جدیدترین ایده برای تولید محتوای اینستاگرام

آشنایی با اصول تولید محتوا در اینستاگرام کلید موفقیت در این شبکهٔ اجتماعی است. اگر اینستاگرام را همین حالا باز کنید و به اکسپلور سر بزنید، با پیج‌ها، بلاگرها و فروشگاه‌های اینستاگرامی زیادی مواجه می‌شوید.

هر کدام از آن‌ها با هدفی متفاوت، محتواهای مختلفی منتشر می‌کنند تا بتوانند جایگاه خوبی میان مشتریان کسب کنند. یکی به‌دنبال فروش محصولات و کسب درآمد است و دیگری با تولید محتواهای ویدیویی آموزشی، سعی می‌کند به یک بلاگر معروف تبدیل شود.

در این مقاله، قرار است مراحل تولید محتوا در این پلتفرم جذاب را با شما در میان بگذاریم و سپس چند ایده برای تولید محتوا را هم با شما در میان بگذاریم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با همراه باشید

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اگر این سؤال را از دوستان و اطرافیانتان بپرسید، احتمالاً با یک جملهٔ ساده مثل «پست بگذارید و فعال باشید.»، جواب شما را می‌دهند.

اما این تمام ماجرا نیست! شما باید برای تهیه و انتشار محتوا برنامه داشته باشید، مخاطب خود را بشناسید و چیزی را ارائه کنید که او نیاز دارد. در واقع، شما برای اینکه از این شبکهٔ اجتماعی بهره ببرید، باید با اصول بازاریابی محتوا در اینستاگرام آشنا باشید.

حالا که فهمیدید تولید محتوا فقط به معنای گذاشتن پست و استوری بی‌هدف نیست، بیایید اصول و مراحل تولید محتوا در این پلتفرم را با یکدیگر بررسی کنیم.

چگونه در اینستاگرام، تولید محتوا کنید؟

بعد از اینکه اکانت اینستاگرام خود را به اکانت بیزینسی تبدیل کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- هدفتان را مشخص کنید

اگر هدف از فعالیت در اینستاگرام را از بعضی از کسب‌وکارها بپرسید، احتمالاً می‌گویند:

«همه در اینستاگرام حضور دارند؛ چرا ما نباشیم؟»

شما مثل آن‌ها نباشید! برای شروع فعالیت در این شبکهٔ اجتماعی، باید هدفتان را قبل از هر کاری مشخص کنید. رشد مخاطب‌ها، ایجاد یک شبکه از مشتری‌ها و تعامل بیشتر با مشتریان از جمله اهداف تولید محتوا در اینستاگرام هستند. بعضی از کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ هم با هدف افزایش ترافیک و جذب مشتری راغب (لید) بیشتر سراغ اینستاگرام می‌روند.

۲- موضوع محتوا را انتخاب کنید

باید بدانید که راجع به چه موضوعی، می‌خواهید محتوا تولید کنید؟ آیا عکاس هستید و دوست دارید عکس‌هایتان را منتشر کنید؟ یا یک فروشگاه اینترنتی دارید و برای فروش بیشتر به اینستاگرام احتیاج دارید؟

هر هدفی که دارید، بهتر است یک موضوع را انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. پیج‌های اینستاگرامی موفق علاوه‌ بر انتخاب موضوع واحد، یک پالت رنگی خاص و مرتبط با برند خود هم انتخاب می‌کنند.

 مقاله پیشنهادی : انیمیشن سه بعدی 

۳- مخاطبتان را بشناسید

شما برای مخاطب‌ها و مشتری‌های کسب‌وکارتان محتوا تولید می‌کنید. نیاز و خواستهٔ مخاطبِ هدف سنگ زیربنای استراتژی بازاریابی محتوای شما در اینستاگرام است. اگر کاربرهای اینستاگرام از پست‌های شما استفاده نکنند، محتوای شما به درد نمی‌خورد و به هدفتان هم نمی‌رسید.

برای شناخت مخاطب‌ها می‌توانید از قسمت اینسایت اینستاگرام کمک بگیرید. در این بخش، می‌توانید سن، جنسیت، محل زندگی و زمان فعالیت آن‌ها را ببینید.

با اسکرول در صفحهٔ فالوورها هم می‌توانید به اطلاعات خوبی برسید. چه کسانی بیشتر با پست‌های شما تعامل دارند؟ فالوورهای کنونی پیج از چه گروهی هستند؟ علاقه‌مندی آن‌ها چیست؟ این سؤال‌ها به شناخت بهتر مخاطبان کمک می‌کنند.

 

۴- برای تولید محتوا برنامه‌ریزی کنید

هیچ‌ کاری بدون برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود. اگر یک هفته پست بگذارید و دو هفته هیچ موضوعی برای پست‌ گذاشتن نداشته باشید و صفحه را به حال خودش رها کنید، نمی‌توانید یک پیج اینستاگرامی موفق داشته باشید.

این مسئله برای فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت بیشتری دارد. برای افزایش فروش و معرفی خودتان به مشتری‌ها، باید طبق روند مشخصی محتوا تولید کنید. در تقویم محتوای اینستاگرام، تاریخ‌های انتشار محتوا، نوع محتوای هر پست، استوری و کپشن را مشخص کنید.

 

۵- ابزارهای تولید محتوا را مشخص کنید

بیشتر فروشگاه‌های اینستاگرامی برای عکاسی و ضبط ویدیو، از گوشی هوشمندشان استفاده می‌کنند؛ ولی بعد از چند وقت فعالیت در این شبکه اجتماعی، به ابزارهای پیشرفته‌تر احتیاج پیدا می‌کنید. بک دراپ عکاسی، رینگ لایت و نگهدارندهٔ گوشی از جمله ابزارهای سخت‌افزاری تولید محتوا در اینستاگرام هستند.

 علاوه‌ بر این‌ها، اپلیکیشن‌های مختلفی مثل کنوا، اینشات و پینترست هم در این مسیر به شما کمک می‌کنند. بیشتر این اپلیکیشن‌ها برای ویرایش تصویر و ویدیو استفاده می‌شوند. پینترست بک‌گراندهای خوبی برای استوری‌ها دارد و با کنوا هم می‌توانید تصاویر خارق‌العاده و پست‌های اسلایدی جذابی  درست کنید.برای ساخت و تولید محتوای اینستاگرام در پارت انیمیشن می توانید با ما در ارتباط باشید تا جدیدترین ایده ها را خلق کنیم !

به سخت‌ترین مرحلهٔ تولید محتوا یعنی ایده رسیدیم! چند ایدهٔ مختلف را در بخش بعدی مرور می‌کنیم. برای شروع، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۱۲ ایده تولید محتوا در اینستاگرام

اغلب اوقات، صاحبان کسب‌وکار نمی‌دانند چه محتوایی در اینستاگرام منتشر کنند و از نداشتن ایده برای تولید محتوا رنج می‌برند. نگران نباشید؛ چراکه این موضوع طبیعی است. برای حل این مشکل، بیایید ۱۲ ایدهٔ مختلف را بررسی کنیم:

۱. تخصص خودتان را آموزش دهید

یکی از موثرترین نوع محتوا در تمام پلتفرم‌ها، محتوای آموزشی است. به فالوورها نشان دهید که در کسب‌وکار خودتان متخصص هستید. به آن‌ها طرز استفاده از محصولات و انتخاب محصول موردعلاقه‌شان را توضیح دهید. برای مثال، کسب‌وکارهای مواد غذایی می‌توانند دستور پخت غذاهای مختلف را آموزش دهند.

اگر لوازم آرایشی و بهداشتی می‌فروشید، طرز استفاده از انواع کرم‌ها و اهمیت محصولات مراقبتی پوست و مو را آموزش دهید. می‌خواهید در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید؟ آموزش تولید محتوا در اینستاگرام گزینهٔ مناسبی است. تجربهٔ خودتان را با مخاطبان خود در میان بگذارید تا نه‌تنها آموخته‌های خود را مرور کنید، بلکه مخاطب بیشتری جذب کنید.

۲. پشت‌صحنه را نشان دهید

مخاطب‌های اینستاگرام دوست دارند پشت‌صحنهٔ کسب‌وکار شما را ببینند. اگر محصول جدیدی دارید، می‌توانید از فرایند تولید آن پست بگذارید. کارخانه‌های مواد غذایی می‌توانند از کارخانه و فضای داخل آن برای تولید محتوا استفاده کنند. فیلم‌گرفتن از مراحل آماده‌سازی محصول و ارسال آن برای مشتری هم یکی از گزینه‌های مناسب است.

۳. اعضای تیم را معرفی کنید

مشتری‌ها دوست دارند با برندها ارتباط برقرار کنند و نشان‌‌دادن چهرهٔ  انسانی کسب‌وکار این ارتباط را ایجاد می‌کند. اگر جزو برندهای شناخته‌شده هستید، تیم‌های مختلف را معرفی کنید و نقش آن‌ها را بگویید. برای مثال در پست زیر، تیم اینفلوئنسر مارکتینگ جریان را می‌بینید.

در صورتی که فروشنده هستید و خودتان محصولی تولید نمی‌کنید، می‌توانید داستان افراد سازندهٔ برند را تعریف کنید. به عنوان مثال، اگر در پیج فروشگاهی‌تان محصولات برندهایی مثل آدیداس، نایک و برندهای دیگر را می‌فروشید، داستان این برندها و مالکان آن را در اختیار مشتریان خود بگذارید. فراموش نکنید که شما باید مخاطب خود را سرگرم کنید تا بتوانید او را حفظ کنید.

۴. مسابقه برگزار کنید

یکی از روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام، برگزاری مسابقه است. به شیوه‌های مختلفی، می‌توانید این کار را انجام دهید. به‌عنوان مثال، راجع به محصولات، از مشتری‌ها سوال بپرسید. محتواهای هفته اخیر را بررسی کنید و از بین آن‌ها یک مسابقه برگزار کنید. مثلا می‌توانید از محتواهای منتشرشده سؤال بپرسید و بین کسانی که پاسخ درست را دادند، قرعه‌کشی برگزار کنید.

برگزاری مسابقه به افزایش لایک‌ها و کامنت‌ها هم کمک می‌کند. این کار را می‌توانید برای محصول‌های جدید هم انجام دهید. مثلاً از فالوورها بخواهید که به شما بگویند چه محصولی را در تصویر می‌بینند. ایجاد حس رقابت بین فالوورها، اثربخشی و نرخ تعامل پست را بیشتر می‌کند.

۵. از تصاویر جذاب استفاده کنید

علاوه‌ بر تصویر و ویدیو، ابزارهای دیگری هم برای تولید محتوا در اختیار شما هستند. در برنامهٔ محتوایی، از اینفوگرافیک و پست‌های اسلایدی هم استفاده کنید. پست‌های اسلایدی بهترین گزینه برای محتواهای آموزشی هستند و افراد بیشتری این پست‌ها را ذخیره می‌کنند.

در اینفوگرافیک، می‌توانید راجع به محصولات مختلف صحبت کنید یا طرز استفاده از یک محصول را بگویید. موضوع‌هایی مثل مزایا و خواص یک محصول برای پست‌های اسلایدی مناسب هستند. در تصویر زیر، شرکت کالین از اینفوگرافیک برای توضیح ویژگی‌های محصولش استفاده کرده است.

 

۶. میم‌ها را به کسب‌وکار خودتان ربط دهید

یکی از منابع جذاب محتوایی، میم‌ها هستند. مردم با این تصاویر ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. تصاویر میم جنبهٔ بامزهٔ برند شما را نشان می‌دهند و به تعامل صفحه کمک می‌کنند.

اگر می‌خواهید مردم شما را به‌عنوان یک برند خلاق بشناسند، میم‌ها را فراموش نکنید و آن‌ها را به محصولات و کسب‌وکار خودتان ربط دهید. یک تصویر همراه با یک متن کوتاه می‌تواند زمین بازی را دگرگون کند. تصویر زیر در صفحهٔ اینستاگرام جریان، نمونه‌ای از یک میم است.

۷. محصول جدید را اطلاع‌رسانی کنید

مخاطب‌ها همواره دنبال اتفاق‌های هیجان‌انگیز هستند. از چند ماه یا چند هفتهٔ قبل از معرفی محصول جدید، دربارهٔ آن محتوا تولید کنید. اجازه دهید مردم محصول شما را حدس بزنند. ویژگی‌های مختلفش را بگویید و به مشتری‌ها بگویید چرا به محصول شما نیاز دارند؟ محصول شما چه مشکلی را حل می‌کند؟

۸. قصه تعریف کنید

مخاطب‌های اینستاگرام دیگر به‌سادگی جذب کپشن‌های ساده نمی‌شوند. سعی کنید در کپشن پست‌هایتان، داستان محصولات را تعریف کنید. پست زیر نمونه‌ای از یک کپشن خلاقانه برای معرفی گردنبند است. یک توضیح کوتاه و جذاب از ادبیات فارسی، تاریخ و چرایی خلق محصول، مخاطب را به خرید آن تشویق می‌کند.

۹. در مناسبت‌های مختلف پست بگذارید

قبل از تنظیم تقویم محتوا، مناسبت‌های ملی و جهانی را بررسی کنید. کدام‌یک از مناسبت‌ها به محصول‌ها و کسب‌وکار شما مرتبط است؟‌ با کدام جشن و مناسبت ملی می‌توانید همراه شوید و مخاطب را به تعامل بیشتر وادار کنید؟

سعی کنید در مناسبت‌های عمومی مثل روز پدر و روز مادر، حتماً پست بگذارید. بعضی از مناسبت‌ها برای یک کسب‌وکار خاص مفیدتر هستند. مثلاً پیج‌های فروش کتاب می‌توانند در روز جهانی کتاب و کتاب‌خوانی پست بگذارند.

 

۱۰. لایو بگذارید

اگر تا الان در صفحهٔ اینستاگرام کاری و حرفه‌ای‌تان لایو برگزار نکرده‌اید، همین الان برای آن برنامه‌ریزی کنید. با این کار، ارتباط صمیمانه‌‌تری با مخاطب برقرار می‌کنید. در لایو، می‌توانید نظر مشتری‌ها را راجع به محصول جدید بپرسید و به سؤال‌های آن‌ها جواب دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با لایو اینستاگرام، مقالهٔ « لایو اینستاگرام چیست؛ نحوه گذاشتن لایو در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

 اگر هنوز به ایده بیشتر نیاز دارید مقاله زیر را بخوانید : 29 ایده جذاب برای تولید محتوا 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد