در خرید اتو پرس مناسب به چه نکاتی دقت کنیم؟ اتو پرس در گذشته فقط برای خشکشوییها مورد استفاده قرار میگرفت و همه میدانیم که قدرت بسیار زیادی برای از بین بردن چروکهای عمیق بر روی هر نوع پارچهای را دارد. اما در این سال های اخیر اتو پرس در نوع سبک و کوچک تر برای استفاده خانگی هم طراحی شده است که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این دستگاه میتواند وسیله بسیار مناسبی برای کسانی باشد که در منزل مشغول کار خیاطی هستند و یا کارگاه خیاطی دارند. اتو پرسها در مقایسه با اتوهای دیگر قدرت و کارایی بیشتری برای از بین بردن چروک بر روی انواع پارچه را دارند و بسیار کاربردیتر هستند به طوری که میتوانند شما را بی نیاز از خشک شویی کنند. شاید به جرات بتوان گفت که تنها مشکل و عیب اتو پرس فضایی است که اشغال میکند، در هنگام خرید باید این نکته را حتما در نظر بگیرید اگر منزلی با فضای کوچک دارید شاید خرید این دستگاه چندان مناسب شما نباشد. اما بسیاری از افراد در تجربه استفاده از اتو پرس به این نتیجه رسیدهاند که با وجود فضای کوچک باز هم حاضر به تهیه این محصول خواهند شد زیرا قدرت، کارایی و استفاده از دستگاه به حدی بالا است که نبود فضای کافی نمیتواند در تصمیم آنها برای خرید اتو پرس تاثیر بگذارد.
در هنگام خرید اتو پرس باید به نکات زیادی توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسبترین اتو پرس را بر اساس نیازتان تهیه کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با هم به 10 نکته مهم که در خرید اتو پرس بهتر به شما کمک خواهند کرد، بپردازیم.
توان مصرفی در خرید اتو پرس مناسب فاکتور بسیار مهمی است. هرچه توان مصرفی دستگاه بیشتر باشد قدرت و کارایی آن هم بیشتر است و لباسها را با قدرت بیشتری اتو میکند. به عنوان مثال اتو پرسی که توان 2000 واتی دارد به مراتب بهتر از اتویی با توان 1000 وات است. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که توان بالا مساوی با مصرف برق بیشتر است. این موضوع برای کسانی که اتو پرس را برای مصرف خانگی تهیه میکنند به علت استفاده نکردن به صورت مداوم بسیار اهمیت ندارد و برای کارایی بهتر میتوانند محصولی با توان مصرفی بالا تهیه کنند.
مخزن آب در اتو پرس از چند جهت اهمیت زیادی دارد. اول اینکه اتو پرسی را انتخاب کنید که مخزنی با گنجایش مناسب داشته باشد و نیازی به پر کردن زود به زود مخزن نداشته باشد. همچنین اتو پرسها از آب موجود در مخزن برای تولید بخار استفاده میکنند تا لباسها را با قدرت بیشتری اتو کنند. نکته بعدی قابلیت ضد رسوب بودن مخزن اتو است که در کارایی و طول عمر اتو بسیار موثر است. شما با استفاده از این امکان میتوانید از آب شهری داخل مخزن اتو استفاده کنید و نگران رسوب کردن املاح در اتو نباشید زیرا با وجود این قابلیت به طور اتوماتیک مانع از رسوب کردن املاح در اتو خواهد شد. بنابراین در خرید اتو پرس مناسب حتما به مخزن آب توجه کنید.
برای اتو کردن با کیفیت لباسها بهتر است دمای مورد نظر با نوع پارچه را به کار گرفت تا انواع چروک را در لباس از بین برد. بیشتر اتو پرسها امکان تنظیم دما و بخار را دارند و شما میتوانید بسته به نازک یا ضخیم بودن الیاف پارچه آن را تنظیم کنید. میزان دما و بخار تولید شده برای پارچههای ضخیم تر بیشتر و برای الیاف نازک و حساس کمتر است. قدرت و حجم بخار تولید شده در اتو پرس بسیار اهمیت دارد و بر اساس گرم بر دقیقه اندازه گیری میشود. هر چقدر این میزان بیشتر باشد اتو قدرت بیشتری برای از بین بردن چروک لباسها دارد.
در خرید اتو پرس مناسب به سایز صفحه اتو بسیار دقت کنید و اتویی را انتخاب کنید که صفحهای با اندازه مناسب داشته باشد تا بتوانید عملکرد بهتر اتو را ببینید. صفحه اتو از آن جهت اهمیت دارد که اگر کوچک باشد باید وقت بیشتری برای اتو کشیدن لباسها صرف کنید. اتو پرس در ابعاد 26 و 32 اینچ بهترین ابعاد برای مصارف خانگی و کارگاههای خیاطی است که امکان قرارگیری کامل مانتو، پیراهن و هر نوع لباس دیگری را به شما خواهد داد.
نکته دیگری که در هنگام خرید اتو پرس باید به آن توجه کنید وزن دستگاه است. اگر برای قرار دادن اتو پرس در منزل جای خاصی را در نظر گرفتهاید و نیازی به جا به جا کردن ندارد میتوانید اتو پرسی با وزن بین 10 تا 12 کیلو گرم را انتخاب کنید. اما اگر فضای کوچکی دارید و اتو را در کمد قرار میدهید و برای استفاده باید آن را بیرون بیاورید بهتر است دستگاهی با وزن سبکتر را انتخاب کنید تا در هنگام جا به جا کردن اذیت نشوید.
امنیت در دستگاههای برقی از نکات مهم و ضروری در انتخاب این محصولات است. خاموش شدن خودکار از قابلیتهای امنیتی موجود در اتو پرسها است که از سوختن لباسها، خطر احتمالی برای کودکان، داغ شدن اتو و بروز حوادث دیگر جلوگیری میکند. عملکرد این قابلیت به این صورت است که اگر پس از گذشت 10 تا 20 ثانیه از اتو استفاده نکنید و در حالتی ثابت بماند دستگاه به طور خودکار خاموش میشود تا از بروز حادثه جلوگیری کند.
هدف اصلی از سئوی وب سایت چیست؟ بله، این که در وهله اول موتورهای جست و جو سایت ما را به راحتی شناسایی و آنالیز کنند. در قدم بعدی نیز سایت ما را نزدیک به استانداردهای خود ببینند و رتبه خوبی به آن بدهند. به این ترتیب سایت ما درست جایی که کاربران هدفمان به آن احتیاج دارند نمایش داده خواهد شد.
حالا این هدف چگونه محقق می شود؟ فقط در صورتی که بدانیم که موتور جست و جویی مثل گوگل چه آیتم هایی را برای رتبه بندی مد نظر قرار می دهد و اینکه چگونه باید وب سایت خود را برای این معیارها بهینه کنیم. اما از کجا شروع کنیم و چطور مطمئن باشیم که همه آیتم های مهم را بهینه سازی کرده ایم؟ بهترین راه حل استفاده از یک چک لیست سئو است که به شما کمک می کند هیچ چیز را از قلم نیندازید.
اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری داشته باشیم، باید به ۸ مورد زیر برای اهمیت چک لیست سئو اشاره کنیم.
سایت هایی که از نظر گوگل کیفیت بالایی دارند و قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند، رتبه بالایی در صفحه نتایج گوگل خواهند داشت و این به نوبه خود اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد. با داشتن یک چک لیست، وقتمان را صرف کارهای حاشیه ای که در اولویت نیستند نمی کنیم و زودتر به نتیجه می رسیم.
نوشتن چک لیست سئو کار سختی نیست. از آنجایی که آیتم های کلی و مهم آن را در ادامه باهم می بینیم، می توانید از همین موارد استفاده کنید و جزئیاتی را که مختص وب سایت خودتان هست هم به آن اضافه کنید. بنابراین گذشته از زمانی که برای تهیه یک چک لیست صرف می کنید، نوشتن آن و حتی مدیریتش هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت.
سئو و محتوای باکیفیت، دو روی سکه موفقیت در دنیای وب و دیجیتال هستند و دست به دست هم می دهند تا به بهترین شکل دیده شوید. با ایجاد محتوای مفید برای بازدیدکنندگان (از جمله متن، تصویر و ویدئو) سایت شما در نتایج جست و جو رتبه بهتری خواهد داشت.
خوشبختانه با نوشتن یک چک لیست، می توانید بازاریابی محتوا را هم لا به لای استراتژی هایتان بگنجانید. به این ترتیب در کنار رسیدگی به اصول پایه ای سئو، بازاریابی محتوا را هم از قلم نخواهید انداخت.
همه ما می دانیم که در حال حاضر رقابت تنگاتنگی در دنیای وب جریان دارد؛ به خصوص وقتی صحبت از رسیدن به صفحه اول و به ویژه ۵ رتبه اول آن است. این رقابت به اندازه ای جدی است که قطعاً رقبایتان دائماً در حال برنامه ریزی و طراحی استراتژی هستند. پس بدون شک بدون برنامه ریزی نمی توان حریف این رقبا شد.
برای داشتن برنامه ریزی، در اولین قدم باید چک لیست سئو خود را تنظیم کنید. در طول نوشتن چک لیست نیز رقبایتان را لیست کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را آنالیز کنید.
در حالی که بسیاری از کمپین های بازاریابی تمایل دارند که روی دسته خاصی از مخاطبان هدف تمرکز کنند، سئو می تواند طیف وسیع تری از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهد. البته به شرط این که با برنامه پیش بروید! قدم اول برای برنامه ریزی چیست؟ بله، نوشتن چک لیست.
سئو کردن وب سایت با هزینه هایی همراه است؛ به خصوص وقتی نوبت به سئوی خارجی و بحث بک لینک سازی می رسد. اما در کنار بک لینک ها برای مراحل دیگری مثل تولید محتوا، رفع ایرادات فنی سایت و … نیز باید هزینه کرد. مگر این که صفر تا صد کارهای سئو را خودتان به تنهایی انجام دهید که معمولاً سخت و زمانبر است.
حالا نکته اینجاست که بسیاری از وب سایت ها بعد از گذشت چند ماه به خود می آیند و می بینند در این مدت فقط هزینه کرده اند و نتیجه ای هم نگرفته اند. در اکثر قریب به اتفاق مواقع، این موضوع وقتی رخ می دهد که برنامه ریزی نداشته باشیم. یعنی فقط یک سری کارهای پراکنده را بدون در نظر داشتن اولویت ها و درجه اهمیت هر بخش سئو انجام داده ایم.
وقتی چک لیست سئو می نویسیم، اولویت ها را مشخص می کنیم. بنابراین می دانیم باید از کجا شروع کنیم و کم کم چه کارهایی را به سئویمان اضافه کنیم. بنابراین خیالمان راحت است که بودجه خود را فکرشده و با برنامه خرج می کنیم.
زمانی که از چک لیست سئو استفاده می کنید، می توانید میزان تأثیر هر یک از معیارهای رتبه بندی و ترافیک وب سایت را تحلیل کنید. به این ترتیب با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس، می توانید میزان بهره وری هر یک از استراتژی های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال می توانید بفهمید که آیا ساختار لینک سازی داخلی شما مؤثر بوده یا اینکه باید روش دیگری را اتخاذ کنید؟
زمانی که به اندازه کافی روی تمامی آیتم های موجود در چک لیست تمرکز کنید، ترافیک باکیفیتی به دست می آورید. اگر سایتی با محتوای مفید دارید که با نیاز کاربر مطابق است، احتمالاً او زمان بیشتری را برای تعامل با سایت صرف می کند. این امر در نهایت می تواند منجر به تبدیل بیشتر و افزایش بازگشت سرمایه شود.
مشتریانی که مدت طولانی تری با یک وب سایت ارتباط برقرار می کنند، تمایل بیشتری به ارتباط با برند دارند و این می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند.
و اما می رسیم به موارد مهمی که باید در چک لیست سئوی وب سایتمان بگنجانیم. لازم است اشاره کنیم که تمرکز ما اینجا بر اشاره به این موارد است و نه توضیح آنها. هر چند که سعی می کنیم درباره هر آیتم توضیح مختصری بدهیم؛ اما برای یادگیری دقیق تر پیاده سازی هر یک از این موارد، باید بیشتر تحقیق کنید.
اگر هنوز ابزارهای ضروری سئو را برای سایتتان راه اندازی نکرده اید، اولین مورد چک لیست را به همین کار اختصاص دهید. اول از همه Google Search Console را فعال کنید. این ابزار رایگان، دید بسیار باارزشی از وضعیت سئوی سایتتان ارائه می دهد. وقتی آن را برای اولین بار فعال می کنید هیچ داده ای نمایش نمی دهد، اما بعد از چند ساعت شروع می کند و سایتتان را زیر نظر می گیرد.
مهم ترین کاربردهای گوگل سرچ کنسول عبارتند از:
بعد به سراغ ابزارهایی مثل SEMRush و Google Analytics بروید. همین ابزارها می توانند برای شروع کافی باشند. البته گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار گسترده ای است که دیجیتال مارکترها هم از آن استفاده می کنند. شما برای سئوی وب سایت فقط به بعضی از اطلاعات آن نیاز خواهید داشت (اطلاعاتی مثل این که کاربران از چه طریقی وارد سایت شده اند، بیشتر در چه سنی هستند و …).
اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید و به فکر تعویض یخچال قدیمی افتادهاید، یا برای خرید جهیزیه از خرید یخچال فریزر شروع کردهاید، باید راهنمای خرید یخچال فریزر را در اختیار داشته باشید. یخچال جزو جداناپذیر هر آشپزخانهایست که انتظار میرود سالیان طولانی برای شما کار کند؛ پس هرگز نباید در خرید آن عجله کرد.
صادق هدایت معتقد بود: مردم هر چه بکارند همان را درو خواهند کرد. با توجه به این جمله آموزنده، هر چقدر اطلاعات بیشتری درباره انواع یخچال فریزر بهدست آورید و راهنمای خرید یخچال فریزر را مطالعه کنید، یخچال باکیفیتتری نصیب شما خواهد شد.
در ادامه مطلب، راهنمای خرید یخچال فریزر آورده شده است. انتخاب یخچال جدید ممکن است دشوار به نظر برسد، اما این راهنما به شما کمک میکند تا روی چند نکته کلیدی تمرکز کنید و خرید راحتتری داشته باشید؛ پس تا پایان با اسنپ مارکت همراه شوید.
نکاتی که در مبحث ظرفیت باید توجه داشته باشید وابسته به ۳ نکته اصلی هستند:
مهمترین نکته هنگام خرید یخچال جدید، اندازه آن است. یکی از تصورات رایج و غلط این است که اگر فضایی را که برای یخچال در اختیار دارید اندازهگیری کنید و یخچالی متناسب با آن ابعاد پیدا کنید، انتخاب درستی خواهد بود.
اندازهگیری طول، عرض و ارتفاع فقط شروع کار است. قبل از خرید باید فضای بازکردن در، فضای تهویه و فضای تمیزکردن یخچال را در نظر بگیرید.کل مسیری را که یخچال برای ورود به آشپزخانه طی میکند اندازهگیری کنید و به مدل و شکل آشپزخانه توجه داشته باشید.
برای اینکه یخچال با سایز مناسبی خریداری کنید باید این موارد را در نظر بگیرید:
اندازهگیری فضای فیزیکی مورد نیاز یخچال شروع خوبیست. حالا به تعداد اعضای خانواده خود توجه کنید. قبل از اینکه یخچال را بخرید، این بخش از راهنمای خرید یخچال فریزر را به یاد بیاورید: آیا خانواده کمجمعیتی دارید؟ آیا خانواده شما بهزودی بزرگ میشود؟ میزبان مهمانیهای زیادی هستید؟ اگر این موارد را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که یخچال چند فوتی برای خانواده شما مناسب است.
هر فرد بالغ در خانواده به ۴ تا ۶ فوت مکعب فضا نیاز دارد. پس:
یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال فریزر باید در نظر داشت این است که چند وقت یکبار به خرید مواد غذایی میروید؟ خریدهای شما بهصورت عمده است؟ بهخاطر فرزندان مجبور به خرید غذاهای منجمد و آماده هستید؟ اگر جواب این سوالات مثبت است، باید یخچالی را بخرید که محفظه فریزر آن بیشتر است. یا اگر بیشتر مواد غذایی را بهصورت تازه میخرید و مرتب به فروشگاه میروید، باید مطمئن شوید فضای کافی در یخچال برای غذای تازه دارید.
هنگامی که ظرفیت مناسب یخچال را طبق راهنمای خرید یخچال فریزر پیدا کردید، باید به دنبال مدلی باشید که برای خانه شما مناسب است. انواع مدلهای یخچال فریزر به شرح زیر است:
در نگاه اول یخچال درب فرانسوی مثل یخچال سایدبایساید به نظر میرسد. در مدل سایدبایساید، یخچال در یک طرف و فریزر در طرف دیگر قرار دارد. اما در یخچال فریزر درب فرانسوی، یک یخچال دوطرفه در بالا با یک فریزر در پایین ترکیب شده است. یخچالهای درب فرانسوی در مدلهای ۳، ۴ و ۵ در تولید میشوند. مزایای این مدل:
در این مدل، فضای یخچال و فریزر از نظر اندازه مساوی هستند و هر کدام ارتفاع کاملی دارند. اگر حتی آشپزخانه باریکی داشته باشید، برای شما مناسب است. مزایای این مدل عبارت است از:
محبوبیت یخچالهای ضد عمق به دلیل طراحی ساده و ساختار ظریف آنها در حال افزایش است. این مدل یخچال کمی بلندتر از یخچال با عمق استاندارد است و طوری طراحی شده که بهطور یکپارچه با کابینت و میزهای اطراف سازگار باشد. یکی از مزایای این مدل یخچال فریزر این است که با دکوراسیون آشپزخانه شما ترکیب میشود.
یخچالهای فریزر بالا و فریزر پایین یکی از مدلهای بسیار رایج هستند. در این دو مدل، بخش فریزر معمولا یکسوم فضای کل را دارد. مزایای این دو مدل عبارت است از:
امروزه اهمیت فضای مجازی و بازاریابی اینترنتی جهت افزایش فروش محصولات و خدمات بر کسی پوشیده نیست.
بسیاری از افراد، روزانه وقت زیادی را در فضای مجازی سپری میکنند و صرف این مدت زمان، فرصت مناسبی است تا صاحبان کسبوکار نسبت به معرفی محصولات خود در بستر اینترنت اقدام کنند.
قرارداد سئو وبسایت در مشهد را با آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا تجربه کنید
در حال حاضر صاحبان بسیاری از کسبوکارها، ضمن درک اهمیت حضور موثر در فضای مجازی، به اقداماتی نظیر تبلیغ در شبکههای اجتماعی و وبسایتها، دیجیتال مارکتینگ، انعقاد قرارداد با اینفلوئنسرها و نیز اقدامات مربوط به سئو سایت دست زدهاند.
سئو سایت بر خلاف سایر روشهایی که در بالا ذکر شد فاقد جنبهی تبلیغاتی مستقیم است.
بدینمعنا که در فرآیند سئو، فروشگاه اینترنتی یا سایت کارفرما، در صورت انجام جستجوهای اینترنتی در موتورهای جستجو نظیر گوگل، یاهو و بینگ، در رتبهی بالاتری نسبت به دیگر وبسایتهای مشابه و رقیب قرار میگیرد.
بدیهی است که افزایش رتبه در موتورهای جستجو باعث میشود تا فروش کسبوکار تا میزان زیادی بیشتر شود.
بسیاری از افرادی که در جستجوی خدمات و کالاهای موردنظر خود در اینترنت جستجو میکنند، توجهشان بیشتر معطوف به نتیجههایی است که در رتبههای بالاتر در موتورهای جستجو نمایش داده میشود و بیشتر افراد حتی به صفحهی دوم نتایج جستجو نیز نگاه نمیکنند!
البته بهبود رتبه سایت تنها یکی از روشهای به کار رفته در سئو سایت است و اقداماتی نظیر بهبود رتبه کلیدواژهها و تطابق کدنویسی سایت با ملزوماتی که موتورهای جستجو تعیین میکنند نیز قسمتهایی دیگر از این فرآیند را تشکیل میدهند.
با مقدماتی که ذکر شد میتوان قرارداد سئو را فرآیندی نامید که طی آن سئوکار متعهد میشود تا با انجام اقداماتی، سایت را برای موتور جستجو بهینه کند تا در صورت جستجوی خدمات و کالاهای مربوطه، سایت کارفرما در رتبهی بالاتری قرار بگیرد.
همچنان که قرارداد سئو دارای جنبههای فنی است، این قرارداد همانند دیگر قراردادها، واجد جنبههای حقوقی نیز هست.
در این مطلب قصد داریم تا ضمن اشاره به کلیات مربوط به این قرارداد، شما را با شروط پرکاربردی که در این قراردادها به کار میروند آشنا کنیم. پس در ادامهی مطلب با پایامارکتینگ همراه باشید.
واضحترین و در عین حال ضروریترین دلیل برای انعقاد یک قرارداد مکتوب این است که طرفین در مورد حقوق و تعهدات خود در برابر یکدیگر آگاهی کامل داشته باشند.
ناگفته پیداست که توافقات شفاهی و غیرمکتوب فاقد قدرت استنادی و اثباتی مناسب هستند. همچنین در توافقات شفاهی این امکان وجود دارد که بسیاری از ضروریات قرارداد از جمله زمانبندی تحویل کار، میزان دقیق دستمزد، مدت قرارداد و نیز سایر شروط مهم، از قلم بیافتد.
برای جلوگیری از ابهام در چگونگی و کیفیت تعهدات طرفین و همچنین حصول اطمینان از درک متقابل در خصوص چگونگی اجرای قرارداد، لازم است تا حتما ضمن مشورت با وکلا و حقوقدانان مجرب، نسبت به تهیه و تنظیم یک قرارداد مکتوب اقدام نمایید.
همانطور که در مقدمهی مطلب اشاره شد هدف از سئو، بهبود میزان بهرهوری سایت و افزایش بازدید و فروش است.
در قراردادهای سئو معمولا تعهداتی نظیر افزایش ترافیک سایت به میزان مشخص، بهبود رتبه مربوط به کلمات کلیدی سایت در موتورهای جستجو، افزایش فروش و بهبود جایگاه سایت درج میشود.
آنچه در این بین از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که بسیاری از آژانسهای سئو وعدههایی نظیر قرار گرفتن در رتبهی اول گوگل یا افزایش نجومی و غیرمعقول فروش و بازدید را به مشتریان خود میدهند.
توجه داشته باشید که سئو در حقیقت یک رقابت در زمینهی بهبود شاخصهای کلی یک سایت اینترنتی از منظر موتورهای جستجو است و بدیهی است که این رقابت برنده و بازندههایی دارد.
آژانسهای سئو حرفهای، تعهدات خود را به صورت افزایش رتبهی سایت در گوگل و یا قرارگرفتن چهل تا هفتاد درصد از کلمات کلیدی سایت در صفحهی نخست نتایج گوگل درج میکنند و از دادن تعهداتی که انجام آنها تا حد زیادی به اتفاقات و شانس وابسته است خودداری میکنند.
در این بخش از مطلب قصد داریم تا شروط و بندهایی که بایستی در قراردادهای سئو درج شوند را مورد بررسی قرار دهیم.
به یاد داشته باشید، آنچه به عنوان شروط پرکاربرد در اینجا بحث میشود، تنها قسمتی از شروطی است که باید در قرارداد درج شود. در صورت نیاز بایستی ضمن مشورت با حقوقدانان نسبت به درج شروط اختصاصی، بسته به شرایط و اوضاع و احوال خاص هر قرارداد اقدام نمایید.
در همهی قراردادهایی که در خصوص موضوعات مختلف منعقد میشود، پیش از ورود به مفاد اصلی قرارداد و بحث درخصوص شرایط ماهوی تعهدات، بایستی طرفین قرارداد به طور دقیق مشخص شوند.
در صورتی که کارفرما شخص حقیقی است مشخصات کامل وی مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس بایستی در ابتدای قرارداد درج شود.
همچنین در صورتی که کارفرما شخص حقوقی باشد نیز نام شرکت، آدرس شرکت و شماره ثبت شرکت از جمله مواردی است که حتما بایستی در ابتدای قرارداد ذکر شود.
در صورتی که سئوکار نیز شخص حقیقی و یا حقوقی باشد نیز رعایت موارد ذکر شده در بالا، در خصوص درج مشخصات کامل ایشان ضروری است.
در صورتی که یکی از طرفین قرارداد شخص حقوقی است، حتما پیش از امضای قرارداد نسبت به داشتن حق امضا از جانب شخص حقیقی از سوی آن شخص اطمینان حاصل نمایید.
از مهمترین شروطی که حتما بایستی در قرارداد در مورد آن مفادی درج شود؛ مدت قرارداد است.
تعیین مدت قرارداد به عوامل زیادی از جمله مدتی که طرفین برای همکاری درنظر گرفتهاند بستگی دارد.
در برخی از قراردادها، زمان اجرایی شدن آن با زمان امضای آن متفاوت است و ممکن است چند روز یا چند هفته پس از امضای قرارداد، روزی باشد که مدت قرارداد آغاز میشود.
همچنین در خصوص تمدید مدت قرارداد نیز شروط مختلفی در این خصوص قابل درج است از جمله اینکه ممکن است به موجب شرطی، قرارداد پس از انقضا به طور خودکار برای مدتی مشخصی مثلا یک سال تمدید شود و در صورتی که کارفرما مایل به قطع همکاری باشد بایستی حداقل یک ماه پیش از پایان مدت پروژه، این امر را به اطلاع سئوکار برساند.
در خصوص تمدید خودکار قرارداد نیز ممکن است تعدیلهایی به لحاظ دستمزد صورت بگیرد، بدین صورت که به موجب شرطی در صورت تمدید خودکار قرارداد، درصد مشخصی به میزان دستمزد سئوکار افزوده شود.
همانطور که پیشتر اشاره شد، هرچند هدف از قراردادهای سئو در نهایت بهبود کارکرد سایت و افزایش بازدید آن است اما این هدف از طریق راهکارهای گوناگونی به دست میآید. در اینجا تعدادی از این اقدامات را که ممکن است در تعهدات سئوکار درج شوند را مرور میکنیم.
الف) تحقیق کلمات کلیدی موثر و آنالیز و بررسی کلیدواژهها و عبارات مورد جستجو.
ب) بررسی کلیدواژههای سایت از منظر رقابتی با سایر وبسایتهای رقیب.
ج) بررسی معماری سایت کارفرما به لحاظ کدنویسی، طراحی صفحه و ساختار لینکدهی به مطالب.
د) انجام توصیهها و بهبودها در جهت بهبود مطالب و محتوای موجود در سایت شامل نوشتهها، عنوان صفحات، متا تگها و لینکهایی که به سایتهای دیگر در وبسایت موجود است.
هـ) سایر خدمات مشاورهای و خدمات گزارشدهی.
توجه داشته باشید که موارد ذکر شده صرفا گوشهای از آیتمهایی است که ممکن است شخص یا شرکت سئوکار متعهد به انجام آن باشد.
در هر قرارداد ممکن است با توجه به نیازهای مشتریان، فهرست موارد ذکر شده در فوق، دستخوش تغییراتی شوند تا با نیازهای مشتریان سازگاری کامل پیدا کنند.
همانطور که پیشتر در این مطلب مشاهده کردید، سئو دارای جنبههای بسیاری بابت اقدامات فنی است که بایستی توسط سئوکار انجام شود.
این اقدمات فنی گوناگون احتمالا در تخصص افراد گوناگونی قرار دارد که بایستی در خصوص آن تعیین تکلیف شود.
به عنوان مثال فرض کنید طی قرارداد سئو مقرر شده تا نسبت به بهبود رتبهی کلمات کلیدی، بهبود کدنویسی سایت و افزایش ترافیک اقداماتی صورت بگیرد.
در صورتی که طرف قرارداد یک شرکت فعال در زمینهی سئو باشد، بایستی افراد یا فرد مسئول در خصوص هر یک از این اقدامات مشخص شود.
این اقدام سبب میشود تا جهت پیگیری اموری که به شرکت واگذار شده، بتوان به طور مشخص با فرد خاصی از آن مجموعه ارتباط گرفت و تعاملات را برقرار کرد.
در قراردادهای سئو، مشتری علاوه بر پرداخت مبلغ مربوط به انجام خدمات سئو، دارای مسئولیتها و وظایف دیگری نیز هست. در اینجا تعدادی از این تعهدات را اجمالا مورد بررسی قرار میدهیم.
الف) ایجاد دسترسی به وبسایت برای انجام آنالیزهای مربوط به سئو
ب) دسترسی به سرور و سختافزارهای مربوط به وبسایت جهت اعمال بهبودهای مربوط به سئو
ج) تحویل لوگوی به روز و باکیفیت مربوط به کسبوکار جهت استفاده در وبسایت
د) اجازهی استفاده از نشان تجاری یا لوگو مشتری برای اقدامات مربوط به سئو
در قرارداد سئو همانند هر قرارداد دیگری، در هنگام انعقاد قرارداد در مورد شرایط و نحوهی پرداخت حقالزحمه، مذاکره و تعیین تکلیف میشود.
هر چه شرایط مربوط به پرداخت با دقت بیشتری نگارش شوند و مذاکرات بیشتری در خصوص آنها صورت گیرد، ریسکهای مالی قرارداد به طرز قابل توجهی کاهش پیدا خواهند کرد.
برخی از مهمترین مباحثی که بایستی در هنگام تنظیم قراردادهای سئو در خصوص شرایط و نحوه پرداخت مدنظر قرار گیرند عبارتند از:
الف) روش پرداخت از سوی کارفرما چگونه خواهد بود؟ به عنوان مثال پرداخت با چک یا واریز مستقیم به حساب شخص یا شرکت از جمله روشهای معمول پرداخت است.
ب) پرداخت باید در چه زمانی صورت بگیرد و این پرداختی بایستی به چه میزان باشد؟
ج) مبنای پرداخت به سئوکار به چه صورت است؟ به عنوان مثال پرداخت مبلغی مشخص یا مقطوع مدنظر است یا میزان پرداختی وابسته به میزان موفقیت عملیات سئو متغیر خواهد بود؟ همچنین ممکن است پرداخت بر اساس درصدی از میزان افزایش فروش به واسطهی عملیات سئو نیز مقرر شود.
د) میزان مبالغی که بایستی در بازههای زمانی مشخص پرداخت شود. به طور مثال آیا لازم است در قرارداد مبلغی به عنوان پیشپرداخت داده شود یا خیر؟
انجام پیشپرداخت برای شروع کار دارای مزایای متعددی است. از جمله این مزایا میتوان به تامین منابع مالی مناسب جهت شروع پروژه برای سئوکار اشاره کرد.
همچنین پیشپرداخت این مزیت را نیز دارد که سئوکار از پرداخت حقالزحمهی خود در صورت انجام شدن کار تا حد زیادی مطمئن میشود.
اطمینان از پرداخت مبلغ حقالزحمه از این رو دارای اهمیت مضاعفی است که در فرآیند سئو، در صورت عدم پرداخت حقالزحمه، نمیتوان خدمات تولیدی را به شخص دیگری فروخت و از بروز ضرر بیشتر جلوگیری کرد، چرا که سئو یک فرآیند شخصی است و برای هر کسبوکار و سایت، روشهای مختص به خود را اقتضا میکند.
برای کاهش ریسک عدم پرداخت از سوی کارفرما معمولا سئوکار قرارداد را فازبندی میکند و همزمان با آماده شدن شدن درصد مشخصی از هر فاز قرارداد، توانایی مطالبهی مبلغی به عنوان پیشپرداخت را خواهد داشت.
به عنوان مثال فرض کنید فرآیند سئو یک وبسایت شامل بهبود رتبه کلمات کلیدی، بازطراحی کدنویسی سایت و اصلاح ساختار لینکدهی است.
در صورتی که برای هر یک از این مراحل یک فاز قراردادی تعریف شود، میتوان به موجب شرطی در صورت آماده شدن درصد مشخصی از کار، سئوکار توانایی مطالبهی پیشپرداخت را داشته باشد تا ریسک عدم پرداخت یا پرداخت دیرهنگام به حداقل برسد.
همانطور که پیشتر اشاره شد، فرآیند سئو عموما شامل اقدامات متعدد و فرآیندهای موازی و جداگانه است که بایستی در هنگام انعقاد قرارداد در خصوص مهلت ارائهی هر یک از فازهای قرارداد تصمیمگیری شود.
در صورتی که مطابق با شروط پیشبینی شده در قرارداد، کارفرما در موعد مقرر اقدام به تحویل کار ننماید، در این صورت میتوان به موجب قرارداد جریمهای به طور روزانه جهت تاخیر در پرداخت حقالزحمه معین کرد.
این جریمه میتواند حالت تصاعدی نیز داشته باشد، بدین صورت که هرچه پرداخت دیرتر صورت بگیرد، مبلغی که بایستی به عنوان جریمه دیرکرد؛ علاوه بر مبلغ اصلی پرداخته شود بیشتر شود.
مطالب ذکر شده در خصوص جریمه دیرکرد بابت پرداخت دیرهنگام از سوی کارفرما در مورد تاخیر در انجام تعهدات از سوی سئوکار نیز قابل اعمال است.
بدین صورت که در قرارداد شرط شود که در صورت تاخیر در انجام هر یک از فازهای قرارداد سئو، با گذشت میزان مشخصی از زمان، درصدی از حقالزحمه سئوکار کسر شود.
این شروط سبب میشوند تا با درج ضمانت اجرای مشخص در قرارداد، طرفین حداکثر تلاش خود را در جهت ایفای به موقع تعهدات به کار ببندد تا مشمول جریمههای مندرج در قرارداد نشوند.
در هر رابطهی قراردادی ممکن است که در نقطهی مشخصی، طرفین به اختلاف برخورد کنند. حل اختلافات قراردادی به روشهای متعددی از جمله مذاکره، میانجیگری، داوری و ارجاع اختلاف به دادگاه امکانپذیر است.
امروزه در بسیاری از قراردادها به دلیل کارآمدتر بودن روش داوری، شرط داوری گنجانده میشود. به موجب این شرط حلوفصل اختلافات آتی میان طرفین در صلاحیت اشخاصی به عنوان داور قرار خواهد گرفت.
مزیت داوری سریعتر بودن و تخصصی بودن فرآیند است که در مقایسه با ارجاع اختلاف به دادگستری، بسیار کارآمدتر است.
برخی از افراد ممکن است به هر دلیلی ارجاع اختلافات به دادگستری را نسبت به انتخاب روش داوری ترجیح دهند. در این صورت توجه داشته باشید که انتخاب دادگاه صالح جهت رسیدگی به اختلافات میتواند بسیاری از مشکلات در خصوص طرح دعوی در محکمههایی با فاصلهی جغرافیایی زیاد را کاهش دهد.
در برخی از قراردادها، مقرر میشود تا آژانس سئو، علاوه بر انجام امور مربوط به سئو، محتواهایی نیز برای وبسایت تولید کند.
بخش زیادی از فرآیند ارتقای رتبهی کلیدواژهها و بهبود رتبهی سایت با تولید محتوا صورت میگیرد. به عنوان مثال یک آژانس توریستی که قصد دارد تورهای گردشگری خارجی را به فروش برساند، نیاز به این دارد تا مطالبی همچون آشنایی با جاذبههای توریستی کشورهای مختلف را در سایت بارگزاری کند تا موتورهای جستجو با اسکن و بررسی این مطالب، آنها را در نتایج خود نشان دهند.
مالکیت معنوی محتوای تولید شده توسط آژانس سئو، از جمله مواردی که بایستی در خصوص آن حتما در قرارداد تعیین تکلیف شود.
به عنوان مثال ممکن است در قرارداد درج شود که به محض انتشار مطالب در بستر وبسایت، مالکیت معنوی این مطالب به شرکت یا شخص سفارشدهنده منتقل خواهد شد.
در جریان بسیاری از روابط تجاری، اشخاص اسرار تجاری خود را خواسته یا ناخواسته در اختیار طرف مقابل قرار میدهند. به طور مثال میزان فروش سالانه محصولات، برنامههای آتی شرکت برای توسعهی کسبوکار و تعداد کارمندان همگی از جمله اسراری است که افشای آنها ممکن است صدماتی به کسبوکار وارد کند.
چرا که رقبا با اطلاع از جزئیات و چندوچون وضعیت رقیب، میتوانند با دید بهتر اقدام به برنامهریزی جهت به دست گرفتن سهم بازار وی نمایند.
از این رو حتما لازم است تا در قرارداد شرطی گنجانده شود که به موجب آن اسرار تجاری که از جانب کارفرما و چه از جانب سئوکار برای طرف دیگر افشا میشود، مصون از افشا بوده و طرف دیگر حق نداشته باشد آن را برای دیگران به هر شکل افشا کند.
برای اطمینان از صحت عملکرد و عدم افشای اسرار معمولا مبلغی به عنوان وجه التزام در قرارداد جهت نقض تعهد عدم افشا پیشبینی میشود تا در صورت افشای اطلاعات، شخص بتواند خسارات خود را از این طریق جبران نماید.
در بسیاری از موارد این مسئله برای کارفرما حائز اهمیت است که سئوکار نسبت به همکاری با رقبای تجاری وی در طول مدت همکاری یا پس از آن اقدام نکند.
این نگرانی از این روست که سئوکار با اطلاع از کم وکیف اقدامات صورت گرفته برای کارفرمای اول، میتواند موقعیت وی را در مقایسه با رقبا، به خطر بیندازد.
لذا اگر برای کارفرما این نکته دارای اهمیت باشد که سئوکار، با برخی رقبا اقدام به همکاری نکند؛ بایستی شرطی در این خصوص در قرارداد گنجانده شود و همانند شرط عدم افشا، وجه التزامی نیز برای ضمانت اجرای تخلف از تعهد عدم همکاری با سایر رقبا درج گردد.
در برخی از قراردادهای سئو علاوه بر اقدامات رایج و معمول که برای بهینه کردن سایت برای موتور جستجو انجام میشود، سئوکار متعهد میشود تا فعالیتهایی نظیر تبلیغات متنی و کلیکی، رپورتاژ مطالب در سایر وبسایتها یا سفارش آگهی به گوگلادز را نیز انجام دهد.
بدیهی است که انجام چنین اقداماتی نیاز به تامین منابع مالی دارد. در صورت وجود توافقاتی از این دست در قرارداد، بایستی تکلیف هزینههای این نوع از خدمات نیز مشخص شود. تعیین تکلیف این مسئله که آیا تامین هزینههای تبلیغات به طور جداگانه با کارفرماست یا این هزینهها در مبلغ نهایی قرارداد پیشبینی شده، از مهمترین مواردی است که بایستی در خصوص آن در قرارداد مفادی درج شود.
صادرات کالاها به بازارهای جهانی یکی از اصلیترین راهها برای توسعه کسبوکارها و ارتقاء اقتصاد کشورهاست. کالایخواب، بهعنوان یکی از محصولات با ارزش کشورمان، نیز از این فرصت میتواند بهرهمند شود و در بازارهای جهانی حضور یابد. اما فرآیند صادرات کالایخواب نوزاد از صفر تا صد چالشها و مسائلی دارد که نیازمند برنامهریزی دقیق و استراتژیهای موثر میباشد.
در این مقاله، با هدف ارائه یک راهنمای کامل برای کسب و کارهایی که قصد صادرات کالای خواب را دارند، به مراحل اصلی این فرآیند خواهیم پرداخت. از شناسایی بازارهای هدف و تحقیقات بازاریابی تا انتخاب روشهای ارسال، برچسبگذاری، و پیگیری پس از فروش، تمامی جنبههای مهم در این راهنما مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
همچنین، در این مقاله به بررسی چالشها و راهکارهای مدیریت لجستیک، بستهبندی مناسب و مواردی که در بهبود کیفیت کالاها تأثیرگذار هستند، خواهیم پرداخت. هدف ما ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی به کارآفرینان و تجار صادراتی است تا بتوانند با اطمینان و موفقیت کالاهای خود را به بازارهای جهانی عرضه کنند.
امیدواریم که این راهنما به عنوان یک منبع ارزشمند، کمکی برای توسعه کسبوکارها و ارتقاء صنعت صادرات کالایخواب ایرانی باشد و با کسب موفقیت در بازارهای بینالمللی، افتخار ملی را در این حوزه بالا ببریم.
ارسال و پیگیری صادرات کالایخواب به بازارهای جهانی یک فرآیند پیچیده است که نیازمند مراحل و مستندات مختلفی میباشد. در ادامه، به آن اشاره میکنم:
مهم است که در این فرآیند، با دقت و مراقبت عمل کنید و با اطمینان از انجام تمامی مراحل، صادرات کالایخواب را با موفقیت انجام دهید. همچنین، در هر مرحله از ارسال و پیگیری، از کمک مشاوران تخصصی و افرادی که تجربه صادرات دارند، استفاده کنید تا احتمال وقوع مشکلات و خطاها کاهش یابد.