیت خدمات سئو در مشهد و مجموعه اقدامات انجام شده بر روی وبسایت از طریق ارائه گزارش کار سئو به دست کارفرما می رسد.

بهترین تکنیک افرایش ترافیک وبسایت چیست ؟

ایجاد  و افزایش ترافیک سایت یعنی هدایت بازدیدکنندگان به سایتمان. این کار می‌تواند هم به‌صورت آنلاین و هم آفلاین انجام شود. مثلا در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دیگر افراد را تشویق می‌کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. ترافیک همچنین می‌تواند با روش‌های آفلاین ایجاد شود. مثلا در تمام تبلیغات، کارت ویزیت و حتی تماس‌های تلفنی، علاقه‌مندان را ترغیب کنیم تا از سایت ما بازدید کنند. بسیاری از بازاریاب‌های اینترنتی تازه‌کار، فکر می‌کنند ایجاد ترافیک کار بسیار سختی است؛ ولی این‌طور نیست. فقط کافی است بودجه مناسبی اختصاص داده شود تا بازدیدکنندگان زیادی به سایت سرازیر شوند.

 

انواع ترافیک

1. ترافیک رایگان

شما می‌توانید با روش‌های رایگان بازدیدکنندگانی را به سایت هدایت کنید. مثلا می‌توانید از سایت‌های آگهی رایگان، تبادل لینک، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی و جستجو استفاده کنید. شاید بهترین نوع ایجاد ترافیک رایگان سئو باشد. سئو علمی است که کمک می‌کند با ایجاد تغییراتی در سایت و خارج از سایت کاری کنید که افراد بیشتری شما را با جستجو پیدا کنند. مثلا از گوگل یا سایت‌های دیگر به سایت شما هدایت شوند.

 

2. ترافیک پولی

به روش‌های مختلفی می‌توانید ترافیک پولی ایجاد کنید.

1. تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی با Pay Per Click که گاهی به‌اختصار PPC نامیده می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ایجاد ترافیک پولی است. مزیت این روش در آن است که شما فقط زمانی به تبلیغ‌کننده پول می‌پردازید که کسی بر تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت‌تان شود. اگر کسی تبلیغ را ببیند و واکنشی نشان ندهد هیچ مبلغی پرداخته نمی‌شود. بهترین مثال تبلیغات کلیکی سایت گوگل است. شما می‌توانید به گوگل تبلیغ کلیکی بدهید. وقتی علاقه‌مندان کلیدواژه‌ای خاص را جستجو می‌کنند سایت شما در اولین نتایج گوگل ظاهر خواهد شد. البته جلوی اسم سایت شما عبارت AD اضافه می‌شود تا جستجو کنندگان بدانند این یک تبلیغ است!

2. تبلیغات نمایشی (PPI)

در تبلیغات نمایشی (Pay Per Impression) شما به ازای تعداد نمایش تبلیغ پول می‌پردازید. در این روش تبلیغ‌کننده هیچ تضمینی نمی‌دهد که چه میزان از بینندگان تبلیغ بر آن کلیک خواهند کرد؛ ولی تضمین می‌کند تبلیغ شما مثلا 100000 بار نمایش داده شود. یکی از بهترین نمونه‌های تبلیغات نمایشی سایت بلاگفا است.

 

3. تبلیغات مدت‌دار

سومین نوع تبلیغات پولی، تبلیغات مدت‌دار است. سایت تبلیغ‌کننده فقط تضمین می‌کند که تبلیغ شما را برای مدت مشخصی در سایت به‌ نمایش بگذارد. مثلا بنر تبلیغاتی شما را به مدت 30 روز نمایش می‌دهد. اینکه این تبلیغ چند بار دیده می‌شود و چه تعدادی از بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند هیچ تضمینی ندارد. معمولا سایت‌هایی که بیننده کمتری دارند تبلیغات خود را با این مدل می‌فروشند.

 

افزایش ترافیک سایت قدمی ضروری برای موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی است. سایت شما در هر زمینه‌ای باشد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید بازدید‌کننده است. بدون داشتن بازدیدکننده، علاقه‌مندانی نخواهید داشت و در نتیجه فروشتان صفر خواهد بود!

اما چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟ با استفاده از 20 روش زیر می‌توانید از همین امروز به افزایش ترافیک سایت و ایجاد ترافیک پایدار برای سایتتان بپردازید.

1. تبلیغ کنید!

اول نگاهی به این روش کاملا بدیهی می‌اندازیم. نمایش آگهی در نتایج موتورهای جستجو، تبلیغ در رسانه‌‌های اجتماعی و تبلیغ گرافیکی همگی روش‌هایی عالی برای جذب علاقمندان هستند، برندتان را می‌سازند و سایت‌‌تان را در معرض دید قرار می‌دهند. استراتژی استفاده از تبلیغات پولی را طوری تدوین کنید که با اهداف‌تان سازگار باشد. آیا فقط ترافیک بیشتر می‌خواهید یا می‌خواهید گفتگوها درباره محصولات‌تان را هم افزایش دهید؟‌ هر مسیر پولی تبلیغ، مزایا و مضرات خودش را دارد. پس پرداخت پول برای تبلیغات، به‌دقت به اهداف‌تان فکر کنید.

سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها به تبلیغات کلیکی بپردازید. بودجه روزانه‌ای در نظر بگیرید و کار را شروع کنید.

 

2. در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید

در تمام رسانه‌های اجتماعی معروف صفحه‌ای بسازید و مطالب مفید و ارزشمندی درباره کارتان منتشر کنید. در این صفحات تا حد ممکن به معرفی محصولان خود نپردازید. مطالبی بنویسید که مخاطبان شما از دیدن آن لذت ببرند. شاید بهترین کار انتشار مطالب آموزشی بسیار کوتاه باشد چون به سرعت به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند. استفاده از استوری اینستاگرام و لینک دادن به سایت یکی از روش‌های افزایش ترافیک سایت است که اثر قابل‌توجهی دارد.

اگر یک شرکت تولیدی کسب‌وکاربه‌مشتری هستید می‌توانید با تبلیغ در سایت‌های اجتماعی عکس‌محور مثل pinterest و اینستاگرام بازدید سایت‌تان را به‌شدت افزایش دهید.

3. عنوان‌های جذاب بنویسید

عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوا هستند. حتی جامع‌ترین پست‌های وبلاگی بدون داشتن یک عنوان اثرگذار خوانده نمی‌شوند. در هنر عنوان‌‌نویسی استاد شوید. مثلا، نویسندگان سایت‌های BuzzFeed و Upworthy قبل از به توافق رسیدن درباره عنوان برتر که بیشترین ترافیک را در سایت ایجاد کند، حداقل 20 عنوان برای هر مطلب می‌نویسند. پیش قبل از فشردن دکمه ارسال، به‌دقت درباره عنوان‌تان فکر کنید.

4. به «سئوی ‌داخلی‌» توجه کنید

آیا دوره سئو تمام شده است؟ خیر. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو هنوز هم روشی ارزشمند است. آیا بیشترین بهره را از تصویر متن‌دار می‌برید؟ آیا لینک‌های داخلی برای دسترسی به محتوای جدید ایجاد می‌کنید؟ بهینه‌سازی سایت‌ برای استفاده از سئوی داخلی نباید خیلی طول بکشد و این کار به افزایش طبیعی ترافیک سایت‌تان کمک زیادی می‌کند.

در هر مقاله‌ای به مقالات مرتبط دیگر در سایت‌تان لینک بدهید. همه عکس‌ها باید توضیات مناسبی داشته باشند که موقع آپلود عکس به آن اضافه می‌کنید. کلیدواژه‌های مهم مقاله را برجسته کنید.

 

5. بر کلیدواژه‌های طولانی کار کنید

آیا از کلیدواژه اصلی و کلید‌واژه محبوب‌تان استفاده کرده‌‌اید؟ حالا وقت استفاده از کلید‌واژه‌های طولانی است. کلید‌واژه‌های طولانی عامل اکثر جستجوها در وب هستند و اگر آن‌ها را در تبلیغ پولی‌تان در موتورهای جستجو یا سئو نگنجانید، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید.

مثلا به‌جای تلاش برای سئوی کلمه «طراحی سایت» می‌توانید بر کلماتی مثل «طراحی سایت فروشگاهی در تهران» تمرکز کنید. این نوع کلیدواژه‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.

 

6. در forumها یا انجمن‌ها فعال باشید

نوشتن مقالات در انجمن‌ها و جواب دادن به پست‌هایی که با کارتان مرتبط است روش بسیار خوبی برای مطرح کردن خودتان است. به‌ سادگی با پاسخ دادن به سوالاتی که در فروم‌ها مطرح می‌شوند، می‌توانید به‌ راحتی بین علاقه‌مندان به‌ عنوان یک متخصص در کسب‌و‌کارتان مطرح شوید. همچنین به سوالات رایج و نیاز‌های اصلی علاقه‌مندان پی خواهید برد. همچنین بررسی کنید که قوانین فروم به ‌شما اجازه بدهد که لینکی از خود را به‌ عنوان امضا یا زیر‌نویس قرار دهید. اگر چنین است حتما از این فرصت استفاده کنید تا مردم با خواندن جواب‌‌ها و مطالب شما علاقه‌مند به بازدید از سایت شما شوند. این موضوع باعث افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

 

7. وبلاگ‌نویسی به‌عنوان مهمان را آغاز کنید

نوشتن مداوم پست مهمان در یک سایت معروف می‌تواند ترافیک ‌سایت‌تان را افزایش دهد و برندتان را سر زبان‌ها بیندازد، اما مراقب باشید که معیارهای نوشتن پست مهمان کاملا تغییر کرده است و ممکن است استفاده از تاکتیک‌های اسپمی منجر به جریمه‌های سنگین شود. با احتیاط عمل کنید.

مقاله‌های کوتاه یا چند‌صفحه‌‌ای بنویسید و در بخش منابع و «درباره نویسنده» توضیحاتی در مورد خودتان و لینکی به سایت خود درج کنید. این مقالات را بسته به طول مقاله به سایت‌های خبری، مجلات معمولی یا مجلات اینترنتی یا به سایت‌های دانلود و پخش مقالات بفرستید. این مقالات علاوه بر افزایش بازدید‌کنندگان سایت، باعث شناخته شدن شما به‌ عنوان یک متخصص در حوزه کاری مرتبط می‌شوند و احتمال خرید از شما افزایش می‌یابد. همچنین عده زیادی این مقالات را باز‌نشر خواهند کرد یا در سایت خود خواهند گذاشت که مقدار زیادی ترافیک و اعتبار مجانی برایتان به ‌همراه خواهد آورد.