محتوای سئو شده چگونه محتوایی است ؟

محتوای سئو شده چیست؟ آموزش نوشتن محتوای مناسب برای سئو

یکی از بخش های مهم سئو داخلی، داشتن محتوای سئو شده در سایت است. به طور خلاصه سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتواییست که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو کسب کند.

در این پست می آموزید که چگونه یک محتوای سئو شده بنویسیم و با روش های نوشتن محتوای مناسب برای سئو آشنا خواهید شد. همچنین یاد می گیرید که چگونه به بهینه سازی محتوای سایت برای کاربران و موتورهای جستجو بپردازیم.

برای دریافت خدمات سئو حرفه ای و تخصصی در اصفهان مشهد تهران تبریز شیراز به آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا مراجعه کنید . 

09388458125 - 09386676574


محتوای سئو شده چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای سئو شده، ابتدا نیاز است که ذهنیت درستی از اهداف سئو، انواع محتوا و بهینه سازی محتوا داشته باشید.

سئو چیست؟ سئو یا Search Engine Optimization به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود با این هدف که وب سایت ما بیشترین حضور را در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد. فرایند سئو دارای مراحلی است که این مراحل را در حالت کلی می توان به سه قسمت سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارجی تقسیم بندی کرد. سئو محتوا زیر مجموعه ای از سئو داخلی محسوب می شود.

سئو داخلی با بهینه سازی عنوان صفحه و هدینگ H1 آغاز می شود و سپس تا انتهای محتوای صفحه به طول می انجامد. هدف ما از تولید محتوای سئو شده نوشتن محتواییست که مطابق با اصول سئو بوده و توسط موتورهای جستجو به خوبی درک می شود. در عین حال این محتوا می تواند پاسخ درستی به پرسش کاربر داده و آنها را راضی نگه دارد.

انواع محتوای سئو شده کدامند؟

قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از محتوا را روشن می کنیم. محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست.

در حالت کلی انواع مختلف محتوا عبارتند از:

  • پست های وبلاگ سایت: این فرمت، رایجترین فرمت محتواست. یک پست می تواند ترکیبی از متن، تصاویر و ویدئو باشد. پست می تواند در انواع مطلب، لیست، آموزش، خبر با اطلاعات کلی نوشته شود.
  • صفحات ثابت: محتوایی که در صفحات ثابت سایت مانند صفحه درباره ما وجود دارد.
  • صفحات محصولات: محتوایی که شامل معرفی محصولات یا خدمات یک سایت می گردد.
  • صفحات فرود: صفحاتی که به طور خاص برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی PPC طراحی شده و یا اولین صفحه ای که کاربر در ورود به سایت با آن مواجه می شود.

چگونه به نوشتن محتوای مناسب برای سئو بپردازیم؟

جدا از هر فرمتی که محتوا می تواند داشته باشد، دستورالعمل هایی وجود دارد که برای تولید محتوای سئو شده در وب سایت می بایست از آنها پیروی کرده تا از بهینه بودن آن اطمینان حاصل کنیم. در ادامه به معرفی و توضیح این دستورالعمل ها می پردازیم:

1. بهینه سازی محتوا با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می شود

قبل ار اینکه شروع به فکر کردن درباره مقدمه محتوا کنید، می بایست ابتدا دست به جستجوی کلمات کلیدی برای سایت بزنید. آگاهی از کلمات کلیدی که کاربران در هنگام استفاده از موتورهای جستجو به تایپ آنها می پردازند، با دو هدف انجام می شود:

  • شما از نوع محتوایی که کاربران به دنبال آن بوده و آنها را راضی می کند، آگاهی خواهید یافت.
  • شما از نحوه بهینه سازی محتوا و افزایش شانس حضور آن در نتایج ابتدایی جستجو آگاه خواهید شد. این موضوع در دراز مدت به معنی افزایش ترافیک و رتبه سایت است.

نتیجه به دست آمده از جستجوی کلمات کلیدی سه چیز است:

  • تصمیم صحیح درباره انتخاب کلمه کلیدی هدف
  • انتخاب مجموعه ای از کلمات کلیدی بلند و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی
  • انتخاب مجموعه ای از کلمات کلیدی متشابه (LSI Keywords) و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی

این اقدامات جزیی از فرایند سئو محتوا محسوب می شوند. به عبارت دیگر:

  • کلمه کلیدی اصلی می بایست در یو آر ال، عنوان صفحه و هدینگ H1 آن وجود داشته باشد.
  • کلمات کلیدی بلند می توانند در عنوان زیرشاخه ها مورد استفاده قرار گیرند.
  • دیگر کلمات کلیدی متشابه می توانند در عنوان زیر شاخه ها و بدنه اصلی متن قرار داشته باشند.

2. از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای سایت استفاده نمایید

از کلمات کلیدی اصلی در قسمت های ابتدایی محتوا استفاده کنید

تقریبا اغلب شما می دانید که می بایست از کلمات کلیدی اصلی صفحه در عنوان و هدینگ H1 آن استفاده کرد. نکته مهم در اینجا اینست که استفاده حداقل یک بار از همین کلمات کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن نیز به همان اندازه مهم است.

یک قانون کلی وجود دارد که همواره بخش مهم یک محتوا همانیست که در ابتدای آن قرار دارد. بنابراین با این کار می توانید نشانه هایی به موتورهای جستجو بدهید که کلیت محتوای صفحه را به خوبی درک کنند.

از کلمات کلیدی بلند در عنوان زیرشاخه های متن استفاده کنید

هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوص را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده چند باره آن در هر قسمت از محتوا نیست. بلکه می توانید از مشتقات آن کلمه کلیدی در محتوا بهره ببرید.

یکی از بهترین روش ها برای دنبال کردن این استراتژی، یافتن کلمات کلیدی بلند و مرتبط با کلمه کلیدی اصلی و در ادامه استفاده از آنها در عنوان زیرشاخه های متن است. کلمه کلیدی خود در کادر جستجوی گوگل تایپ کرده و به پیشنهادات گوگل دقت کنید. این عبارات پیشنهادی، کلمات کلیدی بسیار خوبی برای استفاده در زیر شاخه های محتوا هستند.

یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی توجه به سوالاتیست که کاربران در گوگل پرسش کرده و گوگل آنها را در کادر People Also Ask نمایش می دهد. البته این قابلیت هنوز در زبان فارسی رویت نشده است.

از کلمات کلیدی متشابه (LSI) در محتوا استفاده کنید

منظور از کلمات کلیدی LSI، عبارتی هستند که از نظر مفهومی به کلمه کلیدی اصلی شما متشابه یا مرتبط هستند. اما چرا کلمات کلیدی LSI دارای اهمیتند؟

گوگل با معرفی تکنولوژی رنک برین شروع به استفاده از آن در الگوریتم رتبه بندی سایت ها نمود. گوگل با استفاده از رنک برین سعی در درک مفهوم کلمات کلیدی داشته و از این مسئله در سیستم رتبه بندی سایت ها بهره می برد. اما چگونه کلمات کلیدی LSI را بیابیم؟

آسانترین روش برای این کار جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و توجه به عبارتیست که در قسمت related searches نتایج جستجو نمایش داده می شوند.


عوامل موثر بر قیمت تیشرت کار

تیشرت کار  در واقعی نوعی لباس کار است که در فصول گرم سال و محیط های گرم و مرطوب استفاده می شود . خرید تیشرت کار در محیط کار موجب ایجاد نظم و هماهنگی می شود . معمولا جنس تیشرت کار از نخ پنبه می باشد تا در مدت زمان کار ، کارکنان احساس راحتی داشته باشند .

تیشرت های کار در 2 مدل یقه دار و بدونه یقه تولید می شود و بیشترین مشتریان آن ها :

  • رستوران
  • فروشگاه زنجیره ای
  • کارگاه ها و کارخانجات
  • فست فود ها
  • انبار و ترابری
  • تعمیرگاه

و حتی شرکت ها  و محیط های عمومی می باشد . تیشرت های کار در رنگ های مختلف توسط تولیدی لباس کار ، و به صورت عمده تولید می شود . چاپ برند و لوگو کسب و کار روی تیشرت بسیار مرسوم است و می توان از آن به عنوان تیشرت تبلیغاتی و برندینگ نیز استفاده کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تیشرت کار با دوخت یادگار تولیدی انواع تیشرت در تهران همراه باشید .


یکی از نکات خرید تیشرت کار ، توجه به قیمت آن است . اگر به دنبال خرید تیشرت کار برای کارکنان خود هستید حتما با قیمت های متفاوت در بازار مواجه شده اید . قیمت تیشرت های کار برای مشاغل بزرگ مبلغ قابل توجهی می شود . و می تواند با عوامل زیر تغییر کند :

  • جنس
  • تعداد سفارش
  • کیفیت دوخت
  • چاپ برند یا گلدوزی لوگو
  • سفارشی سازی

با خرید تیشرت کار از تولیدی لباس کار دوخت یادگار در تهران ، می توانید واسطه های فروش را حذف و  در قیمت خرید تیشرت کار صرفه جویی کنید .

8 نکته در خرید تیشرت کار

همان طور که گفته شد ، خرید تیشرت کار در روزهای گرم سال نقش مهمی در راحتی و افزایش راندمان کاری دارد . اما در زمان خرید آن باید به نکات مهمی توجه داشت :

  1. کیفیت جنس تیشرت کار : از آن جایی که از تیشرت کار در روزهای گرم سال استفاده می شود ، نیاز به شستشوی آن بسیار احساس می شود . در صورت خرید تیشرت کار نامرغوب خیلی سریع کیفیت آن از دست می رود .
  2. کیفیت دوخت تیشرت کار : اگر تیشرت های کار توسط تولیدی معتبر و با تجربه دوخته شده باشد ، تن پوش آن متفاوت و بسیار شیک خواهد شد .
  3. سایز تیشرت : دقت به اندازه و سایز تیشرت کار بسیار مهم است . کارکنان باید در زمان استفاده از تیشرت کار باید حس راحتی داشته باشند .
  4. رنگ مناسب : رنگ تیشرت کار باید متناسب با جنس افراد ، شرایط و موقعیت کاری و سن کارکنان باشد تا با کمال میل آن را به تن کنند و از پوشین تیشرت کار حس خوبی بگیرند .
  5. قیمت تیشرت کار : از آنجایی که صاحبین کسب و کار ملزم به خرید تیشرت کار به صورت عمده و به تعداد کارکنان هستند ، قیمت تیشرت کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خرید تیشرت کار ارزان قیمت می تواند از بار مالی و استرس فکری شما بکاهد .
  6. رنگ ثابت : از آنجایی که تیشرت کار مختص روزهای آفتابی است و به دلیل استفاده در هوای گرم ، نیاز به شستشو بسیار زیاد است . تیشرت کار نباید رنگ خود را در برابر شستشو و نور آفتاب از دست بدهد .
  7. مدل و نوع تیشرت کار : تیشرت کار معمولا در 2 مدل یقه دار و بدون یقه تولید می شود . اگر چه کاربرد آن در هر دو مدل یکسان است ، اما می تواند در بعضی مشاغل ارجحیت داشته باشد . برای مثال تیشرت کار یقه دار برای ارگان ها و سازمان ها مناسب تر است و داشتن یقه و بستن دکمه می تواند به لباس کار نظم بیشتری ببخشد .
  8. برند تیشرت کار : خرید تیشرت کار از تولیدی معتبر می تواند خیال شما را بابت کیفیت جنس و دوخت راحت کند . چرا که مارک های نام آشنا و معروف هیچ گاه کیفیت و اعتبار برند خود را فدای سود بیشتر نمی کنند .

 

دلایل خرید خشک کن در سیسمونی نوزاد ؟

خشک کن نوزاد چیست ؟

حفظ سلامتی و بهداشت نوزاد یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند در رشد او تاثیر بسزایی بگذارد .یکی از چالش هایی که از ابتدای تولد نوزاد پدر و مادر با آن روبرو هستند ، استحمام و نظافت کودک است . و یکی از مواردی که در خرید سیمونی نوزاد تهیه می شود خشک کن نوزاد است .

خشک کن نوزاد پارچه ای نرم و لطیف با جاذب آب بسیار بالاست که در ابعاد مختلف در فروشگاه های مختلف به فروش می رسد . این پارچه رطوبت و نم موجود روی پوست نوزاد را گرفته و مانع از بیماری او می شود .

تماس با کارتز

دستمال پارچه ای خشک کن کودک ، بسیار سبک بوده و به راحتی در ساک نوزاد جای می گیرد و هم چنین خیلی سریع خشک می شود و دوباره قابل استفاده است .

خشک کن نوزاد

کاربرد خشک کن نوزاد

دستمال خشک کن نوزاد ، دستمالی پارچه از جنس مرغوب و باکیفیت است که جاذب بسیار خوبی برای گرفتن آب و نم بدن کودک است . این دستمال ها بدون ایجاد حساسیت و پرز روی پوست نرم و لطیف کودک پیچیده می شود .

کاربرد خشک کن نوزاد پس از حمام و بعد از هربار شستن کودک می باشد . ابتدا با خشک رطوبت بدن را گرفته و سپس با حوله نوزاد را خشک کنید . این دستمال ها بسیار سبک بوده و به راحتی قابل شستشو است . و در عین حال بسیار سریع خشک می شود .

خشک کن نوزاد در سایز های متفاوت و در بسته بندی های چند تایی به فروش می رسد . طرح و تنوع جذابی دارد . و جنس نرم آن مانع از ضخمی شدن پوست نوزاد می شود .

کودک در ماه های اولیه سال بار ها در روز خود را کثیف می کند و ممکن است نیاز به شستشو داشته باشد . با استفاده از دستمال خشک کن نوزاد به راحتی کودک را ابتدا خشک و سپس پوشک می کنید .

جذب رطوبت موجود روی پوست نوزاد مانع از ایجاد قارچ و تجمع باکتری می شود و از سرما خوردن نوزاد جلوگیری می کند .

نکات شستن و نگهداری خشک کن نوزاد

از آنجایی که خشک کن نوزاد در معرض رطوبت قرار دارد و یکی از مهم ترین عامل ایجاد و رشد باکتری است ، در شستشو و تمیز نگه داشتن دستمال خشک کن کودک  باید توجه ویژه ای داشته باشید .

  • سعی کنید هنگام خرید خشک کن نوزاد 3 یا 4 عدد از آن تهیه کنیدتا در صورت نم داشتن یا کثیف بود آن ، سریع از یک دستمال دیگر استفاده کنید .
  • دستمال خشک کن را سریع و زود به زود بشویید تا مانع از انتقال بیماری و باکتری شود.
  • پس از هر بار استفاده در صورت عدم کثیفی و آلودگی ، خشک کن را در معرض آفتاب و هوای باز قرار دهید تا خشک و ضدعفونی شود .
  • برای شستن خشک کن نوزاد ، از دمای 30 درجه استفاده کنید تا نرمی و لطافت آن از بین نرود و هم چنین میکروب ها کشته شوند .
  • برای شستن دستمال خشک کن نوزاد ، از مواد شوینده مناسب کودکان استفاده کنید تا آنزیم های کم تری داشته باشند .
  • با توجه به این که برند های مختلف از پارچه های متنوع استفاده می کنند ، توصیه می شود به برچسب کالا و موارد نگهداری آن توجه کنید .

خشک کن نوزاد

قیمت خشک کن نوزاد

امروزه خشک نوزاد با مشخصات مختلف و قیمت های متنوع در بازار به فروش می رسد که می تواند قیمت های متفاوتی هم داشته باشد.

موارد مختلفی می تواند در هزینه خرید خشک کن نوزاد تاثییر بگذارد مانند :

  1. برند محصول
  2. تعداد خشک کن در هر بسته
  3. اندازه و ابعاد
  4. میزان جاذب بود آب
  5. جنس درصد نخ و پنبه پارچه
  6. ایرانی یا خارجی بودن آن
  7. مقاومت در مقابل شستشو و دوام آن
  8. ارگانیک و آنتی آلرژی بودن خشک کن

سایت یا اینتستاگرام ؟داشتن کدام یک بهتر است ؟

با گسترش خرید های اینترنتی برای همه ی کسب و کارها سوال پیش میاد که سایت یا اینستاگرام؟ شاید هم تصور می کنید  یکی از این دو کافی هست. اگه این فکر را می کنید که سخت در اشتباه هستید.

در این مقاله به تحلیل سایت و اینستاگرام پرداختیم. تا آخر این مقاله همراه پایامارکتینگ باشید.

برای سفارش طراحی سایت حرفه ای و تخصصی در تهران با پایا مارکتینگ در ارتباط باشید 

09388458125 - 09386676574


داشتن اینستاگرام کافیه یا سایت هم لازم است؟

ممکن است شما از کسانی که در کسب و کار شما هستند سوال کنید که کدوم راه موفقیت بیشتری دارد و آنها مثلا با داشتن یک پیج اینستاگرامی موفق شدند و آن را به شما پیشنهاد دهند و یا برعکس با داشتن یک وب سایت به درآمد خوب رسیدند.

اگر شما قصد داشتن یک فروشگاه اینترنتی را دارید قطعا توصیه ی مهمی که میتونم به شما بکنم اینه اگه اصلا به دنبال مقایسه و یا انتخاب بین اینستاگرام و سایت نباشید.

نکته ی خیلی مهم این قضیه اینه که مقایسه ی داشتن یکی از این دو اساسا کار اشتباهی است چون با استفاده ی همزمان این دو که مکمل هم هستند و میتونه تاثیر به سزایی براتون داشته باشه. داشتن پیج اینستاگرام دارای مزیت ها و معایبی هست که داشتن سایت اون ها را نداره و بر عکس که این نشونه ی مکمل بودن این دو است. داشتن پیج اینستاگرا به شما در پیدا کردن مخاطب به صورت رایگان و مستقیم کمک چشمگیری میکنه. اما امکاناتی که در داشتن وب سایت است در هیچ کدوم از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی اصلا وجود ندارد.

مواردی مثل فروش مستقیم و رایگان بودن و کاربران و مخاطبان بیشتر و همچنین راحتی ارتباط با مخاطب باعث شده خیلی از افراد اینستاگرام را به داشتن سایت ترجیح بدن و احساس نیاز به سایت نداشته باشند.

در صورتی که این ذهنیت کاملا از ریشه غلط و اشتباه است چون پایه و اساس تجارت الکترونیک بر اساس داشتن وب سایت قرار دارد.

درسته که داشتن یک پیج اینستاگرام ساده و راحت است و به درآمد هم میرسد اما اینها دلیلی برای کنار گذاشتن وب سایت نیست.

یک دلیل خوب برای داشتن وب سایت در نظر گرفتن بزرگ ترین وب سایت های فروش از وب سایت است و این دلیل خیلی واضح و روشن شما را به داشتن وب سایت جذب می کند.

دیجی کالا علی بابا و هزاران وب سایت دیگر در ایران و همچنین آمازون eBay هم در جهان جزو بزرگترین وب سایت های خارجی و ایرانی هستند که با داشتن وب سایت فروش دارند. این سایت ها هم پیج اینستاگرام دارند ولی فروششون فقط از طریق وب سایت هست.

✅ مزایای داشتن پیج اینستاگرام:

1- اسفاده ی رایگان از اینستاگرام:

برای شروع کسب و کار و درآمدزایی اگر سرمایه ی زیادی ندارید میتوانید رایگان یک پیج در اینستاگرام بسازید و بدون پراخت هزینه ای کسب و کارتان را شروع کنید.

2- استفاده ی راحت و آسان از اینستاگرام:

هر کسی که گوشی هوشمند دارد و کار کردن با آن را بلد باشد خیلی راحت میتواند در این اپلیکیشن کار کند و به اشتراک محتوای خود و بازدید آن توسط اکانت تجاری خود بپردازد.

3- تعامل مستقیم با کاربر:

با استفاده از اینستاگرام خیلی راحت و مستقیم میتونید با مخاطبینتون ارتباط و تعامل بیشتر داشته باشید.

4- موفقیت بیشتر با بازاریابی درست:

روز به روز به تعداد کسانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند اضافه میشه و همچنین به درصد کسانی که از طریق اینستاگرام خرید می کنند رو به افزایش است. برای دیده شدن در اینستاگرام و بالا بردن فالوئرهاتون و فروش بیشتر محصولاتتون باید بازاریابی درستی انجام بدید تا ببینید به راحتی درآمدتون رو به افزایش است.

خوب تا اینجای مقاله در مورد مزایای داشتن پیج در اپلیکیشن محبوب اینستاگرام صحبت کردیم اما این اپلیکیشن دوست داشتنی معایبی هم داره.

❌ معایب کسب و کار در اینستاگرام:

1- عدم دسته بندی برای محصولات:

دسته بندی محصولات برای مخاطبان خیلی راحت است و مخاطب خیلی راحت در زمان کمی محصول مورد نظر خود را پیدا میکنه که متاسفانه امکان دسته بندی برای محصولات در اینستاگرام وجود ندارد و مخاطب باید با بالا و پایین رفتن در پیج اینستاگرامی محصول مد نظر خود را پیدا کند.

2- عدم درگاه پرداخت در ایستاگرام:

در اپلیکیشن اینستاگرام امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. برای خرید در اینستاگرام ابتدا باید شماره کارت شما را بگیرند بعد عملیات کارت به کارت انجام شودو بعد عکس فیش واریزی برایتان ارسال شود و بعد از تایید آن سفارش انجام شده کامل شود. در بعضی از مواقع این پروسه آنقدر طولانی میشود که خیلی ها مایل به ادامه ی انجام آن نیستند. حال تصور اینکه در روز حجم سفارش ها بالا هم برود قطعا خیلی از این سفارش ها به دلیل کندی روند ثبت سفارش کنسل خواهند شد.

3- فیلتر شدن ناگهانی اینستاگرام:

در کشور ما ایران متاسفانه امکان فیلتر شدن شبکه های اجتماعی وجود دارد. تا الان بارها زمزمه های فیلتر شدن اینستاگرام به گوش رسیده و هیچ تضمینی برای فیلتر نشدن این اپلیکیشن وجود ندارد. اگه فقط شما پیج اینستاگرام داشته باشید و آن هم مثل تلگرام فیلتر شود درآمد شما از بین میرود.

4- عدم آپدیت محصولات:

با بالا و پایین آمدن قیمت ها و موجودی محصولات باید زمان زیادی را برای آپدیت کردن محصولاتتان قرار بدهید که این کار اصلا معقول نیست چه بسا اگر محصولاتتان زیاد باشد یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید که دیگر اصلا کار راحتی نیست.

حالا بریم سراغ سایت

تفاوت ماکروفر با ماکروویو در چیست ؟

ممکن است شنیده باشید که برخی افراد به اشتباه ۲ واژه ماکروفر و ماکروویو را بجای هم بکار می برند در صورتی که به لحاظ نوع عملکرد و مکانیزم با هم متفاوت هستند. در انتهای این مقاله میتوانید به طور کامل تفاوت ماکروفر و ماکروویو را متوجه شوید.

برای خرید آنلاین  ماکروفر و  سایر لوازم برقی خانگی می توانید به فروشگاه اینترنتی  صفا استور مراجعه کنید 

 اگر بعد از مطالعه این مقاله سوالی در مورد فرق مایکروفر با مایکروویو و نوع عملکرد و مزایا و معایب هرکدام داشتید میتوانید در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. اجازه بدهید قبل از هر چیز شما را با معنی واژگانی که در زمان خرید فر با آنها مواجه می شوید آشنا بکنم:

  • Oven: فر
  • Gas Oven: فر گازی
  • Electric Oven: فر برقی
  • Induction: فر های اینداکشن یا القایی
  • Halogen: فر تابشی یا هالوژن
  • Microwave: ماکروویو

بطور کلی فر دستگاهی است که غذا را در محیط بسته و دمای یکنواخت می پزد یا گرم می کند.ابتدایی ترین نوع فر ها با گاز کار می کنند و دمای آنها قابل تنظیم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد می باشد.

ماکروفر یا فر ترکیبی چیست؟

برای آگاهی بیشتر شما درباره تفاوت ماکروفر و ماکروویو معنی هرکدام از محصولات آورده ایم. واژه ماکروفر در فرهنگ فارسی به معنی تندپز می باشد ..

بطور کلی ماکروفر دستگاهی است که تمام قابلییت های یک ماکروویو را دارا می باشد و فقط چند نوع حرارت دهی نیز به آن اضافه شده مثل حرارت سه بعدی ، کانوکشن و فن و گریل از پشت.

ماکروویو چیست؟

ماکروویو دارای امواجی است با طول موج کوتاه که قسمتی از طیف الکترومغناطیس را همانند پرتو‌های نور قابل مشاهده تشکیل می‌دهد. در صنعت از این امواج با طول موج کوتاه برای فرآوری مواد غذایی و پختن غذا‌ها استفاده می‌کنند و این امواج در زمان برخورد با یک ماده امکان دارد منعکس، جذب و یا منتشر شوند.

ماکروویو یا مایکروویو، دستگاهی است که برای پخت یا گرم کردن غذا فقط به المنت تابشی و گرمکن با اشعه لیزر (امواج مایکرو) مجهز می‌باشد. این عملیات سبب ایجاد گرما و افزایش سرعت پخت غذا نیز می‌شود. بطور کلی ماکروویو دستگاهی است که فقط مجهز به گرمکن با اشعه (امواج ماکرو) و المنت تابشی از بالا می‌باشد.

نحوه‌ی کار ماکروویو به این صورت می‌باشد که با تاباندن ریز موج‌های الکترومغناطیسی موجب جنبش آب و مولکول‌های قطبی در غذا شده و این امر باعث تولید گرما و در نتیجه گرم شدن یا پخت غذا در مدت زمان کوتاهی می‌شود.

مواد غیر فلزی مانند پلاستیک و شیشه این امواج را عبور می‌دهند. مواد فلزی این امواج را منعکس می‌کنند و موادی که دارای آب هستند (مانند غذاها) این امواج را جذب می‌کنند. فرکانس امواج ذکر شده بین ۳۰۰ مگاهرتز تا چندین گیگاهرتز می‌باشد و برد این امواج بسیار کوتاه بوده، ولی میزان نفوذ آن‌ها بسیار بالا است و حتی از گرد و غبار هم عبور می‌کنند.

امروزه دستگاه‌هایی که با عنوان ماکروویو عرضه می‌شوند علاوه بر لرزاننده‌ی امواج دارای چند المنت هستند که برای گریل و فر مورد استفاه قرار می‌گیرند و این دستگاه‌ها را با نام مایکروویو گریل دار می‌شناسند. طراحی مایکروویو‌ها به گونه‌ای است که این امواج با طول موج کوتاه را حبس کرده و زمانی که درب دستگاه بسته باشد و شما دستگاه را روشن نمایید ساطع می‌شوند.

تفاوت مایکروفر با مایکروویو چیست؟

مایکروفر به دستگاهی می گویند که سبب می شود پخت غذا در یک محیط بسته و در دمایی یکنواخت به تمامی قسمت های غذا صورت پذیرد. ساده ترین مایکروفرها با گاز کار کرده و کاربر می تواند دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد تنظیم نماید تا پخت تمامی قسمت های غذا به طور یکنواخت صورت پذیرد.

تفاوت مایکروفر و ماکروویو در این است که مایکروویو مواد غذایی را با ساطع کردن امواج با طول موج کوتاه و در زمان کم درست می کند ولی مایکروفر با داشتن المنت گرمایی غذا را در مدت زمانی نسبتا بیشتر از مایکروویو ولی به طور کامل گرم می نماید و در اصطلاح غذابه طور کامل مغز پخت می شود.